Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haanhoefforum
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-01 14:15
Hallo

Ik lees hier veel informatie over iphone en de voordelen daarvan, discussies genoeg over android telefoons vs iphone, maar ik wil eens specifiek weten:

Welke voordelen ga ik hebben als ik van mijn android (samsung) overstap naar een iphone omdat ik ook een macbook heb? Dus niet de verschillen op zich tussen de telefoons maar puur de voordelen van een iphone icm een macbook.

De reden dat ik het vraag is dat ik een overstap overweeg echter echt twijfel of een iphone wat voor mij is. Ik ben zo gewend aan android dat ik slecht overweg kan met iphone. (heb op mijn werk iphones)

Graag jullie reactie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:12
Ik zou dan gewoon niet switchen.
Het brengt veel veranderingen met zich mee.

Het voordeel is misschien dat je met itunes wat makkelijker kunt syncen en je adresboek bijv.

maar als je toch al android hebt heb je nu al 2 gescheiden platformen.

En de iphone is veel kleiner en de functies werken net allemaal wat anders als je wat moet veranderen in de instellingen dus ik zou zeggen in jouw geval. Niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haanhoefforum
hallo

Dank voor deze reactie!
Iphones worden ook steeds groter toch? En ik hoef geen megamobiel, zeg maar.

En dat syncen; geldt dat ook voor foto's? k maak alleen maar foto's via een mobieltje, klopt het dat op een iphone gemaakte foto's automatisch in de mac verschijnen als ik met "foto's" werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-06 21:43

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Icloud is heel fijn, documenten,fotos,muziek,1x inloggen overal hoef je niets meer in te vullen, agenda gedeeld, en zo nog meer voorbeelden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:36
Idd icloud maakt het samen werken van je Macbook en iPhone ideaal.
Knippen plakken, safari tabs openen vanaf je iPhone naar Macbook & bellen vanaf je Macbook. Zijn een aantal feature die ik gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-06 21:43

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Elk jaar met nieuwe mac os en ios update word de samenwerking beter en beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinjm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-06 15:50

edwinjm

Webdeveloper

SMS-berichtjes van een iPhone verschijnen ook in je macOS berichtencentum. Heel handig als je inlogt met DigiD, bankzaken doet en 2FA van Google en andere Internetdiensten. De tokens hoef je dan niet over te typen, maar kan je gewoon copy-pasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hands-off, copy past sharing (je kopieert een URL en kan deze pasten op beide devices), sms, facetime (bellen via je telefoon), je Macbook wordt een device welke je ook kan gebruiken als je telefoon nog op tafel ligt en jij met de Macbook op zolder zit. (Als ze verbonden zijn met hetzelfde WiFi netwerk).

Met 1 klik kan je tetheren met je iPhone.

Lees maar op internet over de Hands-off functies

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Haanhoefforum schreef op maandag 25 december 2017 @ 08:06:
Hallo

Ik lees hier veel informatie over iphone en de voordelen daarvan, discussies genoeg over android telefoons vs iphone, maar ik wil eens specifiek weten:

Welke voordelen ga ik hebben als ik van mijn android (samsung) overstap naar een iphone omdat ik ook een macbook heb? Dus niet de verschillen op zich tussen de telefoons maar puur de voordelen van een iphone icm een macbook.

De reden dat ik het vraag is dat ik een overstap overweeg echter echt twijfel of een iphone wat voor mij is. Ik ben zo gewend aan android dat ik slecht overweg kan met iphone. (heb op mijn werk iphones)

Graag jullie reactie!
Het is vanzelfsprekend dat 2 producten van Apple goed samenwerken, zeker op een zelfde account.
Voor de rest heb je niemand nodig die jou advies geeft wat te gebruiken, dat is nogal persoonlijk.
Ik denk zelf dat je snel went aan een iPhone icm Macbook, en je niet meer terug wil. ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweezitsbank
  • Registratie: December 2016
  • Niet online

Tweezitsbank

Relax...

Haanhoefforum schreef op maandag 25 december 2017 @ 08:55:
hallo

Dank voor deze reactie!
Iphones worden ook steeds groter toch? En ik hoef geen megamobiel, zeg maar.

En dat syncen; geldt dat ook voor foto's? k maak alleen maar foto's via een mobieltje, klopt het dat op een iphone gemaakte foto's automatisch in de mac verschijnen als ik met "foto's" werk?
Zoals door anderen al genoemd, met name de synchronisatie tussen apparaten is een groot voordeel. Ik synchroniseer zaken als mijn agenda, bookmarks, iBooks en vast nog wel wat zaken waar ik ongemerkt gebruik van maak :). Hier hoef ik niks voor te doen, gaat automatisch via iCloud.

