Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Gestart met outlook 2016 en nu werkt geeneen emailadres meer

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• dejongemi
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-12-2024
Omdat Outlook 2010 mijn gmail niet meer weergaf besloot ik voor Outlook 2016 te gaan.
Ik kocht een keurige legale versie
Heb eerst 2010 er af gehaald van mijn win 10 pc en toen 2016 geinstalleerd.
Nu ben ik nog verder van huis, en mijn gmail en mijn zakelijke emailadressen werken niet meer,
Wel hotmail......snap er niets van.

Het huilen staat mij nader dan het lachen en hoop op een goed advies van jullie,

Hoopvolle groeten
Else 8)7

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Hoe kunnen mensen je nou van advies voorzien zonder dat je aangeeft wat er fout gaat?

Foutmeldingen, error codes. Dingen die jezelf al geprobeerd hebt.

Je moet toch echt met meer komen wil je hulp krijgen. Daarnaast post je in het verkeerde subforum. En lees je de FAQ niet door waarin staat dat groeten niet gewenst is.

[ Voor 21% gewijzigd door __R__ op 20-12-2017 17:11 ]

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:59
Sowieso, wat werkt er niet meer? En wat versta jij onder niet werken?

Met soort cryptische omschrijvingen zal niemand je kunnen helpen.

• dejongemi
Hoi
Ik ben 61 jaar oud en dacht met mijn tekst duidelijk te zijn geweest, sorry.
Ik heb ook geen idee waar ik dan mijn hulpvraag moet plaatsen.

ik zal het nogmaals proberen
Ik had Outlook 2010 werkend op mijn pc en van het ene op het andere moment kon ik geen gmail email meer binnen halen in Outlook 2010
Dus kocht ik Outlook 2016
heb eerst 2010 gedeinstalleerd en daarna 2016 geinstalleerd en helaas kan ik nog steeds geen gmailacount actief maken in Outlook 2016.
Hopelijk is mijn vraag nu wel goed gesteld.
Graag jullie hulp.
groetjes Else

• dejongemi
Hoi
Ik ben 61 jaar oud en ik heb ook geen idee waar ik dan mijn hulpvraag moet plaatsen.

Ik had Outlook 2010 werkend op mijn pc en van het ene op het andere moment kon ik geen gmail email meer binnen halen in Outlook 2010
Dus kocht ik Outlook 2016
Ik heb eerst 2010 gedeinstalleerd en daarna 2016 geinstalleerd en helaas kan ik nog steeds geen gmailacount actief maken in Outlook 2016, ik krijg steeds een foutmelding.
Zelfs met een geheel ander gmail eamiladres lukt het niet.

Hopelijk heeft iemand een goede raad of weet iemand de juiste plek voor deze vraag.
Graag jullie hulp.
groetjes Else

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij moet je in Gestart met outlook 2016 en nu werkt geeneen emailadres meer zijn :)

Probeer daar wel even de foutcodes of exacte(re) handelingen te posten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:27

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@dejongemi Omschrijf welke stappen je geprobeerd hebt en waar het niet lukt. Dat maakt het voor mensen die jouw pc-scherm niet voor zich zien meteen een stuk makkelijker om je te helpen. :) Wanneer stopte Outlook 2010 met werken? Doet 2016 precies hetzelfde wel/niet? Dat soort dingen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-11 20:23

TommieW

Numa numa.

"ik krijg steeds een foutmelding"
Om te beginnen zou het handig zijn om te weten wat die foutmelding dan zegt. ;)

Wellicht dat dit kan helpen voor het vinden van de goede instellingen: https://support.google.com/mail/answer/7126229?hl=nl

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Just me !
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05-2023

Just me !

Ik leer nog steeds......

Na het installeren van de Outlook 2016 versie heb je wel een e-mail account ingesteld ? :)

[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:29

DarkSide

theres no place like ::1

Je moet je instellingen posten.

Welke SMTP instellingen heb je.
Handigst is om GMAIL iig niet in te stellen als POP maar als IMAP.

Daarbij zijn de volgende poorten van belang
Inkomend 993 SSL
uitgaand 587 TLS

Anders misschien kijken naar Inbox.
Handige mail app (vind ik) op je telefoon. En ook makkelijk op Web. Gebuik zelf al jaren geen outlook meer.
Meer omdat calenders syncen ook niet goed werkt.

hier iig een lijst met adressen en poorten die nodig zijn.
In outlook kan je bij de meer settings optie deze kwijt als je een nieuw mail account gaat toevoegen.

[ Voor 21% gewijzigd door DarkSide op 27-12-2017 13:17 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• DarkSide

DarkSide

handig is om 1 topic verder te gaan lijkt me. (zie post MAX3400)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• dejongemi
Oh help hoe kan ik een plaatje invoegen om jullie de foutmelding te laten zien?

• dejongemi
@Jorgen vanaf 6 december kreeg ik de foutmelding dat er geen verbinding gemaakt kon worden met de server. dat hield voor mij in dat ik geen gmail email meer kon lezen in Outlook 2010 wel op mijn iphone.
Outlook 2016 geeft de foutmelding ER IS IETS MISGEGAAN HET OUTLOOK BESTAND IS NIET AANGEMAAKT IS UW SCHIJF SOMS VOL:nee!!

@MAX3400 op dat door mij gemaakte topic kreeg ik te horen dat het op de verkeerde plek geplaatstwas, dus probeerde ik het hier (Ben een leek he :) die doorgaans alles wel zelf weer werkend krijg) MAAR NU AL 21 DAGEN NIET

@DarkSide ok ik ga over naar mijn eerste topic, dank u wel.

