Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 11:29
UPDATE: Het bleek dat de meter op Ampere stond, dus het bleek 1.350A te zijn (ruim 300W dus). Nog steeds fors, maar minder extreem dan eerder gemeld. |:(

De kerst staat weer voor de deur, dus de vrouw wil een 20m lichtslang aan de gevel. Ik naar de Gamma en voor €18 zo'n slang gehaald. Ziet er prima uit, maar tot mijn verbazing staat er geen opgenomen vermogen vermeld.

Ik heb even een vermogenmeter ertussen gezet en het blijkt dat die slang 1.350W verstookt. Dat is dus ruim €0.25 per uur en dus €6.50 per dag. Ik snap dan ook waarom het niet vrijwillig vermeld wordt.

Waarom mag een 100W gloeilamp niet verkocht worden en dit soort energieslurpende wel? Slang gaat morgen dan ook weer retour.

[ Voor 9% gewijzigd door BugBoy op 19-12-2017 11:29 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:13

Compizfox

Bait for wenchmarks

Teringjantje, 1350 W? Klopt dat wel? Dat is namelijk meer een terrasverwarming dan verlichting :+

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-05 12:24
1,875 watt per lampje (720 stuks), geen hele vreemde getallen. Ik schrok ook wel even toen ik t las. Variant met ledjes een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Ik geloofde het zelf ook niet direct, dus heb de kerstboom gemeten en die geeft 60W aan. Verder ook nooit gekke waardes gemeten met deze meter.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
BugBoy schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:59:
Waarom mag een 100W gloeilamp niet verkocht worden en dit soort energieslurpende wel? Slang gaat morgen dan ook weer retour.
Producten die aan deze verordening onderworpen zijn, zijn in hoofdzaak ontworpen voor de volledige of gedeeltelijke verlichting van een huishoudelijke ruimte, doordat zij natuurlijk licht vervangen of aanvullen met
kunstlicht om de zichtbaarheid in die ruimte te verbeteren. Lampen voor bijzondere doeleinden die hoofdzakelijk ontworpen zijn voor andere toepassingen (zoals verkeerslichten, verlichting van terraria of huishoudelijke apparaten) en die in de meegeleverde productinformatie duidelijk als dusdanig worden beschreven, dienen buiten de werkingssfeer van deze verordening te vallen.
bron

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:37

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Mijn buren hebben er altijd een aanstaan de hele nacht en vaak gaat ie ook overdag niet uit. Het is zeker 20 meter met nog 'gloei lampjes'.. heb ook wel eens zitten rekenen (schatten) hoeveel dat wel niet moet kosten maar kwam al snel op € 250+ per jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 19-12-2017 16:45 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-05 13:55

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

De zusterbedrijf van Gamma (Karwei) raadt dan ook aan om met een tijdschakelklok te werken.
Tip.maak gebruik van een tijdschakelklok voor het automatisch aan- en uitschakelen van deze verlichting.
https://www.karwei.nl/ass...2SaAIWEAQYBSABEgLBT_D_BwE

[ Voor 65% gewijzigd door MedionAkoya op 18-12-2017 23:15 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:56
Dat is inderdaad een slurper zeg. Ik weet niet hoe fel die slang moet zijn maar bijv allekabels heeft er eentje van 24m en 235 watt. 576 lampjes. Dat is al een stuk beter te doen. Die slang geeft dan ook een bak licht van heb ik jou daar denk ik? Want een 1200w bouwlamp verlicht ik moeiteloos een groot grasveld mee.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
waardeloos dat de Gamma nog dit soort rotzooi verkoopt.
enige wat groen is, is schijnbaar de kerstboom. Nu zeg ik niet dat andere bouwmarkten beter zijn.

Nukezone FTW

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:29

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Gamma heeft ook een led versie van 20m, kost wel €7,50 meer dus die laten we liggen :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:58

Fiber

Beaches are for storming.

