Tadaa, daar is het (weer) : themaforum cryptocoins

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Hoi,

Ik ben eigenlijk een beetje verbaasd dat er nog geen themaforum voor cryptocoins is geopend. Zou het niet fijn zijn als Tweakers inspeelt op de actualiteit en deze "rage" een eigen plekje geeft?

[ Voor 10% gewijzigd door CyberMania op 23-12-2017 05:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat verwacht je daar voor topics dan, naast de reeds bestaande discussietopics?

edit:
Hmm, het verbaast me nog hoeveel erover gesproken wordt in Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan. Misschien heb je gelijk :)

[ Voor 49% gewijzigd door Room42 op 23-12-2017 05:55 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben het wel met CyberMania eens, volgens mij verdienen cryptocoins een themaforum.
PFSL wordt overspoeld door cointopics.

Mogelijk, als het na een tijdje meer blijkt dan alleen een tijdelijke hyp,e zou het zelfs een eigen plekje kunnen krijgen, maar een themaforum is bij uitstek geschikt om te kijken hoe groot het animo is.

In een themaforum kan er eventueel ook nog wat extra de diepte in gegaan worden.

Cryptocoins is in ieder geval een stuk meer relevant, zowel qua tweakers-doelgroep als qua zeitgeist, dan wasmachines 😂

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Om @Orion84 te quoten uit het PFSL feedback topic;
Orion84 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:35:
[...]

Daarom hebben we het ook serieus in overweging. Eens zien of we wat modjes bereid kunnen vinden om daar de scepter te gaan zwaaien en wat andere zaken regelen en dan verwacht ik dat er binnenkort wel weer een themaforum komt voor dit hot-topic :)
Het ligt in de pijplijn, maar wacht nog op modjes, voor zover ik weet.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:21
Ah, dit was al eens geprobeerd:
Themaforum: Digitale valuta / coinmining
...maar goed, we zijn nu drie jaar verder en de populariteit lijkt flink toegenomen. Ik (niet-cryptocoiner) ben wel voorstander van een apart forum, dan wordt PFSL voor mij weer interessanter en overzichtelijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik lees dit subforum graag maar de laatste tijd niet meer. 80% gaat over die k*t coins. Graag een sub forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tennisbal schreef op donderdag 28 december 2017 @ 00:01:
Ik lees dit subforum graag maar de laatste tijd niet meer. 80% gaat over die k*t coins. Graag een sub forum
Eerlijk gezegd.. dit dus. Niet omdat ze zo populair zijn dat ze eigen sub fora moeten hebben, meer omdat je ze dan niet meer hoeft te zien :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tennisbal
SinergyX schreef op donderdag 28 december 2017 @ 00:05:
[...]

Eerlijk gezegd.. dit dus. Niet omdat ze zo populair zijn dat ze eigen sub fora moeten hebben, meer omdat je ze dan niet meer hoeft te zien :P
Idd! En ik snap de modjes in dat subforum niet. Elke basis simpele vraag mag gewoon in een nieuw topic terwijl er gewoon een centraal topic is. Moet ik eens proberen in een willekeurig ander subforum...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Yorinn schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 11:24:
Om @Orion84 te quoten uit het PFSL feedback topic;

[...]

Het ligt in de pijplijn, maar wacht nog op modjes, voor zover ik weet.
@Yorinn Feli *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Vond het na het zoveelste coin-topic wel tijd om te kijken of er overwegingen zijn om ze een eigen plek te geven. Ik zie dat dat zo is en ben een groot voorstander :)
Ik vind PFSL niet meer overzichtelijk en ik vermoed het omgekeerde voor alle wannabee miners.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Tennisbal schreef op donderdag 28 december 2017 @ 00:32:
[...]

Idd! En ik snap de modjes in dat subforum niet. Elke basis simpele vraag mag gewoon in een nieuw topic terwijl er gewoon een centraal topic is. Moet ik eens proberen in een willekeurig ander subforum...
Dat is wel iets wat mij inderdaad ook is opgevallen helaas :-(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-12-2024

Thrilseeka

Woef Woef.

Kijk ik ben dus niet de enige die hier zo over denkt.
Ik ben redelijk veel bezig met Crypto maar het PFSL forum wordt nu gewoon overspoelt.

There is no sadder sight than a young pessimist.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tennisbal
Mooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Goed bezig! :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Goed bezig, maar dan in de zin dat ik nu gewoon CC in de filter kan zetten van active topics en ze dus niet zomaar meer tegenkom :) Dus ook de 'hoef ik niet te lezen' mensen zijn goed geholpen :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:21
Mooi, netjes opgeruimd zo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tennisbal schreef op donderdag 28 december 2017 @ 00:32:
[...]

Je begrijpt niet dat het kerstvakantie was en dat er dus drastisch minder gemod werd? ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
.oisyn schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:46:
[...]

Je begrijpt niet dat het kerstvakantie was en dat er dus drastisch minder gemod werd? ;)
Ah dat verklaard een hoop :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Ik zie het ook wel zitten ja. Dan hebben de berichten 'Ik heb m'n harde schijf met een magneet bewerkt, waar zijn m'n bitcoins' ook een eigen plaats. Die zie ik ook steeds vaker en die mogen wel een centrale hub hebben. Met een beetje geluk zien mensen dan ook eerdere topics over het onderwerp sneller.

Edit: Haha ik let niet op. Mooi, modjes!

[ Voor 6% gewijzigd door Stoelpoot op 05-01-2018 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

En nu wordt de actieve topics van General Chat overspoeld met cryptocurrency topics. Kan dat forum niet in een eigen categorie worden gezet?

