wasmachine centrifugeert niet na programma

Pagina: 1
Acties:
  • 32.991 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:33

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Topicstarter
Ik hoop dat me hier iemand antwoord op kan geven. en dat ik in de juiste categorie zit.

Ik heb een bosch maxx6 van 6 jaar oud. Al jaren was ik hetzelfde. Echter sinds kort centrifugeert hij niet meer na het wasprogramma. Maar wel gewoon los. Als ik ga kijken op google vind ik van koolstofborstels tot sensoren die stuk zijn. Echter dan zou hij het los ook niet doen neem ik aan. Een kennis zei dat ik teveel wasmiddel gebruikte. Maar ik gebruik wat er aangegeven staat op verpakking. Het maakt niet uit of er veel was in zit of weinig (6 handoeken).
zijn er dingen die ik met 2 linker handen zelf kan checken?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-05 09:21

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Zit er een los centrifugeprogramma op dat je separaat kunt draaien?

Dit soort problemen zijn helaas vaak niet heel eenvoudig op te lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:39

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Edmin schreef op zondag 31 mei 2015 @ 19:11:
Zit er een los centrifugeprogramma op dat je separaat kunt draaien?
Die vraag was al bij voorbaat beantwoord.
kromme schreef op zondag 31 mei 2015 @ 19:07:
[...]
Echter sinds kort centrifugeert hij niet meer na het wasprogramma. Maar wel gewoon los.
Edmin schreef op zondag 31 mei 2015 @ 19:11:
Dit soort problemen zijn helaas vaak niet heel eenvoudig op te lossen...
Daarin heb je volkomen gelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Freee!! op 31-05-2015 19:20 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
jup, en als ik deze los draait doet hij het perfect. en met niet eenvoudig op te lossen bedoel je dure reparatie. Of moeilijk te traceren probleem? Beter nieuwe aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Freee!! schreef op zondag 31 mei 2015 @ 19:20:
[...]

Die vraag was al bij voorbaat beantwoord.
A, over de passage heen gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:39

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

kromme schreef op zondag 31 mei 2015 @ 19:23:
jup, en als ik deze los draait doet hij het perfect. en met niet eenvoudig op te lossen bedoel je dure reparatie. Of moeilijk te traceren probleem? Beter nieuwe aanschaffen?
Waarschijnlijk moeilijk te traceren en daarna waarschijnlijk duur. Met 6 jaar zou ik even kijken of het eenvoudig op te lossen is, maar reken maar op een extra uitgave van een paar honderd euro. Gelukkig heb je net je vakantiegeld binnen ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Kijk sowieso je afvoer na, of er geen troep in zit. Haren, knoopjes en dat soort dingen.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-05 12:39

Baggeraar

Wat een gebagger..

kan je 'm eens helemaal vol stoppen met handdoeken?
zou kunnen dat hij gewoon een out-of-balance detecteerd van de trommel door een verkeerde lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Het enige zinnige is wat ik kan zeggen is dat ik meegemaakt heb dat bij sommige wasmachines het afpompen van het water het probleem is. Als je dan handmatig afpompen + centrifugeren drukt doet hij het wel, maar in een wasprogramma niet stopt hij dan bij het afpompen. Nu weet ik niet of jij hetzelfde probleem hebt, maar ik zou het advies van Lip hierboven wel opvolgen.
Zorgen dat je afvoerfilter schoon is, afvoerleiding niet verstopt zit etc.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-04 11:29
Wij hadden ook zoiets met ons Bosch machientje. Gewoon nieuwe koolborstels erin zetten. Kost je 10-15 euro en een uurtje werk. Bij ons werkte de machine daarna weer prima :)

Mocht het niet de oplossing zijn, dan is het ook geen man overboord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
hjkv schreef op zondag 31 mei 2015 @ 20:01:
Wij hadden ook zoiets met ons Bosch machientje. Gewoon nieuwe koolborstels erin zetten. Kost je 10-15 euro en een uurtje werk. Bij ons werkte de machine daarna weer prima :)

Mocht het niet de oplossing zijn, dan is het ook geen man overboord.
Betwijfel of mij dat lukt. kun je die koolborstels gewoon bestellen?
MB113 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 19:53:
Het enige zinnige is wat ik kan zeggen is dat ik meegemaakt heb dat bij sommige wasmachines het afpompen van het water het probleem is. Als je dan handmatig afpompen + centrifugeren drukt doet hij het wel, maar in een wasprogramma niet stopt hij dan bij het afpompen. Nu weet ik niet of jij hetzelfde probleem hebt, maar ik zou het advies van Lip hierboven wel opvolgen.
Zorgen dat je afvoerfilter schoon is, afvoerleiding niet verstopt zit etc.
filter is schoon en afvoer ook. Laatst nog vernieuwd.
Los afpompen en spoelen en centrifugeren werkt wel.