Precies, volgende keer gewoon de LED versie kopen. Kost wat meer maar is ongetwijfeld een stuk zuiniger met je stroom...

https://www.gamma.nl/asso...-meter-warm-wit/p/B548781

(En zet de volgende keer gewoon 'energieverbruik' in je topic titel, dat is een stuk begrijpelijker. Een lichtslang levert helemaal geen vermogen, maar kost je wel een vermogen... O-) )

[ Voor 31% gewijzigd door Fiber op 19-12-2017 00:45 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Fiber schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 00:19:
(En zet de volgende keer gewoon 'energieverbruik' in je topic titel, dat is een stuk begrijpelijker. Een lichtslang levert helemaal geen vermogen, maar kost je wel een vermogen... O-) )
Vermogen is hier niet fout hoor. Een lichtslang levert geen vermogen maar trekt het wel, en die 1350 W stelt (fysisch gezien) gewoon een vermogen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmoerman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-04 10:29
Action heeft een 20 meter met 120 ledjes voor 7,50. Vebruik is volgens mij 1.5watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Compizfox schreef op maandag 18 december 2017 @ 23:02:
Teringjantje, 1350 W? Klopt dat wel? Dat is namelijk meer een terrasverwarming dan verlichting :+
Zie update van de originele post. Het bleek dus 1.350A te zijn, dus ruim 300W. Nog steeds fors...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:49
Ik heb hier iets soortgelijks. Heb van die clusterverlichting met microgloeilampjes in de kerstboom:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6zg0SUpZaaDNTX6XFN0lL0uo/full.jpg

2 snoeren met elk iets van 768 lampjes. Elk snoer trekt 50W, dus als de kerstboom aan staat gebruikt hij ruim 100W :X Je hebt ze tegenwoordig ook met LED zie ik.

Verbruik valt bij mij mee, ik schakel de kerstboom via m'n domotica in zodra we thuis zijn + donker is. In de praktijk staat hij dus hoogstens 5 uurtjes (17:00 - 22:00) op een dag aan. Voor die twee weken per jaar vind ik dat nog te overzien en die kleine lampjes zien er wel prachtig uit :)

Zo'n lichtslang hakt er wel wat meer in, zeker aangezien dat soort verlichting vaak de hele nacht brand.

P.S. Je kunt op de site van Gamma ook reviews schrijven, misschien een idee om daar even te vermelden dat dit beest 300W slurpt :P ?

P.P.S. Topictitel iets duidelijker gemaakt ;)

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 19-12-2017 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

BugBoy schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:29:
[...]

Zie update van de originele post. Het bleek dus 1.350A te zijn, dus ruim 300W. Nog steeds fors...
Ah, dat is al een stuk logischer. Als het halogeen- of gloeilampen zijn is 300W prima in lijn met de verwachting. Als je dat teveel vindt had je LED moeten nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:30

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Ik heb een paar weken geleden bij een supermarkt een lichtslang van 9 meter gekocht.

324 lampjes á 6,5volt - 68mA - 0,442W wat een totaal geeft van 151,2W wat ook vrij veel is.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 19:28
(jarig!)
Staat het verbruik niet gewoon op de doos?
Je koopt toch niets met een snoer zonder dat na te kijken? Al zeker niet als je weet dat het uren per dag aan gaat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:30

Technomania

Huiskamer verslaafde.

@cadsite In mijn geval staat het wel op de doos. Maar voor die paar weekjes dat ik die slang gebruik interesseert het me niet zo veel.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 20:40
ThinkPadd schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:46:
Ik heb hier iets soortgelijks. Heb van die clusterverlichting met microgloeilampjes in de kerstboom:
[afbeelding]

2 snoeren met elk iets van 768 lampjes. Elk snoer trekt 50W, dus als de kerstboom aan staat gebruikt hij ruim 100W :X Je hebt ze tegenwoordig ook met LED zie ik.
Als die boom binnen staat maakt het weinig uit. Elektrisch verwarmen is iets duurder dan met gas of warmtepomp, maar zo in het stookseizoen komt die 100W gewoon ten goede aan de warmte van je huis.

Voor verlichting die buiten hangt is het natuurlijk wel doodzonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:27
mcDavid schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:21:
[...]

Als die boom binnen staat maakt het weinig uit. Elektrisch verwarmen is iets duurder dan met gas of warmtepomp, maar zo in het stookseizoen komt die 100W gewoon ten goede aan de warmte van je huis.

