Probleem KPN eindfactuur Typhone tussenpersoon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdk01
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-01 20:58
In november 2016 heb ik een contract afgesloten bij Typhone voor KPN Zorgeloos Standaard. Dit gaat om een contract met een contractduur van 12 maanden. Het gaat hier om een actie voor klanten die al een abonnement hebben bij KPN en kunnen verlengen. Dit was voor mij het geval.

Toevallig kwam ik in Juni in de MijnKPN app tegen dat het contract bij KPN in het systeem staat als 24 maand. Na wat uitzoekwerk en contact gehad te hebben met KPN komt dit doordat Typhone het abonnement verkeerd heeft ingediend (als 24 maand). Ik heb hiervoor contact opgenomen met KPN om te vragen hoe dit zit. Hier kunnen ze geen concreet antwoord opgeven en dus ook geen oplossing. Ik heb duidelijk op papier staan dat het contract 12 maanden duurt. Ik heb KPN gevraagd om aan te tonen hoe ze bij 24 maanden komen, vervolgens geven ze aan mij aan dat KPN geen kopie van het contract/aankoop bewijs heeft, dit wordt gearchiveerd bij de externe partner.

Ik krijg via de KPN chat o.a. de volgende reactie:
<KPN NAAM> (2:31:32 PM):Ja dat geloof ik wel maar je contract is ingegaan op 26-10-2016. Na de
aanvraagdatum heb je voor het annuleren 14 dagen bedenktijd. Het spijt me heel erg maar dan we
kunnen dit niet ongedaan maken of omzetten naar een 1 jarig contract. Daar is die 14 dagen voor.

Ik ben zelf ook in de KPN winkel geweest, hier gaven ze in eerste instantie aan dat ik contact moest opnemen met Typhone, dit wilde ik gaan doen maar toen kwam ik er achter dat Typhone failliet is. Ook eerder contact gehad via de chat van mijnKPN en telefonisch, elke keer wordt mijn case doorgestuurd naar een backoffice waarnaar ik er niks meer van verneem. Hier gaat inmiddels al meer dan een maand overheen.

Eind juni heb ik weer telefonisch gesproken (eind juni) met iemand van KPN en die heeft het probleem erkend. Hij heeft aangegeven dat mijn abonnement wordt omgezet van 24 maand naar 12 maand. Probleem opgelost. Lijkt het.

Vervolgens ben ik gaan kijken naar een abonnementverlenging, hier kwam ik vrij snel tot de conclusie dat KPN duurder is dan andere aanbieders. Om deze reden ben ik overgestapt naar een andere provider. Hiervoor heb ik mijn KPN abonnement opgezegd. Dit verliep goed, en leek geen probleem te vormen totdat ik het eindfactuur binnen kreeg.

Hier wordt aangegeven dat ik een extra bedrag van 298,97 moet betalen met als beschrijving “afkoopsom toestel”. Dit terwijl mijn 1 jarige abonnement al is afgelopen.
Vervolgens heb ik contact opgenomen met KPN, mijn probleem weer opnieuw uitgelegd en gevraagd of ze dit konden rechtzetten. De medewerker snapte weinig van het probleem (begrijpelijk want het wordt alsmaar complexer). Ik zou binnen 5 werkdagen worden teruggebeld.

Na meer dan 5 dagen gewacht te hebben werd ik teruggebeld door een medewerker, ze had het probleem uitgezocht. Ik werd gevraagd of ik een aanbetaling had gedaan voor het toestel bij het afsluiten van het abonnement, als ze hier geen bewijs van kreeg te zien kon ze niks voor mij betekenen (hierbij kwam de medewerker heel wantrouwend over). Ik heb aangegeven dat ik dit heb gedaan en dat ik het precieze bedrag moet uitzoeken en het factuur moet opzoeken, afgesproken dat ik haar een mail zou sturen met het factuur van deze betaling (bleek 160 euro te zijn). Dit heb ik vervolgens opgezocht en teruggestuurd waarna ze mij heeft teruggebeld.

Ik kreeg te horen dat de extra toestelkosten normaal zijn omdat de kosten van de telefoon anders niet uit het abonnement gehaald kunnen worden. Ik heb aangegeven dat als ik dit van te voren wist ik het abonnement nooit had afgesloten. Ik heb een abonnement afgesloten met bepaalde voorwaarden, daar was dit er geen van. De medewerker geeft aan dat ik dit van te voren had kunnen verwachten omdat ik anders wel een heel goedkoop abonnement zou hebben. Na een discussie kwamen we hier niet uit, KPN zegt dus dat ik het bedrag moet betalen omdat het abonnement dusdandig goedkoop was dat ik wel moest weten dat het niet goed zat. KPN erkend nogmaals dat Typhone de fout heeft gemaakt en dat ik daar mijn schade maar zou moeten verhalen. Ik heb hierbij aangegeven dat Typhone failiet is en dat ik daar verder ook niks mee te maken wil hebben omdat het probleem tussen KPN en Typhone speelt en niet tussen mij en KPN.
Ik heb dit extra bedrag nog niet betaald, mijn vraag is nu, wat kan ik het beste doen? Mijn vermoeden is dat als ik niet betaal ze een incassobureau achter mij aan sturen. Dit terwijl ik al meer dan 6 jaar klant ben geweest en altijd netjes heb betaald.

Even wat extra informatie en de precieze bedragen. Dit laat zien dat het abonnement inderdaad goedkoop is geweest. Ik was ook zeker blij met deze aanbieding, ik dacht dat dit te maken had met de reden dat ik al lid was van KPN.

Abonnement 12 maand:
KPN Zorgeloos standaard 5GB + Onbeperkt bellen/sms van 45 voor 37,50 pm
KPN Toestelcategorie 27 27,00 pm
Aanbetaling toestel 160,00 eenmalig
Toestel: iPhone 7 128gb
Totale kosten over 12 maand: 934 euro

Staat KPN in zijn recht om mij een extra bedrag te laten betalen terwijl ik gedurende het abonnement elke maand netjes het afgesproken bedrag heb betaald. Wat kan ik het beste doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb duidelijk op papier staan dat het contract 12 maanden duurt.
KPN gaat er vervolgens vanuit dat de gemiddelde consument doorgrondt wat er allemaal in de abonnementen precies hoe werkt terwijl ze het bewust zo vaag mogelijk houden. Daar kunnen ze zich niet op beroepen.

Je hebt op schrift dat dat de situatie is. Echter, anders dan wat standaard is krijgen de reguliere medewerkers niet voor elkaar. Je loopt van het kastje naar de muur en uiteindelijk gebeurt er niets.
Je zou bij Typhone terecht moeten, maar die bestaan niet meer:
Faillissement Typhone.nl

KPN kan jou uitsluitend verplichten tot wat in je contract staat. Je hebt op schrift staan dat het een contract voor 12 maanden is. Wat je kan doen is ze via social media aanspreken- de mensen daar kunnen soms wat meer. Of je kan uitzoeken of er ergens een escalatiemogelijkheid is voorbij de reguliere medewerkers.

