Nieuwe provider, oude aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-10 17:53
Hallo ik ben nieuw op Tweakers, ik wist onderhand niet meer waar ik heen moest met mijn vraag.
Dus, ik hoop dat ik hier goed zit.
Ik ben Lindy, ik woon sinds 1.5 jaar in ouder huisje met een oude aansluiting in de muur achter de bank. Ik zit op het moment bij Ziggo omdat ik gewoon nergens anders heen kan nu. Ziggo is de enigste die mij 40mbps kan leveren, ipv de standaard 8mbps die uit de muur komt. Ik zou zo ontzettend graag willen overstappen dankzij alle problemen met Ziggo. Uitvallende connectie, OF tv kijken OF internet.. Dus nu kijk ik al een jaar geen TV meer omdat de aansluiting het niet trekt. Mijn connectie zou 10 keer per dag uitvallen met een splitter ertussen. Nu ben ik er aan gewend om geen TV meer te kijken, alleen Netflix.
Ik zit nu op 45 euro per maand voor TV die ik niet kijk, en uitvallend internet.
Binnenkort (per +- 1-15-2019) zou KPN klaar zijn met hier in de buurt een of andere koperen netwerk aan te leggen. Dus als het goed is heb ik dadelijk een extra optie.

Mijn vragen zijn als volgt:
- Kan ik zelf iets aan mijn aansluiting kunnen doen zodat ik nog meer opties heb? Of zou een provider hier iets in kunnen betekenen?
- Welke provider geeft alleen internet af, dus geen TV, die ook nog eens betrouwbaar is?
- Welke provider is betrouwbaar en zou eventueel goede internet thuis afgeven, EN mobiel?

Sorry voor mijn geratel, maar ik zou ontzettend graag gedag zeggen tegen Ziggo. :/

[ Voor 0% gewijzigd door rens-br op 12-12-2017 08:59 ]

Beste antwoord (via rens-br op 20-12-2017 09:12)

• Leton
Meneer de monteur is langs geweest, en heeft alles nagekeken. Hij heeft het AOP vervangen en het kastje van de buurt nagekeken. Blijkbaar moet er in het kastje van Ziggo het een en het ander vervangen worden wat een paar maandjes kan duren. (Ook verouderd). TV kijken en internet aan stoort nog steeds enorm dus ik blijf mijn internet aanhouden en laat TV nog een paar maandjes wachten. Tot nu toe (2 dagen) is het internet 1x een paar seconden weggevallen dus ik kan nog niet met zekerheid zeggen of het wel of niet opgelost is. :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 10:55
Ben even benieuwd, want als er uitval is als jij er een splitter tussen zet, dan lijkt het erop dat je aop niet voldoet.

Misschien wijsheid om eens een monteur hiervoor te laten komen, in het ergste geval krijg je een factuur a 40 euro als het geheel aan je eigen installatie zit of je krijgt misschien een signaal versterker of een aanpassing in de ev.

Maar als je al zolang klachten hebt lijkt me dit een goede oplossing.

Als je wilt, stuur eens een foto van je aop dan zijn er naast mij vast wel andere monteurs die de fouten zo zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
Eventjes een uitleggertje wat een AOP is? Sorry, haha.
Ik maak eventjes foto's van alles.
Ik heb ziggo al eens langs laten komen, met de kerstdagen voor de deur kan ik nu geen 40 euro missen.
Ziggo zelf heeft internet direct aangesloten aan de aansluiting achter de bank, al was de bekabeling voorheen ook goed. Het zal geen goede foto worden, omdat de aansluiting achter de bank zit, en de bank is een grote hoekbank.. en ik woon alleen kan kan deze niet verplaatsen. Toch ga ik even proberen een foto te maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ kan je eens kijken wat er door de KPN draadjes op "dit" moment kan..

en of er eventuele upgrades zijn..

en hoelang is het geleden dat je Ziggo opgeleverd is door een monteur? ;) want de techniek vernieuwt zich eigenlijk continu waardoor het kan zijn dat het gewoon niet meer voldoet.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
Aop is een abonnee overname punt. Waar alles binnen komt.

De lijn moet meer dan afdoende zijn voor 1 telefoon en 1 tv. En is dit niet zo dan is het nog steeds Ziggo. Dus een paar foto's van waar het binnen komt dan kan ik je een betere inschatting geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
Dit is de enige kabel die zij er nu ingedrukt hebben, internet kabel naar de modem. Zonder splitter, want met splitter viel alles 10x uit.