Voor verlichting die buiten hangt is het natuurlijk wel doodzonde.
Blijft er geen sneeuw op liggen zoals bij mijn buiten kerst led verlichting... :+

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-05 23:23
cadsite schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:15:
Staat het verbruik niet gewoon op de doos?
Je koopt toch niets met een snoer zonder dat na te kijken? Al zeker niet als je weet dat het uren per dag aan gaat staan.
Zoals eerder aangegeven hoeft het niet perse bij dit soort verlichting op de doos te staan.

Ik ben zelf overgestapt op LED kerstverlichting, kost misschien wat meer in de aanschaf (of je moet net als mij de lokale kerstboer na kerst geplunderd hebben), maar verbruikt ook minder stroom. Er is 2 kWh momenteel op mijn dagelijks verbruik bijgekomen sinds de boom in huis staat en ik heb een heel circus staan- daarintegen heb ik alles in dit huis (recent verhuisd) omgebouwd naar LED - aanschaf van G-lampjes zijn wel een aanslag op je saldo, maar win je in stroom snel terug op de branduren. Logischerwijs spreekt dit ook voor zich dat kerstverlichting dan zuiniger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 19:28
(jarig!)
Een toestel dat het verbruik niet kenbaar maakt moet ik niet hebben. Einde verhaal.

Onze LED slinger heeft nog geen €10 gekost en verbruikt zo'n 3W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

Al gezegd door diversen. Al mijn verlichting en dús ook al mijn kerstverlichting is LED.
Deel ervan zelfs op batterijen - gaat al jaren mee op 1 setje batterijen zo weinig stroom verbruikt het ;)

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Kan aardig kloppen ja.
De standaard lichtslang gebruikt zo'n 15-17W per meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teejoow
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-05 06:59
Herkenbaar: ik schrok laatst ook toen Domoticz 300 Watt aangaf op de P1 terwijl er niks noemenswaardigs aan stond. Enig onderzoek wees uit dat een lichtkrans (65 watt) en een zo'n piepklein kerstboompje met 10 lampjes erin (15 watt) een aanzienlijk deel van dat verbruik voor hun rekening namen. Beiden waren natuurlijk door het vriendinnetje naar beneden gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Kan iedereen de kerstverlichting van de Action aanraden voor in de boom. Spotgoedkoop lichtsnoer met 80 ledjes, die maar enkele watts verbruikt.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 13:46
https://www.gamma.nl/asso...helder-20-meter/p/B471189

Zie het niet bij de beschrijving staan.
Op zich niet echt handig van de Gamma, maar goed....marketing is ook niet alles.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Bij de 9 meter slang staat dat de lampjes 0,44W zijn en dat er 324 in zitten.
De slang van 20 meter heeft er 720.
Dus 316,8W voor een slangetje voor de sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:56
Wanneer dat puur als avondverlichting wordt gebruikt voor 2-3 weken valt dat best te overzien, zal je nog geen tientje kosten. Ook zie je dat bijna alle microverlichting LED is bij kruidvat,action e.d. 300 watt is zoals reeds gezegd geen gekke waarde voor een lichtslang.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 677216

Hoe veel meer reden heb je nodig om zo'n lelijk geval niet aan je huis te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:37
Verdomd maar eens de kerstverlichting in de tuin uitgezet en op mijn slimme meter app gekeken.
Scheelt 300W eigenlijk een best dure hobby. Ik zet het niet uit als ik slaap zit wel op schemerschakelaar dus tijdens het korte daglicht van de winter staat het uit.

+/- 18 uur per dag aan á 300W = 1,35€ (25ct/kWh)

Lichtslang
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1KwQFPVXXXXayXpXXq6xXFXXXg/50-STKS-PARTIJ-200LED-5-M-gordijn-ijspegel-kerstverlichting-Tuin-lamp-Xmas-Wedding-Party-Decor-Sneeuwen.jpg_640x640.jpg
Plus 4 figuren dit soort dingen ongeveer
Afbeeldingslocatie: http://www.professionelekerstverlichting.nl/wp-content/uploads/2015/07/Klein-kerstmotief-vallende-ster1.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door leonbong op 19-12-2017 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:12

Indoubt

Always be indoubt until sure

Buitenlampjes hier: Led clusterslinger van 1000 ledlampjes verbruikt hier 6 watt, slinger van 240 ledlampjes verbruikt hier 3,6 watt. Zeker voor buiten kun je dus behoorlijk veel beter (zuiniger) (en staat bij mij ook nog op een tijdschakelaar)

