Aangifte doen voor oplichting of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 7.364 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs ben ik via Marktplaats opgelicht door een verkoper die mij een iPhone zou toesturen. Ik had de vraagprijs; 475 EUR overgemaakt. Hoe stom kun je zijn?! maar het is eenmaal gebeurd..

Na een paar dagen niks binnen te hebben gekregen en de verkoper niet meer bereikbaar was heb ik aan de bel getrokken bij ING. Die heeft een brief met daarin een verzoek om het bedrag terug over te boeken naar mijn rekening. Als de rekeninghouder dat niet binnen 3 weken doet, krijg ik haar gegevens.

Ik noem het 'haar' omdat de rekeninghoudster de laatste dag voordat de 3 weken voorbij waren contact heeft opgenomen met mij.

Wat blijkt; de dame is door haar ex-vriend gebruikt als tussenpersoon. Zij is zo naïef geweest om haar rekeningnummer te laten gebruiken en zodra ik het bedrag had overgeschreven heeft gepind en heeft het aan de jongen overhandigd.

Volgens haar ben ik niet de enige die slachtoffer is geworden door die jongen. Die worden dan ook niet terugbetaalt. Alleen omdat ik erachter aan heb gezeten, heeft ze contact met mij opgenomen. Ook omdat ik anders naar haar huis was gegaan. Haar ouders weten van niets.

Ze heeft mij belooft het bedrag op 21 december terug te betalen en het dan ook daarbij te laten. Maar ik wil niet dat de jongen die zoveel mensen heeft gedupeerd ongestraft buiten kan rondlopen. Maar als ik aangifte doe, zal de dame ook in problemen komen en i.v.m. haar werk en studie wilt ze de verklaring omtrent goed gedrag niet verliezen.

Wat kan ik het beste doen?

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 06:52
Aangifte doen. Als je zo naïef bent..

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ik zou gewoon aangifte doen. De kans is ook aardig groot dat dit ook weer een oplichterspraatje is.

Als ze slim is (en het echt waar is), gaat ze zelf ook actief naar de politie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Aangifte doen, wat heb jij met een "zielig"verhaal te maken ? Ze heeft hier waarschijnlijk zelf mee ingestemd in eerste instantie en wie weet is dit een mooie smoes om 1 op x gevallen even snel af te kopen met de winst van alle andere transacties die niet verdere moeite nemen.

[ Voor 64% gewijzigd door Breezers op 08-12-2017 15:02 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Aangifte doen. Voor de rest actief achter je geld aan.

Als de vriendin zo naïef is, moet ze zich afvragen of ze geschikt is voor haar huidige werk.

[ Voor 14% gewijzigd door danielkraak op 08-12-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Je hebt in ieder geval gegevens die correct lijken, dat is in zo'n geval al heel wat.

Klopt dat je niks met een zielig verhaal, waar of niet, niks te maken hebt. Maar even praktisch kan je die 14 dagen ook wel even afwachten of ze echt over de brug komt en van goede wil is. Dan heb je in ieder geval mogelijk je geld nog terug. Aangifte kan je daarna ook nog doen en zou ik ook bij terugbetaling alsnog doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Gewoon aangifte doen. Als zij aan kan tonen zelf ook erin te zijn geluisd, en jou dat geld netjes terug te hebben gegeven, kan de politie dat direct meenemen in de zaak tegen De Grote Onbekende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Heeft ze een naam en adres van die jongen? Heeft ze zelf al aangifte gedaan? Geeft ze aan hoe jouw aangifte op dezelfde stapel kan belanden, zodat de politie er samen naar kan kijken? Heb je een telefoonnummer van haar zodat je in de toekomst samen sterk staat?
Als ze de waarheid spreekt zie ik niet in hoe ze haar verklaring ontrent goed gedrag kan verliezen.

Ik zou in eerste instantie zeer wantrouwend zijn.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Welkom op Tweakers. Vervelend dat je dit meemaakt, helaas niet het enigste verhaal over Marktplaats.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd niks anders hoor over Marktplaats. Veilig handelen op Marktplaats

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Aangifte doen. Als ze werk doet wat een VOG vereist lijkt me zeker dat dergelijk gedrag gevolgen moet hebben.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
marktplaats

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2017 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

En ook dat geloof je?....... gewoon aangifte doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Fietsbel op 08-12-2017 15:21 ]

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
emnich schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:59:
Ik zou gewoon aangifte doen. De kans is ook aardig groot dat dit ook weer een oplichterspraatje is.