Momenteel geeft KPN op mijn adres een gammele 10mbps volgens de website. Vanaf 'Jan 2018' is dat 57 mbps. :)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/3mh7wwq4mg0f0.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/lsuoal05ytt1b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
nou dat AOP is iig ALLES behalve geschikt

gezien je wel een connectbox lijkt te hebben..... heb je die zelf aangesloten of heeft een monteur dit zo aangesloten?

[ Voor 59% gewijzigd door SMSfreakie op 11-12-2017 20:07 ]

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deamosreapos
Ah je kunt Ziggo gewoon bellen. Je hebt te maken met een zeer verouderd aop. Mijn gok een oude tras.

Deze geeft het retour signaal niet goed door, waardoor je internet niet lekker werkt en de tv zal ook niet ideaal zijn.

Nog even benieuwd of je niet stiekem iets in de meterkast hebt. Is dat een nee dan raad ik de monteur zeker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
Mijn meterkast is even oud als dit AOP, alleen geen idee of daar een aansluiting in zit, dit is mijn eerste huis en ik heb er niet zo veel verstand van. Wat zouden de kosten zijn voor een nieuwe AOP via Ziggo of KPN?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Leton schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:08:
Mijn meterkast is even oud als dit AOP, alleen geen idee of daar een aansluiting in zit, dit is mijn eerste huis en ik heb er niet zo veel verstand van. Wat zouden de kosten zijn voor een nieuwe AOP via Ziggo of KPN?
foto van je meterkast kan wonderen doen..

en als dit inderdaad je AOP is ( welke verouderd is ) zal Ziggo deze kosteloos vervangen.

[ Voor 33% gewijzigd door SMSfreakie op 11-12-2017 20:09 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
Nieuw aop Ziggo kost 0 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
Vergist, ik heb geen meterkast. Ik zal eens contact op nemen met Ziggo voor een nieuwe AOP, het zou toch fijn zijn als ik gewoon TV & Internet zou kunnen hebben.

Zijn er nog betrouwbare providers die zowel thuis als mobiel top werken? Het liefste zou ik over 2 maanden mobiel en thuis bij dezelfde provider willen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Leton schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:14:
Vergist, ik heb geen meterkast. Ik zal eens contact op nemen met Ziggo voor een nieuwe AOP, het zou toch fijn zijn als ik gewoon TV & Internet zou kunnen hebben.

Zijn er nog betrouwbare providers die zowel thuis als mobiel top werken? Het liefste zou ik over 2 maanden mobiel en thuis bij dezelfde provider willen hebben.
Waarom zou je van Ziggo af willen?
De problemen die je hebt lijken niet door Ziggo te komen en tenzij er glasvezel geleverd kan worden, heb je bij Ziggo de hoogste snelheid die je kunt krijgen. (Tot 400MBit/s down, 40MBit/s up.) Sneller dan DSL dus.

Qua mobiele provider, ook daar, waarom zou je bij dezelfde provider willen zitten? Ziggo en Vodafone werken bijvoorbeeld samen, heb je Ziggo, krijg je 2x zo veel MBytes op je mobiele abbo. Maar je krijgt wel gewoon 2 rekeningen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ieder zijn keuze.. ik heb hier geen enkel probleem met Ziggo.. echter over het VF deel ben ik alles behalve te spreken..

en bij gebrek aan beter.. DSL komt hier echt niet boven de 100mbit down.. laat staan dat dat 40mbit up gaat halen ;)

zelf zou ik eerst eens kijken of ze je aansluiting in orde kunnen maken.. want zolang KPN niks opgeleverd heeft, kunnen ze er ook nog niks concreets over te behalen snelheden zeggen..
en planningen zijn er ook om je niet aan te houden.. dus januari zou zomaar ineens november kunnen worden

