Hoort upload bij het verbruik? (ISP = Telenet)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clemens123
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-05 00:01
Mijn vraag
Ik heb een maandelijks volume van Telenet van 150GB. Heb nu een server staan voor video streaming van thuis (met VPN, werkt super). Nu vroeg ik me wel af of dit bij het verbruik komt door de upload (uiteraard is er download verbruik daar waar ik kijk, maar daar heb ik een flatrate).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb nog niet geprobeerd het eens lang te laten draaien en kijken of het verbruik de hoogte in schiet bij de telemeter...doe ik misschien op het einde van de maand als ik het tegen dan nog niet weet :)

Beste antwoord (via Clemens123 op 18-12-2017 16:07)

• doopsuiker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:53
Ja

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• doopsuiker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:53
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clemens123
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-05 00:01
Vreesde ik al...zal dan maar eens naar een duurder abo / andere provider kijken anders kom ik niet toe met die 150gb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-07 16:02
Heeft iedere ISP in België nog die limiet? Ik vind dat toch maar vreemd... tegenwoordig verbruikt men zo extreem veel data waardoor 150 GB wel echt weinig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37334

Hoe zit dat eigenlijk in andere eu-landen?

Een simpele google search geeft een hoop over roaming/gsm :) Ik moet nog even verder zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:36
Rik. schreef op maandag 18 december 2017 @ 20:53:
Heeft iedere ISP in België nog die limiet? Ik vind dat toch maar vreemd... tegenwoordig verbruikt men zo extreem veel data waardoor 150 GB wel echt weinig is...
Nee hoor, eigenlijk alleen nog Telenet. Al de rest is daar al lang vanaf gestapt bij de meeste abonnementen. Zelfs bij Proximus krijg je standaard 750GB en kun je gratis blokken bij zetten van 20GB of 150GB naargelang welk abonnement je hebt. Nutteloze actie maar in de praktijk zonder limiet. Ik snap ook echt niet waarom mensen nog steeds zo'n abonnement nemen met cap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:00
En bedenk dat NL providers ook een cap hebben, de FUP. Die spreekt gelukkig lang niet zo snel aan als datalimieten in BE, je kunt rustig een TB verstoken pm, maar het is ook niet unlimited.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Jim423 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 22:01:
En bedenk dat NL providers ook een cap hebben, de FUP. Die spreekt gelukkig lang niet zo snel aan als datalimieten in BE, je kunt rustig een TB verstoken pm, maar het is ook niet unlimited.
paar is iig 10+ TB voor de meeste vaste verbinden volgens mij :-)

heb wel eens 256GB aan data er door gejast over 4G binnen 24u :P

404 Signature not found

Pagina: 1