Waar kan ik plaatjes invoegen?

[ Voor 6% gewijzigd door dejongemi op 27-12-2017 13:55 ]

• dejongemi
@Jorgen vanaf 6 december kreeg ik de foutmelding dat er geen verbinding gemaakt kon worden met de server. dat hield voor mij in dat ik geen gmail email meer kon lezen in Outlook 2010 wel op mijn iphone.
Outlook 2016 geeft de foutmelding ER IS IETS MISGEGAAN HET OUTLOOK BESTAND IS NIET AANGEMAAKT IS UW SCHIJF SOMS VOL:nee!!

@MAX3400 op dat door mij gemaakte topic kreeg ik te horen dat het op de verkeerde plek geplaatstwas, dus probeerde ik het hier (Ben een leek he :) die doorgaans alles wel zelf weer werkend krijg)

• dejongemi
@Just me ! Ik ben dan wel blond maar niet dom.

Ik heb een nieuw account aangemaakt en krijg dan de melding ER IS IETS MISGEGAAN HET OUTLOOK BESTAND IS NIET AANGEMAAKT IS UW SCHIJF SOMS VOL:nee!!

@DarkSide ik heb het handmatig getracht en krijg dan de foutmelding:
ER IS GEEN VERBINDING GEMAAKT MET DE BINNEnKOMENDE SERVER (imap)MET BEHULP VAN DE OPGEGEVEN VERSLEUTELINGSMETHODE. CONTROLEER DE VERSLEUTELINGSMETHODE VAN DE BINNENKOMENDE (IMAP) EN PROBEER HET OPNIEUW, Als ik een foto van mijn scherm kon maken dan kreeg u exact te zien wat er staat

• dejongemi
Omdat ik een webshop heb is het handig om alle emails onder een emailprogramma binnen te halen,
Ik kreeg de tip van Thunderbird of zo en die accepteert gmail ook niet.
Oh ja mijn wachtwoord is correct in gevoerd.:)

• DarkSide

DarkSide

Foto zou handig zijn. Maar dan moet je weten hoe. En dat is nu niet handig om daar in te gaan.

Daarbij CAPS komt over als schreewen. (al snap ik de context nu wel)
Ook is het niet de bedoeling om achter elkaar te blijven posten. Gebruik de Edit knop

Verder kan je wel vertellen hoe de instellingen staan.
Maak je gebruik van POP of SMPT
Welke adressen geef je op om de mail binnen te halen. En welke poorten geef je op.
En welke protocollen? SSL of TLS. Zie mijn link eerder waar eigenlijk alle gegevens in staan.

Dus probeer eens netjes op te sommen hoe alle instellingen staan.

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-10 17:03
Kan het niet zo zijn dat je ip is veranderd? gmail staat standaard geen imap/smtp meer toe zonder dat er specifiek toestemming is gegeven voor die login. Zie dit artikel van google

https://support.google.com/accounts/answer/6010255?hl=nl

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:41
Aangezien het om Gmail gaat zou je eigenlijk ook ervoor kunnen kiezen om gewoon IMAP te gebruiken. Vanaf Versie 2003 worden de instellingen als het goed is bij een nieuw account in Outlook gewoon goed ingesteld en hoef je niks met SMTP of POP doen.

• DarkSide

DarkSide

3dmaster schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:56:
Kan het niet zo zijn dat je ip is veranderd? gmail staat standaard geen imap/smtp meer toe zonder dat er specifiek toestemming is gegeven voor die login. Zie dit artikel van google

Dit gaat volgens mij niet op basis van IP.
Ik kan, overal, gewoon bij mijn Gmail.

Deze setting is echter al oud. En zou niet zomaar veranderd moeten zijn. Oude Google accounts konden eerst zonder deze setting nog mail binnen halen. En nieuwe niet meer. Maar dit is volgens mij alweer een paar jaar geleden rechtgetrokken dat het voor alle accounts ingesteld moet zijn.
Hoewel ik me het niet kan voorstellen, is het misschien handig om te na te kijken.

• dejongemi
Ik deed al deze stappen en het hiel niet:
Stap 2: probeer de volgende stappen voor probleemoplossing
Update je e-mailclient naar de nieuwste versie.
Een app-wachtwoord gebruiken: als je authenticatie in twee stappen gebruikt, probeer je in te loggen met een app-wachtwoord.
Minder veilige apps toestaan: als je geen authenticatie in twee stappen gebruikt, moet je mogelijk minder veilige apps toestemming geven voor toegang tot je account.
Als je onlangs het Gmail-wachtwoord hebt gewijzigd, moet je de gegevens van je Gmail-account mogelijk opnieuw opgeven of je Gmail-account opnieuw instellen in je andere e-mailclient.
Als de bovenstaande tips niet helpen, kijk je op https://www.google.com/accounts/DisplayUnlockCaptcha en volg je de stappen op de pagina.

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-11 21:54
Aansluitend op wat 3dmaster aangeeft: Google laat "tegenwoordig" niet zomaar accounts toe via imap/smtp. Dat kan je of oplossen door die instelling aan te passen, of door specifiek voor outlook een ander wachtwoord te gebruiken. Zie https://support.google.com/accounts/answer/185833?hl=nl.

Aangaande wat DarkSide zegt:
Ik heb zelf ook lang thunderbird gebruikt, en heb Google na verloop van tijd de instelling "toegang voor minder veilige apps" wel eens zien resetten. Ik kan me alleen niet specifiek herinneren of dit voor een prive of zakelijk emailaccount gebeurde.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:41

nelizmastr

Goed wies kapot

Maar de hamvraag is: kan je wel in je gmail komen via mail.google.nl als je daar inlogt met je e-mailadres en wachtwoord? Wordt je gevraagd om een extra code in te voeren of gaat-ie direct door?