Als ze slim is (en het echt waar is), gaat ze zelf ook actief naar de politie.
Ze zegt dat ze naar de politie is geweest en de politie haar heeft geadviseerd om het onderling met mij op te lossen. Ze is ten slotte een "geldezel" geweest, wat haar medeplichtig maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 13:03
*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door naitsoezn op 08-12-2017 18:00 . Reden: Duidelijk de boodschap van #metoo niet begrepen. ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Richh schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:07:
Heeft ze een naam en adres van die jongen? Heeft ze zelf al aangifte gedaan? Geeft ze aan hoe jouw aangifte op dezelfde stapel kan belanden, zodat de politie er samen naar kan kijken? Heb je een telefoonnummer van haar zodat je in de toekomst samen sterk staat?
Als ze de waarheid spreekt zie ik niet in hoe ze haar verklaring ontrent goed gedrag kan verliezen.

Ik zou in eerste instantie zeer wantrouwend zijn.
Ze zegt dat ze geen contact meer heeft met die jogen. Wel zitten ze op dezelfde school dus heb ik aan haar gevraagd of ze via school zijn gegevens kon opvragen. De school wilde volgens haar wegens privacyschending niet meewerken. Ze weet alleen de naam van de jongen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Aangifte doen!!! Geloof je altijd iedereen zo makkelijk?

[ Voor 19% gewijzigd door naitsoezn op 08-12-2017 18:01 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:30:
[...]

Aangifte doen!!! Geloof je altijd iedereen zo makkelijk?
Ze kan een fout hebben begaan, maar ze probeert het goed te maken. Ik probeer me in haar schoenen te plaatsen en misschien had ik ook dezelfde fout gemaakt. Maar nu zit ik wel met dat ze alleen mij terug wilt betalen omdat ik actief erachter m'n geld aan zit. Dat roept bij mij vraagtekens op over haar "goede bedoelingen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Inderdaad, aangifte doen. Als je dit allemaal geloofd, moet je het woord naief wel uitgevonden hebben......

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
VapingQueen schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:34:
Inderdaad, aangifte doen. Als je dit allemaal geloofd, moet je het woord naief wel uitgevonden hebben......
Maar echt.. ik geloof zo snel in praatjes..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:26:

Ze zegt dat ze geen contact meer heeft met die jogen. Wel zitten ze op dezelfde school dus heb ik aan haar gevraagd of ze via school zijn gegevens kon opvragen. De school wilde volgens haar wegens privacyschending niet meewerken. Ze weet alleen de naam van de jongen.
En dat geloof je dan wel?
door haar ex-vriend
Maar ze weet alleen de naam? Goed, kalverliefde zal je ook niet alles weten, maar bij zulke zaken is het vrij simpel, geloof niet alles wat je hoort, zéker niet als het een erg zielig verhaaltje is. Dat dit mid 90's allemaal niet zo makkelijk was, vandaag hebben telefoon/Facebook/noem het maar op.
Haar ouders weten van niets.
En je gaat haar dus nu 'helpen' door dit gewoon door te laten gaan? Je wil haar niet in de problemen brengen, dus met geld terug is het best, ouders weten nog steeds niets en die gast kan verder. Lomp gezien, ze zit in de problemen, 1x wat grotere problemen en het is (hopelijk) over.

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 08-12-2017 15:47 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

@Verwijderd Dan nu eens aan de kant zetten en aangifte gaan doen. Hoe langer je wacht, hoe meer sporen er uitgewist worden.....

[ Voor 5% gewijzigd door VapingQueen op 08-12-2017 15:41 ]

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
VapingQueen schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:38:
@Verwijderd Dan nu eens aan de kant zetten en aangifte gaan doen. Hoe langer je wacht, hoe meer sporen er uitgewist worden.....
Je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
[...]