Ik ben geneigd ze te vertellen dat je je contract zwart op wit hebt en je verdere betalingen blokkeert. Maar gezien het soort organisatie zou ik niet verbaasd zijn als ze je met een negatieve BKR registratie opzadelen. Ook daarvan kan je wel stellen dat je de gevolgen daarvan geheel op ze zal verhalen, maar dan zit je met een berg werk en frustratie, en de reguliere helpdeskmedewerker heeft gewoon zoiets van 'best joh'.

@KPN Webcare heeft hier een account, maar die is al 30 weken niet online geweest. Ik zal eens mailen of ze nog gebruik willen maken van dat account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Wat vervelend voor je.
Ik kan je helaas niet helpen, maar hier vindt je het Typhone failliet topic. Misschien is er wel iemand die in de situatie zit en kun je er tips uit halen.
Faillissement Typhone.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Ik ben het met Floppus eens dat het niet de beste manier is om de juridische weg te bewandelen (hoewel het op het eerste gezicht verre van eens kansloze zaak is). Als je rechtsbijstand hebt, zou je wel advies kunnen inwinnen.

Je zou verder de executeur van Typhone kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:20
Heb je ook duidelijk in het contract staan dat de telefoon is afbetaald in 12 maanden? Want even snel rekenen komt 12x27 euro en 160 euro niet op 934. En is een erg hoge korting die je zou krijgen. 24 maanden lijkt mij een realistisch korting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

loki504 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:04:
Heb je ook duidelijk in het contract staan dat de telefoon is afbetaald in 12 maanden? Want even snel rekenen komt 12x27 euro en 160 euro niet op 934. En is een erg hoge korting die je zou krijgen. 24 maanden lijkt mij een realistisch korting.
Dat zijn de kosten voor het toestel. Als je daar nog de 12x 37,50 abonnementskosten bij rekent, kom je wel op het juist bedrag (934 euro).

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Yorinn schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 18:01:
[...]

Dat zijn de kosten voor het toestel. Als je daar nog de 12x 37,50 abonnementskosten bij rekent, kom je wel op het juist bedrag (934 euro).
Ik las inderdaad toestel kosten. Maar zie dat het totale kosten zijn ja.

Dan is mijn bericht nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik zit op mijn telefoon te pielen en kan niet erg snel zoeken, maar volgens mij heb ik op dit forum een zelfde verhaal voorbij zien komen: ook mbt Typhone en een 12vs24 maanden contract. Ik ga even zoeken.

Edit: Gevonden in het faillissement topic, maar dat was een post van jezelf |:(

[ Voor 16% gewijzigd door Arie- op 15-12-2017 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:38
Als jij op papier hebt dat het 12 maanden is en dit de reacties zijn als je belt, dan wordt het tijd om te schrijven. En laat ze maar komen met dat incassobureau, want in dat geval zal de rechter je gelijk geven.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdk01
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 16:42:
[...]

KPN gaat er vervolgens vanuit dat de gemiddelde consument doorgrondt wat er allemaal in de abonnementen precies hoe werkt terwijl ze het bewust zo vaag mogelijk houden. Daar kunnen ze zich niet op beroepen.

Je hebt op schrift dat dat de situatie is. Echter, anders dan wat standaard is krijgen de reguliere medewerkers niet voor elkaar. Je loopt van het kastje naar de muur en uiteindelijk gebeurt er niets.
Je zou bij Typhone terecht moeten, maar die bestaan niet meer:
Faillissement Typhone.nl

KPN kan jou uitsluitend verplichten tot wat in je contract staat. Je hebt op schrift staan dat het een contract voor 12 maanden is. Wat je kan doen is ze via social media aanspreken- de mensen daar kunnen soms wat meer. Of je kan uitzoeken of er ergens een escalatiemogelijkheid is voorbij de reguliere medewerkers.

Ik ben geneigd ze te vertellen dat je je contract zwart op wit hebt en je verdere betalingen blokkeert. Maar gezien het soort organisatie zou ik niet verbaasd zijn als ze je met een negatieve BKR registratie opzadelen. Ook daarvan kan je wel stellen dat je de gevolgen daarvan geheel op ze zal verhalen, maar dan zit je met een berg werk en frustratie, en de reguliere helpdeskmedewerker heeft gewoon zoiets van 'best joh'.

@KPN Webcare heeft hier een account, maar die is al 30 weken niet online geweest. Ik zal eens mailen of ze nog gebruik willen maken van dat account.
Hoi Floppus, Bedankt voor je reactie,

Ik kwam er vanavond achter dat KPN het bedrag maandag al heeft afgeschreven van mijn rekening, dit terwijl ze in een eerder gesprek hebben beloofd de rekening te zouden bevriezen tot ieg. het volgende contactmoment (dat vandaag heeft plaats gevonden).

Om deze reden heb ik het geld ook direct terug laten boeken. Ik denk dat ik nogmaals contact op ga nemen met de klantenservice van KPN. Kijken of ik iemand kan spreken met meer bevoegdheden, het voelde vandaag alsof ik een medewerker sprak die absoluut geen inlevingsvermogen had. Zo werd de oplossing ook gebracht. "Nou meneer dat had u ook wel kunnen weten, een iPhone kost alleen al bijna 1000 euro dat is overal op internet te lezen" kreeg ik te horen, om boos van te worden.
Stoelpoot schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 16:48:
Ik ben het met Floppus eens dat het niet de beste manier is om de juridische weg te bewandelen (hoewel het op het eerste gezicht verre van eens kansloze zaak is). Als je rechtsbijstand hebt, zou je wel advies kunnen inwinnen.

Je zou verder de executeur van Typhone kunnen proberen?
Hoi Stoelpoot, Bedankt voor je reactie,

Ik heb geen rechtsbijstand, dus dit is waarschijnlijk geen optie. Ik wil die weg het liefst ook niet op, alleen als het echt niet anders kan. Dit moet KPN zelf toch ook niet willen?

Ik las vandaag dat Belsimpel een gedeelte van Typhone heeft overgenomen, dit wil ik nog even verder uitzoeken. Het zou mooi zijn als ik daar mijn verhaal kan neerleggen en dat ze dit met KPN verder kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
svdk01 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 02:19:
[...]

Ik heb geen rechtsbijstand, dus dit is waarschijnlijk geen optie. Ik wil die weg het liefst ook niet op, alleen als het echt niet anders kan. Dit moet KPN zelf toch ook niet willen?
Rechtsbijstand != rechtszaak. Zodra jij een probleem hebt met je rechten, kan je advies inwinnen over jouw rechten en plichten. Dan weet je in ieder geval wat je wel en niet kan eisen van KPN. Hoever jij er dan verder mee wilt gaan is wat anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:00

FreakNL

Well do ya punk?

Yorinn schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 18:01:
[...]

Blijft staan dat 12x27 + 160 weinig realistisch is voor een iphone7 128gb.

