Amplifier output vs speaker input???

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Mustachiuo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-05-2021
Beste tweakers,

Ik heb net twee Elac Debut B6 gekocht

https://www.iear.nl/produ...rknnEu6VVaOxoCNHoQAvD_BwE

Nu ben ik op zoek naar een stereo versterker om deze op aan te sluiten en ik wil gebruik maken van een platenspeler. Dat is de Denon dp300f

https://www.google.nl/sea...id=chrome-mobile&ie=UTF-8

De speakers hebben gewoon twee inputs, maar ik kom dus veel stereo versterkers tegen met (volgens mij) acht outputs. Zie afbeelding hieronder.

https://www.google.nl/sea...591#imgrc=b_eBMDcEJZ_9XM:

Is dit nou een versterker die ik zou kunnen gebruiken? En zo ja, hoe sluit ik vier draden per speaker aan op twee speaker inputs?

Hoop dat jullie me kunnen helpen!

Alvast bedankt!!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:40
Je hoeft geen 4 draden per speaker aan te sluiten, je kùnt er twee setjes speakers (A+B) op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Mustachiuo
Oké, dus vier speakers. 2.1 (met bass) is dan dus ook wel mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:40
Nee, je hebt nog steeds maar twee kanalen, met de A/B schakelaar kun je dan kiezen over welke set (of beide) je afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Mustachiuo
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:40
@Nielson Dat is niet waar. Als A en B tegelijk gebruikt kunnen worden, kan er een actieve subwoofer met high-level ingangen (zie Het Grote Subwoofer Topic ) gebruikt worden, deze gebruikt dan het signaal van de B kanalen wanneer de speakers op A aangesloten zijn.

Als maar 1 groep tegelijk gebruikt kan worden is een sub nog steeds mogelijk. Je moet dan een actieve subwoofer met zowel high-level ingangen als uitgangen hebben, dan sluit je de sub aan op de versterker en de speakers op de sub.

Waar de ts wel op moet letten is dat de versterker een phono ingang heeft. Platenspelers zenden een zeer zwak signaal (phono) uit, dat moet eerst versterkt worden naar een lijnsignaal (line). Een versterker met een phono ingang heeft zo'n phono versterker ingebouwd, anders moet er een losse phono versterker/converter tussen.

[ Voor 43% gewijzigd door LA-384 op 20-12-2017 06:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:00

FeaR

In GoT we trust

LA-384 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 05:52:
@Nielson Dat is niet waar. Als A en B tegelijk gebruikt kunnen worden, kan er een actieve subwoofer met high-level ingangen gebruikt worden, deze gebruikt dan het signaal van de B kanalen wanneer de speakers op A aangesloten zijn.

Als maar 1 groep tegelijk gebruikt kan worden is een sub nog steeds mogelijk. Je moet dan een actieve subwoofer met zowel high-level ingangen als uitgangen hebben, dan sluit je de sub aan op de versterker en de speakers op de sub.
Al zou er maar één kanaal tegelijk actief kunnen zijn ( A of B ) én je hebt een subwoofer met alleen High Level inputs kan het nog steeds. Simpelweg twee paar kabels in één paar terminals proppen: één naar de speakers en één naar de subwoofer. De subwoofer vraagt zo weinig dat het geen probleem is.
Waar de ts wel op moet letten is dat de versterker een phono ingang heeft. Platenspelers zenden een zeer zwak signaal (phono) uit, dat moet eerst versterkt worden naar een lijnsignaal (line). Een versterker met een phono ingang heeft zo'n phono versterker ingebouwd, anders moet er een losse phono versterker/converter tussen.
De genoemde Denon heeft een ingebouwde versterker, elke standaard input op een receiver of versterker zal voldoen.

Uit de specs:
"De DP-300F heeft een geïntegreerde phono-equalizer om de speler aan te sluiten op een geïntegreerde versterker of receiver zonder eigen phono-ingang."

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 20-12-2017 06:26 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1