Vragen windows software installatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds65ag5g5as78a
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-06-2022
Ik zit met een aantal algemene vragen omtrent de installatie van software.

1 Waarom is de meeste software voor windows gemaakt om zich helemaal in het OS te nestelen?

2 Ik ben zelf een voorstander van portable software. (software en OS gescheiden houden) Heeft dat nog nadelen als je windows draait?

3 Stel je zet van windows pc A de program files, registry en appdata over naar windows pc B gaat dat dan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:19
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Vul maar even eerst in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:48
wat een bizarre vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:34

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

ds65ag5g5as78a schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:06:
1 Waarom is de meeste software voor windows gemaakt om zich helemaal in het OS te nestelen?
Leg eens uit wat je hiermee bedoeld?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Hij bedoelt denk ik dat hij cloud software wil.. maar dat wordt op een zeer bizarre wijze nog wel duidelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:08
1 Wat bedoel je daarmee?
2 Nee
3 Nee

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Vorige maand heb je een vergelijkbare vraag gesteld voor Linux/qubes maar geef je geen enkel antwoord op vragen of extra informatie, waarom is dit nu anders ?

Qubes os vragen

offtopic:
Alleen een vraag dumpen in je topics zonder eigen inzet, antwoorden of informatie is hetzelfde als een bestelling bij een afhaalchinees of patatbalie plaatsen

[ Voor 35% gewijzigd door Breezers op 15-12-2017 20:38 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:26

nelizmastr

Goed wies kapot

boyette schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:08:
Hij bedoelt denk ik dat hij cloud software wil.. maar dat wordt op een zeer bizarre wijze nog wel duidelijk
Nee hij bedoelt dat hij software niet wil installeren maar op commando wil kunnen runnen zoals andere portable applicaties. Geen permanente afhankelijkheid van het register.

Het register en DLL’s zijn ook niet meer van deze tijd, maar goed, dat is de vraag niet. O-)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
misschien moet hij gewoon eens stoppen met dat hele windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds65ag5g5as78a
Gelukkig snapte sommige mijn vragen (of iig deels). :) Vragen 2 en 3 zijn beantwoord.
nelizmastr schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 21:32:
[...]

Nee hij bedoelt dat hij software niet wil installeren maar op commando wil kunnen runnen zoals andere portable applicaties. Geen permanente afhankelijkheid van het register.

Het register en DLL’s zijn ook niet meer van deze tijd, maar goed, dat is de vraag niet. O-)
Juist, portable software.
Question Mark schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:07:
[...]

Leg eens uit wat je hiermee bedoeld?
Ik zal mijn vraag duidelijker proberen te formuleren.
Waarom kan software niet gewoon allemaal (naam).exe zijn? Er zal vast wel een rede voor zijn.
sig69 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:18:
1 Wat bedoel je daarmee?
2 Nee
3 Nee
Waarom kan software niet gewoon allemaal (naam).exe zijn? Er zal vast wel een rede voor zijn.
Ik zei niet voor niets algemeen. Het gaat niet specifiek om bepaalde software.
Breezers schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:33:
Vorige maand heb je een vergelijkbare vraag gesteld voor Linux/qubes maar geef je geen enkel antwoord op vragen of extra informatie, waarom is dit nu anders ?
Heb hiervan geen melding gezien helaas, vandaar. En vergelijkbaar is de vraag totaal niet. En je reactie voegt verder eigenlijk ook niks toe en het is een beetje kinderachtig.
boyette schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:08:
Cloudsoftware?
boyette schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 21:34:
misschien moet hij gewoon eens stoppen met dat hele windows
wat een bizarre reacties. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
:P

software is toch niet altijd een .exe
waarom zou het dan altijd een exe zijn..

en vaak bestaat dat uit losse componenten om te voorkomen dat de gehele applicatie crashed als 1 onderdeel of module crasht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:51
Voor zover ik kan ontcijferen zou volgens de vraagsteller een applicatie een volledige container moeten zijn waar alle bijbehorende onafhankelijkheden in zitten. Hiermee kun je daadwerkelijk alleen de applicatie draaien zonder installatie. Probleem is dan alleen echter dat apps enorm veel groter worden door meeleveren van frameworks en library’s.