Ik snap de reactie van KPN dan ook wel. Tegelijkertijd lijkt de TS in zijn recht te staan. Staan er geen kleine lettertjes in het contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK

Om deze reden heb ik het geld ook direct terug laten boeken. Ik denk dat ik nogmaals contact op ga nemen met de klantenservice van KPN.
Doe dat nu niet. Zonde van je tijd. Schrijf ze, aangetekend. Die brief hoeft ook niet lang te zijn:
Ik heb bij Typhone een contract voor één jaar afgesloten (Zie bijlage). Bij u is dat verkeerd genoteerd, maar dat geeft u geen rechten mij meer in rekening te brengen. De betaling van <datum> heb ik om die reden gestorneerd. Ik ben aan u niets meer verschuldigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulmaster
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-08 21:36

Soulmaster

iPhone, iTypos. iApologize

ga naar een rechtswinkel, het eerste consult is altijd gratis.

All wiyht, rho sritched mg kegtops awound?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
[...]
Om deze reden heb ik het geld ook direct terug laten boeken.
Pas wel op met storneren, de telecom bedrijven zijn aangesloten bij Preventel en kan je nog veel gezeur opleveren als je ooit nog telecom contracten wilt aangaan.....

[ Voor 31% gewijzigd door Breezers op 16-12-2017 10:20 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Als ik mij niet vergis heb je dus van deze”actie” gebruik gemaakt?

“PRIJSFOUT?] iPhone 7 Jet Black (128GB) goedkoop bij KPN verlenging (met Zorgeloos Standaard) @ Typhone”

https://nl.pepper.com/aan...one-29014#thread-comments

Het lijkt erop dat het inderdaad een prijsfout was (en nu zie je ook waarom, het was 24mnd ipv 12) en de “aanbieding” was binnen enkele uren van de site verdwenen/gecorrigeerd.

Met prijsfouten heb ik altijd zoiets, als je de deal krijgt dan is het geluk en moet je genieten. Lukt het niet, take it as a man en lappen :)

[ Voor 7% gewijzigd door laurens0619 op 16-12-2017 15:29 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
laurens0619 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 11:58:

“PRIJSFOUT?] iPhone 7 Jet Black (128GB) goedkoop bij KPN verlenging (met Zorgeloos Standaard) @ Typhone”

Het lijkt erop dat het inderdaad een prijsfout was (en nu zie je ook waarom, het was 24mnd ipv 12)
Met prijsfouten heb ik altijd zoiets, als je de deal krijgt dan is het geluk en moet je genieten. Lukt het niet, take it as a man en lappen :)
Ik ben diezelfde mening toegedaan, maar dan ga ik er wel vanuit dat ik geïnformeerd wordt dat het een prijsfout is en de dat de order daarom geannuleerd wordt. Als KPN de order zelf terug heeft gezet naar 24 maanden en Typhone en/of de klant daarvan niet op de hoogte heeft gebracht dan zijn ze gewoon verkeerd bezig.
En dan geldt nog steeds dat je een contract met Typhone hebt afgesloten en niet met KPN.
Zoals je het nu stelt vind ik dus te kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Medione1210 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 12:36:
[...]

Ik ben diezelfde mening toegedaan, maar dan ga ik er wel vanuit dat ik geïnformeerd wordt dat het een prijsfout is en de dat de order daarom geannuleerd wordt. Als KPN de order zelf terug heeft gezet naar 24 maanden en Typhone en/of de klant daarvan niet op de hoogte heeft gebracht dan zijn ze gewoon verkeerd bezig.
En dan geldt nog steeds dat je een contract met Typhone hebt afgesloten en niet met KPN.
Zoals je het nu stelt vind ik dus te kort door de bocht.
Het zijn natuurlijk speculaties waar het mis is gegaan maar het lijkt mij aannemelijker dat de fout bij Typhone lag dan bij KPN. Die partij is failliet he, zaakjes vast niet op orde ;)

Ik ga er even vanuit dat de TS van deze aanbieding/prijsfout gebruik heeft gemaakt (@svdk01 het zou je sieren als je dat zelf zou vernoemen :)).
Hij heeft tot nu toe het toestel voor een te lage prijs gehad.
Het "op de blaren zitten" houdt nu in dat hij een normale prijs voor de iPhone moet betalen.

Geen ramp toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Is het misschien een idee om het contract hier neer te zetten, uiteraard gevoelige informatie weg laten.
Dan kunnen we even kijken wat er precies in staat.

Wat al eerder vermeld is, via sociale medium maak je nog het meeste kans op hulp.
Omdat het openbaar is en ze geen slecht signaal willen afgeven.
Klanten service via telefoon heb je niks aan is ook mijn ervaring en niet alleen bij KPN.
De chat trouwens eigenlijk ook niet, zeker bij t mobile.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
laurens0619 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 13:14:
[...]

Het zijn natuurlijk speculaties waar het mis is gegaan maar het lijkt mij aannemelijker dat de fout bij Typhone lag dan bij KPN. Die partij is failliet he, zaakjes vast niet op orde ;)

Ik ga er even vanuit dat de TS van deze aanbieding/prijsfout gebruik heeft gemaakt (@svdk01 het zou je sieren als je dat zelf zou vernoemen :)).
Hij heeft tot nu toe het toestel voor een te lage prijs gehad.
Het "op de blaren zitten" houdt nu in dat hij een normale prijs voor de iPhone moet betalen.

Geen ramp toch?
Buiten het feit dat TS nu gedwongen wordt een prijs te betalen die hij niet wil betalen. Als het om een prijsfout zou gaan. Is het toestel terug naar KPN. En TS krijgt zijn toestel kosten terug. Ik heb ook aan de leenbakker actie mee gedaan. Kan leenbakker mij nu ook ineens dwingen het volledige bedrag te betalen? Lijkt mij niet. Omdat we dat niet overeen zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Lastig te vergelijken. Bij een prijsfout is er geen wettelijke koopovereenkomst en had het product inderdaad terug gemoeten. Typhoon (en ts?) hebben hier alleen beide niet op geacteerd. Leenbakker heeft dit wel gedaan en daarom sturen ze hem niet op en hoef je niet te betalen.

De vraag is ook in hoeverre de onderzoekplicht meetelt hierin. Ik las op pepper dat andere mensen vlak na afsluiten zagen dat het 24mnd was ipv 12 en kpn hadden gebeld. Heeft ts dit ook gedaan?

Als je na verlenging ook documenten van kpn hebt ontvangen waar 12mnd op staat sta je stuk sterker denk ik. Je hebt er vast een van typhoon maar heeft kpn je ook iets gestuurd in het verlenginsprocess?