Ze heeft wel 475 euro op haar rekening ontvangen en aan haar vriend gegeven, maar ze weet niet waar hij woont? Voor dat ik dat soort geldbedragen met een vreemde aan ga (zeker als middelbare scholier naar wat ik hier lees) heb je toch wel een keer met elkaar afgesproken bij hem thuis :P

Ik lees werk, studie, verklaring omtrent goed gedrag, privacyschending: ze is vast een slimme meid, denk je echt dat ze dan wel zo dom is om zoiets te doen? Ik vind het een heel, heel erg sterk verhaal.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:22:
[...]

Ze zegt dat ze naar de politie is geweest en de politie haar heeft geadviseerd om het onderling met mij op te lossen. Ze is ten slotte een "geldezel" geweest, wat haar medeplichtig maakt.
Ze is zelf medeplichtig aan een strafbaar feit, gaat dan juridisch "advies" vragen aan politie en deze geven aan om het maar "onderling" te regelen.... sure :/

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:38

MsG

Forumzwerver

Gewoon aangifte doen. Als de vrouw in kwestie te goeder trouw haar rekening heeft gebruikt voor een vriend staat het haar net zo goed vrij om aangifte te doen van het misbruik van de rekening voor oplichtingspraktijken door die vriend. Als dat dan echt te goeder trouw blijkt ben je ook niet zomaar 1-2-3 je VOG kwijt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Voor @Verwijderd misschien toch verstandig om eens te kijken naar programma's als Tros Radar of Opgelicht?
Daar komen dit soort praktijken aan de lopende band voor. Met iedere keer weer tranentrekkende reportages van hoe naïef mensen kunnen zijn...
Je hoeft niet iedereen te wantrouwen, maar wel je gezonde verstand gebruiken a.u.b!

Oh ja, mocht je het nog niet weten, NOOIT, maar dan ook NOOIT ID-kopietjes maken en opsturen! Voor je het weet, word je nog jarenlang achtervolgd doordat anderen denken dat JIJ de oplichter bent. :X

Nog meer oplichterssh*t vind je hier:
https://www.fraudehelpdesk.nl/
Hackus schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:17:
, helaas niet het enigste verhaal over Marktplaats.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd niks anders hoor over Marktplaats. Veilig handelen op Marktplaats
;) Om nou te zeggen dat dit het enigste verhaal is over mp en fraude... :+ zeer zeker niet het enige!
(sorry, maar ik kon het niet laten, vergeef me ;) )

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 10:31
Aangifte doen. Deze kun je altijd nog intrekken indien alles netjes opgelost wordt, maar dan nog...
Grote kans dat zij bij het complot hoort. Zo niet, zou ze sneller actie ondernemen en je niet pas de 21e terugbetalen. Dan zou ze uit goede wil alvast 10-20-50 euro overmaken.
Kun je altijd vragen trouwens, maar ik zou me in haar plaats enorm schuldig voelen en een geste doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

^Mee eens^. Gewoon aangifte doen, enige wat je nu doet is haar de kans geven om sporen te wissen. Ik zou nu op de fiets stappen om aangifte te gaan doen, des te sneller je dat doet, des te meer er opgelost kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 22:56
Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:55:

Na een paar dagen niks binnen te hebben gekregen en de verkoper niet meer bereikbaar was heb ik aan de bel getrokken bij ING. Die heeft een brief met daarin een verzoek om het bedrag terug over te boeken naar mijn rekening. Als de rekeninghouder dat niet binnen 3 weken doet, krijg ik haar gegevens.
Persoonsgegevens krijgen van een derde van de bank...

Ik kan je als bankier 100% zeggen dat dit niet gaat en mag gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig, ze wilt haar VOG niet belemmeren. Maar ze heeft het wel vaker gedaan samen met haar ex vriend. Gewoon aangifte doen en op de blaren zitten.

Je hebt de rekeningnummer van de betreffende persoon al dus makkelijke te traceren door de politie mits de politie er iets aan gaat doen. Ik ken mensen waarbij hetzelfde gebeurt is maar via een neppe ABN AMRO app. Politie had een naam een signalement maar niks gedaan. Persoon heeft een gratis iPhone 6 gekregen.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2017 16:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Steefmeister schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:31:
[...]