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
Mijn ouders hebben Ziggo en nooit geen problemen, ik heb contact met Ziggo eens per maand over uitvallend internet en storingen. Dit is ook zo bij mijn buren geweest, die nu zijn overgestapt en minder tot geen problemen meer hebben. Ik betaal nu 90 euro per maand voor Ziggo & Telfort. Vodafone en Ziggo hebben 2x zoveel MB's tot 1 Jan, ik kan weer verlengen over 2 maanden. Dus geen idee of ze dan nog aanbiedingen hebben. Plus ik ken niemand met ervaringen met Vodafone. Er zijn meerdere providers die kortingen aanbieden, en vaak zijn deze providers, providers die zelf thuis + mobiel leveren. Dus beide zouden goed moeten zijn. Hier is het wel van belang als het iets is zoals Tele 2 dat ze ook minimaal 40mbps moeten kunnen leveren. Tot nu toe is dat alleen Ziggo & KPN. Maar ik heb dus ook geen ervaring met KPN, en alleen maar slechte ervaringen met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
Dat klopt, ze begonnen 4 maanden geleden hier in de buurt, ik ben 2 maal bij de winkel geweest en tot 2 keer toe hebben ze een andere oplever datum genoemd. :/ ALS KPN kan leveren, en bovengenoemde snelheden kan halen, en ook nog eens betrouwbaar is zou ik zo overstappen..

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 12-12-2017 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
KPN is de eigenaar van de koperdraadjes (DSL) en Tele2, Telfort, Tmobile, XS4all, etc, huren die dan eigenlijk gewoon weer van KPN...

Ziggo heeft hun eigen koperdraad.. heeft daar op dit moment nog steeds het alleen recht op..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
Dus wanneer KPN zijn draadjes heeft gelegd, kan ik verder gaan kijken dan Ziggo & KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 23:21

Swordlord

Act first, think never

Het verbaasd me nogal veel dat ondanks jouw "maandelijks" contact, er nooit een monteurs afspraak is uitgerold, of dat jij zelf nooit een monteurs afspraak hebt aangevraagd.

Maar mocht je overstappen naar KPN, dan moet je opzoek gaan waar je telefoon aansluiting is, want xDSL techniek waar KPN mee werkt is eigenlijk gewoon via de telefoonlijn. Als dat ook zo'n verouderd kreng is zoals je nu van de Ziggo hebt (wat normaliter kosteloos wordt vervangen zodra je het aangeeft) dan zou ik gewoon direct een monteur van de nieuwe provider erbij inplannen en niet zelf gaan hobbyen.

Je hebt nu gevoeld hoe veel problemen het kan geven... Terwijl bijna alle providers gratis monteurs aanbieden zodra je een pakket afsluit...

[ Voor 10% gewijzigd door Swordlord op 11-12-2017 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waarom laat je de monteur van Ziggo niet een nieuw AOP plaatsen? Dit kost je niks, behalve een dagdeel thuis zijn. Is er geen verandering dan kun je alsnog opzeggen.

Verder vraag ik me af waarvoor je €90 per maand voor betaalt bij Ziggo en Telfort. Wat zit daar in die pakketten dat de boel zo duur is? (noem eens getallen, extra's en dergelijke...)

Wanneer je bij Ziggo blijft kun je altijd met de klantenservice bellen met de vraag wat zij voor je kunnen doen omtrent de prijs. Geef aan dat je de prijs te hoog vindt en dat je twijfelt over overstappen naar ADSL. In de meeste gevallen zullen ze je een aanbieding doen. Trap dan niet in een aanbieding voor een extra pakket maar probeer een aanbod los te peuteren waarbij je maandelijkse tarief naar beneden gaat gedurende de hele looptijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
het is dat:
.1 het CODE ROOD is
.2 ik geen Ziggo monteur ben ( en dus geen AOPS op stock heb :P )

anders kwam ik het eigenhandig nog vervangen

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-10 08:49
Kan je zien of er een dikke groene kabel in het kastje binnen komt of dat het een simpele witte kabel is.
Als het een groene kabel is moet er zo ie zo een andere aansluiting op, deze is ook meegelevert met je pakket toen je die afsloot.
Heeft een monteur van ziggo dit zo aangesloten dan is het wel een hele slechte geweest aangezien dit punt niet retour geschikt is.
Komt er een witte kabel binnen dan moet je ff kijken waar hij heen gaat meestal meterkast of iets in die richting, dan zit er nog ergens een splitter tussen die de hele boel verstiert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
Ik hobby zelf ook niet, Ziggo heeft voor mij gehobbyd. Zij zijn twee keer langs geweest, beide keren was alles in orde, de tweede keer kreeg ik een vernieuwde router. Ze hebben alleen nooit het AOP zelf nagekeken. Ik heb hen een foto gestuurd met de vraag wat zij kunnen doen. Als ze niets kunnen doen, houd ik het voor nu op alleen internet, en wacht ik op KPN. Ik kom niet aan mijn kabels.