[ Voor 28% gewijzigd door laurens0619 op 17-12-2017 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:15
Bij het afsluiten van het abonnement heb je eigenlijk twee zaken afgesproken:
1. 12 maanden telefonie abonnement
2. Toestel lening

Ik begrijp dat KPN je in het gelijk heeft gesteld voor het eerste punt, ze hebben immers je contract terug gezet van 24 maanden naar 12 maanden. Voor de toestel lening lijkt het inderdaad een prijsfout (24*27+160=808, ongeveer de waarde een jaar geleden). Het is niet aannemelijk dat je ruim 300 korting krijgt op een nieuwe iPhone. Je had dit prima kunnen weten op moment van afsluiten. Wat mij betreft ben je daarom gewoon dat bedrag verschuldigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
timmie78 schreef op zondag 17 december 2017 @ 09:14:
Bij het afsluiten van het abonnement heb je eigenlijk twee zaken afgesproken:
1. 12 maanden telefonie abonnement
2. Toestel lening

Ik begrijp dat KPN je in het gelijk heeft gesteld voor het eerste punt, ze hebben immers je contract terug gezet van 24 maanden naar 12 maanden. Voor de toestel lening lijkt het inderdaad een prijsfout (24*27+160=808, ongeveer de waarde een jaar geleden). Het is niet aannemelijk dat je ruim 300 korting krijgt op een nieuwe iPhone. Je had dit prima kunnen weten op moment van afsluiten. Wat mij betreft ben je daarom gewoon dat bedrag verschuldigd.
Ik vind 300 euro korting op een product van 800 euro niet heel vreemd. Maar dan nog als blijk dat het een prijsfout blijkt te zijn. Heb je nog. Steeds recht op ontbinding van de koop overeenkomst. Maar dat wil KPN ook niet omdat het toestel al 1 jaar oud is. Maar dat is niet het probleem van de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
300 euro korting op een net uitgebrachte iphone is natuurlijk niet aannemelijk maar deze discussie is al vaak genoeg gevoerd.

Wettelijk gezien lijkt mij de koopovereenkomst ongeldig (voor het toestel) dus zou de ts het toestel moeten terugsturen en kpn de toestelkosten terug moeten betalen.
Maar dat hangt er allemaal vanaf wat je op de bestelbevestiging/contract hebt staan die je van kpn hebt ontvangen (als je die hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:51
loki504 schreef op zondag 17 december 2017 @ 10:02:
[...]
Maar dat wil KPN ook niet omdat het toestel al 1 jaar oud is. Maar dat is niet het probleem van de TS.
Maar ook niet van KPN, de overeenkomst is met Typhone aangegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 18:54
Vervelende situatie! Datgene wat jij op schrift hebt staan is hetgeen waar ze je toe kunnen verplichten. Dus als jij een contract hebt voor 12 maanden met KPN, dan is dat hetgeen waar het om draait. Normaal gesproken ontvang je ook een bevestiging van je provider met de verlenging (althans, met T-Mobile kreeg ik dat altijd wel). Heb je die ook ontvangen?

Uiteindelijk is de overeenkomst met Typhone aangegaan, waarvoor je ook getekend hebt. Dat Typhone nu failliet is compliceert de zaak voor beide partijen: KPN kan de schade niet verhalen (zij hebben immers een vergoeding aan Typhone gegeven obv een contract van 24 maanden ipv 12 maanden), jij kan de schade niet verhalen. Ik zou per e-mail alles puntsgewijs uitschrijven, bewijsstukken toevoegen en daarmee verzoeken de einddatum binnen twee weken aan te passen naar een einddatum obv 12 maanden.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Als eerste I.A.N.A.L. maar het lijkt me dat als op papier staat dat er een overeenkomst is tussen TS en Typhoon voor 12 maanden en KPN wil de vergoeding voor het toestel terug, dat KPN zich zal moeten vervoegen bij de curator van Typhoon.

TS heeft een overeenkomst gesloten met Typhoon, Typhoon met KPN. Uiteindelijk heeft TS wel een overeenkomst met KPN, maar de fout komt vandaan bij de mediator. Klachten over het feitelijke mediaten (is dat een werkwoord?) zullen dus bij de mediator neergelegd moeten worden, en nu de mediator failliet is is dit een zaak voor de curator.

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Ja dat leek het mij ook maar even googlen heeft mij geleerd dat het anders zit:
De rechter ziet in het contract duidelijk staan dat de contractspartijen de consument en Vodafone zijn. Typhone is slechts tussenpersoon en “valt er tussenuit” zoals dat heet.
https://ictrecht.nl/2011/...-abonnement-met-computer/
Arjan90 schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:01:
Normaal gesproken ontvang je ook een bevestiging van je provider met de verlenging (althans, met T-Mobile kreeg ik dat altijd wel). Heb je die ook ontvangen?
Dit is idd belangrijk na te kijken

[ Voor 28% gewijzigd door laurens0619 op 17-12-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdk01
Ik heb inmiddels een reactie geplaatst op de social media van KPN. Update volgt.
laurens0619 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 11:58:

Het lijkt erop dat het inderdaad een prijsfout was (en nu zie je ook waarom, het was 24mnd ipv 12) en de “aanbieding” was binnen enkele uren van de site verdwenen/gecorrigeerd.

Dit is inderdaad de actie die ik heb gebruikt. Ze zijn toch akkoord gegaan met mijn bestelling?

[ Voor 85% gewijzigd door svdk01 op 18-12-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
svdk01 schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:50:
Ik heb inmiddels een reactie geplaatst op de social media van KPN. Update volgt.

[...]

Dit is inderdaad de actie die ik heb gebruikt. Ze zijn toch akkoord gegaan met mijn bestelling?
Ja maar ik denk dat zij een ander beeld hebben bij de bestelling dan jij hebt, de tussenpersoon Typhone lijkt hem namelijk verkeerd doorgegeven te hebben.

Daarom is het belangrijk wat er op de bevestiging van staat wat jij na verlenging van kpn hebt ontvangen. Heb je deze ontvangen? en zo ja, wat stond erop?

Je lijkt namelijk niet de enige te zijn waarbij Typhone soortgelijke fouten maakte...
Op 24 april 2016 plaats ik bij Typhone, on-line, een bestelling voor een iPhone 6s 64GB gecombineerd met een verlenging van mijn bestaande KPN abonnement dat op 13 juni 2016 zou aflopen. Op 24 april betaal ik ook €3,95 verzendkosten.
In het toegestuurde contract wordt een maandbedrag van €54 gedurende de hele contractperiode vermeld.

Op 26 april 2016 krijg ik van KPN een brief waarin staat dat het maandbedrag €59 zal zijn en niet €54 zoals vermeld in het contract.
Op 2 mei 2016 neem ik telefonisch contact op met de klantenservice met het verzoek om het contract te annuleren op grond van de wet kopen op afstand.
https://www.telecomvergelijker.nl/winkel/typhone/reviews

[ Voor 40% gewijzigd door laurens0619 op 18-12-2017 20:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KPN Webcare
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-05-2023

KPN Webcare

Bedrijfsaccount KPN
Beste svdk01, dit is inderdaad een lastige situatie en ik snap heel goed dat je het er niet zomaar bij laat zitten. Fijn dat je op het consumenten forum een topic hebt geplaatst over het probleem. Daar mag je van mij zo snel mogelijk een inhoudelijke reactie verwachten, hopelijk komen we tot een oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdk01
Hoi Laurens, hierbij het contract waar KPN op staat. Hier zie je 12 maand staan.

https://imgur.com/a/WE8GF
KPN Webcare schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 12:22:
Beste svdk01, dit is inderdaad een lastige situatie en ik snap heel goed dat je het er niet zomaar bij laat zitten. Fijn dat je op het consumenten forum een topic hebt geplaatst over het probleem. Daar mag je van mij zo snel mogelijk een inhoudelijke reactie verwachten, hopelijk komen we tot een oplossing!
Hoi,

Ik heb inmiddels nog geen reactie, jullie mogen ook hier reageren.