I reject your reality and substitute my own

Verwijderd

dejongemi schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:52:
Omdat ik een webshop heb is het handig om alle emails onder een emailprogramma binnen te halen,
Ik kreeg de tip van Thunderbird of zo en die accepteert gmail ook niet.
Oh ja mijn wachtwoord is correct in gevoerd.:)
Heb je toevallig 2 staps authenticatie aanstaan? Dan heb je een app wachtwoord nodig dat je kan generen via de webinterface van Gmail.
https://support.google.com/mail/answer/185833?hl=nl

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-11 11:45
Ik ben bang dat je zonder technische kennis toch hulp nodig hebt van iemand die je kan vertrouwen
Heb je een handige zoon/buurjongen/etc?

Dan kan deze persoon het laten instellen met jou ernaast zodat je het voor de volgende keer weet.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• Quadradial
Ik ben bang dat je zonder technische kennis toch hulp nodig hebt van een handige zoon/buurjongen/etc

Dan kan deze persoon het laten instellen met jou ernaast zodat je het voor de volgende keer weet.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• dejongemi
@nelizmastr ja ik kan wel in mijn gmail.com email lezen. Ook op mijn iphone en Ipad
Er wordt niet gevraagd om een extra code

@Quadradial ik ben al twee weken in contact met Seniorweb en ook hem lukt het niet. Nu contact gezocht met studentaanhuis, want dit frustreert me enorm.
Ik kom nu erg blond over,maar normaal gesproken doe ik alle IT probemen oplossen, echt. Dit is een Outlook fout en niet een fout door mij ontstaan.

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Klinkt raar, maar kijk eens al je server settings naar

Stondt in 2010 de mail als POP3 of IMAP ?
En hoe staat het nu ingestelt ?
heb je de POP3 of IMAP wel goed ingestelt met SSL verbinding en andere poort (587 volgens mij)

Ik lees helemaal niet wat je al hebt gedaan en wat je eventueel zelf al hebt gezocht.
En btw.. misschien google en/of microsoft een mail sturen of op de forum vragen !

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Quadradial
dejongemi schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:38:
@nelizmastr ja ik kan wel in mijn gmail.com email lezen. Ook op mijn iphone en Ipad
Er wordt niet gevraagd om een extra code

@Quadradial ik ben al twee weken in contact met Seniorweb en ook hem lukt het niet. Nu contact gezocht met studentaanhuis, want dit frustreert me enorm.
Ik kom nu erg blond over,maar normaal gesproken doe ik alle IT probemen oplossen, echt. Dit is een Outlook fout en niet een fout door mij ontstaan.
Stap 1 gooi je gmail account in Outlook 2016 weg (via configuratie scherm --> e-mail)
Stap 2 Herstart je computer!!!! (anders wil hij nog wel eens oude instellingen onthouden)

Stap 3 Doe letterlijk wat hier staat beschreven in de link en het werkt.
http://pop2imap.com/gmail_outlook_2016.php

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:11

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Misschien een domme vraag, maar hoe erg ben je aan Outlook gehecht? En zou je een ander e-mailprogramma in overweging nemen?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• dejongemi
@Quadradial ik heb Windows 10, als ik dan naar configuratiescherm ga---> dan is er geen email optie wel Mail outlook 2016 en daar staat geen gmailaccount actief

Email staat bij mij niet in het configuratiescherm

• dejongemi
@Freee!! behoorlijk omdat ik 6 emailaccounts heb

• dejongemi
@Quadradial ik heb gedaan wat u zei. Maar ik krijg meteen al de melding dat dejongemi@gmailactief wil worden. dan geef ik handmatige instellingen op en dan kan ik kiezen uit Office 365,outlook.com, google,exchange, pop of imap

• DarkSide

DarkSide

Probeer je posts te editen ipv steeds een nieuwe post te doen als je als laatste gereageerd hebt?
Daarbij staan in dit topic en je andere topic de benodigde instellingen. En die werken gewoon.

En ondanks dat je geen plaatjes kunt posten. Staat er niets in de weg om al je settings even netjes op te sommen in dit (of je andere) topic.

Dus: Gebruik je POP of IMAP. Welke Adressen gebruik je daarbij voor inkomend en uitgaand verkeer.
Welke poorten en welke protocollen (TLS of SSL) etc. etc etc

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:11

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

dejongemi schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:04:
@Freee!! behoorlijk omdat ik 6 emailaccounts heb
Die zou je dus allemaal overnieuw moeten ingeven (of eventueel importeren), dus ik snap je punt.

Ik heb wat meer actieve e-mailaccounts (waaronder een paar van gmail) in een ander e-mailprogramma (Thunderbird).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Soundstorm2010
dejongemi schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:02:
@Quadradial ik heb Windows 10, als ik dan naar configuratiescherm ga---> dan is er geen email optie wel Mail outlook 2016 en daar staat geen gmailaccount actief

Email staat bij mij niet in het configuratiescherm
email_control_panel

Hier zie je dus email tussen staan (als je die niet zie staan, recht boven staat "Weergeven op" en daar klik je op en dan naar Kleine Pictogrammen)
Mail instellingen Gmail
POP / IMAP imap
Inkomende server imap.gmail.com
Inkomende poort 993
SSL (beveiliging) inkomend ssl
Uitgaande server smtp.gmail.com
Uitgaande poort 465
Inloggen vereist yes
Hierbij de instellingen voor gmail die je handmatig moet invoeren bij outlook 2016 (heb het zelf geprobeerd en werkt als een trein)