Edit: voor wie het weten wil: gescoord bij de Action. Ledslinger 240 lamps voor 7-8€ in de aanbieding, de cluster van 1000 leds was wel 24,95 of zo. Het is wel warm wit maar niet zo warm als de traditionele gloeilampjes. Voordeel is wel dat ze ook voor buiten zijn, dat is ook waar ik ze gebruik. Bij de lokale action zijn de 240 lamps van 3,6 watt inmiddels uitverkocht en komen ook niet meer binnen voor de kerst

[ Voor 57% gewijzigd door Indoubt op 19-12-2017 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:06
Zo heb ik ooit eens een 50m lichtslang gekregen.
Mooi in de tuin opgehangen, langs de schuttingen, het huis, en mooi figuur over de schuur gemaakt.
Stekker erin, ohhhh mooi.

Tijdens het opruimen van de doos etc. Maar eens bijnde specificaties gekeken.....
Hij heeft die avond nog een paar uurtjes gebrand, en is er de volgende dag weer afgehaald :') .
Toen maar aan mijn stam-cafe gedoneerd als buitenverlichting tijdens carnaval, heb ik er toch nog plezier van als ik er dan aan het werk ben

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ThinkPadd schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:46:
[afbeelding]

Verbruik valt bij mij mee, ik schakel de kerstboom via m'n domotica in zodra we thuis zijn + donker is. In de praktijk staat hij dus hoogstens 5 uurtjes (17:00 - 22:00) op een dag aan. Voor die twee weken per jaar vind ik dat nog te overzien en die kleine lampjes zien er wel prachtig uit :)

Zo'n lichtslang hakt er wel wat meer in, zeker aangezien dat soort verlichting vaak de hele nacht brand.

P.S. Je kunt op de site van Gamma ook reviews schrijven, misschien een idee om daar even te vermelden dat dit beest 300W slurpt :P ?

P.P.S. Topictitel iets duidelijker gemaakt ;)
Voor binnen verlichting is het imo iets minder erg dat er een groot deel van de energie toch omgezet wordt in warmte...

maar voor buiten verlichting? kan je bijna net zo goed elke avond een briefje van 5 in de fik steken ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Compizfox schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:48:
[...]

Ah, dat is al een stuk logischer. Als het halogeen- of gloeilampen zijn is 300W prima in lijn met de verwachting. Als je dat teveel vindt had je LED moeten nemen ;)
Als je dat teveel vindt? 8)7 Schandalig dat ze dit soort dingen nog steeds mogen verkopen! :(

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Laatst online: 23:11

Reptile209

- gers -

Indoubt schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 19:47:
Buitenlampjes hier: Led clusterslinger van 1000 ledlampjes verbruikt hier 6 watt, slinger van 240 ledlampjes verbruikt hier 3,6 watt. Zeker voor buiten kun je dus behoorlijk veel beter (zuiniger) (en staat bij mij ook nog op een tijdschakelaar)
[...]
Ik denk dat je schakelklok bijna net zo veel verbruikt als die hele slinger. Ik heb er eentje van 3 W aan het balkon hangen, en laat hem om die reden maar 24/7 aan (en ik had geen schakelklok voorhanden :X )

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoldenRatio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-07-2018
Je zou van een tweaker verwachten dat die zich eerst informeert alvorens iets te kopen. Het is ook helemaal geen onbekend verhaal dat lichtslangen met gewone lampjes een duur verbruik hebben. Ook is de ene led de andere niet kwa verbruik. Daarnaast hebben we dan nog de schimmige informatie hoeveel leds per meter of per 1,5 meter benoemd. En de vermelding warm wit terwijl dat het eigenlijk niet is. Al deze dingen zou de gemiddelde tweaker toch moeten weten lijkt mij.

De focus van de TS lag op de goedkope prijs, tja de gemiddelde Nederlander krijgt een waas voor z'n ogen als die een aanbieding voor z'n neus ziet. Dan vervagen plots allerlei eisen.

En dan de rest van de leukerds hier die weer eens Action materiaal adviseren omdat jawel het zo lekker goedkoop is. (weer die waas)
Hebben al die leukerds ervaring met de gebruiksduur, de kwaliteit en de veiliigheid? Nee natuurlijk niet maar toch adviseren dat het een hele goede keus is, belachelijk . . . . .