[ Voor 75% gewijzigd door svdk01 op 19-12-2017 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Eigenlijk zegt @KPN Webcare dus helemaal niets. Je hebt het probleem al een aantal keer aangekaart, maar het webcare team is in staat met een nutteloze reactie te komen. Zoals tegenwoordig erg hip is in webcare land, 'begrijpt KPN je probleem' en vinden ze het 'erg vervelend'. Heel erg fijn voor @svdk01 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
Dit lijkt me wel duidelijk een contract met KPN en niet met Typhone. Dan sta je toch gewoon in je recht?

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Even buitenom de 12x€27,- + €160,-, is het abonnement van €37,50 voor 5GB en onbeperkt bellen, niet echt een MEGA aanbieding te noemen. (exclusief)aan vaste klanten van KPN. dit geheel in combinatie wel.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
svdk01 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:49:
Hoi Laurens, hierbij het contract waar KPN op staat. Hier zie je 12 maand staan.

https://imgur.com/a/WE8GF

[...]

Hoi,

Ik heb inmiddels nog geen reactie, jullie mogen ook hier reageren.
Geen idee hoe rechtsgeldig dit is, is het ook ondertekend door kpn of meer een aanvraagdoc?. Wat ik zo bij de andere typhone gevallen las is dat het op dit document wel correct stond maar in de bevestiging hierna niet.

Dus de vaag is, heb je vanuit kpn enige communicatie ontvangen in het begin waarin de 12 of 24 maanden bevestigd werden?

[ Voor 44% gewijzigd door laurens0619 op 19-12-2017 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
laurens0619 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 17:01:
[...]

Dus de vaag is, heb je vanuit kpn enige communicatie ontvangen in het begin waarin de 12 of 24 maanden bevestigd werden?
Het maakt denk ik niet uit wat KPN na ondertekening bevestigd heeft, want TS heeft onder dat document (met als kop "contract mobiele telefonie") z'n handtekening gezet. Lijkt me dus niet dat KPN hard kan maken dat TS akkoord is gegaan met 24 maanden.

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Foxl schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 17:49:
[...]

Het maakt denk ik niet uit wat KPN na ondertekening bevestigd heeft, want TS heeft onder dat document (met als kop "contract mobiele telefonie") z'n handtekening gezet. Lijkt me dus niet dat KPN hard kan maken dat TS akkoord is gegaan met 24 maanden.
Nee dat denk ik ook niet :) maar tegelijk denk ik ook niet dat kpn akkoord is gegaan met de 12. Blijft er maar 1 ding over en dat is dat de overeenkomst niet rechtsgeldig is. Ontbinden, crediteren en en spullen terugsturen lijkt mij de meest logische keus (wettelijk gezien dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

laurens0619 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 17:54:
[...]

Nee dat denk ik ook niet :) maar tegelijk denk ik ook niet dat kpn akkoord is gegaan met de 12. Blijft er maar 1 ding over en dat is dat de overeenkomst niet rechtsgeldig is. Ontbinden, crediteren en en spullen terugsturen lijkt mij de meest logische keus (wettelijk gezien dan)
Lijkt me raar, aangezien het aanbod komt van Typhone en KPN als provider in de deal partij is.
(tenminste, zo ervaar ik het bij externe verkopende partijen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:48
Arie- schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:30:
Eigenlijk zegt @KPN Webcare dus helemaal niets. Je hebt het probleem al een aantal keer aangekaart, maar het webcare team is in staat met een nutteloze reactie te komen. Zoals tegenwoordig erg hip is in webcare land, 'begrijpt KPN je probleem' en vinden ze het 'erg vervelend'. Heel erg fijn voor @svdk01 ...
Nouja, ik ken daar tegenover ook genoeg bedrijven die niet eens de moeite nemen om excuses te maken of een beetje begrip te tonen. Vind het al heel prettig dat er in ieder geval een reactie is dat men er mee bezig is. Ik snap dat men het zo snel mogelijk geregeld wilt hebben natuurlijk, maar gun KPN ook eventjes een paar uurtjes om er naar te kijken. Zo gek is dat nou ook weer niet.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Hackus schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 18:00:
[...]

Lijkt me raar, aangezien het aanbod komt van Typhone en KPN als provider in de deal partij is.
(tenminste, zo ervaar ik het bij externe verkopende partijen)
Dat dacht ik ook, wettelijk zit het toch anders:

https://ictrecht.nl/2011/...-abonnement-met-computer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Oké, Hier uit komt voort dat Vodafone verantwoordelijk is omdat Typhone optreed als hun tussenpersoon.
In deze kwestie, zou je kunnen stellen dat KPN verantwoordelijk zou zijn voor de contracten en aanbiedingen die Typhone doet.
Typhone lokt met dit soort MEGA aanbiedingen, bestaande klanten van KPN om bij deze provider te blijven,en niet over te stappen naar concurrent
Ik kan mij goed voorstellen, 'dat mocht het 24mnd zijn', abonnee niet dit contract [lees aanbieding] was aangegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
laurens0619 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 17:01:
[...]

Geen idee hoe rechtsgeldig dit is, is het ook ondertekend door kpn of meer een aanvraagdoc?. Wat ik zo bij de andere typhone gevallen las is dat het op dit document wel correct stond maar in de bevestiging hierna niet.
Dit is rechtsgeldig, want dit *is* de overeenkomst. Staat er toch boven? "Contract".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Dit artikel stampt uit 2011 is misschien al achterhaald in de tussen tijd.
Gezien er ook een hoop is veranderd bv mbt de WKOA.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
michael3 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 23:07:
[...]