45 euro voor Ziggo, 45 euro voor Telfort. Beide abo's kunnen in prijs omlaag, of zouden omlaag kunnen zodra ik weg ga bij Ziggo en een ander telefoon abo kan aanvragen elders. Bij Ziggo heb ik 'korting' gekregen en iets van 17.50 minder hebben moeten te betalen een maand, maanden geleden. Dat is de aanbieding die zij mij hebben gegeven toen ik dreigde met overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
maar de monteur die je "vernieuwde" router heeft gebracht.. heeft hem toch ook aangesloten neem ik dan toch aan?

dan had die imo moeten zien dat het niet op orde is :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
Ik durf het AOP niet los te maken om te kijken welke kabel er binnen komt, sorry. En als ik een meterkast zou hebben, kan ik deze niet vinden. :P De monteur heeft dit bij aansluiten aangeleverd, en zij zijn nog 2x komen kijken of het goed was. Alles leek in orde te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
Leef je toevalig in een studentenhuis of deel je je huis met andere bewoners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Leton schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:47:
Ik durf het AOP niet los te maken om te kijken welke kabel er binnen komt, sorry. En als ik een meterkast zou hebben, kan ik deze niet vinden. :P De monteur heeft dit bij aansluiten aangeleverd, en zij zijn nog 2x komen kijken of het goed was. Alles leek in orde te zijn.
waar je elektra meter (en gas / water meter mogelijk ) ook hangen :-)

al kan het bij een oud huisje zijn dat die gewoon in de gang hangen..

Zit het huidige AOP op een buitenmuur :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
De hele hoekbank is aan de kant gegaan, en de monteur heeft de router op zijn knieen aangeloten, met een zaklamp, EN de man droeg een bril. Ik wist van niets, maar als hij het had moeten zien, dan.. Tja.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
*knip*. Dit kan prima via een TR en voegt verder weinig toe.

[ Voor 75% gewijzigd door rens-br op 12-12-2017 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
AOP zit op een buitenmuur. :)
Sorry voor de slechte foto, ik durf niet dichterbij te komen. Er zit een spin.
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2m2tmvc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
*knip*. Offtopic.

Wil je daarnaast de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 89% gewijzigd door rens-br op 12-12-2017 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
Ja en nu een foto die alles erop heeft en niet alleen je groepenkast. wat zit er nog meer daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
Stroom meter en gas meter, verder zit er niets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
*knip*. Offtopic.

[ Voor 26% gewijzigd door rens-br op 12-12-2017 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2ex7iq9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
Je hebt denk ik 3 keuzes op het moment.
1. 40 euro gaan zoeken voor de monteur en pas laten gaan als hij alles werkend achter laat.
2. een handige klusser zoeken die alles voor je aansluit en die het of voor niks of voor een kopje koffie met een koekje doet.
3. zelf er aan gaan beginnen met de handleidingen op ziggo, onze hulp en het materiaal wat je nog hebt liggen van ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
De aansluiting is zoals Ziggo het heeft laten liggen de tweede keer. De eerste keer zat er nog een splitter tussen, en werkte niets. :) Een handige klusser heb ik die het voor niets zou doen. Maar zoals ik hoorde heb ik een nieuwe AOP nodig, die Ziggo of een andere provider voor mij kan aansluiten. Ik blijf van alles af. :P
Ik heb al contact genomen met Ziggo via mail, als zij het niet kunnen regelen, dan laat ik het aan mijn nieuwe provider over.
Sorry ik zag je eerdere berichtje niet, ik woon in een woonhuis alleen. Niemand anders zit op mijn netwerk, en ik werk en game altijd vanaf de bank. Router en aansluiting direct achter mij. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Leton op 11-12-2017 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:07
*knip*.