Geen idee bij welke bank jij werkt, rabobank is er al eentje die dit doet, ABN en ING werken ook zo.
https://www.rabobank.nl/p...utieve-betaling-intrekken
Als de ontvanger hier niet op reageert dan mogen wij u zijn naam en adres verstrekken. U kunt dan zelf contact met de ontvanger opnemen

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:07
weet je wat ik nog steeds niet snap dat mensen hier nog steeds in trappen, als je mobieltjes koopt of andere technische duren dingen ALTIJD persoonlijk ophalen en op locatie testen.. kan dit niet is het waarschijnlijk geen zuivere koek.

kleine prulletjes kan je gewoon online geld overmaken , de kosten hiervan izjn wel te overzien, maar bedragen van dit soort dure telefoons vaak niet.

OT: Zeker aangifte doen! niet geloven in die praatjes, zij is er waarschijnlijk zelf in betrokken... het is al vaker gebeurd zegt ze.... als ze enigszins een moreel besef heeft had ze alle communicatie met die gozer verbroken en bij het verkrijgen van zo een transactie meteen een terugboeking gedaan van zo een bedrag.

[ Voor 29% gewijzigd door Jeroenzer op 08-12-2017 16:57 ]

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jeroenzer schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:49:
weet je wat ik nog steeds niet snap dat mensen hier nog steeds in trappen, als je mobieltjes koopt of andere technische duren dingen ALTIJD persoonlijk ophalen en op locatie testen.. kan dit niet is het waarschijnlijk geen zuivere koek.

kleine prulletjes kan je gewoon online geld overmaken , de kosten hiervan izjn wel te overzien, maar bedragen van dit soort dure telefoons vaak niet.
Ja maar weet je hoe zo'n goede deal dit is? Het kan niet waar zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:33:
[...]
Ze kan een fout hebben begaan, maar ze probeert het goed te maken.
Dit zijn geen "foutjes", dit is willens en wetens meewerken aan oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:07
engessa schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:51:
[...]

Ja maar weet je hoe zo'n goede deal dit is? Het kan niet waar zijn!
Maar dat is nog niet alles! als je nu beslist en koopt krijg je er super originele Apple Earpods bij voor maar 15 euro.

ik zie het zo vaak hier gebeuren dit soort berichten, vaak kan dit al voorkomen worden door logisch nadenken.

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 22:56
SinergyX schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:48:
[...]

Geen idee bij welke bank jij werkt, rabobank is er al eentje die dit doet, ABN en ING werken ook zo.
https://www.rabobank.nl/p...utieve-betaling-intrekken

[...]
Toch werkt het anders bij verkeerde overboeking vs oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:41:
Grappig, ze wilt haar VOG niet belemmeren. Maar ze heeft het wel vaker gedaan samen met haar ex vriend. Gewoon aangifte doen en op de blaren zitten.

Je hebt de rekeningnummer van de betreffende persoon al dus makkelijke te traceren door de politie mits de politie er iets aan gaat doen. Ik ken mensen waarbij hetzelfde gebeurt is maar via een neppe ABN AMRO app. Politie had een naam een signalement maar niks gedaan. Persoon heeft een gratis iPhone 6 gekregen.
Van wie krijgt hij die iphone 6 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:01

Croga

The Unreasonable Man

Steefmeister schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:07:
Toch werkt het anders bij verkeerde overboeking vs oplichting.
Juridische gezien zijn het exact dezelfde zaken: Onverschuldigde betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Steefmeister schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:31:
[...]

Het is gewoon zo. Het zijn de zogeheten NAW-gegevens die ik krijg van de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:46
Breezers schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:48:
Ze is zelf medeplichtig aan een strafbaar feit, gaat dan juridisch "advies" vragen aan politie en deze geven aan om het maar "onderling" te regelen.... sure :/
Dit dus. Broodje aap verhaal en inderdaad, grote kans dat jij je geld terug krijgt maar dat is dan vast geld wat weer bij anderen is afgetroggeld.

Meteen aangifte doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

[...]

