Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijsen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-12-2023
Mijn vraag
Hoeveel tijd moet ik uittrekken voordat er met een nintendo switch uit de verpakking gespeeld kan worden?
En moet ik nog iets aan extra voorbereidingen doen?

Met kerst wil ik mijn dochter een switch cadeau doen. Ze zal er vast reuzeblij mee zijn (en ik ook), maar ik wil het moment niet verpesten doordat papa nog even wat moet installeren/opladen voordat ze er echt blij mee kan zijn...en ze vervolgens minimaal twee uur moet zitten wachten.
Daarbij komt dat we dan op een vakantiepark zitten, waarbij ik mijn twijfels heb over de kwaliteit van de internetverbinding.

Ik wil eigenlijk het volgende liefst in de winkel in laten pakken en er direct met twee spelers mee kunnen spelen (dank:https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1820803):
  • Console
  • Microsd 64/128 Gb
  • Pro-controller
  • Super Mario Odyssey
  • Mario Kart 8
  • Just Dance 2018
De twijfels die ik weggenomen zou willen zien:
  1. Opladen: Moet er vantevoren iets opgeladen worden voordat er mee gespeeld gaat worden? Ik meen wel de pro controller (aanname circa 3 uur)
  2. Update: Heeft een switch direct uit de verpakking wellicht een firmware update nodig voordat gespeeld kan worden? aanname: Nee
  3. Internet: Bij de instellingen staat verbinding met internet...is dit direct al noodzakelijk of kan dit enkele dagen wachten?
  4. Nintendo account: Moet een Nintendo account al direct gekoppeld worden of kan dat tot thuis wachten (en hoe lang duurt het koppelen zelf(eerder gecreëerd account))?
Op de Nintendo site lijkt het te kunnen, maar het zou teleurstellend zijn wanneer ik iets als optioneel lees en het verplicht blijkt https://www.nintendo.nl/S...ng/Overzicht-1197290.html

Bij voorbaat dank

Beste antwoord (via nijsen op 15-12-2017 14:54)

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:12
Toevallig eergisteren een Switch gekocht dus ik hoop dat ik het meeste voor je kan beantwoorden
nijsen schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:39:

1. Opladen: Moet er vantevoren iets opgeladen worden voordat er mee gespeeld gaat worden? Ik meen wel de pro controller (aanname circa 3 uur)
  2. [b]Die van mij was 39% toen ik hem voor het eerst opstartte. Standaard joycons zaten voor 75% vol. Zal wel verschillen per box denk ik[/b]
  3. Update: Heeft een switch direct uit de verpakking wellicht een firmware update nodig voordat gespeeld kan worden? aanname: Nee
  4. [b]Foute aanname. Die van mij had direct een software update nodig.[/b]
  5. Internet: Bij de instellingen staat verbinding met internet...is dit direct al noodzakelijk of kan dit enkele dagen wachten?
  6. [b]Kan wel wachten denk ik, je krijgt dan alleen geen updates binnen[/b]
  7. Nintendo account: Moet een Nintendo account al direct gekoppeld worden of kan dat tot thuis wachten (en hoe lang duurt het koppelen zelf(eerder gecreëerd account))?
  8. [b]Hoeft niet direct gekoppeld te worden. Ik had nog geen nintendo account en heb eerst even paar potjes Mario Kart gedaan en daarna een gemaakt en gekoppeld[/b]
Op de Nintendo site lijkt het te kunnen, maar het zou teleurstellend zijn wanneer ik iets als optioneel lees en het verplicht blijkt https://www.nintendo.nl/S...ng/Overzicht-1197290.html

Bij voorbaat dank

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
Toevallig eergisteren een Switch gekocht dus ik hoop dat ik het meeste voor je kan beantwoorden
nijsen schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:39:

2. [b]Die van mij was 39% toen ik hem voor het eerst opstartte. Standaard joycons zaten voor 75% vol. Zal wel verschillen per box denk ik[/b]
  3. Update: Heeft een switch direct uit de verpakking wellicht een firmware update nodig voordat gespeeld kan worden? aanname: Nee
  4. [b]Foute aanname. Die van mij had direct een software update nodig.[/b]
  5. Internet: Bij de instellingen staat verbinding met internet...is dit direct al noodzakelijk of kan dit enkele dagen wachten?
  6. [b]Kan wel wachten denk ik, je krijgt dan alleen geen updates binnen[/b]
  7. Nintendo account: Moet een Nintendo account al direct gekoppeld worden of kan dat tot thuis wachten (en hoe lang duurt het koppelen zelf(eerder gecreëerd account))?
  8. [b]Hoeft niet direct gekoppeld te worden. Ik had nog geen nintendo account en heb eerst even paar potjes Mario Kart gedaan en daarna een gemaakt en gekoppeld[/b]