Voor dit soort producten zou je die bekende goedkope meuk zaken als bouwmakten, Action etc beter links kunnen laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

HereIsTom schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 23:11:
[...]

Als je dat teveel vindt? 8)7 Schandalig dat ze dit soort dingen nog steeds mogen verkopen! :(
Ja. Wat @GoldenRatio al zegt: je kunt ook zelf even opletten als je iets koopt. Voor een lichtslang van 20 m met gloeilampjes is 300 W helemaal geen raar getal. Als je dus zo'n lichtslang met gloeilampjes koopt, dan weet dat hij wat meer zal verbruiken dan een paar watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Compizfox schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:04:
[...]

Ja. Wat @GoldenRatio al zegt: je kunt ook zelf even opletten als je iets koopt. Voor een lichtslang van 20 m met gloeilampjes is 300 W helemaal geen raar getal. Als je dus zo'n lichtslang met gloeilampjes koopt, dan weet dat hij wat meer zal verbruiken dan een paar watt.
Ja dat snap ik en doe ik natuurlijk ook, maar veel mensen hebben daar geen verstand van en kopen het dus.
En in deze tijd van energiebesparingen e.d. is het vreemd dat dit soort artikelen nog mag worden verkocht!
Wel steeds de energiebelastingen verhogen, maar verder iets aan het vergroenen doen heeft de regering nog steeds maling aan! 😡

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Laatst online: 23:11

Reptile209

- gers -

HereIsTom schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:18:
[...]
Ja dat snap ik en doe ik natuurlijk ook, maar veel mensen hebben daar geen verstand van en kopen het dus.
En in deze tijd van energiebesparingen e.d. is het vreemd dat dit soort artikelen nog mag worden verkocht!
Wel steeds de energiebelastingen verhogen, maar verder iets aan het vergroenen doen heeft de regering nog steeds maling aan! 😡
De regering doet er juist via hogere energiebelastingen wat aan: verbruik kost extra, de vervuiler/verbruiker betaalt. Als je niet het meest basale verband kunt leggen tussen een hoger vermogen op de doos en een hoge(re) energierekening, dan mag je van mij geen GWE-aansluitingen hebben.
Dus kan iedereen zijn eigen afweging maken of hij/zij dat het geld waard vindt. Want de andere oplossing is verbieden, maar laten we dan ook gelijk alle ovens, auto's, desktop-PC's, gourmetstellen, etc. verbieden. Die kosten ook een hoop energie en er zijn zuinigere oplossingen voor.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Reptile209 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:05:
[...]

De regering doet er juist via hogere energiebelastingen wat aan: verbruik kost extra, de vervuiler/verbruiker betaalt. Als je niet het meest basale verband kunt leggen tussen een hoger vermogen op de doos en een hoge(re) energierekening, dan mag je van mij geen GWE-aansluitingen hebben.
Dus kan iedereen zijn eigen afweging maken of hij/zij dat het geld waard vindt. Want de andere oplossing is verbieden, maar laten we dan ook gelijk alle ovens, auto's, desktop-PC's, gourmetstellen, etc. verbieden. Die kosten ook een hoop energie en er zijn zuinigere oplossingen voor.
Ik kan wel het verband leggen, maar ik denk heel veel mensen die niet hier op Tweakers zitten niet, veel mensen weten het verschil tussen volt en watt niet, dus zouden volgens jou heel veel mensen geen aansluiting hebben ;)
En als ze echt iets aan een beter milieu willen doen zouden het wel een goed idee zijn om al die energie slurpende apparaten te gaan verbieden!
Dat geeft gelijk meer kansen om wel in energie zuinig dingen te gaan investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 20:40
Als je wat wilt doen aan energieverspilling moet je energiebedrijven gewoon verplichten wekelijkse rekeningen te sturen voor werkelijk gebruik, ipv die stomme voorschotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:12

Indoubt

Always be indoubt until sure

GoldenRatio schreef op woensdag 20 december 2017 @ 03:37:
Je zou van een tweaker verwachten dat die zich eerst informeert alvorens iets te kopen. Het is ook helemaal geen onbekend verhaal dat lichtslangen met gewone lampjes een duur verbruik hebben. Ook is de ene led de andere niet kwa verbruik. Daarnaast hebben we dan nog de schimmige informatie hoeveel leds per meter of per 1,5 meter benoemd. En de vermelding warm wit terwijl dat het eigenlijk niet is. Al deze dingen zou de gemiddelde tweaker toch moeten weten lijkt mij.