[ Voor 44% gewijzigd door Soundstorm2010 op 27-12-2017 15:14 . Reden: Edit 1: Typo en plaatjes/plaatsing ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• dejongemi
@Soundstorm2010 hoe kan ik zelf een plaatje invoegen?
Als ik een afbeelding wil toevoegen dan wordt er om een url gevraagd

[ Voor 38% gewijzigd door dejongemi op 27-12-2017 15:25 ]

• Quadradial
dejongemi schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:07:
@Quadradial ik heb gedaan wat u zei. Maar ik krijg meteen al de melding dat dejongemi@gmailactief wil worden. dan geef ik handmatige instellingen op en dan kan ik kiezen uit Office 365,outlook.com, google,exchange, pop of imap
Als je hier niet uitkomt dan zal je toch echt iemand moeten hebben die langs kan komen. (of via teamviewer)
Ik heb het geduld er niet voor. Succes I'm out!

• dejongemi
@Quadradial hoe kan ik een afbeelding hier toevoegen aub?

ik heb alle opties gedaan die u schreef hoor

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:40
@dejongemi Heb je het account al een keer handmatig aangemaakt in outlook ? (Handleiding: http://pop2imap.com/gmail_outlook_2016.php)

Cloud ☁️

• dejongemi
@HKLM_ ja gedaan

3565 keer

Ik begrijp dat jullie het niet snappen dat het niet werkt. Als ik nu wist hoe ik een eigen afbeelding kon plaatsen als bewijs dat ik doewat er gezegd word, dan scheelt dat veel frustratiie voor jullie. Ik kan alleen afbeelding plaatsen a.d.h.v een url, die heb ik helaas niet

• HKLM_
dejongemi schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:33:
@HKLM_ ja gedaan

3565 keer

Ik begrijp dat jullie het niet snappen dat het niet werkt. Als ik nu wist hoe ik een eigen afbeelding kon plaatsen als bewijs dat ik doewat er gezegd word, dan scheelt dat veel frustratiie voor jullie. Ik kan alleen afbeelding plaatsen a.d.h.v een url, die heb ik helaas niet
Even zoeken op google hoe je een plaatje upload en whala: Dump hem hier plak de url en we zien je plaatje: https://imgur.com/upload

Cloud ☁️

• Quadradial
dejongemi schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:33:
@HKLM_ ja gedaan

3565 keer

Ik begrijp je frustratie, maar dat moet je niet op ons afreageren.

Zorg ervoor dat iemand het voor je doet want jij doet blijkbaar iets verkeerd.
Dat betekend niet dat je niet dat je onbekwaam bent alleen dat je waarschijnlijk iets over het hoofd ziet.

Dus fysiek een persoon achter jouw PC die het regelt of via teamviewer.
Neem aantekeningen / screenshots zodat je het de volgende keer zelf kan.

• dejongemi
Ik ben niet gefrustreerd, vraag alleen hulp om hoe ik een plaatje hier kan invoegen zonder de hulp van een url. dan kan ik u bewijzen dat ik doe wat u zegt

• dejongemi
Er was al hulp via teamviewer, maar als een deskundige het niet weet, wie dan wel?

• HKLM_
@dejongemi wat wil je bereiken met een plaatje van het config scherm ?

Cloud ☁️

• dejongemi
@HKLM_ dat bij mij email er niet tussen staat ook niet met kleine of grote pictogrammen

• HKLM_
dejongemi schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:45:
@HKLM_ dat bij mij email er niet tussen staat ook niet met kleine of grote pictogrammen
vierde rij van boven helemaal rechts :P Of vijfde kolom in het midden :9
*Mail (Microsoft outlook 2016 32bits)

[ Voor 12% gewijzigd door HKLM_ op 27-12-2017 15:49 ]

Cloud ☁️

• Quadradial
dejongemi schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:42:
Ik ben niet gefrustreerd, vraag alleen hulp om hoe ik een plaatje hier kan invoegen zonder de hulp van een url. dan kan ik u bewijzen dat ik doe wat u zegt
En ik weet omdat ik dit soort dingen maandelijks doe voor ouders/vrienden dat je wel wat verkeerd doet.
Als je precies gedaan hebt wat er in de handleiding staat dan werkt dat.

Het interreseert ons 0 dat je kan "bewijzen" dat je doet wat wij vragen.

Blijkbaar is de "deskundige" niet kundig genoeg of heeft dit nog nooit gedaan.
Dus heb je iemand nodig die daar tijd/geduld voor heeft en die bekwaam genoeg is.

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-11 13:45

Het leven is te kort om te testen

• HKLM_
Dude het heet geen e-mail kijk nog eens naar mijn eerder post n.a.v je plaatje

Cloud ☁️

• dejongemi
@HKLM_ dat deed ik al eerder want ik doe exact wat jullie zeggen, maar zie hier er staat geen gmail tussen
https://imgur.com/a/jhB8c :)

• HKLM_
dejongemi schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:50:
@HKLM_ dat deed ik al eerder want ik doe exact wat jullie zeggen, maar zie hier er staat geen gmail tussen
Voeg hem dan toe met de handleiding die ik en Quadradial je hebt gegeven :X

@dejongemi je bent echt super onduidelijk in wat je wilt en doet. je plaatje had dus ook 0 meerwaarde?

