[Telfort] IPTV decoder vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• admiralawesome
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-06 14:59
Mijn vraag
Ik heb een abonnement op het glasvezel bij telfort. Hierbij maak ik gebruik van een iptv ontvanger. Dit is momenteel een van het merk Amino, type A140.
Nu bevalt eigelijk al niet sinds het begin, maar kan ik geen vinden waarmee ik hem kan vervangen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Vroeger maakte ik gebruik van een Human wat heel goed beviel.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Telfort glasvezel 100/100
Amino A140

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google is your friend... Maar hier wordt ik momenteel niet heel veel wijzer van.

Groet, Floris

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05:30

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@admiralawesome helaas is het, voor zover ik weet, bij geen een provider mogelijk om de IPTV ontvanger te vervangen.

Verder heb ik even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 21-12-2017 14:38 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Verandert volgend jaar:
nieuws: Kabinet: gebruikers moeten in 2018 alternatief voor providermodem kun...
Geen idee hoe de setup en support van al die 'vreemde' apparatuur geregeld gaat worden, dat gaat de gemiddelde consument boven de pet en ik vermoed dat zelfs een ervaren tweaker moeite zal hebben om bijvoorbeeld een eurodocsis 3.0 kabelmodem vanuit scratch te configureren :)

• admiralawesome
Henk007 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:04:
Verandert volgend jaar:
nieuws: Kabinet: gebruikers moeten in 2018 alternatief voor providermodem kun...
Geen idee hoe de setup en support van al die 'vreemde' apparatuur geregeld gaat worden, dat gaat de gemiddelde consument boven de pet en ik vermoed dat zelfs een ervaren tweaker moeite zal hebben om bijvoorbeeld een eurodocsis 3.0 kabelmodem vanuit scratch te configureren :)
Ja ik weet dat het gaat veranderen, maar vroeg mij af op het momenteel al mogelijk is. Zelf kan ik ook een Amino A140 aanschaffen, lijkt mij. Wellicht is er dus ook een stabieler alternatief

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-06 09:24

itsalwaysme

Graast voor DB

admiralawesome schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:06:
[...]

Ja ik weet dat het gaat veranderen, maar vroeg mij af op het momenteel al mogelijk is. Zelf kan ik ook een Amino A140 aanschaffen, lijkt mij. Wellicht is er dus ook een stabieler alternatief
Zelf een Amino aanschaffen zal ook niet kunnen, want het serienummer/uniek-adres staan geregistreerd bij Telfort. Dus zij moeten van het bestaan van de decoder afweten.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-06 12:21
Verandert volgend jaar:
TS bedoeld denk ik alleen de ontvanger en niet het modem.
De ontvanger en kwaliteit van Telfort vind ik zelf ook niet al te best maar hier is een switch naar een andere betere aanbieder niet echt mogelijk.

• admiralawesome
En de kwaliteit van het modem is ook niet super, maar ik doel nu inderdaad op de televisie decoder van het IPTV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-06 13:59
Die IPTV kastjes maken allemaal gebruik van encryptie die door KPN/Telfort zo veel mogelijk geheim gehouden word. Het is technisch mogelijk om een eigen oplossing te gebruiken maar omdat KPN/Telfort de encryptiesleutels niet vrijgeeft een geen informatie beschikbaar stelt over de gebruikte technieken, is het lastig om dit voor elkaar te krijgen. Daarbij is Telfort actief bezig om informatie over IPTV van het internet af te halen. Dit zorgt ervoor dat het vrijwel onmogelijk is om een eigen apparaat aan te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:51

servies

Veni Vidi Servici

itsalwaysme schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:08:
[...]

Zelf een Amino aanschaffen zal ook niet kunnen, want het serienummer/uniek-adres staan geregistreerd bij Telfort. Dus zij moeten van het bestaan van de decoder afweten.
Dat is in het geval van de Aminos (oude propositie nog) niet waar. Je kunt zelf een Amino kopen en deze aansluiten. Heb ik ook gedaan.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verandert volgend jaar:
Dat geld voor de modem, niet voor de tv decoders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:51
geforce5_guy schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:36:
Het geldt in principe voor alle apparatuur achter het netwerkaansluitpunt. Óók voor TV-decoders dus.

• luxan
geforce5_guy schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:36:
[...]

De eerste paragraaf in het artiekel schetst een ander beeld:
Staatssecretaris Mona Keijzer van Economische Zaken schrijft: "Modems, routers en tv-ontvangers zijn volgens Europese regelgeving onderdeel van het privénetwerk van een consument of bedrijf. Daar hoort bij dat je zelf mag kiezen welke apparatuur daarop het best past bij jouw wensen, bijvoorbeeld op het gebied van privacy. Net zoals dat je zelf kunt kiezen welke mobiele telefoon of welk merk televisie je koopt. Hieraan is behoefte bij consumenten en het stimuleert bovendien dat meer aanbieders van deze apparaten toegang tot de markt hebben."
Het eerste concept van de regeling is zo verwoord dat elk apparaat dat zich achter de netwerkaansluiting bevind, onderdeel is van het prive netwerk, dus ook de TV kastjes.

Er loopt nu een consultatie waarin providers zullen beargumenteren dat modems en decoders buiten deze regeling dienen te vallen. Hoe succesvol dat gaat worden zullen we moeten afwachten.

