Led verlichting woonkamer

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penoza
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-07-2020
Ik wil mijn woonkamer en zithoek voorzien van nieuwe led verlichting.De volledige ruimte wordt in het wit geschilderd.
Nu twijfel ik om 3000K of 4000K led lampen te plaatsen.
3000K lijkt mij te geel en geeft een gele schijn op de witte muren.
4000K lijkt mij dan weer te helder, of vergis ik mij en valt dit voor een strakke woonkamer toch nog mee.
Wat ik mij afvraag!
Stel dat ik 4000K dimbare lampen plaats, wordt de kleurtemperatuur dan bij het dimmen automatisch iets warmer?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:46

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Loop eens langs een lampenwinkel, die kunnen je het laten zien.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Er zijn geloof ik speciale LED lampen die hun kleurtemperatuur aanpassen bij dimmen, maar de standaard doen dat niet. Bij een lampenwinkel binnenlopen gaat je denk ik ook niet heel veel helpen.

Zelf heb ik 3000K, wat redelijk in de buurt komt van halogeen (zo te zien gaan alle staande lampen hiervoor). Het ligt natuurlijk aan je eigen voorkeuren, maar 4000K is volgens mij significant koeler dan wat normaal wordt gebruikt in woonkamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

memphis schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:34:
Loop eens langs een lampenwinkel, die kunnen je het laten zien.
Dat inderdaad. Of koop 2 bolletjes, en probeer het uit.
Denk niet dat wij voor jou kunnen beoordelen of het licht te warm of te koud is.

Overigens ook geen elektronica vraag, dus helaas ik doe er een slotje op. Je vraag is beter op zijn plek in Ervaringen met LED-verlichting - deel III

Dit topic is gesloten.