Dit artikel stampt uit 2011 is misschien al achterhaald in de tussen tijd.
Gezien er ook een hoop is veranderd bv mbt de WKOA.
Dat denk ik niet. Ik zie het ook meer als bol.com externe verkopers. Net zoals ik alles met een makelaar bespreek in verband met de koop van een woning. Heb ik dan ineens een overeenkomst met de makelaar? Ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdk01
Inmiddels een schriftelijke eindafrekening thuis gekregen met het bedrag. Hierin wordt ook aangegeven dat ik ben aangemeld bij Preventel. KPN laat niks meer van zich horen. Op het forum van KPN wordt mijn vraag niet in behandeling genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Schriftelijk bezwaar maken tegen die eindafrekening. Voeg dat contract bij en stel ze een redelijke deadline om de Preventelregistratie ongedaan te maken (10 werkdagen). KPN probeert hier een vermeende afspraak met Typhone te verhalen op de klant. Niks mee te maken en verwijs ze maar naar de curator van Typhone om een boedelclaim in te dienen. En noem als vervolgstap de geschillencommissie maar vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:35
Ik zou het nog wat strakker willen stellen; hier is gewoon gedwaald. De overeenkomst klopt niet met hetgeen de koper dacht af te nemen. Dwaling is een vernietigingsgrond en vernietiging heeft terugwerkende kracht. Dit is in feite niet anders dan die toestellen waarbij de providers geen rentekosten presenteerden terwijl ze daartoe wel gehouden waren.

De oplossing is hier juridisch eigenlijk heel simpel. Typhone trad vermoedelijk slechts op als gemachtigde voor KPN. De ware overeenkomst heb je met KPN.

Dit lijkt me het moment voor een buitengerechtelijke vernietiging. KPN het toestel retour, jij de abonnementskosten retour.

Stuur een vernietigingsverklaring naar de juridische afdeling van KPN, dat zal ze in ieder geval wakker schudden. Het toestel hou je ter zekerheid achter. Betalen ze niet binnen 2 weken je abonnementskosten niet retour, dan ga je in gebreke stellen en evt. dagvaarden. Uiteraard is de vermelding bij Preventel ten onrechte en de daardoor ontstane schade eis je ook direct mee op.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Precies: aangetekende veertiendagenbrief (http://www.dielengerechts...voorbeeld-14-dagen-brief/) sturen en als ze daar niet aan voldoen, procederen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Vergeet de aanschaf kosten van het toestel niet. Die krijg je bij ontbinding ook, terug.

Uit interrese een vraag, hoe bepaal je je schade van een onterechte preventel aanmelding

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdk01
Ik ga volgende week een aangetekende brief versturen. Het toestel heb ik niet meer dus die kan ik ook niet terugsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:24

Yucon

*broem*

KPN mag misschien niet helemaal ongelijk hebben, maar allemensen, wat een opeenstapeling van beroerd gestuntel van hun kant om het fatsoenlijk op te lossen zeg..

@KPN Webcare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Lullig maar ik zou zo snel mogelijk die factuur betalen en achteraf kijken of je je gelijk kunt halen, je trekt toch uiteindelijk aan het kortste eind, een aanmelding bij Preventel zit je niet op te wachten.

Persoonlijk snap ik niet dat mensen dit gedoe bij die paar euro winst waard is. OK, leuke deal gemaakt, toestel waarsch met winst verkocht maar voor dit gezeur? Ik zou de volgende keer direct na de koop toch gaan checken of het klopt en je niet voor verrassingen komt te staan.
Zie ook de faq hierover: Aanbiedingen en Kortingscodes - Beleid

[ Voor 5% gewijzigd door laurens0619 op 23-12-2017 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michael3
laurens0619 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 14:26:
Lullig maar ik zou zo snel mogelijk die factuur betalen en achteraf kijken of je je gelijk kunt halen, je trekt toch uiteindelijk aan het kortste eind, een aanmelding bij Preventel zit je niet op te wachten.

Persoonlijk snap ik niet dat mensen dit gedoe bij die paar euro winst waard is. OK, leuke deal gemaakt, toestel waarsch met winst verkocht maar voor dit gezeur? Ik zou de volgende keer direct na de koop toch gaan checken of het klopt en je niet voor verrassingen komt te staan.
Een paar euro?

Sorry hoor maar ik zie geen toegevoegde waarde aan jou reactie.

Het gaat om 1 heel jaar extra wat die volgens kpn moet gaan betalen.
Hij heeft een contract voor 1 jaar maar kennelijk wilt kpn voor 2 jaar betaald krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

laurens0619 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 14:26:

Hangen d'r bij jou biljetten van 200 in de (kerst)boom?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
paQ schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 14:52:
[...]

Hangen d'r bij jou biljetten van 200 in de (kerst)boom?
haha nee maar eerlijk gezegd snap ik die opmerking niet zo :?

Ik bedoel, ik ben ook niet roomser dan de paus en heb ook vaak genoeg van een prijsfout (geprobeerd) gebruik te maken. You win some you lose some en ik vind dat je zelf de verantwoordelijkheid hebt om, helemaal bij een prijsfout, te checken of het wel klopt. Neem niet weg dan KPN/TS wel wat eerder hadden kunnen acteren, dat is nu ronduit laat en kut (helemaal omdat het toestel weg is)

Pakt nu slecht uit maar de prijs die de TS nu uiteindelijk moet betalen is nou ook weer niet bizar hoog he. Hij heeft ~300 "korting" gehad op de reguliere prijs gehad die hij nu toch alsnog moet betalen.

Mijn punt was: Er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Als je op een prijsfout ingaat moet je niet verbaasd opkijken als het lastig gaat worden. Persoonlijk is mij dat het gedoe niet waard maar dat moet iedereen lekker voor zichzelf weten :)

En de weg naar gelijk krijgen is IMHO betalen en daarna proberen je geld terug te krijgen. Ga je bij een grote organisatie storneren/niet betalen dan krijg je alleen maar meer gedoe met allerlei instanties/afdelingen die niet met elkaar praten. Ik denk niet dat je een KPN in beweging krijgt door niet te betalen, die krijg je in beweging door rechtsbrieven te sturen/social media ruis te veroorzaken.

[ Voor 37% gewijzigd door laurens0619 op 23-12-2017 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TS kon hier helemaal niet weten dat het om een prijsfout ging. Als je niet begrijpt wat het verschil is tussen de verschillende situaties dan is het misschien beter niets te zeggen. Je ziet ook dat het alleen maar discussie teweegbrengt die niets toevoegt.

Ik zie 2 advocaten adviseren te procederen. Dat lijkt me voldoende grond te stellen dat TS hier een prima zaak heeft. Het is tegelijk teleurstellend dat @KPN Webcare niets laat horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:10 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Waarbij bij scenario 2, KPN keihard en waarschijnlijk met interesse door de media door de rechter teruggefloten wordt en voor alle kosten komt te staan waarbij niet alleen die mensen maar ook de juridische afdeling er druk mee was en ze publiek mogen proberen gezicht te redden.

Als ik KPN was ging ik dan toch kijken wie van webcare deze casus behandeld heeft. Ik zou wat vragen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Wat is er met dat toestel gebeurd? Bij vernietiging zul je uiteindelijk het toestel moeten retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 20:56:
TS kon hier helemaal niet weten dat het om een prijsfout ging. Als je niet begrijpt wat het verschil is tussen de verschillende situaties dan is het misschien beter niets te zeggen. Je ziet ook dat het alleen maar discussie teweegbrengt die niets toevoegt.