Weblog | Straling!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

TNW schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 20:16:
En nu wordt de actieve topics van General Chat overspoeld met cryptocurrency topics. Kan dat forum niet in een eigen categorie worden gezet?
Je kunt via https://gathering.tweakers.net/forum/preferences aangeven welke fora je niet wilt zien in AT.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

TNW schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 20:16:
Sorry hoor, maar even los van wat Bastien hierboven zegt ben je nu wel heel erg aan het zeuren imho. Dat jij dit themaforum niet interessant vindt is natuurlijk helemaal prima, maar dat is geen reden om hem dan speciaal voor jou uit GC te moven. Alle (denk ik? de meeste iig) themafora die we hebben gehad vallen gewoon onder GC.

What's next, race liefhebbers die vinden dat Shooters maar uit Games moet verdwijnen omdat ze daar niets mee hebben? :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

.oisyn schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 21:47:
[...]

Alle (denk ik? de meeste iig) themafora die we hebben gehad vallen gewoon onder GC.
Op Themaforum Witgoed na :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

Thx, dat zocht ik :)
.oisyn schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 21:47:
[...]

Sorry hoor, maar even los van wat Bastien hierboven zegt ben je nu wel heel erg aan het zeuren imho. Dat jij dit themaforum niet interessant vindt is natuurlijk helemaal prima, maar dat is geen reden om hem dan speciaal voor jou uit GC te moven. Alle (denk ik? de meeste iig) themafora die we hebben gehad vallen gewoon onder GC.
Tsja, als ik zeg dat ik cryptocurrencies een nogal twijfelachtige manier van geld "verdienen" vind dan snap je het misschien wel. Het is meer te vergelijken met een beleggings of gokhype welke opeens onder GC wordt gezet.

Het is niet zozeer oninteressant maar een pathologische zucht naar geld, welke ik nu met plezier uit mijn active topics ga slopen :)

[ Voor 62% gewijzigd door TNW op 07-01-2018 14:43 ]

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@TNW En zo kun je ook principieel tegen shooters zijn vanwege de verheerlijking van geweld, ofzo. Bottom line blijft dat het populair is, tweakers daar een plekje voor heeft, en daar heb je het maar mee te doen :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kleine titelwijziging. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Betreft de vele modbreaks in o.a. [Handel] Het grote cryptocurrency handelstopic (#6) waar ik lees dat er "(terecht) veel klachten" over slowchat e.d. zijn;

Is het een idee om bij wijze van uitzondering speciaal voor dit soort topics met veel volume en veel klachten de moderaties te crowdsourcen? Al dan niet bij wijze van test?

In plaats van "rapporteer", waar mods veel werk aan hebben, kan er een nieuwe feature gebouwd worden in de trend van een "vote to remove/unwanted" icon naast de thumbs up. Bij 5 (of welk nummer dan ook realistisch is) votes wordt de post automatisch verwijderd.

Optioneel als de post ook 3+ thumbs-up heeft wordt de post niet automatisch verwijderd, omdat de meningen dan blijkbaar verdeeld zijn.

Optioneel zouden makers van automatisch verwijderde posts wat karma kunnen verliezen.

Optioneel kunnen makers van automatishc verwijderde posts een notificatie ontvangen dat hun post als ongewenst is verklaard (en optioneel dat dit heeft geleid tot karma-verlaging).

Dat ontziet de moderators, en voorkomt dat serieuze bijdragers steeds boze modbreaks moeten lezen, want net als het melden van een topicreport, werkt dat ook enigszins "sfeerverpestend".

[ Voor 7% gewijzigd door Sando op 10-01-2018 23:59 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sando schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 23:57:
Dat ontziet de moderators, en voorkomt dat serieuze bijdragers steeds boze modbreaks moeten lezen, want net als het melden van een topicreport, werkt dat ook enigszins "sfeerverpestend".
Vooropgesteld dat ik zeker wat zie voor dergelijke features, gok ik dat het weinig kans van slagen heeft gezien de beperkte hoeveelheid devtijd die tweakers heeft en het feit dat wij moderators het al jaren met een ontzettend brakke topic admin interface moeten doen ;)

Maar dit terzijde, ik wilde even specifiek reageren op het stukje dat ik hier van je quote. Ik weet dat ik af en toe wat geïrriteerd kan reageren in modbreaks, vooral als het regulars betreft die de regels echt wel kennen maar het gewoon al dan niet bewust negeren. Dat dat de sfeer geen goed doet kan ik best begrijpen, daarentegen kan ik bij dergelijke modbreaks wel steevast rekenen op een handjevol upvotes, wat mij vertelt dat er iig ook mensen tevreden zijn met dergelijke modacties. En persoonlijk merk ik ook wel dat even publiekelijk reageren vaak wat effectiever is dan gewoon achteraf puin ruimen en PM's versturen naar veelovertreders.

Even los van het automatische modsysteem dat je voorstelt zouden publiekelijk zichtbare downvotes in deze gevallen denk ik ook wel werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

.oisyn schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:38:
[...]

Even los van het automatische modsysteem dat je voorstelt zouden publiekelijk zichtbare downvotes in deze gevallen denk ik ook wel werken :)
Ok daar ben ik zeker ook voorstander van. Vooral als downvotes dan ook je karmascore verlagen, al is het maar symbolisch één punt. Het idee dat slechte bijdragen "afgestraft" worden met een consequentie die verder gaat dan de specifieke bijdrage alleen, werkt ik psychologisch beter dan downvotes alleen.

[ Voor 11% gewijzigd door Sando op 17-01-2018 01:56 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1