Abonnee winacties, vergunning aanwezig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:00

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Omdat in het nieuwsitem geen moderatoren schijnen te reageren, dan maar zo. Is er nou wel of geen vergunning voor de actie plan: Word abonnee van Tweakers en doe mee met de december prijzenloterij! aanwezig? IMHO is dat toch echt wel nodig. Ik hoor graag of de vergunning aanwezig is of niet, en indien niet, waarom tweakers denkt daar onderuit te kunnen komen?

Waarom een vergunning nodig (IMHO):
- Betalen om mee te kunnen doen (is onderdeel van een betaald abonnement).
- Geen links naar algemene voorwaarden van de loterij
- 16 jarigen kunnen meedoen zonder toestemming van ouders.

[ Voor 19% gewijzigd door zonoskar op 08-12-2017 16:37 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:55

MsG

Forumzwerver

Betalen om mee te kunnen doen is heel wat anders dan dat de verloting alleen onder betalende leden plaatsvindt. Ik zie niet echt in waarom je dit samenvoegt. Als het abonnement nou enkel was opgetuigd voor deze loterij had je nog een punt, maar dat is overduidelijk niet zo.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-10 21:39
Wat een zuur topic zeg. Je klinkt als de inspecteur, waarom zou tweakers je anders op de hoogte moeten stellen of ze wel of geen vergunning hebben? Overigens laat ik me nu toch verleiden tot een inhoudelijke reactie: Ondanks de titel 'december prijzenloterij' gaat het hier natuurlijk OVERDUIDELIJK niet om een loterij. Het is een weggeefactie die gratis wordt aangeboden aan abonnementhouders of aankomend abonnementhouders.

Weekend.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
OVERDUIDELIJK ja. Of de wetgever het daarmee eens is weet ik niet, of ben jij een advocaat?

Dit topic is helemaal niet zuur bedoeld. Ook al heb ik geen abo vind ik dit toch een toffe actie van Tweakers. Voor de non-abo houders is er ook een actie. Maar zou het niet jammer zijn als door iets simpels als een vergunning deze actie niet meer kan? Ook tweakers hoort zich aan de wet te houden.

[ Voor 0% gewijzigd door zonoskar op 08-12-2017 17:08 . Reden: typo ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:39

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

zonoskar schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:35:
Omdat in het nieuwsitem geen moderatoren schijnen te reageren, dan maar zo. Is er nou wel of geen vergunning voor de actie plan: Word abonnee van Tweakers en doe mee met de december prijzenloterij! aanwezig? IMHO is dat toch echt wel nodig. Ik hoor graag of de vergunning aanwezig is of niet, en indien niet, waarom tweakers denkt daar onderuit te kunnen komen?

Waarom een vergunning nodig (IMHO):
- Betalen om mee te kunnen doen (is onderdeel van een betaald abonnement).
- Geen links naar algemene voorwaarden van de loterij
- 16 jarigen kunnen meedoen zonder toestemming van ouders.
Ten eerste: wat heb je zelf gevonden? Regel 1 op GoT is toch wel dat je eerst zelf antwoorden probeert te vinden. Misschien kun je de antwoorden hier vinden: http://wetten.overheid.nl/BWBR0028260/2010-10-10
Dus als je erg van de regels bent, doe dat dan even eerst.

De rest:
- je betaalt niet specifiek voor het meedoen aan een loterij. Je betaalt voor een abonnement. Onder bestaande en nieuwe leden is er een weggeefactie.
- geen idee of er in dit geval algemene voorwaarden nodig zijn, buiten die waarmee je akkoord gaat bij het afsluiten van een abo
- kun je als <16-jarige uberhaupt een abo afsluiten?