Ze zegt toe dat jij je bijna 475 euro terugkrijgt rond de 21e. Uit bovenstaande quote blijkt dat dat niet bij hem vandaan zal komen.
Bovendien... zonder aangifte, en op basis van bovenstaande zal haar ex-vriendje sowieso nooit leren dat oplichting niet loont.
Dat ze medeplichtig is, is ook te danken aan niet (goed) nadenken op het moment dat je vriendje meerdere malen grotere bedragen op haar rekening laat storten en die vervolgens cash wil hebben. Dat is geen liefde... dat is kortzichtig. Zeker als je alleen de naam van je vriendje kent...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:00
Wiew Wiew Wiew.... Wat is dat? Mijn bullshit alarm gaat af bij dat zielige verhaal! :+

Meteen aangifte doen! Dat je dit gelooft zeg _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Leon Zwiers schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 20:41:
Wiew Wiew Wiew.... Wat is dat? Mijn bullshit alarm gaat af bij dat zielige verhaal! :+

Meteen aangifte doen! Dat je dit gelooft zeg _O-
Bij mij ook. Als je dit geloofd heb je echt het woord naief uitgevonden.
Hij krijgt zijn geld echt niet terug, dit wordt alleen gezegd om tijd te rekken en sporen uit te wissen, niets meer en zeker niet minder.
Al zou hij zijn geld terugkrijgen, dan gaat die gast gewoon door met zijn praktijken, want die leert pas als er ingegrepen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tt2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-04 22:10
Gewoon aangifte doen, als zij die jongen zo veel vertrouwt zal ze wel moeten weten wie die jongen is als dit verhaal überhaupt al klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

tt2000 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 20:48:
Gewoon aangifte doen, als zij die jongen zo veel vertrouwt zal ze wel moeten weten wie die jongen is als dit verhaal überhaupt al klopt.
Lijkt mij ook. Volgens mij zit ze net zo hard in het complot als dat hij zit. Dan kan ze wel zeggen dat ze is gebruikt als "katvanger" danwel "geldezel", maar daar heb je dan toch heel bewust voor gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 21:14

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Wachten tot de 21e en dan aangifte doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

NLKornolio schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 20:52:
Wachten tot de 21e en dan aangifte doen
Niks wachten, nu aangifte doen. Je geeft ze alleen de tijd om sporen te wissen en dat is juist iets wat je NIET moet doen, anders vist hij zometeen achter het net en dat moet hij voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 21:14

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

@VapingQueen welke sporen zou je kunnen wissen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Gewoon aangifte doen. Als de vork anders in de steel zou zitten (kleine kans), dan hoor je het wel.
Verder is dit duidelijk een oplichterspraatje.

[ Voor 20% gewijzigd door AW_Bos op 08-12-2017 21:02 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:02
Gewoon aangifte doen.

Het is gewoon heel obvious dat beide personen gewoon compagnons zijn. Als die vrouw te goeder trouw zou zijn dan had je die bankrekening al lang afgesloten, aangezien je niet wilt dat er anderen opgelicht worden.

En ook vooral hierom:
Volgens haar ben ik niet de enige die slachtoffer is geworden door die jongen. Die worden dan ook niet terugbetaalt. Alleen omdat ik erachter aan heb gezeten, heeft ze contact met mij opgenomen. Ook omdat ik anders naar haar huis was gegaan. Haar ouders weten van niets.
Ze laat hem gewoon zijn gang gaan. En mocht dat laatste zinnetje waar zijn, dan help je haar alsnog door haar uit deze situatie te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

NLKornolio schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 20:58:
@VapingQueen welke sporen zou je kunnen wissen dan ?
Mailwisseling met slachtoffers bv. Andere bankrekeningen die gebruikt worden en er zullen nog wel meer "bewijzen" kunnen verdwijnen. Heb hier zelf mee te maken gehad en in die zaak hebben ze flink moeten zoeken, dus het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:48
Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:55:
Onlangs ben ik via Marktplaats opgelicht door een verkoper die mij een iPhone zou toesturen. Ik had de vraagprijs; 475 EUR overgemaakt. Hoe stom kun je zijn?! maar het is eenmaal gebeurd..

Ik noem het 'haar' omdat de rekeninghoudster de laatste dag voordat de 3 weken voorbij waren contact heeft opgenomen met mij.

Wat blijkt; de dame is door haar ex-vriend gebruikt als tussenpersoon. Zij is zo naïef geweest om haar rekeningnummer te laten gebruiken en zodra ik het bedrag had overgeschreven heeft gepind en heeft het aan de jongen overhandigd.