[ Voor 43% gewijzigd door rens-br op 12-12-2017 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
Ja en nee de aop die je nu hebt is gok ik goed genoeg maar je moet er een andere aansluiting inzetten.
Deze heb je gekregen bij je basis pakket samen met je modem en tv kastje.
Enkel als deze vervangen is en niet goed werkt zit het probleem in de groene kabel achter het kastje en dat is dan het probleem van ziggo.
De wandcontactdoos die er zit moet vervangen worden en is jou verantwoordelijkheid, ziggo levert de groene kabel en wat jij eraan vast knoopt is je eigen probleem.
Beetje crue maar tja kpn doet het zelfde, als er een telefoon kabel binnen komt zonder aansluiting mag je ook die er zelf opzetten of gebruik maken van de gratis monteur binnen x aantal weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Vrees dat mailen niet de meest snelle optie is.. zelf goede ervaringen met de webcare op twitter..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
Oei, dan laat ik eerst mijn klusmannetje even komen om te kijken wat erachter zit! :)
Mailen reageren ze bij mij binnen 24 uur, Twitter heb ik niet. Ik zal er een aanmaken. :P Dankje voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssnarf
Welke spullen heb je nog van hun liggen ? denk aan splitter,kabels enz
Check ook deze pagina en ga uit van een nieuwe installatie:https://www.ziggo.nl/klantenservice/installeren/internet/

[ Voor 45% gewijzigd door franssnarf op 11-12-2017 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
Als Ziggo monteur kan ik je zeggen dat je hier fout zit. Dit is Ziggo domein. Het aop zal kostenloos worden vervangen.

Waarschijnlijk ben je gelijk van alle klachten af.
franssnarf schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:10:
Ja en nee de aop die je nu hebt is gok ik goed genoeg maar je moet er een andere aansluiting inzetten.
Deze heb je gekregen bij je basis pakket samen met je modem en tv kastje.
Enkel als deze vervangen is en niet goed werkt zit het probleem in de groene kabel achter het kastje en dat is dan het probleem van ziggo.
De wandcontactdoos die er zit moet vervangen worden en is jou verantwoordelijkheid, ziggo levert de groene kabel en wat jij eraan vast knoopt is je eigen probleem.
Beetje crue maar tja kpn doet het zelfde, als er een telefoon kabel binnen komt zonder aansluiting mag je ook die er zelf opzetten of gebruik maken van de gratis monteur binnen x aantal weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
Internet kabel, meterkast splitter, splitter, rood groen gemarkeerde data-coax kabel, rood rood coax kabel. Alles wat in het pakket zat heb ik gehouden voor het geval dat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
deamosreapos schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:18:
Als Ziggo monteur kan ik je zeggen dat je hier fout zit. Dit is Ziggo domein. Het aop zal kostenloos worden vervangen.

Waarschijnlijk ben je gelijk van alle klachten af.

[...]
Dat zal best zo zijn dat het zo is maar uit ervaring kan ik je vertellen dat niet elke monteur van ziggo zo denkt, en aan de telefoon hanteren ze daar ook diverse regelingen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:35
Als ik een keer bel, sturen ze mij altijd meteen gratis spullen op. Dus als je een handig iemand kent, even naar ziggo bellen en melden dat je een DIO-01 nodig hebt omdat er een héél oude AOP zit. Jouw problemen zijn heel kenmerkend voor een slecht AOP.

Het AOP is absoluut, 100% zeker, eigendom van ziggo. Niet alleen de kabel maar ook het AOP! Daarom heet het ook een Abonnee Overname Punt. Alles ACHTER het AOP is jouw verantwoordelijkheid, maar meestal gaat ziggo ook verder nog met je meedenken. Klein spul, splittertjes etc sturen ze meestal gratis naar je op. Als je bv een versterker nodig zou hebben, pas dan gaat het wat kosten.

Een enkele splitter achter een AOP moet geen enkel probleem zijn.

De monteur die dit heeft laten zitten mag voortaan kantoorwerk gaan doen, want een modem hoort op een retourgeschikte AOP te zitten, en liefst ook eentje die afgeschermd is voor 4G telefonie, en dat is de DIO-01 die ze aan alle klanten toesturen bij verhuizingen of problemen met de aansluiting.

Als je camera laag genoeg houdt kan je de kabel onder de aansluitdoos waarschijnlijk zien zitten, even ervanuit gaand dat het opbouw is, en dat ie niet overgeschilderd is :)
Dan weet je ook of het "de groene" is of niet :)

Meer mensen met hetzelfde probleem bv hier: https://community.ziggo.n...net-via-horizon-box-19824.

