Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffvr
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-06-2022
Hey Guys,

Sinds een aantal maanden overgestapt van Homewizard naar een Vera plus controller bevalt erg goed ben af en toe alleen een sensor kwijt (bereik) de controller staat nu op zolder. Het z wave netwerk maakt gebruik van een eigen wifi netwerk wat door de Vera wordt aangemaakt.

Is de plaatsing van de controller ok of is iets centralers beter of is er misschien een andere manier om het bereik te vergroten?

Thanks!

Beste antwoord (via Jeffvr op 28-07-2018 12:37)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Volgens mij gaat Z-wave niet over Wifi maar is Z-wave juist het 'netwerk' ;) Z-wave is een mesh netwerk, dus alle (powered) devices breiden het netwerkbereik effectief ook uit. Dus wat je kunt doen is een Z-wave-device tussen de controller en de andere devices positioneren. Des noods een Z-wave repeater, die alleen dat als taak heeft.

Maar ga je in dit topic wél reageren op aanvullende vragen? Ik bedoel, hier heb je niks meer van je laten horen. Dan heeft het weinig zin, hè?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Volgens mij gaat Z-wave niet over Wifi maar is Z-wave juist het 'netwerk' ;) Z-wave is een mesh netwerk, dus alle (powered) devices breiden het netwerkbereik effectief ook uit. Dus wat je kunt doen is een Z-wave-device tussen de controller en de andere devices positioneren. Des noods een Z-wave repeater, die alleen dat als taak heeft.

Maar ga je in dit topic wél reageren op aanvullende vragen? Ik bedoel, hier heb je niks meer van je laten horen. Dan heeft het weinig zin, hè?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffvr
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-06-2022
Excuses voor de late reactie kom er nu pas achter dat ik email notificatie uit heb staan.... het probleem is inmiddels opgelost heb een extra z wave module op de 1e verdieping geplaatst nu is het veel beter. Bedankt voor de reactie.