stier schreef op donderdag 21 december 2017 @ 17:54:
Wat ik mij afvraag: Ik zal toch niet de enige zijn als jongvolwassene zijnde die met dit soort problematiek zit. Waarom zijn er dan geen verenigingen die zich specifiek op deze doelgroep richten?
Ik wil graag normaal werk gaan doen tevens omdat je als Wajonger gestigmatiseerd wordt. Er wordt in zekere zin toch op je neergekeken.
Die zijn er wel. Ik heb nog een aantal ideetjes aangedragen zelfs.
Goed, dat is wel met wat voorwaarden, maar dat moet te regelen zijn door simpelweg inzet te tonen. Gewoon vrijwilligerswerk gaan doen.
Daar van is genoeg te vinden, dus niks wat je tegenhoudt om jezelf te ontwikkelen tot het nivo wat noodzakelijk is om een serieuze ontwikkeling richting betaalde arbeidsmarkt te maken.
Kwestie van leren lopen voordat je gaat rennen...
Osxy schreef op donderdag 21 december 2017 @ 17:59:
[...]
Sorry dit is pertinent niet waar.
Dat labeltje betekend zoveel als dat jij laat blijken/wat nodig is om te functioneren.
Ook ik ben ex-Wajonger en heb bijna nooit in de tijd dat mijn beperking nog merkbaar was meegemaakt dat er op mij werd neergekeken of dat ik slechter werd behandeld. De keren dat dit wel gebeurde was dit voor korte duur, uiteindelijk gaat het om wat JIJ laat zien. Als jij toont dat de vooroordelen niet waar zijn vergeten mensen die heel snel.
[knip]
Hier wil ik toch even een kanttekening bij zetten.
Ook ik ben ex-Wajonger en ik heb weldegelijk meegemaakt dat er op me werd neergekeken.
Zelfs in zo'n mate dat ze me willen hebben voor een HBO nivo functie, maar dan moet je dat maar doen met behoud van uitkering.
Ik heb uiteraard vriendelijk *kuch* bedankt. Dikke vinger....
Aan de andere kant zijn er ook genoeg werkgevers die wel iemand zien voor wat hij/zij waard is. Zoals mijn huidige werkgever bijvoorbeeld.
Het is maar net welk bedrijf je treft en of de afdeling personeelszaken/human-resources een groep hufters is of niet.
[
Voor 43% gewijzigd door
McKaamos op 21-12-2017 18:19
]