[ Voor 44% gewijzigd door kromme op 31-05-2015 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-04 11:29
Jep! Beetje googlen en dan kom je er wel. Je moet van de wasmachien de motor demonteren, daarna kun je de borstels vanaf de zijkant erin en eruit schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
hjkv schreef op zondag 31 mei 2015 @ 20:10:
Jep! Beetje googlen en dan kom je er wel. Je moet van de wasmachien de motor demonteren, daarna kun je de borstels vanaf de zijkant erin en eruit schuiven.
seen it. dat gaat mij nooit lukken weer in elkaar te krijgen. ga vragen of iemand een mannetje kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Idd, heb dit ook gehad met een jonge Bosch. Waren ook de koolborstel.

Met twee linker handen er van af blijven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:38

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

In m'n ouderlijk huis ook wel eens voorgekomen ja. Tegenwoordig zitten er zoveel sensoren en tjak in. Probleem zit vaak in sensoren, koolborstels, of idd teveel schuim/wasmiddel/water e.d.

Probeer eens een lege machine te draaien, zonder wasmiddel, e.d.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:37
Gelukkig heeft mijn nieuwe wasmachine geen koolborstels en de vorige was eerder iets anders stuk.

Maar dit topic kan met gemak in AZ. Move die kant op. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06-2024

Big Womly

Live forever, or die trying

Het zou wel eens een stofje kunnen zijn op de printplaat die kortsluiting veroorzaakt op het moment dat het automatisch begint te centrifugeren. Vraag een erkend technieker om alles even uit te lezen en beslis daarna of je het laat herstellen.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

Koolborstels zou ik niet verwachten als hij wel gewoon draait en centrifugeert als je dat handmatig instelt. Ik heb ze bij mij ook wel eens vervangen, maar toen draaide hij helemaal niet meer. Was trouwens een fluitje van een cent. Algemene tip: hang/plak labels aan kabeltjes en contacten en fotografeer hoe e.e.a. in elkaar zit voordat je iets lostrekt. Schroefjes leg je op een schematische tekening van je object zodat je weet waar ze horen.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou toch eerder met een algemene tip beginnen die iets roept over het verwijderen van de stekker uit het stopcontact. Tenzij je graag wat spanning in je werk wilt.

Hier ook hetzelfde probleem met een AEG bovenlader. Ding is al een jaar of 10 oud maar ik weiger om 'm voor z'n kleinigheidje weg te doen. In de zomervakantie maar eens flink aan het renoveren van dat apparaat. (niet dat TS hier iets aan heeft...)

Ik heb eerder gezien bij een voorlader dat een programma prima ging tot het centrifugeren: 1 van de koolborstels op tot aan de pin die er in zit. Vervangen en daarmee probleem opgelost.

Met een beetje geluk kan de motor blijven zitten en kun je de koolborstels er zo uit halen en vervangen. Eerst eens kijken hoe die dingen er in zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door sypie op 01-06-2015 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
Als die koolborstels niet duur zijn kan ik die allicht preventief (laten) vervangen.
Ik zal eens terug gaan naar de zaak waar ik hem gekocht heb voor verder onderzoek. maar dat kost altijd een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Aan de hoeveelheid wasmiddel zal het in ieder geval niet liggen.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Koolborstels kun je zelf bekijken. Het ziet er in ieder geval moeilijker uit dan het is... Ik heb gisteren de hele motor en pomp er uit gehad. Beide zien er netjes uit, toch houdt het programma ergens in het midden op... Zet ik het centrifugeer programma aan dan loopt die dat netjes door, dus aan mijn koolborstels ligt het ook niet...