Edit: IMHO, je mening dus, is niet hetzelfde als de wetgeving.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:07 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
SayWhatAgain! schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:29:
Ten eerste: wat heb je zelf gevonden?
Wat ik zelf heb gevonden staat in de eerste post. En ja, IMHO want IANAL. Om aan het reglement van het kleine promotionele kansspel te voldoen hoeft tweakers alleen de totale prijzenpot te vermelden (dat verzuimen ze, enkel de prijzen van een aantal items zijn genoemd). Ten tweede moeten ze een klachtencommissie noemen (waarschijnlijk acties@tweakers,net, maar dat staat dus niet duidelijk vernoemd), dat mag ook in actievoorwaarden noemen. Die staan niet in bij de abo, noch bij de algemene algemene voorwaarden.

We willen volgend jaar toch weer zo'n actie? Of niet?

@Verwijderd Dat zou kunnen, maar dat boeit me niet. Er zullen vast algemene voorwaarden opgesteld zijn die je moet ondertekenen in zo'n bejaardentehuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:21

Rmg

Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:31:
Kortom elk bejaardentehuis overtreedt de wet met de wekelijkse bingo?
Nee want die hebben vergunningen, voor de bingo kan je die (vaak gratis bij een bingo) bij de gemeente aanvragen, sommige gemeentes hebben alleen meldplicht voor bingos

[ Voor 10% gewijzigd door Rmg op 08-12-2017 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:39

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

zonoskar schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:36:
[...]

Wat ik zelf heb gevonden staat in de eerste post. En ja, IMHO want IANAL. Om aan het reglement van het kleine promotionele kansspel te voldoen hoeft tweakers alleen de totale prijzenpot te vermelden (dat verzuimen ze, enkel de prijzen van een aantal items zijn genoemd). Ten tweede moeten ze een klachtencommissie noemen (waarschijnlijk acties@tweakers,net, maar dat staat dus niet duidelijk vernoemd), dat mag ook in actievoorwaarden noemen. Die staan niet in bij de abo, noch bij de algemene algemene voorwaarden.

We willen volgend jaar toch weer zo'n actie? Of niet?

@Verwijderd Dat zou kunnen, maar dat boeit me niet. Er zullen vast algemene voorwaarden opgesteld zijn die je moet ondertekenen in zo'n bejaardentehuis.
Als je je denkt iets te weten en dat als feit presenteert, is het handig om aan bronvermelding te doen. Dat heeft meer waarde dan een mening. Dus voila: https://www.kansspelautor...ergunningen/promotionele/

Voor zover ik weet is Tweakers nog niet eerder op de vingers getikt door de kansspelautoriteit en dit is ook niet de eerste loterij, dus ze zullen wel op de hoogte zijn van de regels. De te winnen prijzen staan overigens gewoon vermeld in het artikel?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Lopen zeiken om niks.
1. Als je twijfelt of tweakers zich aan de regels houdt...stuur hun (juridische afdeling) een bericht (email, brief of what ever)
2. Mocht je dan nog twijfelen...neem dan contact op met de (volgens jou) geschikte instelling
3. Voor zo ver ik weet betaalt tweakers zelfs de belasting over de gewonnen prijzen, daar heb je als deelnemer geen omkijken naar.
als hun de belasting betalen over de gewonnen prijzen, lijkt het me vrij legaal
4. Als je een zuurpruim wil zijn, en geen geld wil betalen...oa om tweakers te steunen, meer mogelijkheden (geen advertenties, eigen css ed) en de luxe dat je extra kans op goodies en (win) acties.
Neem dan een abonnement op de libelle ofzo O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Ik heb al gezegd dat het me niet gaat om te zeiken, maar om ervoor te zorgen dat tweakers de actie ook volgend jaar door kan laten gaan.

Bovendien neem ik op deze wijze contact op met Tweakers, een Adje heeft meer verstand bij wie dit intern neergelegd moet worden.