Ze heeft mij belooft het bedrag op 21 december terug te betalen en het dan ook daarbij te laten. Maar ik wil niet dat de jongen die zoveel mensen heeft gedupeerd ongestraft buiten kan rondlopen. Maar als ik aangifte doe, zal de dame ook in problemen komen en i.v.m. haar werk en studie wilt ze de verklaring omtrent goed gedrag niet verliezen.

Wat kan ik het beste doen?
Aangifte doen: Je bent al een keer belazerd en je hebt geen enkele garantie dat je nu niet weer belazerd wordt. Kijk anders voor de grap even hier. Soortgelijk verhaal, soortgelijk smoesje, verhaal blijkt aan alle kanten te rammelen, een deel van de gedupeerden heeft z'n geld terug, een deel niet ondanks beloftes. Het is alleen de vraag of de politie het oppakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

bszz schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 21:09:
[...]

Aangifte doen: Je bent al een keer belazerd en je hebt geen enkele garantie dat je nu niet weer belazerd wordt. Kijk anders voor de grap even hier. Soortgelijk verhaal, soortgelijk smoesje, verhaal blijkt aan alle kanten te rammelen, een deel van de gedupeerden heeft z'n geld terug, een deel niet ondanks beloftes. Het is alleen de vraag of de politie het oppakt.
Politie pakt het pas op als er meerdere aangifte's zijn, of als er een aangifte is van meer dan 10 pagina's. In mijn zaak waren er 21 pagina's en dan heb ik het laatste blad van iedere aanvulling, met mijn handtekening, nog niet eens bij opgeteld. Daarnaast waren er ook eerdere zaken naar voren gekomen, onder andere 2 deurwaarders van eerder geflikte geintjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Gewoon aangifte doen. Als haar verhaal klopt, dan is zij ook slachtoffer, en heeft ze niets te vrezen. Als haar verhaal niet klopt, is het sowieso goed als je aangifte doet. In beide gevallen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:19
Als zij op 21-12 dat bedrag terug stort kan jij geen aangifte doen.
Alleen zij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
boyette schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 22:10:
Als zij op 21-12 dat bedrag terug stort kan jij geen aangifte doen.
Alleen zij.
Dan heb je al aangifte gedaan..... 21-12 is belachelijk lang en je kunt je afvragen hoeveel zekerheid deze 'belofte' biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
De politie zal de aangfite niet in behandeling nemen voor de kerst in dit geval.

[ Voor 18% gewijzigd door boyette op 08-12-2017 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
boyette schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 22:18:
De politie zal de aangfite niet in behandeling nemen voor de kerst in dit geval.
Geen reden om te wachten met aangifte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Dit gaat gevalletje we zoeken een ander slachtoffer zoeken, laten bedrag aan jouw betalen.

Jij denkt geld terug te hebben, maar bent ook onderdeel geworden door deze scam en kan zelf een belletje verwachten van de politie.

Of geef even een kopie van je legitimatie + bankpas dan weten we zeker dat het goed gaat. Dan heb je zeker wat te doen volgend jaar |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op 12 december krijg ik haar adres te weten. Moet ik naar haar huis gaan en het bij haar ouders 'snitchen". Dat is namelijk het laatste wat ze wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:38

Amphiebietje

In de blubber

En net zo goed loopt dat bezoek uit de hand en beland je zelf op het politiebureau wegens huisvredebreuk of erger.

Doe gewoon aangifte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evadnl
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:01
Willens en wetens meewerken aan iemand oplichten door als 'tussenpersoon' te fungeren, dan een zielig verhaal ophangen? Keihard medeplichtig, voor zo'n bedrag is niks zielig. VoG kwijt? Jammer, had ze eerder moeten nadenken over haar doen en laten.

Aangifte doen. Hoe langer jij wacht, hoe meer slachtoffers er nog kunnen komen. Met de smoesjes die ze verzint heb je nu nog meer bewijs. Tjakka. Zou er echt geen genade voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oplichting ligt er wel extreem dik op in dit geval.

Als ze daadwerkelijk een onschuldig "geldezel" was, was ze in feite zelf ook slachtoffer. In dat geval zou ze nooit bijna 500 euro aan iemand overmaken, ze was immers niet de dader.

Het feit dat ze aanbied dit te betalen maakt haar 1000% schuldig, en het is ook hoogst waarschijnlijk dat ze zelf ook nog eens de dader is. Geen genade, aangifte doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:30
De reden waarom ze 21 december noemt, kan met de studie financiering te maken hebben. Dat is de dag dat het overgeschreven wordt.

