Paar vragen over een kast zeer geluidsarm te maken

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik heb een server op mijn kamer staan die ik graag 24/7 aan wil laten staan. Ik had dan het idee om hem in een nieuwe kast te bouwen van hout. Ik laat dan ook de ventilators op 7 volt draaien en ik maak alles vast aan rubber, zodat niks meer trilt. Verder bekleed ik ALLES met noppenschuim. De HD's maak ik in een aparte vierkante bak met daarin ook noppenschuim.

Maar nu een paar vragen:
1. Wat is het beste hout wat ik moet gebruiken?
2. Kunnen de HD's die warmte wel aan? (Seagate Medalist 2,1 GB en Quantum Pioneer 2,1 GB als ik me niet vergis).
3. Is hij dan echt helemaal geruisloos? Of zal er wel wat geluid uitkomen?
4. Waar kan je dik rubber kopen?

Alvast bedankt.

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 12:50
Op woensdag 11 juli 2001 21:48 schreef -[=SARGE=]- het volgende:
Ik heb een server op mijn kamer staan die ik graag 24/7 aan wil laten staan. Ik had dan het idee om hem in een nieuwe kast te bouwen van hout. Ik laat dan ook de ventilators op 7 volt draaien en ik maak alles vast aan rubber, zodat niks meer trilt. Verder bekleed ik ALLES met noppenschuim. De HD's maak ik in een aparte vierkante bak met daarin ook noppenschuim.

Maar nu een paar vragen:
1. Wat is het beste hout wat ik moet gebruiken?
2. Kunnen de HD's die warmte wel aan? (Seagate Medalist 2,1 GB en Quantum Pioneer 2,1 GB als ik me niet vergis).
3. Is hij dan echt helemaal geruisloos? Of zal er wel wat geluid uitkomen?
4. Waar kan je dik rubber kopen?

Alvast bedankt.
1. 't hout kan je best zacht hout nemen, dat isoleert.
2. Waarschijnlijk niet >:)
3. Vast wel een beetje, maar niet meer dan een paar Db (of dB??)
4. Doe het zelf zaken, of je sloopt zo'n matje van noppenschuim >:)

Graag gedaan :)

Verbouwing

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 11:14
Ik denk dat je errug veel ventilators erin moet zetten.... want hout laat (zover ik weet) lang niet zoveel warmte door als metaal.... *D

• Mithrandir
Fans maken lawaai...

Verbouwing

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
MDF lijkt me misschien wel goed werken. Anders multiplex. Verder maken ventilators op 7 volt ZEER weinig geluid. Maar misschien is het een idee om de HD's in een dichte kast te maken met een ventilator intake en outtake?? (wel kleintjes op 7 volt).

• Mithrandir
das idd wel slim... En weinig geluid.

Verbouwing

Verwijderd

bespaar niet op de fans als je die er in gaat zetten neem papst fans ofzo. als je veel 8x8 fans neemt moet je overwegen om ipv 2 of 3 8x8 1 12x12 fan te nemen dat scheelt ook. je kunt ook kiezen voor waterkoeling, das heel stil en koel, hoef je ook geen fans te nemen. ik neem aan dat die server van jou weinig/niet overgeklokt is dus met een simpel waterkoelsetje kan je al aardig uit de weg.

• art
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

art

ik neem aan dat die server van jou weinig/niet overgeklokt is dus met een simpel waterkoelsetje kan je al aardig uit de weg.
Inderdaad. Hier staat een watergekoelde Athlon 550@550 ;-) te draaien. Alleen de voeding kan niet zomaar zonder ventilator, dus daar moet ik nog iets op verzinnen.

l'art pour l'art

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-08 20:35

Skef

Ik scheer.me

Is het niet zo dat qua geluid, een grote fan op een wat lager toerental, minder geluid maakt dan zo'n super-fanatiek 10000-toeren 4cm ding?

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:31

mvds

Totally awesome!

Je neemt een houten kast? Dus die is dan best breed toch? Nou, neem dan gewoon 1 grote intake en een grote outtake fan op 7 volt. (of temp gestuurd) Bijvoorbeeld 150mm of 170mm fans. Als die langzaam draaien verplaatsen ze heel veel lucht, maar je hoort ze bijna niet.

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 11:14
Op woensdag 11 juli 2001 21:51 schreef DinoRaptor het volgende:
Fans maken lawaai...
NEE ! |:(

Verwijderd

Ik ben zelf ook bezig geweest om mijn kast stil te maken en dat is aardig gelukt! :z
Op deze site staan wat plaatjes neer gezet en hoe ik het gedaan heb. Misschien kan je er wat mee...

• Ik heb een Aopen HX08 kast en de standaard voedings fan daarvan vervangen voor een papst 8cm fan met noisecontrol.

• Op mijn cpu heb ik een Alpha 6035 met daarop ook zo'n papst 8cm fan met noisecontrol (specs page nog niet geupdate) en dat geeft ook geen geluid!
• Ik heb een IBM 40gb 5400rpm rpm schijf gekocht ipv een 7200rpm (snelheid is vrijwel gelijk) en die zit in een soort broodtrommel.
• En ik heb isolatie matten (geen noppenschuim) aan de binnenkant van de deuren zitten.
Pagina: 1