[ Voor 15% gewijzigd door HKLM_ op 27-12-2017 15:53 ]

Cloud ☁️

• Quadradial
dejongemi schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:50:
Dan kan je die stap dus overslaan |:(

Volg de handleiding en dan moet het werken.
http://pop2imap.com/gmail_outlook_2016.php

• Soundstorm2010

• dejongemi
@Soundstorm2010 ik heb inderdaad een twee stappen verificatie

• Soundstorm2010
Volg de stappen dan, want misschien ligt daar het probleem ;)

Denk dat je eerst toestemming moet geven dat je Outook 2016 verbinding maakt met je GMAIL.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-11 20:26
First of all: waarom zou je POP willen gebruiken, en niet (gewoon) imap.
Verder zie ik na googlen wel meer dezelde problemen, sinds december.

Als je toch pop wilt gebruiken zul je dat in je gmail instellingen (op de site, in je browser) aan moeten geven, EN OOK daar "Allow less secure apps" moet inschakelen.

• Quadradial
Soundstorm2010 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 16:43:
Volg de stappen dan, want misschien ligt daar het probleem ;)

Denk dat je eerst toestemming moet geven dat je Outook 2016 verbinding maakt met je GMAIL.
Het werd ook gevraagd in het andere topic dat ze aangemaakt heeft. |:(
Ook daar heeft ze niet naar gekeken

[ Voor 5% gewijzigd door Quadradial op 27-12-2017 16:47 ]

• dejongemi
@zetje01 ik wil desnoods pop maakt me niets uit, als het maar werkt

@Soundstorm2010 waar kan ik outlook 2016 toestemming geven voor gnmail, die vraag is me op de pc nog niet gesteld althans door de software

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-11 20:26
dejongemi schreef op woensdag 27 december 2017 @ 16:51:

@Soundstorm2010 waar kan ik outlook 2016 toestemming geven voor gnmail, die vraag is me op de pc nog niet gesteld althans door de software
Dat staat in mijn post: op de site van gmail, in je browser dus.

• Soundstorm2010
deze link moet alles uitleggen daarover..

Als goed is moet je via je internet browser naar mail.google.com gaan en daar inloggen en dan bij instellingen zijn.

• dejongemi
@Soundstorm2010 ik he al die stappen vorige week al gedaan en heb nu een 16 voudige code in gebruik

• dejongemi
@zetje01 ja de niet zo veilige zijn ook ingeschakeld

Klinkt echt allemaal zo bekend want dat is allemaal gedaan en toch werkt het niet.
Dinsdag komt student aan huis, wie weet weten zij het......

• dejongemi
Het wonderlijke is dat ook in de software van Thunderbird de foutmelding komt er is geen verbinding mogelijk met de server.....

Verwijderd

dejongemi schreef op woensdag 27 december 2017 @ 17:07:
Het wonderlijke is dat ook in de software van Thunderbird de foutmelding komt er is geen verbinding mogelijk met de server.....
Omdat je (waarschijnlijk) het verkeerde ww gebruikt.
Verwijderd in "Gestart met outlook 2016 en nu werkt geeneen emailadres meer"

• dejongemi
@Verwijderd dat is mijn eigen topic

• DarkSide

DarkSide

dejongemi schreef op woensdag 27 december 2017 @ 17:21:
Lees je de posts wel door.
Er wordt een paar x goed afvies gegeven. Ook in je andere topic.
Maar je doet er verder niets mee.

Je geeft geen info wat je nu ingesteld hebt etc.

Verwijderd

dejongemi schreef op woensdag 27 december 2017 @ 17:21:
Je andere topic, maar de link komt uit op een eerder antwoord van mij.
Maar hopelijk heb je meer aan de student aan huis, want dit gaat hem niet worden.
Succes ermee.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

dejongemi schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:49:
@Just me ! Ik ben dan wel blond maar niet dom.

Ik heb een nieuw account aangemaakt en krijg dan de melding ER IS IETS MISGEGAAN HET OUTLOOK BESTAND IS NIET AANGEMAAKT IS UW SCHIJF SOMS VOL:nee!!

@DarkSide ik heb het handmatig getracht en krijg dan de foutmelding:
ER IS GEEN VERBINDING GEMAAKT MET DE BINNEnKOMENDE SERVER (imap)MET BEHULP VAN DE OPGEGEVEN VERSLEUTELINGSMETHODE. CONTROLEER DE VERSLEUTELINGSMETHODE VAN DE BINNENKOMENDE (IMAP) EN PROBEER HET OPNIEUW, Als ik een foto van mijn scherm kon maken dan kreeg u exact te zien wat er staat
Het klinkt alsof je twee problemen hebt: één met het bestand waarin Outlook je mail opslaat en 1 met de instellingen van je verbinding. Dat eerste verklaart dan ook dat je mail in OL 2010 ophield met werken.

Om eerst 1 op te lossen:
- open het klassieke configuratiescherm (in startmenu 'configuratiescherm' tikken)
- verander de weergave of klik op het pijltje naast configuratiescherm en kies 'alle onderdelen'
- klik op email
- klik op gegevensbestanden. Zoek deze bestanden op de schijf en maak er voor alle zekerheid een kopie van. Hier staan namelijk al je oude mails en contactgevens in. Check ook even de grootte. :)
- Geef onder profielen aan 'altijd profiel kiezen' en maak een nieuw profiel aan 'bv test'.

Kun je Outlook nu wel configureren zonder foutmeldingen? Dan is deel I geslaagd. Als dat is gelukt kunnen we kijken naar het tweede deel; instellen van gmail. ;)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• dejongemi
@Lustucru Hallo
In mijn configuratiescherm staat geen email wel mail (Microsoft 2016( (32 bits)

Ik heb vanmiddag gedaan wat u schreef op gegevensbestanden klikken en heb alle gmailinstellingen verwijderd. Ze staan er nu weer net zo :(

Waar geef ik dan een nieuw profiel aan?

