Muziek streamen vanaf thuisPC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiriusMedia
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
Mijn vraag
...
Hoe kan ik muziek streamen vanaf mijn thuis pc waar alle muziek op staat?
ThuisPC is een W10 machine. Android heeft bv soumi network player. Hetzelfde blijkt mogelijk te zijn met Mconnect app. Snap het echter niet😳

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
iPhone 6s
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Mconnect app

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:54
Plex met Plex Pass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiriusMedia
Oké? Maar die werkt blijkbaar samen met Chromecast of Apple TV. En doet video. Heb je hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monster944
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-10-2023

monster944

Forza 5 : DucatiFool

Is een 2ehands Nas een idee?

Heb ik ook, werkt perfect ook met video.

Ik heb een Iphone 7.

https://tweakers.net/aanb...n-ds112+-met-2tb-hdd.html

[ Voor 7% gewijzigd door monster944 op 10-12-2017 09:57 ]

Live your life to the Max 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
SiriusMedia schreef op zondag 10 december 2017 @ 09:39:
[...]

Oké? Maar die werkt blijkbaar samen met Chromecast of Apple TV. En doet video. Heb je hier ervaring mee?
In principe is het een heel breed platform. Je installeert de server applicatie op het systeem thuis, en je kunt de player op allerlei platformen gebruiken. Denk aan iOS/Android maar ook gewoon Windows en macOS. Verder kan je inderdaad casten of via Airplay het gebruiken. Mogelijkheden zijn een beetje eindeloos. Ik heb vooral ervaring met de video kant maar er is dus ook gewoon ondersteuning voor muziek (en foto's).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
https://koenvh.nl/nl/projects/astiga

Heb je hier wat aan? Is wel vanaf the cloud, maar die kan je syncen met je pc.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiriusMedia
sigmundfreund schreef op zondag 10 december 2017 @ 10:01:
[...]

In principe is het een heel breed platform. Je installeert de server applicatie op het systeem thuis, en je kunt de player op allerlei platformen gebruiken. Denk aan iOS/Android maar ook gewoon Windows en macOS. Verder kan je inderdaad casten of via Airplay het gebruiken. Mogelijkheden zijn een beetje eindeloos. Ik heb vooral ervaring met de video kant maar er is dus ook gewoon ondersteuning voor muziek (en foto's).
Maar werkt het dan ook als ik onderweg ben en in de auto wil streamen? Want dat is de gedachte. Ipv Spotify bv? Een vriend van me heeft een Android telefoon en kan via zijn modem streamen. Dat modem heeft een harddisk aangesloten waarmee hij streamt. Dat is ongeveer hetzelfde als een NAS principe, toch?
Excuus maar in ben een totale nitwit op dit gebied😳!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
SiriusMedia schreef op zondag 10 december 2017 @ 10:06:
[...]

Maar werkt het dan ook als ik onderweg ben en in de auto wil streamen? Want dat is de gedachte. Ipv Spotify bv? Een vriend van me heeft een Android telefoon en kan via zijn modem streamen. Dat modem heeft een harddisk aangesloten waarmee hij streamt. Dat is ongeveer hetzelfde als een NAS principe, toch?
Ja, de Plex app geeft je toegang tot je complete media bibliotheek (of in elk geval dat wat je in de server applicatie aangeeft om te delen). Je kunt zelfs de stream kwaliteit beperken als je bijvoorbeeld data wil besparen. Verder is er een optie om te syncen, dan krijg je de bestanden lokaal op het apparaat wat je mee hebt, maar dan ben je niet meer aan het streamen maar aan het kopieren. Wel geautomatiseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:00

Hupske

AFCA

SiriusMedia schreef op zondag 10 december 2017 @ 10:06:
[...]

Ja.
Uiteraard moet je je pc thuis wel laten aanstaan. Tevens moet je voor de plex server wel een poort in je router open zetten zodat hij ook te benaderen is buiten je huis.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiriusMedia
Thxs Guys, ik ga eens op onderzoek uit. Ik heb binnenkort een weekje verlof en ga er eens voor zitten. Moet, zo te zien, wel wat taakjes uitvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
Hupske schreef op zondag 10 december 2017 @ 10:11:
[...]

Ja.
Uiteraard moet je je pc thuis wel laten aanstaan. Tevens moet je voor de plex server wel een poort in je router open zetten zodat hij ook te benaderen is buiten je huis.
Hoeft niet in elke situatie. Als PMS lief praat met je router dan wil het wel dat je niets hoeft te configureren, zoals ik bij mij hier heb,

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZKwWyvl.png

Maar mocht het niet out of the box werken dan voldoet het openstellen van een poort inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

sigmundfreund schreef op zondag 10 december 2017 @ 10:19:
[...]

Hoeft niet in elke situatie. Als PMS lief praat met je router dan wil het wel dat je niets hoeft te configureren, zoals ik bij mij hier heb,

[afbeelding]

Maar mocht het niet out of the box werken dan voldoet het openstellen van een poort inderdaad.
Vanuit beveiligingsperspectief zou je UPNP op je router liever uit willen hebben staan, though.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:00

Hupske

AFCA

SiriusMedia schreef op zondag 10 december 2017 @ 10:14:
Thxs Guys, ik ga eens op onderzoek uit. Ik heb binnenkort een weekje verlof en ga er eens voor zitten. Moet, zo te zien, wel wat taakjes uitvoeren.
[Ervaringen] Plex - Deel 3 Loopt een mooi groot topic van op tweakers.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Pagina: 1