Ik zie 2 advocaten adviseren te procederen. Dat lijkt me voldoende grond te stellen dat TS hier een prima zaak heeft. Het is tegelijk teleurstellend dat @KPN Webcare niets laat horen.
Wie zijn de advocaten in dit topic zodat iedereen en vooral ik zelf er wat van kan leren.
Zie een hele Hoop meningen die niets toevoegen, waardoor het erg onoverzichtelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

michael3 schreef op zondag 24 december 2017 @ 10:09:
[...]

Wie zijn de advocaten in dit topic zodat iedereen en vooral ik zelf er wat van kan leren.
Zie een hele Hoop meningen die niets toevoegen, waardoor het erg onoverzichtelijk is.
je kan ze veelal herkennen aan de korte maar krachtige stellingen ;)

of bijv custom veld: "Is advocaat maar reageert hier op persoonlijke titel."

[ Voor 9% gewijzigd door paQ op 24-12-2017 12:35 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:24
Heeft TS geen bevestiging gekregen van zijn KPN contact? Daarin zou toch ook moeten staan, welk extract TS exact heeft afgesloten?
Contract van KPN geeft aan 12 Maanden. Dat zou TS wel een sterke positie geven.
michael3 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 14:47:
[...]

Een paar euro?

Sorry hoor maar ik zie geen toegevoegde waarde aan jou reactie.

Het gaat om 1 heel jaar extra wat die volgens kpn moet gaan betalen.
Hij heeft een contract voor 1 jaar maar kennelijk wilt kpn voor 2 jaar betaald krijgen.
Gelijk hebben, gelijk denken te hebben en gelijk krijgen zijn verschillende dingen. Om gelijk te krijgen zal TS de nodige actie moeten uitzetten, waarbij eventueel een RBV/Advocaat nodig is. Weegt dit tegen de huidige kosten op, al dan niet een mogelijke registratie bij BKR / Preventel?

TS had ook al veel eerder kunnen zien dat zijn contact verkeerd bij KPN aangemeld is/was. Immers als je dit pas na ruim een 6 jaar opvalt in de KPN applicatie, is het wat lastig te verdedigen.

Persoonlijk hoop ik dat TS snel en gemakkelijk gelijk krijgt, of dat KPN gewoon TS gelijk geeft uit coulance. Maar wat als TS nu eens niet gelijk krijgt? Dan kan deze actie grote gevolgen voor hem hebben in de toekomst. Dat moet je wel in de overweging mee nemen.
Wil je dit risico nemen?

[ Voor 3% gewijzigd door Rolfie op 24-12-2017 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
[...]

@SkiFan is er een volgens zijn profiel. (In ieder geval een studie Europees recht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdk01
Is het verstandig om eerst het bedrag te betalen? Groeit bij mij inderdaad niet aan de kerstboom.

Rolfie
Ik heb niet pas naar 6 jaar gezien dat het abonnement niet klopt. Waar lees je dit?

Ik ga in ieder geval om een reactie vragen op Social media en een aangetekende brief versturen. Gaat ivm tijdsplanning in deze drukke dagen niet meer lukken.

Zou trouwens wel interessant zijn als dit wat meer publiekelijk wordt aangekaart. Ik ben Tweakers dankbaar voor het bieden van het platform.

[ Voor 16% gewijzigd door svdk01 op 24-12-2017 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:39
[...]

R_Bleumer en StevenK zijn er zo 2 die ik hier heb zien reageren even uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Geen advocaat, wel juridisch onderlegd. Twee verschillende zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:24
svdk01 schreef op zondag 24 december 2017 @ 14:19:
Is het verstandig om eerst het bedrag te betalen? Groeit bij mij inderdaad niet aan de kerstboom.
Ik denk van niet. Het is een stuk makkelijker om de andere partij een rechtszaak te laten beginnen dan om dat zelf te doen in een poging een (onterecht) betaald bedrag terug te krijgen. Zoals meerdere mensen hier al aangeven, sta je bij een eventuele rechtszaak vrij sterk (want zwart op wit dat het 12 maanden is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:57
Tom-Z schreef op zondag 24 december 2017 @ 23:39:
[...]

Ik denk van niet. Het is een stuk makkelijker om de andere partij een rechtszaak te laten beginnen dan om dat zelf te doen in een poging een (onterecht) betaald bedrag terug te krijgen. Zoals meerdere mensen hier al aangeven, sta je bij een eventuele rechtszaak vrij sterk (want zwart op wit dat het 12 maanden is).
Maar het zou eventueel voor een BKR registratie kunnen zorgen, wat het een behoorlijke tijd lastig kan maken om een hypotheek te kunnen afsluiten ? Of is dat veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
President schreef op maandag 25 december 2017 @ 06:24:
[...]

Maar het zou eventueel voor een BKR registratie kunnen zorgen, wat het een behoorlijke tijd lastig kan maken om een hypotheek te kunnen afsluiten ? Of is dat veranderd?
Nee maar een onterechte negatieve BKR registratie kan gewoon ongedaan worden gemaakt. Tenzij TS natuurlijk nu in het proces van een hypotheek aanvraag zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjiwa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-09 15:17
Ik heb exact het zelfde probleem gehad met de iPhone 7 12 maanden(ipv 24mnd) verlenging bij KPN via Typhone. Het betreft een prijsfout ipv "aanbieding" maar dat ter zijde. Ik had misschien het geluk dat mijn partner exact de zelfde deal had afgesloten waarbij bij haar wel alles klopte via Typhone.

Vanaf dag 1 heb ik Typhone op aangedrongen om de fout van 24 maanden naar 12 maanden te corrigeren. Maar dat bleef tekens tot loze beloftes. Via KPN kreeg ik telkens de antwoord dat het via Typhone geregeld moest worden.

Uiteindeijk ging Typhone failliet.

Een medewerker van KPN adviseerde mij lekker deze abonnement uit te zitten met de mooie toestel omdat ze vond dat het waarschijnlijk het gedoe niet waard was. 8)7

Daarna belde ik maar de volgende dag weer. Nu wilde na aandringen KPN weer wel helpen. Ik stuurde mijn contract met het bewijs op waardoor alles geregeld werd.

Ik dacht dat alles klopte, maar inderdaad, de toestelafbetaling stond nog niet op 0 na de 12 maanden. Bij mij begreep de KPN medewerkers het ook niet helemaal meer.

Dus heb ik daarna de gegevens mijn partners abonnement doorgegeven waar alles wel klopte. Hierdoor werd wel eindelijk goed afgehandeld.

Ik was wel zo eerlijk om het verschil van de abonnement per maand (24mnd is goedkoper dan 12mnd) aan te geven. De afrekening was 7,50 * 12 = 90 vanwege het verschil in abonnements prijs. Het afgesloten abonnement was 64,50 per maand, terwijl ik(en jij) 57,00 per maand betaalde. De 57,00 per maand hoort bij een 24 maanden abonnement. Hierdoor kreeg ik wel nog een afrekening, maar dat vind ik meer dan eerlijk.

Uiteindelijk kon ik op 21-12 overstappen zonder een restbedrag voor het toestel.