Eigenlijk is het antwoord best voor de hand liggend als jezelf je erin zou verdiepen. Er zijn genoeg websites, blogs en YouTube filmpjes die veel van dit soort vragen behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:19
ds65ag5g5as78a schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 03:20:
Gelukkig snapte sommige mijn vragen (of iig deels). :) Vragen 2 en 3 zijn beantwoord.

[...]

Juist, portable software.

[...]

[...]

[...]

Ik zei niet voor niets algemeen. Het gaat niet specifiek om bepaalde software.

[...]

Heb hiervan geen melding gezien helaas, vandaar. En vergelijkbaar is de vraag totaal niet. En je reactie voegt verder eigenlijk ook niks toe en het is een beetje kinderachtig.

[...]

Cloudsoftware?

[...]

[...]

wat een bizarre reacties. :+
Die standaard vragen zijn verplicht hier op Tweakers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:26

nelizmastr

Goed wies kapot

Miki schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 08:54:
Voor zover ik kan ontcijferen zou volgens de vraagsteller een applicatie een volledige container moeten zijn waar alle bijbehorende onafhankelijkheden in zitten. Hiermee kun je daadwerkelijk alleen de applicatie draaien zonder installatie. Probleem is dan alleen echter dat apps enorm veel groter worden door meeleveren van frameworks en library’s.
Op Windows klopt dat verhaal inderdaad, maar op andere platformen, zoals macOS draaien applicaties al sinds 2001 in een container, de zogenaamde .app bestanden. Daar zit alles bij wat de applicatie nodig heeft. Dit is bij Linux en andere Unix afgeleide systemen niet heel anders. Applicaties zijn daar niet per definitie groter.

De voornaamste uitdaging is hoe applicaties vasthaken aan het register om instellingen en bestandslocaties te bepalen. Dat basisprincipe van het systeem is met name waar de uitdaging zit.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:03
ds65ag5g5as78a schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:06:
Ik zit met een aantal algemene vragen omtrent de installatie van software.

Dat is eigenlijk een restant uit het verleden. Vroeger draaide software als administrator en kon het dus alles doen en overal bij. Sinds Windows Vista is dat veranderd met UAC, maar omdat oudere software toch hun ding wil kunnen doen (anders krijg je een error) heeft Microsoft een virtual registry bedacht, zodat het wegschrijven van registry keys op de juiste plek gebeurt en het systeem niet vervuild raakt. Overigens draaien Windows Store applicaties wél in een sandbox.
2 Ik ben zelf een voorstander van portable software. (software en OS gescheiden houden) Heeft dat nog nadelen als je windows draait?
Nee
3 Stel je zet van windows pc A de program files, registry en appdata over naar windows pc B gaat dat dan werken?
Denk het niet.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds65ag5g5as78a
Ramon schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 09:57:
[...]
Dat is eigenlijk een restant uit het verleden. Vroeger draaide software als administrator en kon het dus alles doen en overal bij. Sinds Windows Vista is dat veranderd met UAC, maar omdat oudere software toch hun ding wil kunnen doen (anders krijg je een error) heeft Microsoft een virtual registry bedacht, zodat het wegschrijven van registry keys op de juiste plek gebeurt en het systeem niet vervuild raakt. Overigens draaien Windows Store applicaties wél in een sandbox.
nelizmastr schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 09:22:
[...]

Op Windows klopt dat verhaal inderdaad, maar op andere platformen, zoals macOS draaien applicaties al sinds 2001 in een container, de zogenaamde .app bestanden. Daar zit alles bij wat de applicatie nodig heeft. Dit is bij Linux en andere Unix afgeleide systemen niet heel anders. Applicaties zijn daar niet per definitie groter.

De voornaamste uitdaging is hoe applicaties vasthaken aan het register om instellingen en bestandslocaties te bepalen. Dat basisprincipe van het systeem is met name waar de uitdaging zit.
Miki schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 08:54:

Eigenlijk is het antwoord best voor de hand liggend als jezelf je erin zou verdiepen. Er zijn genoeg websites, blogs en YouTube filmpjes die veel van dit soort vragen behandelen.
Bedankt voor jullie reacties :). Heb ik ook mijn antwoord op vraag 1.

[ Voor 21% gewijzigd door ds65ag5g5as78a op 16-12-2017 12:54 ]

Pagina: 1