Omdat mijn machine al over de 10 jaar is heb ik vandaag een nieuwe gekocht. Koolborstelloos, dus daar kan het in ieder geval nooit meer aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 22:14

AzzKickah

06-CENSORED

Ligt het niet aan (het mechanisme van) de draaiknop? Dat die haakt of iets dergelijks op het punt van het afpompen/centrifugeren in het programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
Obelink schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 21:39:
Aan de hoeveelheid wasmiddel zal het in ieder geval niet liggen.
Het heeft er misschien toch mee te maken. Ik heb nu een vinger minder erin gedaan en hij loopt al meerdere malen goed. (zou wasmiddel niet steeds geconcentreerder worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Ik heb zoiets gehad en het lag aan een defecte condensator herinner ik me nu. Daardoor kon hij niet op gang komen.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Kleine onderhoudstip: draai maandelijks een kookwas. Stop er stevig wasgoed in zoals handdoeken. Dit reinigt je maschine. De vloeibare wasmiddelen van tegenwoordig kunnen door de lagere wastemperaturen gaan aankoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Zeepresten zijn van alle tijden. Ook in het "waspoedertijdperk" kon de boel aan de kuip vastplakken. Kijk maar eens naar de drab die uit je afvoerslang komt als je daar je vinger eens in steekt. Vloeibaar wasmiddel heeft er alleen voor gezorgd dat er geen mogelijkheid meer is dat waspoeder niet volledig oplost. Het niet volledig oplossen van waspoeder zorgt voor dikke klonten, die ergens nog harder aankoeken dan zeepresten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Bij bosch is het helaas een erg gevoelige onbalansregeling die deze klacht veroorzaakt.....

Ik heb deze klacht heel veel gehad en daar kun je niks aan doen, hij meet de motorstroom tijdens verdelen van de was(langzaam op en neer draaien voor centrifugeert), als hem dit niet lukt binnen X tijd wordt er niet gecentrifugeerd...... daarna met de hand lukt vaak wel.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-02 15:46
Te veel zeep gebruiken is sowieso de pest voor je machine en de was zelf. Gebruik meestal slechts 1/3 van de aanbevolen hoeveelheid. Je was wordt echt niet schoner van meer wasmiddel, gaat vaak eerder stinken omdat niet alle zeep eruit gespoeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:19

vhal

ಠ_ಠ

cactusman schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:28:
Bij bosch is het helaas een erg gevoelige onbalansregeling die deze klacht veroorzaakt.....

Ik heb deze klacht heel veel gehad en daar kun je niks aan doen, hij meet de motorstroom tijdens verdelen van de was(langzaam op en neer draaien voor centrifugeert), als hem dit niet lukt binnen X tijd wordt er niet gecentrifugeerd...... daarna met de hand lukt vaak wel.
+1

Voeg Siemens daar ook maar aan toe (hetzelfde ding maar dan met Siemens logo).

Af en toe komt het wel eens voor dat de was er kleddernat uitkomt. Je hoort de machine toeren probeert te maken maar door een onbalans breekt hij het centrifugeren af. Hier komt het voornamelijk doordat er een vrij zware droger bovenop staat.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kan de TS misschien melden hoe het afgelopen is ?

Ik denk zelf aan de print/schakelklok omdat hij wel op de stand centrifugeren werkt. Verder is het een ieder aan te raden eens in de 4/6 weken een was te draaien met wat handdoeken op maximale stand 90/95 gr. en gooi er dan een fles schoonmaakazijn in. en kijk af en toe je filter(s) na op wattenstaafjes etc.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Topicstarter
Zoals ik bovenaan al zei, nu ik minder wasmiddel gebruik doet hij het wel. Of zou het toeval zijn?
PS: ik zal vanavond eens een extra machine draaien. ik was gemiddeld 1 keer per week namelijk.

Anoniem: 1121899

Mijn wasmachine wilde tot 2 x toe niet centrifugeren na 3 weken vakantie. Pomp schoongemaakt en aparte centrifugegang ingesteld. Bij was 1 deed ie het. Bij was 2 zelfde probleem. Nog 6 minuten te gaan en daarop blijven hangen. Ik heb pauze knop i gedrukt, deur geopend en een dun dekbedje eruit gehaald . Bleek er ook nog een geplastificeerd frans tafekleed in te zitten. Deur weer dicht en centrifuge doet het weer.... hoera... ik denk dat de balans eruit was🤣

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Goed om te lezen dat de centrifuge functie weer werkt. Dit topic is echter meer dan 3 jaar oud en TS heeft waarschijnlijk het probleem inmiddels opgelost. Dit topic doe ik dan ook dicht.

Select * from fish

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.