Aan de andere kant zijn er veel tweakers/powerusers die een case maken voor de bovengenoemde interpretatie van de regeling.

• admiralawesome
Zoals ik nu de antwoorden interpreteert, is het momenteel dus (nog) niet mogelijk.
Ik verwacht dat providers er alles aan zullen doen om dit te verhinderen, het gaat ten kosten van hun verdienmodel. Een iptv ontvanger kost nu €5,- per maand ex opname functie.. Afwachten van de nieuwe richtlijnen zullen worden.

• luxan
admiralawesome schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:54:
Zoals ik nu de antwoorden interpreteert, is het momenteel dus (nog) niet mogelijk.
Ik verwacht dat providers er alles aan zullen doen om dit te verhinderen, het gaat ten kosten van hun verdienmodel. Een iptv ontvanger kost nu €5,- per maand ex opname functie.. Afwachten van de nieuwe richtlijnen zullen worden.
Hoewel ik het eens ben met je conclusie, denk ik dat je redenatie niet helemaal klopt. De hoofdreden voor de provider is dat het kastje het moeilijker maakt om de DRM sleutels te achterhalen.
Als de providers verliezen en we allemaal ons eigen kastje aanschaffen, zal de provider nogsteeds 5 euro per maand per kastje kunnen vragen. Dit omdat IPTV veel meer controle geeft over de verbinding. Zo kan de provider besluiten dat het IPTV decoders van derden alleen toelaat indien deze aangemeld zijn en daar kunnen ze een maandelijkse vergoeding van 5 euro voor vragen.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-06 15:22
Je zit nog op de oude propositie en zou er eventueel voor kunnen kiezen (met verlies van de DVB-C aansluiting op je glasvezel modem waar je overigens prima een Humax IHDR-5200C op aan kunt sluiten) om een nieuw contract af te sluiten bij Telfort. Je gaat dan over naar het nieuwe platform en krijgt een Arris VIP2953 ontvanger, wat in mijn ogen een meer dan prima apparaat is.

• admiralawesome
RadioAir schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:24:
Je zit nog op de oude propositie en zou er eventueel voor kunnen kiezen (met verlies van de DVB-C aansluiting op je glasvezel modem waar je overigens prima een Humax IHDR-5200C op aan kunt sluiten) om een nieuw contract af te sluiten bij Telfort. Je gaat dan over naar het nieuwe platform en krijgt een Arris VIP2953 ontvanger, wat in mijn ogen een meer dan prima apparaat is.
Klopt, ik zit nog op de oude propositie. Deze keuze hebben wij gemaakt omdat we, naast een tv beneden, ook op de eerste etage nog 2 tv's hebben welke zijn voorzien van een Humax uit de vorige woning. Bij het overstappen, verlies ik de kabel en dus de mogelijkheid om de coax lijn naar boven, als ook de humax te gebruiken en moet ik coax vervangen voor utp en extra kosten betalen omdat wij dan nog 2 extra ontvangers moeten "huren"

• RadioAir
  • Laatst online: 24-06 15:22
Houd er dan wel alvast rekening mee dat op niet al te lange termijn deze propositie gaat verdwijnen. Telfort is al actief bezig met klanten migreren van WGDO naar WBA proposities. DVB-C via glas bij KPN/Reggefiber is helaas eindig.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:51

servies

Veni Vidi Servici

RadioAir schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:35:
Houd er dan wel alvast rekening mee dat op niet al te lange termijn deze propositie gaat verdwijnen. Telfort is al actief bezig met klanten migreren van WGDO naar WBA proposities. DVB-C via glas bij KPN/Reggefiber is helaas eindig.
Ik zit ook op de oude propositie, maar dat is geen WDGO, dat is nog iets ouder, daar kwam IPTV geloof ik zelfs ongecomprimeerd binnen... Toen begon KPN zich er actief mee te bemoeien en weg was Dolby Digital en surround en kelderde de kwaliteit van het beeld. Ondertussen is de beeldkwaliteit weer wat opgeschroefd maar het is nog steeds niet optimaal...
De Aminos gaan er op den duur wel uit, maar dat duurt nog wel even. WDGO is er overigens geloof ik zelfs al helemaal uit...

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-06 09:24

itsalwaysme

Graast voor DB

servies schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:33:
[...]

Dat is in het geval van de Aminos (oude propositie nog) niet waar. Je kunt zelf een Amino kopen en deze aansluiten. Heb ik ook gedaan.
Dat is wat anders dan wat ze bij de helpdesk zeggen. Mijn Amino was stuk en ze gebeld. Toen bleek hij het niet te doen. Waarna de helpdesk hem (volgens hen) geregistreerd hebben. Hierna deed hij het.

Het kan natuurlijk ook toeval zijn. Zal niet de eerste keer zijn met Telfort.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

rens-br schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:59:
@admiralawesome helaas is het, voor zover ik weet, bij geen een provider mogelijk om de IPTV ontvanger te vervangen.
Mogelijk wel, toegestaan niet. Even denkend aan Waar is het "IPTV op je HTPC" topic gebleven? en nieuws: Telfort wil klanten die drm omzeilen de mond snoeren

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1