Zeer lage bedrag bij afrekening

Pagina: 1
Acties:
  • 1.007 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katip2000
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-07 18:35
Hoi,

Ik heb op een Chinese website een telefoon besteld. Telefoon kost ongeveer 500 euro. Bij afrekening is iets mis gegaan en werd 50 euro afgerekend. Op de email bevestiging staat telefoon 500 euro en eind bedrag 50 euro zonder enige korting enz.

Ik denk dat het geleverd wordt. Kan ik later factuur verwachten? wat zijn mijn kansen? Of moet ik ze e-mail sturen en bestelling annuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

En hoe moeten wij het weten? email/bel/twitter het bedrijf.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:52
nou die chinezen kunnen fluiten naar het geld als het eenmaal geleverd is
maar ik denk dat het ook wel eens kan zijn dat je helemaal niks krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

En heb je al een verzendbevestiging? Beetje een topic zonder enige informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:43
Alweer? Terugbetalen teveel gerekende korting.

China is dan wel geen Nederland, maar dit soort trivialiteiten lijken me prima vergelijkbaar.

Als je iets koopt voor bedrag n en dat bedrag nog niet voldaan hebt, dan ben je ze nog wat verschuldigd. Een bedrijf dat z'n zaakjes op orde heeft stuurt daar nog een factuur achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katip2000
nee geen verzendbevestiging maar ik weet dat ze met geautomatiseerde processen werken. Hoogstwaarschijnlijk is een opdracht gestuurd naar magazijn voor verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:05

Harrie

NederVlaming

Euh, gewoon afwachten?
Blijkbaar was je akkoord met de prijs van 500euro, dus zou ik gewoon betalen als ze later nog een factuur sturen. Doen ze dat niet heb je een mooie mazzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katip2000
Harrie schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:47:
Euh, gewoon afwachten?
Blijkbaar was je akkoord met de prijs van 500euro, dus zou ik gewoon betalen als ze later nog een factuur sturen. Doen ze dat niet heb je een mooie mazzel.
nee, ik heb een kortingcode gebruikt. ik zou 50 euro korting krijgen. 450 euro is wat mij betreft akkoord. IK wil niet voor 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:50
Mijn mening: Als je iets koopt voor €450, dan betaal je dat er ook voor. Ook als de verkoper een fout maakt.

De feiten:
  1. Je hebt iets gekocht waar je ten tijde van de koop blijkbaar €450 voor over hebt gehad.
  2. De verkoper is daarmee akkoord gegaan.
  3. Door een foutje,heb je (tot nu toe) slechts €50 betaald.
De enige keuzes die je nu hebt is:
  1. Afwachten tot/of te telefoon geleverd wordt, en/of
  2. Contact leggen met de verkoper.
Alle andere conclusies en acties lijken me voorbarig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:55

MsG

Forumzwerver

De koopovereenkomst staat los van het betalen, dus formeel ben jij gewoon in gebreke, zeker omdat je initieel gewoon akkoord ging met een aankoop van 500 euro, maar uiteindelijk door techniek maar 50 kon aftikken. Dus 450 is dus zeker nog afdwingbaar en hier is zeer veel jurisprudentie over. Het is voor de Chinees alleen wat lastiger om verhaal te halen, maar heel anders dan een compleet binnenlandse situatie is het eigenlijk niet.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• katip2000
MsG schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 18:03:
De koopovereenkomst staat los van het betalen, dus formeel ben jij gewoon in gebreke, zeker omdat je initieel gewoon akkoord ging met een aankoop van 500 euro, maar uiteindelijk door techniek maar 50 kon aftikken. Dus 450 is dus zeker nog afdwingbaar en hier is zeer veel jurisprudentie over. Het is voor de Chinees alleen wat lastiger om verhaal te halen, maar heel anders dan een compleet binnenlandse situatie is het eigenlijk niet.
Duidelijk,
ik heb zelf ook geen goed gevoel over.
ik ga ze informeren en annuleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Annuleren? Je kan toch gewoon 400 bijlappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heb je buiten om dit wel gedacht aan invoerkosten ?
Ben wel benieuwd om welk toestel het gaat. En of er geen lock outside Asia op zit

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:05

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic krijgt van mij een slotje vanwege het gebrek aan eigen inzet zoals het leveren van afdoende informatie.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.