De focus van de TS lag op de goedkope prijs, tja de gemiddelde Nederlander krijgt een waas voor z'n ogen als die een aanbieding voor z'n neus ziet. Dan vervagen plots allerlei eisen.

En dan de rest van de leukerds hier die weer eens Action materiaal adviseren omdat jawel het zo lekker goedkoop is. (weer die waas)
Hebben al die leukerds ervaring met de gebruiksduur, de kwaliteit en de veiliigheid? Nee natuurlijk niet maar toch adviseren dat het een hele goede keus is, belachelijk . . . . .

Voor dit soort producten zou je die bekende goedkope meuk zaken als bouwmakten, Action etc beter links kunnen laten liggen.
Heb je onderzoek gedaan naar het verschil tussen de kerstledverlichting van de Action/bouwmarkten/tuincentra etc?

Zo ja dan zou ik dat graag zien.

Ik heb sterk de indruk dat er heel weinig mis is met de kerst ledverlichting van de Action die ik heb gekocht. Van deze serie heb ik de voeding niet opengemaakt maar dat heb ik bij een ander apparaat van de action wel eens gedaan. Was misschien niet geweldig maar wel een stuk beter dan wat je soms bij de elcheapo chinese webwinkels ziet (daar heb ik er ook al wat van uit elkaar gesloopt en dat is soms niet best en soms is er ook niet veel mis mee). Er zit ook gewoon een Nederlandse importeur achter die zorg moet dragen dat het nog enigzins aan de veiligheidseisen voldoet.

Ik ben zeker geen fan van goedkope meuk maar ik heb niet de indruk dat ik ergens anders een veiligere kerstverlichting had kunnen kopen. De voeding van zowel de 240 leds als die van de 1000leds zijn dezelfde.
Deze zijnn in principe "rated" voor 35 watt, redelijk overgedimensioneerd dus en ze worden ook niet warm.

Leuk dat je een general statement maakt maar als je geen specifieke info hebt voegt het niets toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenRatio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-07-2018
Jij hebt sterk de indruk schrijf je. Doe zelf ff lekker een gedegen onderzoek als je mijn teksten aanvalt zou ik zeggen. Je geeft jezelf bloot als iemand die vanuit z'n onderbuik gevoel beredeneert. Je hebt sterk de indruk dat er niet veel aan mankeert vanuit je gevoel. . . . .

Je focust je maar op één deeltje van mijn verhaal en trapt zodoende in je eigen denkvalkuil.

Gewoon even common sense gebruiken.

De veiligheidseisen voor elektronica op de Europese markt is een farce. Je kunt dat goed waarnemen bij bijv het grote arsenaal aan usb laders met een zogenaamd keurmerk, die inferieur blijken te zijn.
Het gaat ook niet alleen over de veiligheidseisen in mijn verhaal. De veiligheid is maar één deeltje van het verhaal.

ALLES wat je bij de Action koopt is extreem goedkoop omdat ALLES goedkoop is geproduceerd. Voor kwaliteitsproducten moet je dus sowieso niet in zo'n zaak zijn. OOK niet in de bekende bouwmarkten.

Ik bracht naar voren dat mensen Action producten hier adviseren als goed keus. Zonder dat ze eigenlijk genoeg gebruikstijds ervaring hebben voor een juist oordeel. Kleurtemperatuur, de duurzaamheid (draadbreuk, kapotte lampjes), toxiciteit, verbruik, veiligheid etc spelen allemaal een rol. Hoe die verhoudingen liggen is natuurlijk per product verschillend. Maar algemeen kun je aannemen dat al die ultra goedkope producten op meerdere fronten steken laten vallen.

Hier werd een bral bouwmarktproduct ter discussie gesteld en dan gaan verschillende mensen daar tegenover bral Action producten promoten en stellen als een goed advies.
Pagina: 1