Oke, ik ben zelf een begeleider van mogelijk mensen met jou problematiek maar gaat het even niet echt proffesioneel/politiek correct aanpakken. Werkt ook niet via een forum.
Je geeft aan jaren thuis te hebben gezeten en je Wajong te hebben gehad. En al die jaren geen ondersteuning te hebben gezocht.
Nu je merkt dat het met de wajong wat minder gaat worden, wil je gaan werken.
Maar ik zie helemaal geen interne motivatie van je. Je zit te wachten op onderzoeken, maar dat duurt je te lang. Toch zal het zo zijn.
Verder kun je wel bij het UWV (en het zou fijn zijn als je een begeleider bij je hebt) om een jobcoach vragen. Die helpt je in een periode van ong 2 jaar op weg naar datgene dat je kunt. En mogelijk is dat wel eens helemaal geen betaalde baan.
tevens je redenatie ; ik moet sociale contacten opd oen, dus ik heb geld nodig gaat niet op.
Paar vragen;
- heb je een bewindvoerder of kun je zelf perfect met je geld om gaan. Op een manier dat je van een club in de buurt lid kunt zijn. Zelfs fitness heb je al voor 5 euro in de week. levert je veel contacten op.
- woon je op jezelf?
- woon je in een grote stad?
- heb je schulden?
- hoe ziet jou dagndeling er uit?
- hobbies?
- hoe is je persoonlijke verzorging? Scheer je je? Douche je? Dagelijks wasssen? Schone kleren?
Nu schrijf je dat je sociaal niet zo sterk bent, dus ook daar zul je onderstening bij kunnen vragen. Ga met een bekende naar een sportschool, ga bij de plaatstelijke wandelclub.
En afhankelijk van waar je woont, nee je hoeft niet met oud en nieuw alleen te zijn. Je moet er echter wel stappen voor zetten.
Tip ; zet de energie die je hier verdoet om in energie om de wereld in te stappen. Loop op een kerstzangkoor af op de hoek en vraag of je mee mag doen.
Maar ik lees nu enkel ik heb een probleem en ik wil dat jij dat oplost.
Is dit motivationele gespreksvoering ; neen.
Maar dat is mijn taak hier nou ook niet, ik ben vrij.
Maar uiteindelijk heb je dus 2 mogelijkheden
- je wacht de intake af en gaat met je begeleider aan de slag
- je wacht het af maar gaat ondertussen zelf met je leven aan de slag. En daarvoor moet je de deur uit. letterlijk.
Voor de laatste keuze zul je een prioriteitenlijstje moeten opstellen. En geloof me, een geod betaalde baan zoeken staat niet echt hoog als ik dit topic zo lees.
P.s. Je topicstart staalt het al uit. Financieel perspectief Wajong. Dat geeft je insteek. En daarmee zal het dus niet lukken, want je gaat er achter komen dat je voor 200 euro meer in de maand je strax 36 uur per week moet werken en daar heb je op een gegeven moment geen zin in. het zou anders zijn geweest als je titel iets was van levens perpectief wajong.
Wat heb je met dit advies gedaan?
Ik zie wel een lichtpunt in je verhaal
Wat bedoel
jij hier mee?
stier schreef op woensdag 20 december 2017 @ 21:58:
In mijn geval moest ik allerlei taken doen die helemaal niets te maken hadden met mijn opleiding... maar hetgeen waar ik op ben afgewezen waren voornamelijk mijn sociale vaardigheden.
Maar om juist mijn sociale vaardigheden te kunnen ontwikkelen zal ik toch meer inkomsten moeten hebben omdat activiteiten buiten de deur ondernemen gewoon veel geld kost.
Nee, het gaat er eerst om dat je die vaardigheden leert en die leer je perfect door je in dergelijke situaties te brengen op de werkvloer
stier schreef op woensdag 20 december 2017 @ 22:28:
@
zoenvisje In de Wajong blijven is inderdaad de veiligste en gemakkelijkste optie maar ik zal dan wel mijn hele leven moeten leren om van heel weinig geld rond te moeten komen. Terwijl ik wel meer in mijn mars heb, dat mits ik de juiste coaching en support krijg ik best wel betaald werk kan uitvoeren.
Dit heet magisch denken. En het heet niet voor niks magisch. Je zult echt je mindsetting moeten omdraaien.
Ik wil iets bereiken, dus ik moet daar iets voor doen
Ik wens je het beste en ik hoop dat je nog terug komt in dit topic. If so, dat is je eerste stap tot verandereing, want je krijgt hem hier stevig (en dan zeker van de mensen die ook in die situatie hebben gezet) onder je voeten. Maar bedenk, dat is enkel omdat de mensen je wakker willen schudden.
Moest je een vraag hebben, je mag me gerust PM'en Ik zal geen uren rekenen.
In ieder geval, de bal ligt bij jou, ik ga lekker baordgamen. Solo.
edit ; als ik zo je ander topics soorlees lijk ter wel iets van ASS te zitten. Dit lijkt er ook voo rte zorgen dat je steeeds een nieuw topic opent met het volgende probleem. En dat je denkt dat alles beter gaat worden als DAT probleem is opgelost. Wrong.
Vandaar dus dat je nu lijkt te denken/overtuigd te zijn, als ik een baan heb wordt alles beter.
Gaat het niet zijn. probeer overzicht te houden waar het werkelijk om draait.
Dit zelfde soort focus gedrag zorgt er ook voor dat je sociaal idd onhandig overkomt.
[
Voor 59% gewijzigd door
maartend op 21-12-2017 12:21
]