[ Voor 9% gewijzigd door Mistraller op 11-12-2017 21:46 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 16:24

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Dio-01 wordt al een tijdje niet meer geleverd.

Tegenwoordig moeten wij de Braun plaatsen.
Bel nu gewoon even met de klantenservice (1200, gratis nummer via je modem) en leg uit dat je nog een hele oude aansluiting hebt.

Dan wordt het echt zo snel mogelijk en gratis voor je vervangen.

Overigens, mocht ik dit zo tegenkomen...
Dan heeft de vorige monteur dus een probleem(en jij alsnog een nieuw aansluitpunt...), want zo hoort het dus echt niet achtergelaten te worden.

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:30
Ook nog een optie is het via Webcare melden (facebook e.d.) reageert vaak nog sneller. Met de foto erbij van je oude AOP.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
Twitter gedaan en ik ga het eens via Facebook proberen. Thanks! :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:24
fordrwd4ever schreef op maandag 11 december 2017 @ 22:08:
Dio-01 wordt al een tijdje niet meer geleverd.

Tegenwoordig moeten wij de Braun plaatsen.
Bel nu gewoon even met de klantenservice (1200, gratis nummer via je modem) en leg uit dat je nog een hele oude aansluiting hebt.

Dan wordt het echt zo snel mogelijk en gratis voor je vervangen.

Overigens, mocht ik dit zo tegenkomen...
Dan heeft de vorige monteur dus een probleem(en jij alsnog een nieuw aansluitpunt...), want zo hoort het dus echt niet achtergelaten te worden.
zo'n oud AOP met opsteeksplitter werkt vaak nog bijzonder goed, maar in dit geval is de opsteeksplitter weg en vraag ik me af hoe dit kan werken zonder retoursignaal via de radio aansluiting.

Ik zie een verroest schroefje en rotzooi in de radio aansluiting, het oude AOP zelf zal ook wel niet meer de beste zijn. Snap idd niet waarom een monteur dat ding niet direct vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:48

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Ik heb wat posts geknipt. Zullen we de TS gewoon helpen en in haar waarde laten? Niet iedereen weet wat een AOP, meterkast of meters zijn.

@Leton Welkom op Tweakers.

Op Tweakers verwachten we van onze gebruikers dat ze zelf ook wat inzet tonen. Begrippen waar je niet helemaal uitkomt kan je natuurlijk ook zelf even Googlen, als je daarna nog niet helemaal begrijpt wat er bedoeld wordt vraag het dan gerust. :)

Heb je overigens geen handig neefje of buurman die even kan kijken waar je AOP precies zit? We weten dan meteen een stuk meer en weten dan ook of Ziggo langs moet komen of niet.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 12-12-2017 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
Goedenacht Lindy, Mariëlle hier.

Een AOP moet vervangen worden door een monteur. Maar het AOP dat jij me op het plaatje stuurt is niet verouderd hoor. Wat jij nodig hebt is een signaalverdeler die op het AOP aangesloten moet worden om het binnenkomend sinaal te splitsen in Data en TV.

Maar je geeft aan dat ook je signaal niet goed is. Dan lijkt het me verstandig om daar een monteur naar te laten kijken.
Ziggo's antwoord. Ik heb nog meer foto's van het roest gestuurd, maar blijkbaar is het helemaal in orde. :/

Dankje voor je antwoord MOD, dat ben ik al enkele maanden aan het doen, vandaar dat ik nu hier zit. :)
Plus ik weet pas sinds gisteren avond wat een AOP is.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 12-12-2017 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
Wat een kolder van de helpdesk weer. Dit is een verouderd aop. Enige toegestane aop is de Braun enkele of de dubbel galvanisch gescheiden.

Deze moet echt vervangen worden. Als ze er echt moeilijk over doen geef even een belletje of stuur een pm met jouw gegevens.

Het kan niet zo zijn dat je door een verouderd aop in de penarie komt.
Leton schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:21:
Goedenacht Lindy, Mariëlle hier.

Een AOP moet vervangen worden door een monteur. Maar het AOP dat jij me op het plaatje stuurt is niet verouderd hoor. Wat jij nodig hebt is een signaalverdeler die op het AOP aangesloten moet worden om het binnenkomend sinaal te splitsen in Data en TV.

