Op woensdag 11 juli 2001 22:08 schreef Wilke het volgende:
Ik bedoel, wedden dat niet alles in een keer werkt als je LinuxFromScratch gebruikt? Heb het zelf trouwens nog niet geprobeerd hoor...
Ik heb LFS geprobeerd, en er zijn twee manieren om het te installeren:
- Blind alles cutten en pasten van de website, waar je dus niets van leert, of
- De website gebruiken als leidraad en zelf leuke nieuwe dingen proberen, die in een bestaande distributie lastig in te passen zijn omdat er al een heleboel voor je is gedaan.
Zo ben ik zelf bezig een LDAP-directory te maken die ik gebruik voor zowel het beheer van Windows 2000-clients voor Samba, als voor de lijst met users die mogen inloggen, als users voor de database als users die mogen inloggen, dit alles vanuit dezelfde objecthierarchie. Dit is dan wel niet onmogelijk vanuit een bestaande distributie, maar je moet wel een heleboel omgooien.
Overigens kloppen de instructies op de LFS-site wel als je je strict houdt aan hun regels, maar ik heb af en toe het idee dat het ook een stelletje knulletjes is die niet weet hoe het allemaal hoort. Wil je bijvoorbeeld gebruik maken van een aparte /usr-partitie, wat heel gebruikelijk is, dan zullen de standaard initialisatiescripts van LFS niet werken. Ook rebooten ze een keer onnodig (maar dat is niet echt belangrijk), en kan ik me ergens een schoonheidsfoutje herinneren waardoor je niet je devices aan kon maken tenzij je wat van hun gebaande pad afweek. Maar goed, daar leer je alleen maar van en dat was de bedoeling.
Trouwens, aan de vraagsteller: Wat wil je leren?