Sinds vanmorgen draait de trommel van de wasmachine niet meer. Dit probleem komt voor bij zowel centrifugeren (zowel na programma als los) en wassen. Afpompen werkt wel, filter is schoon. Het is een oud beestje, maar de lagers klonken altijd nog wel goed. Ik verwacht dus dat het de koolborstels zijn, maar mijn vraag is: wat kan het nog meer zijn, en welke stappen kan ik ondernemen om factoren uit te sluiten?
...
Het gaat om een Bosch Exclusiv Maxx WFO 140A
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Eerst leek het om alleen centrifugeren te gaan, dan kan incorrect afpompen de oorzaak zijn. Dat heb ik uitgesloten door het filter te controleren (kwam €0,20 uit, yay!) en te spoelen. Dit hielp helaas niet. Ook als ik een wasprogramma start begint de trommel niet te draaien.
Het wasgoed lijkt wel goed uitgespoeld te zijn vannacht, want het komt niet zeepig/soppig over. Hij zou dus tijdens het programma (begin centrifugeren) stukgegaan moeten zijn.
Ik lees her en der wat over onbalans; zowel een natte zware volle trommel, een halfvolle trommel, 1 handdoek en een lege trommel zijn geprobeerd. Dat lijkt me dus onwaarschijnlijk.
...
Vergelijkbaar maar toch anders: wasmachine centrifugeert niet na programma
Ik mag niet groeten, maar wel bij voorbaat danken!
...
Het gaat om een Bosch Exclusiv Maxx WFO 140A
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Eerst leek het om alleen centrifugeren te gaan, dan kan incorrect afpompen de oorzaak zijn. Dat heb ik uitgesloten door het filter te controleren (kwam €0,20 uit, yay!) en te spoelen. Dit hielp helaas niet. Ook als ik een wasprogramma start begint de trommel niet te draaien.
Het wasgoed lijkt wel goed uitgespoeld te zijn vannacht, want het komt niet zeepig/soppig over. Hij zou dus tijdens het programma (begin centrifugeren) stukgegaan moeten zijn.
Ik lees her en der wat over onbalans; zowel een natte zware volle trommel, een halfvolle trommel, 1 handdoek en een lege trommel zijn geprobeerd. Dat lijkt me dus onwaarschijnlijk.
...
Vergelijkbaar maar toch anders: wasmachine centrifugeert niet na programma
Ik mag niet groeten, maar wel bij voorbaat danken!