Ben opgelicht, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John de Groot
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04-2021
Hoi,

Helaas heeft ene casperzaa mij opgelicht voor 106,95. :( :( :( Na 2 weken meer dan 5 smoesjes gehoord te hebben is er niks geen ssds binnen en geen reacties niks meer. Wat is er hier aan te raden om te doen? Hij heeft bij mij ook iets eerder gekocht en af laten leveren bij ophaalpunt.

mvg john de groot

Beste antwoord (via John de Groot op 18-12-2017 15:40)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:06
Nou .. begin eens te vertellen hoe de betaling is verlopen en op wat voor platform de koop heeft plaats gevonden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John de Groot
Er is via ing bankieren overgemaakt, helaas niet via Tweakers maar via Whatsapp waar ik nog wel alles van heb, vanaf moment dat hij eerst een laptop van mij kocht tot aan het gedoe van nu. Eerst zou het dinsdag vorige week op de post zijn wat hij ook tikte naar mij, toen zou ik vrijdag tracktrace savonds 11 uur krijgen (6 dagen na betaling al), lukte niet. 2 dagen later foto van in de sneeuw ik kom van markt af en zit vast (veel eerder besteld, beetje raar antwoord). Vervolgens weer 3 dagen later heeft hij ongeluk gehad en zou in ziekenhuis liggen maar savonds bellen, niet gebeurt. Nu weer 4 dagen later, vanmorgen nog een bericht gestuurd en geprobeerd te bellen maar niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Wauw, al zoveel negatieve feedback op zijn account en toch bij hem bestellen?

Verder inderdaad gewoon de stappen in @anandus link volgen, succes!

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
De standaard procedure: aangifte doen bij de politie en contact opnemen met jou bank en de aangifte daar doorsturen. Misschien ook even contact opnemen met zijn bank en kijken wat zij te zeggen hebben.

Als er meer gedupeerde zich melden bij de politie, zal de politie vast wel even een bezoekje brengen.

hi!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

De TS heeft dit helaas grotendeels aan zichzelf te danken door niet de eerdere feedback van casperzaa eerst door te nemen. Figuur kreeg al een jaar lang negatieve reviews en toch het geld overmaken, kom op zeg... |:(
Politie doet hedendaags zeer weinig aan internetoplichting, en dan ook enkel als er dik voor -tig duizend euro is opgelicht.
Er zijn zo veel 'cases' dat je er zelfs met een team van 100 man er niet uitkomt en ook al pakken ze het op is de kans op het terugkrijgen van je geld zo goed als nihil (meerdere malen meegemaakt, verdachte was opgepakt en toen was het stil).

Helaas een dure les voor de TS en een duidelijk signaal aan de mods om het account van casperzaa per omgaande een ban for life uit te delen of een ban voor VA.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2017 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John de Groot
Hoi,

Bedankt voor jullie tijd en aandacht. Gelukkig heb ik net mijn geld teruggekregen na dreiging met aangifte. Het is nu gelukkig geregeld na een tijdje slecht erover gevoeld te hebben (erg netjes gezegd).

Ik sta wel verbaasd dat iemand na zoveel slechte reacties nog op Tweakers te vinden is, tuurlijk mijn eigen schuld maar ik dacht dat dit juist hier in de gaten werd gehouden, kennelijk niet. Top !! (NOT)

Ik ben weer lekker Tweakeren, lataerssssss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik zou nog wel even een negatieve feedback bij hem achterlaten om anderen te waarschuwen. Die kunnen mensen miz niet genoeg geven bij zo'n persoon.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
John de Groot schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:43:
Hoi,

Bedankt voor jullie tijd en aandacht. Gelukkig heb ik net mijn geld teruggekregen na dreiging met aangifte. Het is nu gelukkig geregeld na een tijdje slecht erover gevoeld te hebben (erg netjes gezegd).

Ik sta wel verbaasd dat iemand na zoveel slechte reacties nog op Tweakers te vinden is, tuurlijk mijn eigen schuld maar ik dacht dat dit juist hier in de gaten werd gehouden, kennelijk niet. Top !! (NOT)

Ik ben weer lekker Tweakeren, lataerssssss
Heb je de user gemeldt bij va@tweakers.net? Als je dat niet doet is het toch niet erg gek dat dergelijke users kunnen doorgaan ;)
Verder staan die reviews er om gelezen te worden, niet om aan te nemen dat iemand anders het wel doet, assumptions are the mother of all.......

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

De reviews (en communicaties) laten een beeld zien van iemand die moeite heeft om zijn afspraken tijdig na te komen, niet dat van een oplichter. Voor oplichting is voorbedachte rade nodig, en daar lijkt het niet op. Neemt niet weg dat iemand uiteraard zijn afspraken na moet komen, maar in basis grijpen wij alleen in op oplichting.

Ik zal hem wel waarschuwen dat de volgende keer einde account is.

Sowieso is er maar één manier om jezelf tegen oplichting te beschermen en dat is door bewust veilig te handelen. Naar Tweakers wijzen terwijl we je alle tools geven om een overwogen beslissing te nemen is een beetje jammer. Als je denkt dat een platform je kan beschermen, dan raad ik af online te handelen.
Pagina: 1