Foto's synchroniseer ik dan weer niet aangezien ik een DSLR heb en mijn iPhone nauwelijks gebruik voor foto's. Die enkele keer dat ik een foto neem staat ie iig ook direct op mijn iPad. Ongetwijfeld kan dat ook met een Macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
edwinjm schreef op maandag 25 december 2017 @ 09:49:
SMS-berichtjes van een iPhone verschijnen ook in je macOS berichtencentum. Heel handig als je inlogt met DigiD, bankzaken doet en 2FA van Google en andere Internetdiensten. De tokens hoef je dan niet over te typen, maar kan je gewoon copy-pasten.
En wat nu als je Macbook toch gejat/gehackt word? Dan is je 2fa ineens niet handig meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-06 17:25

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

thieske1 schreef op maandag 25 december 2017 @ 14:13:
[...]

En wat nu als je Macbook toch gejat/gehackt word? Dan is je 2fa ineens niet handig meer...
Een remote wipe en dat is geen issue meer. Maar in de eerste plaats hoort een dief toch niet te kunnen inloggen op je Mac, in principe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-06 11:22
Als je helemaal in het Apple eco-systeem op gaat, dan zijn er zeker wel voordelen te vinden. Maar ik vind iCloud toch net even wat minder fijn dan de Google diensten. Ik vond iCloud te beperkt en te geisoleerd. Voorbeelden:
  • Apple keychain werkt in Safari, maar in Chrome dus niet. Daarom ben ik daarvoor uitgeweken naar LastPass dat overal goed werkt (ook op mijn Windows PC op het werk).
  • iCloud foto's werkt heel fijn voor je foto's die je maakt met je iPhone. Maar als je ook dSLR hebt, dan is het veel minder prettig in gebruik. Synchronisatie met Adobe Lightroom kan bijvoorbeeld niet.
  • Agenda, contacten, ... kan in iCloud beheerd worden, maar ook hier geldt weer dat je vanaf andere apparaten er niet veel mee kunt. Ik vind Google Calendar, Contacts, Mail, ... veel fijner en breder bruikbaar.
Het is natuurlijk allemaal heel persoonlijk, maar ik vind dat je met iCloud echt vastzit aan een iPhone. Switchen naar Android als je helemaal in iCloud zit is wel een werk. Daar staat tegenover dat de Google diensten over het algemeen prima werken op iOS, dus daar geef ik de voorkeur aan.

Privacy is wel een dingetje. Apple doet veel op het apparaat zelf, waardoor het wat minder privacy gevoelig is dan de Google diensten. Ook heb ik het idee dat een iPhone beter beveiligd is dan een Android uit hetzelfde bouwjaar. Apple heeft daar gewoon meer focus op.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinjm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-06 15:50

edwinjm

Webdeveloper

thieske1 schreef op maandag 25 december 2017 @ 14:13:
[...]

De codes verschijnen nog steeds op je telefoon, dus dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
edwinjm schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 15:56:
[...]

De codes verschijnen nog steeds op je telefoon, dus dat is geen probleem.
je 2fa code komt op 2 apparaten binnen. dus ook de eventuele hacker kan er makkelijker bij komen;)
messages heb ik daarom uitstaan op mijn macbook. 2fa codes laat ik alleen binnen komen op de iPhone/watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haanhoefforum
Dank voor deze verhelderende antwoorden.

Als ik het allemaal zo zie hou ik het denk ik toch nog even bij android. De reden daarachter is dat ik meerdere apparaten binnen het gezin heb waarmee ik ook agenda's deel etc, en dat zijn en blijven androids. Daarnaast maak ik inmiddels ook gebruik van google docs ed omdat mijn dochter daarmee moet leren werken voor school. Dus dan zie ik eigenlijk alleen voordeel in het delen van foto's en dat is met een klein appje op mijn mac ook eenvoudig opgelost: met "android file transfer" hevel ik periodiek foto's over naar mijn mac voor verdere bewerking en backup. Die werkt gewoon als een soort "finder" maar dan om in de telefoon te kijken vanaf de mac.

Ik gebruik momenteel geen icloud, en ook niet de "foto's" app, omdat ik een andere manier van foto's archiveren prettiger vind.

Kortom: de switch zou mij geen enorme voordelen opleveren, denk dat mijn vraag voldoende beantwoord is zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-06 15:00
Ik wil het niet nog ingewikkelder maken voor je maar ik ben ook omgeschakeld van android naar Apple en beklaag het mij niet. Ik gebruik nog steeds mijn Google agenda, contacts, foto's Enzo...
De Google integratie werkt perfect en wij delen nog steeds agenda's, na inloggen op de Google-Account op de iPhone is er eigenlijk niets gewijzigd
1 app installeren op de oude Android en hij kopieert alles naar Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Het hele Apple ecosysteem komt pas écht goed tot z'n recht als je meerdere Apple devices hebt en helemaal als ze ook allemaal onder het zelfde iTunes account (AppleID) werken.

Een feature welke ik bijvoorbeeld écht veel gebruik (als ik vanuit huis werk) is het aannemen van zakelijke telefoongesprekken op m'n privé MBP. Énige nadeel is dat ik twee iPhones heb omdat er nog steeds geen duo-sim mogelijkheid is op een iDevice van Apple , maar.... Da's een luxe -probleem (aan de andere kant: Ik wordt ook niet lastig gevallen met zakelijke mail/sms/whatsapp meuk als ik die zakelijke iPhone niet bij me heb...).

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 26-12-2017 18:10 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1