Maar je geeft aan dat ook je signaal niet goed is. Dan lijkt het me verstandig om daar een monteur naar te laten kijken.

Ziggo's antwoord. Ik heb nog meer foto's van het roest gestuurd, maar blijkbaar is het helemaal in orde. :/

Dankje voor je antwoord MOD, dat ben ik al enkele maanden aan het doen, vandaar dat ik nu hier zit. :)
Plus ik weet pas sinds gisteren avond wat een AOP is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:48

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Leton Ik heb even wat quotes toegevoegd aan je post om verwarring tegen te gaan. Het leek er even op alsof je tegen jezelf aan het praten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Balen, Lindy. We willen je graag helpen met de problemen die jij ervaart. Hiervoor heb ik zojuist een privébericht gestuurd met daarin een aantal vragen. Zullen we het daar verder oppakken?

Groet, Pim van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
VodafoneZiggo schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:06:
Balen, Lindy. We willen je graag helpen met de problemen die jij ervaart. Hiervoor heb ik zojuist een privébericht gestuurd met daarin een aantal vragen. Zullen we het daar verder oppakken?

Groet, Pim van Ziggo
Laten we de uitkomst al met al wel weten?

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leton
Nu met Pim bezig via chat. Pim bood aan om het AOP te vervangen. Tegelijk met Ziggo's facebook aan het kletsen nog steeds, en daar komt Mariëlle van Ziggo er later op terug. Zij moet het eerst navragen nadat ik meer foto's heb gestuurd. Ik ben allang blij dat ik hulp van Pim krijg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Mooi dat er schot in lijkt te zitten.. :)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ziggo telefonische helpdesk is vaak een absolute ramp (sorry @VodafoneZiggo), webcare heb ik zelf veel betere ervaringen mee. Telefonische helpdesk medewerkers heb ik wel eens wat minder subtiel door de telefoon getrokken. Maf genoeg lijkt het webcare team beter voor zijn klanten te zorgen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
SMSfreakie schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:24:
[...]

Laten we de uitkomst al met al wel weten?
Er komt een monteur. Ons vermoeden is dat het AOP te oud is en zorgt voor de problemen die Lindy ervaart. We laten het verder aan de topic starter over wat de uitkomst straks is :)

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
Nog steeds zeggen ze op Facebook dat mijn AOP in orde is. Dankjewel Pim voor je hulp haha. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
VodafoneZiggo schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:13:
[...]

Er komt een monteur. Ons vermoeden is dat het AOP te oud is en zorgt voor de problemen die Lindy ervaart. We laten het verder aan de topic starter over wat de uitkomst straks is :)
Leton schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:21:
Nog steeds zeggen ze op Facebook dat mijn AOP in orde is. Dankjewel Pim voor je hulp haha. :P
Dat bedoel ik.. Dat er toch 2 meningen zijn.. Afijn voor Lindy hoop ik dat 't allemaal goed gaat komen deze ronde

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:24
Jouw AOP in combinatie met een CF-02/65 opsteeksplitter zal in veel gevallen ook wel voldoen, maar is gewoon gevoelig voor 4G instraling. Hoeft geen problemen op te leveren op dit moment, maar zal in de toekomst voor problemen zorgen. Een monteur die problemen met het AOP vermoed zal dat ding gewoon vervangen.

Ik denk eerder dat je AOP kapot is (speling op connector of corrosie) of dat de kabel binnenin niet goed is aangesloten. Als monteur dat ding dan toch van de muur heeft kan hij net zogoed een nieuwe plaatsen.

FYI: Ik heb op dit moment nog een TRAS1000/B, die is al opgevolgd door de DIO-01 en de Braun AOPs die nu geplaatst worden. Zolang ik geen klachten heb laat Ziggo dat ding gewoon lekker zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:35
De dio-01 is ook nog niet heel lang geleden dat die geleverd werden, jaartje of zo? Is daar nog een verschil in? Ik moet binnenkort weer een aansluiting in orde maken bij familie, na een verhuizing. Dan weet ik alvast wat ik ga aantreffen :)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
_JGC_ schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:44:

FYI: Ik heb op dit moment nog een TRAS1000/B, die is al opgevolgd door de DIO-01 en de Braun AOPs die nu geplaatst worden. Zolang ik geen klachten heb laat Ziggo dat ding gewoon lekker zitten.
die heb ik ook nog :) doet t nog prima.. bij mn schoonouders ook en daar staat ongeveer een 4G (VF / Tmobile mast in de tuin :)

persoonlijk zie ik nu nog geen reden om de TRAS1000/B te vervangen..

enige waar ik "soms" blokjes op zie is op de Philips TV met CI+ module..
de Samsung in de slaapkamer ook met CI+ module heeft er geen last van..
ook de Xtrend ET9500 PVR heeft er geen last van en die staat naast de philips TV..