Maar ik denk dat we wel kunnen vaststellen dat er geen vergunning is. Anders was er vast iemand geweest die dat even gemeld had. En dat er dus een vergunning nodig is, hier zeggen dat er geen vergunning is, is natuurlijk niet handig. Hopelijk volgend jaar wel een vergunning.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

zonoskar schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:02:
Maar ik denk dat we wel kunnen vaststellen dat er geen vergunning is. Anders was er vast iemand geweest die dat even gemeld had.
Misschien moet je even geen aannames maken, aangezien je op vrijdagmiddag om half 5 een topic opent om die vraag te stellen en vrijwel iedereen die iets met de juridische kant van Tweakers te maken heeft zal op dat moment ofwel bijna ofwel helemaal klaar zijn geweest met werken en de tijd niet gehad hebben om 't uit te zoeken. Ik neem aan dat jij buiten werktijd ook niet voor je baas dingen gaat uitzoeken. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb al gezegd dat het me niet gaat om te zeiken, maar om ervoor te zorgen dat tweakers de actie ook volgend jaar door kan laten gaan.
Je zou dan wel iets meer je best kunnen doen om "niet zeiken" ook te laten voelen als niet zeiken. Je toon komt uitermate onsympathiek op me over. Feitelijk roep je tweakers ter verantwoording. Ik zou op zo'n toon antwoorden 'we doen geen uitspraken over onze bedrijfsvoering' als ik hiervoor verantwoordelijk was (en het goed geregeld had).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van-Gogh
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-10 19:28
@zonoskar Net zoals jij wilt ook iedereen op HQ dat Tweakers correct opereert en geen juridische grenzen overtreed. We hebben vergelijkbare acties eerder gedaan en ook toen feedback gekregen van users. Uiteraard hebben we toen al een toetsing gedaan bij de juridische experts van de Persgroep (ons moederbedrijf).

De punten waar jij twijfel hebt zijn duidelijk en ik zal die dan nogmaals neerleggen bij de juridische afdeling. Als ik meer weet zal ik je berichten. Kleine disclaimer is wel dat dit soort zaken nooit supersnel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 00:07

pino85

Im just a Bird in the Sky

JvS schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:13:
[...]

Je zou dan wel iets meer je best kunnen doen om "niet zeiken" ook te laten voelen als niet zeiken. Je toon komt uitermate onsympathiek op me over. Feitelijk roep je tweakers ter verantwoording. Ik zou op zo'n toon antwoorden 'we doen geen uitspraken over onze bedrijfsvoering' als ik hiervoor verantwoordelijk was (en het goed geregeld had).
Tekst kan je op verschillende manieren interpreteren,het is goed bedoeld en onsympathiek dat zal niet zo bedoeld zijn verwacht ik.

Ben ook wel benieuwd hoe dit exact in elkaar zit al lijkt het me dat Tweakers hier geen steken in laat vallen.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Maar ik denk dat we wel kunnen vaststellen dat er geen vergunning is. Anders was er vast iemand geweest die dat even gemeld had. En dat er dus een vergunning nodig is, hier zeggen dat er geen vergunning is, is natuurlijk niet handig. Hopelijk volgend jaar wel een vergunning.
Wat een toon zeg, en in de OP ook al zo. 'Waarom denkt tweakers daar onderuit te kunnen komen?' Pure arrogantie. Ben je in het echte leven ook zo? :/

[ Voor 20% gewijzigd door Bart ® op 12-12-2017 13:31 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Bart ® schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:31:
Wat een toon zeg, en in de OP ook al zo. 'Waarom denkt tweakers daar onderuit te kunnen komen?' Pure arrogantie. Ben je in het echte leven ook zo? :/
Natuurlijk. Ik ben de azijnpisser zelve.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Vind het een terecht gestelde vraag.

Anderzijds @zonoskar, gewoon een vraag vanuit mijn kant, waarom de interesse hierin? Mocht Tweakers de regels overtreden is het toch niet jouw probleem? Ga er vanuit dat Tweakers wel weet waar ze mee bezig zijn, zo niet, moeten ze zelf op de blaren zitten.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
@Slavy Mijn interesse is 2-delig:
1. Ik vind die winacties leuk en hoop dat tweakers daar mee door kan gaan en niet na een eventuele juridische strijd of dikke boete er de brui aan geeft omdat er teveel haken en ogen aan zouden zitten (nogmaals, IANAL).
2. Ik vind het werven van abonnees middels een winactie een beetje dubieus. Maar dat is mijn probleem. (vandaar mijn initiele "nee" reactie in het topic over die winactie).