Bij voorbaat dank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Is het niet handig om de switch thuis al een keer voorzichtig uit te pakken en aan te sluiten, zodat alles geupdate, geconfigureerd, en opgeladen is? Daarna weer netjes inpakken en dochterlief zal niks doorhebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijsen
Aschtra en TommyboyNL, dank jullie voor de snelle en adequate reactie en het voorkomen van een kleine teleurstelling. _/-\o_
Uit de reactie van Aschtra maak ik duidelijk op per item wat me te wachten staat en daarom zal ik het opvolgende advies van TommyboyNL ter harte nemen en in ieder geval zorgen dat ik vooraf al een avondje vrijgemaakt heb om m speelklaar te maken. Neemt dan ook een deel van de spanning weg of de consolehet uberhaupt wel doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
nijsen schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 14:53:
Aschtra en TommyboyNL, dank jullie voor de snelle en adequate reactie en het voorkomen van een kleine teleurstelling. _/-\o_
Uit de reactie van Aschtra maak ik duidelijk op per item wat me te wachten staat en daarom zal ik het opvolgende advies van TommyboyNL ter harte nemen en in ieder geval zorgen dat ik vooraf al een avondje vrijgemaakt heb om m speelklaar te maken. Neemt dan ook een deel van de spanning weg of de consolehet uberhaupt wel doet.
opzetten duurt niet zo lang hoor. Na 15 minuten hoefde ik alleen nog maar op te laden en was voor de rest alle ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GF0RCE
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-09-2024
Aschtra schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:48:

[...]
In tegenstelling tot wat Aschtra zegt zou ik wel aanraden om internet meteen te verbinden. Zeker met Splatoon 2 (later) zou ik het aanraden om meteen te doen omdat sommige internet verbindingen een stricte NAT type hebben wat veel gezeik op kan leveren. Ook met Mario Kart 8 Deluxe is online erg leuk. Updates doen het dan ook meteen. Dit kan wat langer duren afhankelijk van je modem/internetprovider, maar is wel noodzakelijk om veel plezier aan je Switch te beleven.
Verder gaat de installatie zelf echt heel snel, inclusief update naar nieuwe firmware (waarvoor weer internet nodig is), ik denk een half uurtje. Controllers zitten idd vol genoeg om de eerste avond lekker te kunnen spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:09
TommyboyNL schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:49:
Is het niet handig om de switch thuis al een keer voorzichtig uit te pakken en aan te sluiten, zodat alles geupdate, geconfigureerd, en opgeladen is? Daarna weer netjes inpakken en dochterlief zal niks doorhebben.
Er zitten geen seals op een Nintendo Switch verpakking, dus uitpakken en alles updaten zou geen verkeerde keuze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijsen
Dank allemaal.

Het leek ook wel te mooi om waar te zijn....uitpakken en spelen maar.
Het kan waarschijnlijk wel, maar met een beetje voorwerk ben je beter voorbereid op al dat je er daarna mee wilt doen.

En het voorwerk (updaten,registreren, opladen) is iets wat toch gedaan moet worden en je dan alleen maar voor je uit schuift...het moet immers toch een keer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
GF0RCE schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 16:30:
[...]

In tegenstelling tot wat Aschtra zegt zou ik wel aanraden om internet meteen te verbinden. Zeker met Splatoon 2 (later) zou ik het aanraden om meteen te doen omdat sommige internet verbindingen een stricte NAT type hebben wat veel gezeik op kan leveren. Ook met Mario Kart 8 Deluxe is online erg leuk. Updates doen het dan ook meteen. Dit kan wat langer duren afhankelijk van je modem/internetprovider, maar is wel noodzakelijk om veel plezier aan je Switch te beleven.
Verder gaat de installatie zelf echt heel snel, inclusief update naar nieuwe firmware (waarvoor weer internet nodig is), ik denk een half uurtje. Controllers zitten idd vol genoeg om de eerste avond lekker te kunnen spelen.
???

Ik beantwoord alleen zijn vragen of het allemaal mogelijk was. Tuurlijk is het beter om eerst updates enzo te doen
Pagina: 1