[ Voor 8% gewijzigd door dejongemi op 27-12-2017 17:56 ]

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:02

Pierre

Van nature lui!

Modbreak:Voor dit soort opmerkingen zijn er topicreports uitgevonden. Verder is de crew mens genoeg om dat te beoordelen. Reageer on topic of reageer niet, maar we hoeven niet met zijn allen over de topicstarter heen te denderen.

[ Voor 78% gewijzigd door Lustucru op 27-12-2017 18:13 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Modbreak:Je maakt er wel een zootje van door twee topics over hetzelfde onderwerp te openen. Ik heb je topics samengevoegd.

We kunnen en willen je best helpen, maar dan is het ook zaak om de aanwijzingen die je krijgt strikt op te volgen en niet te snel te denken 'dat heb ik al gedaan'.

Begin eerst eens met die profielinstellingen en geef aan als je Outlook foutloos kunt opstarten. Daarna kunnen we je helpen met het correct instellen van je gmail.

[ Voor 78% gewijzigd door Lustucru op 27-12-2017 18:09 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• DarkSide

DarkSide

dejongemi schreef op woensdag 27 december 2017 @ 17:53:
@Lustucru Hallo

Ik heb vanmiddag gedaan wat u schreef op gegevensbestanden klikken en heb alle gmailinstellingen verwijderd. Ze staan er nu weer net zo :(

Waar geef ik dan een nieuw profiel aan?
Je hoeft geen nieuw profiel te maken. Je profiel bevat wel je andere mail

je moet nu gewoon Gmail toevoegen.
En dan, nogmaals, even al je settings opnoemen. Poorten. Protocollen.
En als je MFA hebt een WW genereren vanuit Google (niet outlook).

Alle SMTP, IMAP setting, poorten en protocollen die benodigd zijn zijn al meerdere malen genoemd.
ook een (williswaar) engelse stap voor stap handleiding is genoemd.

Doe dat nu eens eerst. En geef even aan wat je bij welke setting hebt ingevuld.

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

DarkSide schreef op woensdag 27 december 2017 @ 18:09:
[...]

Je hoeft geen nieuw profiel te maken. Je profiel bevat wel je andere mail
Maak het nu niet nog verwarrender... Als OL een foutmelding geeft bij het starten over volle schijven zal dat probleem eerst opgelost moeten worden. ;)

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:43
@DarkSide
Sinds wanneer zijn er allerlei SMTP, imap instellingen etc nodig om een (gmail) account toe te voegen in outlook? Ik gebruik Outlook 2016 en als ik daar mijn gmail account wil toevoegen hoef ik alleen maar naar bestand --> account toevoegen en daar enkel het e-mail adres en tweemaal wachtwoord in te voeren. Rest doet die zelf.

• DarkSide

DarkSide

Aschtra schreef op woensdag 27 december 2017 @ 18:19:
@DarkSide
Sinds wanneer zijn er allerlei SMTP, imap instellingen etc nodig om een (gmail) account toe te voegen in outlook? Ik gebruik Outlook 2016 en als ik daar mijn gmail account wil toevoegen hoef ik alleen maar naar bestand --> account toevoegen en daar enkel het e-mail adres en tweemaal wachtwoord in te voeren. Rest doet die zelf.
Al lang niet meer gedaan. Misschien dat OL2016 slimmer is.
Maar voorheen werkte het iig niet. Ook moest je (ik iig) specifiek port 587 etc op te geven.

Daarbij moet je nu wel degelijk outlook toestaan bij je google settings en zorgen dat je met MFA aan de slag kunt.
Lustucru schreef op woensdag 27 december 2017 @ 18:11:
[...]

Maak het nu niet nog verwarrender... Als OL een foutmelding geeft bij het starten over volle schijven zal dat probleem eerst opgelost moeten worden. ;)
Misschien overheen gelezen (in alle verwarring). Maar meende dat dit al niet meer speelt. omdat TS een screenshot stuurde met alle accounts geconfigureerd. Maar dat alleen gmail niet lukte.

Maar sowieso goed idee om even e.e.a. duidelijk aan te geven.

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:43
DarkSide schreef op woensdag 27 december 2017 @ 18:26:
[...]

Al lang niet meer gedaan. Misschien dat OL2016 slimmer is.
Maar voorheen werkte het iig niet. Ook moest je (ik iig) specifiek port 587 etc op te geven.

Daarbij moet je nu wel degelijk outlook toestaan bij je google settings en zorgen dat je met MFA aan de slag kunt.
[...]

Misschien overheen gelezen (in alle verwarring). Maar meende dat dit al niet meer speelt. omdat TS een screenshot stuurde met alle accounts geconfigureerd. Maar dat alleen gmail niet lukte.

Maar sowieso goed idee om even e.e.a. duidelijk aan te geven.
Met 2013 had ik het ook. Misschien zelfs met 2010 al maar dat kan ik me niet zo goed herinneren.

• HKLM_
dejongemi schreef op woensdag 27 december 2017 @ 17:53:
@Lustucru Hallo
Dat is het zelfde 8)7

Cloud ☁️

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:40
Deze vrouw kan het beste gewoon ff wachten tot "student aan huis" langs komt.
Wens de student alvast sterkte!

[ Voor 3% gewijzigd door thieske1 op 28-12-2017 10:39 ]

• dejongemi
@thieske1 over welke man heeft u het?
Ik ben een vrouw

• dejongemi
@Lustucru Outlook 2016 start wel op, doet er echter heel erg lang over. Drie andere niet gmail adressen werken uitstekend in Outlook 2016, aleen gmail niet.