Gezien de Philips wel meer nukken heeft geef ik die gewoon de schuld :P gezien de rest prima functioneerd

Edit: hooguit nuttig als je net wat signaal te kort komt... de Braun zou 0,5dB demping hebben.. de dio doet er 2,5 en de tras1000/b kan ik zo 123 niet vinden :P

[ Voor 8% gewijzigd door SMSfreakie op 12-12-2017 22:46 ]

404 Signature not found

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Leton
Meneer de monteur is langs geweest, en heeft alles nagekeken. Hij heeft het AOP vervangen en het kastje van de buurt nagekeken. Blijkbaar moet er in het kastje van Ziggo het een en het ander vervangen worden wat een paar maandjes kan duren. (Ook verouderd). TV kijken en internet aan stoort nog steeds enorm dus ik blijf mijn internet aanhouden en laat TV nog een paar maandjes wachten. Tot nu toe (2 dagen) is het internet 1x een paar seconden weggevallen dus ik kan nog niet met zekerheid zeggen of het wel of niet opgelost is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:34
Dat is toch wel vreemd dat internet stoort op TV kijken, dat zijn namelijk verschillende frequenties. Ik kan me heel goed voorstellen dat als je regelmatig TV kijkt je er inmiddels klaar mee bent en bij Ziggo weg wilt. (Sorry @VodafoneZiggo ) Maar weer maanden wachten schiet natuurlijk ook niet op. Dit zou in mijn ogen gewoon uiterlijk binnen 2 weken (ivm kerst) opgelost moeten zijn.

Fijn voor Ziggo dat je zo geduldig bent, maar ik was eerlijk gezegd allang overgestapt (als er een redelijk alternatief was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Mooi dat er iig enige verbetering is inmiddels..

Verder KAN internet op je TV storen....
Zie Haperend digitaal TV signaal > Ziggo of Sony?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:55
jongetje schreef op woensdag 20 december 2017 @ 08:12:
Dat is toch wel vreemd dat internet stoort op TV kijken, dat zijn namelijk verschillende frequenties. Ik kan me heel goed voorstellen dat als je regelmatig TV kijkt je er inmiddels klaar mee bent en bij Ziggo weg wilt. (Sorry @VodafoneZiggo ) Maar weer maanden wachten schiet natuurlijk ook niet op. Dit zou in mijn ogen gewoon uiterlijk binnen 2 weken (ivm kerst) opgelost moeten zijn.

Fijn voor Ziggo dat je zo geduldig bent, maar ik was eerlijk gezegd allang overgestapt (als er een redelijk alternatief was).
Welkom in de wereld van reflecties, oversturing, inductie en harmonischen. Elke frequentie kan op elke andere frequentie storen bij een onjuist installatie. US kan wel degelijk TV signaal "storen". Nu komt dit vrijwel niet voor en is het bij diverse tuners van televisies een bekend issue dat de tuner zelf in storing gaat bij hoge signalen in de retourband. Filter ertussen lost dit dan op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
Ik heb gehoord dat Philips tvs inderdaad vaker problemen kunnen hebben met wegvallende internet connecties, toch is het goed te merken wanneer de TV faalt of wanneer internet faalt.
Ik ben inderdaad wat geduldig aangezien ik er al enkele maanden mee zit. Maar op het moment is er gewoon geen andere optie. Of wachten tot de KPN kabels gelegd zijn, of wachten tot en of het opgelost is wanneer het buurt kastje geüpdate word. Ik vind de monteurs van Ziggo die langs komen overigens erg vriendelijk en behulpzaam, ook al is dit niet altijd zo via facebook of telefonisch. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Gewoon een beetje druk blijven uitoefenen... Nu gaan ze waarschijnlijk geen haast maken omdat ze weten dat mensen geen keuze hebben.. Maar als er keuze komt..

404 Signature not found

Pagina: 1