[ Voor 7% gewijzigd door Tjiwa op 26-12-2017 11:21 ]

PSN/XBL: DarkTaufu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdk01
@Tjiwa Ik snap niet precies hoe je het nu heb opgelost. Jij en je partner hebben hetzelfde probleem gehad? Bij je partner waren er geen problemen en bij jou wel.

Je hebt aangegeven dat je partner het zelfde abonnement heeft en toen hebben ze dat om gezet??

Wat was het bedrag die je kreeg in de afrekening? Hoeveel heb je over de looptijd van het abonnement betaald?

@loki504
Ik heb gelukkig net een hypotheek afgesloten, dat heb ik de aankomende tijd niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjiwa
@svdk01

Nee, ik bedoel bij mijn partner had Typhone wel alles correct en zonder problemen het abonnement afgesloten.

De afrekening was 7,50 * 12 = 90 vanwege het verschil in abonnements prijs. Het afgesloten abonnement was 64,50 per maand, terwijl ik(en jij) 57,00 per maand betaalde. De 57,00 per maand hoort bij een 24 maanden abonnement.

Zou je kunnen controleren of dat jij dat ook hebt betaald? Dat zou ik wel weer melden bij KPN.

Ter informatie, Ik had toen 3 documenten naar opzeggen@kpn.com gestuurd voor de case. Dat waren 3 documenten van Typhone:
*Contract Mobiele telefoon
*Informatie over uw abonnement
*Factuur

Daarin staat gewoon zwart op wit wat er met Typhone en KPN is overeengekomen. Duidelijker bewijs is er gewoon niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Tjiwa op 26-12-2017 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tjiwa schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 10:53:
@svdk01

Nee, ik bedoel bij mijn partner had Typhone wel alles correct en zonder problemen het abonnement afgesloten.

De afrekening was 7,50 * 12 = 90 vanwege het verschil in abonnements prijs. Het afgesloten abonnement was 64,50 per maand, terwijl ik(en jij) 57,00 per maand betaalde. De 57,00 per maand hoort bij een 24 maanden abonnement.

Zou je kunnen controleren of dat jij dat ook hebt betaald? Dat zou ik wel weer melden bij KPN.
In TS lees je de €64,50 van dit betreffende contract. gaat het bij jou ook om 128gb iPhone of 32gb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjiwa
Hackus schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 11:04:
[...]

In TS lees je de €64,50 van dit betreffende contract. gaat het bij jou ook om 128gb iPhone of 32gb ?
Ja klopt. Mijn contract was ook 64,50 met bijbetaling van 160 euro voor de iPhone 7 128GB. Echter door die 12-->24mnd fout sprong het op 57,00 (wat bij een 24mnd abonnement hoorde). Ik neem aan dat TS ook 57 euro per maand ipv de 64,50 op het contract heeft moeten betalen.

Misschien had KPN die abonnementsprijs correctie niet door hoeven te voeren, maar ik vond dat de eerlijkheid en correctheid van beiden kanten moet komen. :) En als je dit aankaart, zien ze ook in dat er een duidelijke fout is, want ze associeren de maandelijkse bedragen met of de 12 of de 24 maanden abonnement.

Het openstaande toestelprijs werd dus kwijtgescholden.

[ Voor 18% gewijzigd door Tjiwa op 26-12-2017 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Tjiwa schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 11:09:
[...]

Ja klopt. Mijn contract was ook 64,50 met bijbetaling van 160 euro voor de iPhone 7 128GB. Echter door die 12-->24mnd fout sprong het op 57,00 (wat bij een 24mnd abonnement hoorde). Ik neem aan dat TS ook 57 euro per maand ipv de 64,50 op het contract heeft moeten betalen.

Misschien had KPN die abonnementsprijs correctie niet door hoeven te voeren, maar ik vond dat de eerlijkheid en correctheid van beiden kanten moet komen. :) En als je dit aankaart, zien ze ook in dat er een duidelijke fout is, want ze associeren de maandelijkse bedragen met of de 12 of de 24 maanden abonnement.

Het openstaande toestelprijs werd dus kwijtgescholden.
https://m.imgur.com/a/WE8GF

64,50 PM. Deze was overig gewoon in het topic te vinden😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjiwa
loki504 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 11:37:
[...]

https://m.imgur.com/a/WE8GF

64,50 PM. Deze was overig gewoon in het topic te vinden😉
Ja maar heb jij de bankafschrift en maandelijkse factuur van TS? :) Daar zal zeer waarschijnlijk 57 euro op staan. En niet de 64,50 van het contract.

[ Voor 4% gewijzigd door Tjiwa op 26-12-2017 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Tjiwa schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 11:39:
[...]

Ja maar heb jij de bankafschrift en maandelijkse factuur van TS? :) Daar zal zeer waarschijnlijk 57 euro op staan.
Dat zou kunnen. Maar dan moet KPN dat aangeven en 12x7.50 als afrekening sturen . Zoals het Contract stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjiwa
loki504 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 11:42:
[...]

Dat zou kunnen. Maar dan moet KPN dat aangeven en 12x7.50 als afrekening sturen . Zoals het Contract stelt.
Dat klopt. Dat is ook de keus van TS of hij het zelf wilt aangeven.

Ik heb er voor gekozen om 100% het contract op te volgen.

Er bestaat een reele kans als het op een juridisch geschil aankomt, dat dit ter sprake komt. En je wilt ook KPN zo min mogelijk redenen geven om je onderuit te halen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• svdk01
Vandaag plotseling een mail ontvangen met een nieuwe factuur van KPN. Hierin wordt aangegeven dat ik -298.76 aan eenmalige kosten heb (creditering). Dit bedrag wordt verrekend met de openstaande facturen conform afspraak (dit staat er bij).

Ik neem op basis van dit factuur aan dat de problemen hiermee zijn verholpen. Ik ben afgelopen vrijdag nog wel gebeld maar dit telefoontje heb ik gemist. Terugbellen is niet gelukt.

Hoera ! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

svdk01 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 14:09:
Vandaag plotseling een mail ontvangen met een nieuwe factuur van KPN. Hierin wordt aangegeven dat ik -298.76 aan eenmalige kosten heb (creditering). Dit bedrag wordt verrekend met de openstaande facturen conform afspraak (dit staat er bij).

Ik neem op basis van dit factuur aan dat de problemen hiermee zijn verholpen. Ik ben afgelopen vrijdag nog wel gebeld maar dit telefoontje heb ik gemist. Terugbellen is niet gelukt.

Hoera ! _/-\o_
Verifieer nog wel even over die preventel registratie....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• svdk01
@Spoonlift

Ik heb contact gehad met KPN en ze hebben de Preventel registratie ongedaan gemaakt. Ook hebben ze hun excuses aangeboden voor de fouten die ze hebben gemaakt en mij in het gelijk gesteld.

[ Voor 9% gewijzigd door svdk01 op 12-01-2018 12:17 ]

Pagina: 1