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:40
dejongemi schreef op donderdag 28 december 2017 @ 10:29:
@thieske1 over welke man heeft u het?
Ik ben een vrouw
Sorry...

• Soundstorm2010
Vindt ook best raar dat er geen E-mail in configuratie scherm staat..

Lijkt wel of U geen admin rechten heb, of met een local (misschien zelfs temp profile) bezig bent..

heb weinig mee gemaakt dat je geen E-mail ziet.. (ja als er policys actief zijn is dat normaal)

• HKLM_
Soundstorm2010 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:34:
Vindt ook best raar dat er geen E-mail in configuratie scherm staat..

Lijkt wel of U geen admin rechten heb, of met een local (misschien zelfs temp profile) bezig bent..

heb weinig mee gemaakt dat je geen E-mail ziet.. (ja als er policys actief zijn is dat normaal)
Serieus, hoe vaak moet het nog in het topic genoemd worden het e-mail icon is gewoon aanwezig maar is door outlook 2016 hernoemt naar mail (Mail Microsoft outlook 2016 32bit)

@dejongemi heb je ondertussen al een App password gemaakt ?
(i.v.m je 2FA https://support.google.com/accounts/answer/185833?hl=nl

Neem dit anders nog even door:
Problemen met Microsoft Outlook oplossen Gmail 2FA

Heb je toestaan dat minderveilige apps verbinding maken ook al aangepast?

Kijk anders eens deze youtube video (zit jou probleem daar bij?) misschien is het duidelijker als tekst voor je :)

[ Voor 33% gewijzigd door HKLM_ op 28-12-2017 11:56 ]

Cloud ☁️

• Soundstorm2010
HKLM_ schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:38:
[...]

Serieus, hoe vaak moet het nog in het topic genoemd worden het e-mail icon is gewoon aanwezig maar is door outlook 2016 hernoemt naar mail (Mail Microsoft outlook 2016 32bit)

@dejongemi heb je ondertussen al een App password gemaakt ?
(i.v.m je 2FA https://support.google.com/accounts/answer/185833?hl=nl

Neem dit anders nog even door:
Problemen met Microsoft Outlook oplossen Gmail 2FA

Heb je toestaan dat minderveilige apps verbinding maken ook al aangepast?
Sorry niet mee gekregen, sinds gister middag niet meer meegelezen.. Excusses voor
het ongemak

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@HKLM_ ondanks MFA, kan het niet zo zijn dat Gmail in de "Recent Activity" nog iets ziet/verwacht met een andere "signature"? Dus niet client O2016 maar de vorige client?
Soundstorm2010 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:51:
[...]

Sorry niet mee gekregen, sinds gister middag niet meer meegelezen.. Excusses voor
het ongemak
dejongemi in "Gestart met outlook 2016 en nu werkt geeneen emailadres meer" ; je had anders binnen 3 minuten een post na het screenshotje ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Quadradial
MAX3400 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:55:
@HKLM_ ondanks MFA, kan het niet zo zijn dat Gmail in de "Recent Activity" nog iets ziet/verwacht met een andere "signature"? Dus niet client O2016 maar de vorige client?

[...]

dejongemi in "Gestart met outlook 2016 en nu werkt geeneen emailadres meer" ; je had anders binnen 3 minuten een post na het screenshotje ;)
Ze kan nog wel via haar IPAD / Iphone bij het gmail account.

• Soundstorm2010
Misschien iets in Regedit (cridentials van Windows\office\ ?
(HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Common\Identity)

Sorry max, maar er waren 2 forumpost, en alles liep door elkaar.. + zit op werk, dus kan niet alles na lezen omdat soms het zo snel gaat :)

• HKLM_
MAX3400 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:55:

[...]

Mmm verwacht het eigenlijk niet (nooit eerder gezien) wat ze eventueel wel zou kunnen proberen is om tijdelijk MFA uit te zetten.

/me HKLM_ zet zijn geld tijdelijk in op de veilige apps setting

[ Voor 5% gewijzigd door HKLM_ op 28-12-2017 12:01 ]

Cloud ☁️

• sypie
  • Niet online
HKLM_ schreef op donderdag 28 december 2017 @ 12:00:
[...]
/me HKLM_ zet zijn geld tijdelijk in op de veilige apps setting
Wil je mijn BCC-adres hebben dan mag je daar je bijdrage naar toe sturen...

Via Teamviewer het een en ander geprobeerd en merkwaardig genoeg wil het niet lukken.

* Gmail bekeken: 2FA staat uit, onveilige apps worden toegestaan
* Via het instellen van een nieuw account voor Gmail gekozen en alles netjes ingevuld. Wachtwoord, server gegevens en dergelijke allemaal gecontroleerd. Outlook kan geen account aanmaken.

Een foutmelding die verschijnt is ongeveer dit "het account kan niet worden aangemaakt. Controleer of de schijf niet vol is of tegen schrijven is beveiligd."

De schijf is niet vol, ruim 100GB vrije ruimte. Schrijfrechten zijn er ook en Outlook plaatst ook een .PST bestandje.

Ook het een en ander met Mail geprobeerd, die standaard in Windows 10 zit. Hier hetzelfde. Alleen is het punt dat één gmail-account het prima doet en een tweede weigert. Er rolt een foutmelding uit: 0x80072746. Deze bekeken en het lijkt er niet op dat ik daar 1-2-3 iets mee kan.

Omdat het een rommeltje was met .PST bestanden en andere instellingen van Outlook wordt op dit moment Outlook verwijderd zoals het hoort, zijn alle account-bestanden verwijderd en gaat @dejongemi van voor af aan beginnen, allereerst met het Gmail-account zodat die zonder allerlei oude rommel ingesteld kan worden.

