Vandaag hebben 'we' de computer voor mijn broertje + de 19" diamondtron iiyama monitor voor mij besteld.
Ik en mijn vader werden het over alles eens behalve over het moederboard. Allereerst dacht ik zelf aan het volgende bordje (allemaal met een 266MHz. FSB):
ASUS A7V133
Bij de winkel werden alle ASUS boarden afgewezen, omdat 40% defect was, naja, ik vond het een beetje vreemd omdat ik toch echt dacht dat het een kwaliteits board was. Wat voor moedboard dan??? Bij die winkel kwamen ze aanzetten met het volgende boardje:
JAMA Socket A MA-AV363B/266 KT 133(A geloof ik) met onboard geluidskaart,
Ik had nog nooit van het merk gehoord en het kwam over als een
-board, maar bij deze winkel werd verteld dat het een zeer goed presterend boardje was. Nu ASUS afgewezen werd, zat ik zelf te denken aan een MSI K7T Turbo KT133A (ook met onboard soundkaart)
Maar mijn vader vind het onzin om F100,- extra uit te geven aan het boardje. Ik denk zelf (komt misschien ook vooral door naambekendheid) dat die MSI veel beter is. Nou mijn vraag:
Voor wat voor board zouden jullie gaan, en waarom (belangrijkst)??
Ik en mijn vader werden het over alles eens behalve over het moederboard. Allereerst dacht ik zelf aan het volgende bordje (allemaal met een 266MHz. FSB):
ASUS A7V133
Bij de winkel werden alle ASUS boarden afgewezen, omdat 40% defect was, naja, ik vond het een beetje vreemd omdat ik toch echt dacht dat het een kwaliteits board was. Wat voor moedboard dan??? Bij die winkel kwamen ze aanzetten met het volgende boardje:
JAMA Socket A MA-AV363B/266 KT 133(A geloof ik) met onboard geluidskaart,
Ik had nog nooit van het merk gehoord en het kwam over als een
Maar mijn vader vind het onzin om F100,- extra uit te geven aan het boardje. Ik denk zelf (komt misschien ook vooral door naambekendheid) dat die MSI veel beter is. Nou mijn vraag:
Voor wat voor board zouden jullie gaan, en waarom (belangrijkst)??