Deel 2 zou je "zuur" kunnen noemen. Ik vind het wel grappig dat niet-gelieerde personen hier verontwaardigder op reageren dan tweakers (uit monde van @Van-Gogh) zelf.

Ik verwacht overigens dat alles in orde is en dat aan de voorwaarden van een klein promotionele kansspel voldaan wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
pino85 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:24:
[...]

Tekst kan je op verschillende manieren interpreteren,het is goed bedoeld en onsympathiek dat zal niet zo bedoeld zijn verwacht ik.

Ben ook wel benieuwd hoe dit exact in elkaar zit al lijkt het me dat Tweakers hier geen steken in laat vallen.
Hij is bang dat hij een politie inval krijgt als hij een prijs bij tweakers wint _O-

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

zonoskar schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:34:
[...]

Natuurlijk. Ik ben de azijnpisser zelve.
Dat zeg ik niet. Ik vind je vraag niet zuur, ik vind je toon uitermate arrogant en betweterig.

Cunning linguist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-10 19:21

Locke_

Iron within, Iron Without!

Alternative schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:47:
[...]

Hij is bang dat hij een politie inval krijgt als hij een prijs bij tweakers wint _O-
Aangegeven door zichzelf dan _O-

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:07 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:00:
Je toon is bijzonder onprofessioneel maar daar zal de crew niet snel over beginnen. Andere users wel, en terecht natuurlijk.
Ik ben dan ook geen professioneel forum-reaguurder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:07 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:19:
[...]

Moet ik hier nog op in gaan?...
Tsja, misschien met je je eens afvragen wat jouw eigen post toevoegt aan dit topic? Mij in diskrediet brengen heeft geen enkel nut en voegt totaal niets toe aan de discussie. Dit op de man spelen in een discussie wordt normaal als onprofessioneel gezien. Maar goed, ik had eea. misschien wat netter kunnen formuleren. Soit, dat geef ik je.

Ik hoop dat ik ondanks dat ik geen abo heb, toch iets toevoeg aan deze community (mijn Karma nivo is toch niet echt laag). Maar ik ben en blijf altijd kritisch. Ik denk graag over mezelf "not the hero they need, but the hero they deserve". Al is dat wel erg megalomaan O-) (let op de smiley hier, niet alles wat ik post is serieus bedoeld).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 14:03
zonoskar schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:41:
[...]

Tsja, misschien met je je eens afvragen wat jouw eigen post toevoegt aan dit topic? Mij in diskrediet brengen heeft geen enkel nut en voegt totaal niets toe aan de discussie. Dit op de man spelen in een discussie wordt normaal als onprofessioneel gezien. Maar goed, ik had eea. misschien wat netter kunnen formuleren. Soit, dat geef ik je.

Ik hoop dat ik ondanks dat ik geen abo heb, toch iets toevoeg aan deze community (mijn Karma nivo is toch niet echt laag). Maar ik ben en blijf altijd kritisch. Ik denk graag over mezelf "not the hero they need, but the hero they deserve". Al is dat wel erg megalomaan O-) (let op de smiley hier, niet alles wat ik post is serieus bedoeld).
Zie het als een stukje opbouwende kritiek, zo kom je wel over. Je vraagt ook:
waarom tweakers denkt daar onderuit te kunnen komen?
Ergens onderuit proberen te komen impliceert intentie, in dit geval om (illegaal?) een loterij te organiseren zonder vergunning terwijl men zou weten dat dit zou moeten. Je goed bedoelde tip/advies gaat verloren in de manier waarop je de boodschap brengt, en dat is zonde.
Pagina: 1