• Soundstorm2010
sypie schreef op donderdag 28 december 2017 @ 13:17:
[...]

Wil je mijn BCC-adres hebben dan mag je daar je bijdrage naar toe sturen...

Via Teamviewer het een en ander geprobeerd en merkwaardig genoeg wil het niet lukken.

* Gmail bekeken: 2FA staat uit, onveilige apps worden toegestaan
* Via het instellen van een nieuw account voor Gmail gekozen en alles netjes ingevuld. Wachtwoord, server gegevens en dergelijke allemaal gecontroleerd. Outlook kan geen account aanmaken.

Een foutmelding die verschijnt is ongeveer dit "het account kan niet worden aangemaakt. Controleer of de schijf niet vol is of tegen schrijven is beveiligd."

De schijf is niet vol, ruim 100GB vrije ruimte. Schrijfrechten zijn er ook en Outlook plaatst ook een .PST bestandje.

Ook het een en ander met Mail geprobeerd, die standaard in Windows 10 zit. Hier hetzelfde. Alleen is het punt dat één gmail-account het prima doet en een tweede weigert. Er rolt een foutmelding uit: 0x80072746. Deze bekeken en het lijkt er niet op dat ik daar 1-2-3 iets mee kan.

Omdat het een rommeltje was met .PST bestanden en andere instellingen van Outlook wordt op dit moment Outlook verwijderd zoals het hoort, zijn alle account-bestanden verwijderd en gaat @dejongemi van voor af aan beginnen, allereerst met het Gmail-account zodat die zonder allerlei oude rommel ingesteld kan worden.
Dit krijg ik als ik die foutmelding van schijf vol opzoek in google:
https://answers.microsoft...53-401e-888c-aba6e161e386

2. heb je die regedit al geprobeerd ? die heb ik gelinked in mijn vorige post
(HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Common\Identity)

• dejongemi
@Soundstorm2010 na geweldige hulp van Sypie, outlook 2016 gedeinstalleerd en pc opnieuw opgestart.
Daarna heel rustig weer outlook 2016 geinstalleerd. De productcode hoefde ik niet in te voeren,die wist outlook al :( Groot was mijn verdriet dat nu mijn zakelijke email het ook niet meer doet en gmail ook niet, hotmail wel.
Hotmail vindt zn bestanden op C bij users etc en de anderen op D en alles naar C toe zetten kan niet.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

dejongemi schreef op donderdag 28 december 2017 @ 20:05:
@Soundstorm2010 na geweldige hulp van Sypie, outlook 2016 gedeinstalleerd en pc opnieuw opgestart.
Daarna heel rustig weer outlook 2016 geinstalleerd. De productcode hoefde ik niet in te voeren,die wist outlook al :( Groot was mijn verdriet dat nu mijn zakelijke email het ook niet meer doet en gmail ook niet, hotmail wel.
Hotmail vindt zn bestanden op C bij users etc en de anderen op D en alles naar C toe zetten kan niet.
Er zal toch iets fout gedaan worden aan jouw kant (hetzij jij zelf, hetzij sypie via teamviewer), want er zijn letterlijk miljoenen mensen die wél met Gmail en Outlook 2016 werken volgens de stappen zoals die al meerdere malen gepost zijn.

@dejongemi : volgens mij haal je van alles door elkaar in je paniek en heb je echt nauwelijks verstand van wat je aan het doen bent en/of probeert. Breng dat ding ajb naar een goede computerwinkel met de opdracht 'ik had Outlook 2010, nu heb ik Outlook 2016 en ik moet mijn mails en mailaccounts ingesteld hebben. Fix dat voor me ajb'

• HKLM_
probeer nog even een nieuw profiel aan te maken (zodat je niet per ongeluk connect naar iets ouds) werk dit niet breng hem dan even weg of wacht op je student.

Ik heb vanavond gmail nog geconnect in 2016 n.a.v dit topic en dat ging vlekkenloos.

[ Voor 21% gewijzigd door HKLM_ op 28-12-2017 20:36 ]

Cloud ☁️

• dejongemi
@HKLM_ student aan huis afgezegd, omdat het voor Sypie ook al moielijk is, zo een jong ding kan het vast niet

• HKLM_
dejongemi schreef op donderdag 28 december 2017 @ 20:44:
@HKLM_ student aan huis afgezegd, omdat het voor Sypie ook al moielijk is, zo een jong ding kan het vast niet
Oke..... dus als 1 iemand het niet kan wil je zeggen dat niemand het kan. Ik ken mensen van student aan huis en er zitten best goede tussen.

Maar goed, welke foutmelding krijg je nu als je het opnieuw probeer?

[ Voor 8% gewijzigd door HKLM_ op 28-12-2017 20:49 ]

Cloud ☁️

• dejongemi
Zo. Om even terug te komen op @Soundstorm2010 Dit zijn de instellingen in Regedit:
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/iypn2p80qb3gzer/Regedit%201.png?dl=1
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/iypn2p80qb3gzer/Regedit%202.png?dl=1
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/iypn2p80qb3gzer/Regedit%203.png?dl=1

Ondertussen nog bezig om het een en ander voor elkaar te krijgen.

EDIT:
Hier nog de bevestiging dat Gmail onveilige apps zoals Outlook toe moet staan.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/tw0cpk9pqb82uiy/Onveiligeapps.png?dl=1

[ Voor 19% gewijzigd door dejongemi op 28-12-2017 21:10 ]

Pagina: 1 2 Laatste