Je kunt verder ook voorstellen gezamenlijk aangifte te doen bij de politie. Kunnen jullie beiden het verhaal kwijt en als ze echt onschuldig is, hoeft ze niets te vrezen. Je kunt erbij vermelden dat als ze zelf geen aangifte doet of wil doen, dat haar alleen maar verdacht maakt. Spreek dan wel af op het politie bureau zelf, een onschuldig iemand zal zijn/haar naam willen zuiveren en koste wat kost op de afspraak verschijnen. Neem evt ook je vader mee, of een vriend. Tegenwoordig moet je op je hoede zijn bij mensen die zich met dergelijke praktijken bezighouden.

[ Voor 11% gewijzigd door LA-384 op 09-12-2017 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Een onschuldige heeft niet altijd behoefte aan een date en zeker niet met iemand die verdrietig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 01:24
Richh schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:48:
[...]

Ze heeft wel 475 euro op haar rekening ontvangen en aan haar vriend gegeven, maar ze weet niet waar hij woont? Voor dat ik dat soort geldbedragen met een vreemde aan ga (zeker als middelbare scholier naar wat ik hier lees) heb je toch wel een keer met elkaar afgesproken bij hem thuis :P
Dat is wel een beetje raar, dat ze niet weet waar dr vriendje of ex-vriendje woont.
Ik lees werk, studie, verklaring omtrent goed gedrag, privacyschending: ze is vast een slimme meid, denk je echt dat ze dan wel zo dom is om zoiets te doen? Ik vind het een heel, heel erg sterk verhaal.
Weleens van dwang/intimidatie gehoord? Of van goedgelovigheid..

Ik ken ook een meid die diep in de schulden zit/zat omdat dr vriend haar misbruikt heeft en haar gedwongen heeft bepaalde dingen te doen. En nee, dat is geen domme meid. Integendeel zelfs.. Maar het was zo'n lieve jongen. Totdat zn duistere kant bovenkwam..

Persoonlijk zou ik geen boodschap aan haar verhaal hebben en aangifte doen. Als ze het netjes oplost, kun je dat alsnog mededelen aan de politie en de bank en vervalt die aangifte vanzelf. Lost ze het op en krijg je je geld terug, is dat alleen maar mooi. Maar niet alleen dat, het kon ook helpen om dr vriendje -gewoon een smerige crimineel- achter de tralies te krijgen. Daar doe je jezelf en de maatschappij een groot plezier mee. Zonder aangiftes, geen vervolging.

En dr ouders? Ik denk dat ik die persoonlijk zou inlichten, zodra ik de kans heb. Om 1. wat pressie uit te oefenen op die meid en 2. omdat die ouders haar misschien wel ergens mee kunnen helpen. Een stukje opvoeding, voorlichting, misschien wel bescherming tegenover dr ex-vriendje. Misschien net dat zetje dat ze nodig heeft om niet nog verder in de problemen te komen.

[ Voor 9% gewijzigd door koektrommeltje op 09-12-2017 07:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Ik zou ook gewoon eens met haar afspreken. Ik voorzie een mooie toekomst samen. De award voor meest naïeve koppel uit de vaderlandse geschiedenis kan dan ook mooi boven jullie open haard gehangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:42

Yucon

*broem*

Als jij geen aangifte doet dan doet een volgend slachtoffer dat wel. Die VOG gaat er vroeg of laat toch aan dus misschien moet je je daar niet al te veel zorgen over maken.

Oja, als dit mijn dochter was zou ik dolblij zijn als je langs kwam. Dat is de enige manier om ervoor te zorgen dat een labiele puber zich niet nog verder in de rotzooi helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 22:53:
Op 12 december krijg ik haar adres te weten. Moet ik naar haar huis gaan en het bij haar ouders 'snitchen". Dat is namelijk het laatste wat ze wilt.
want die kan ze niet direct laten weten? (omdat ze nog even een katvanger moet zoeken?)

Aangifte doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Je vraagt hier advies. Indien je zelf het gevoel hebt dat ze de 21e netjes betaald, dan doe je wat jij wil. Ik zou zsm aangifte doen. Jij bent waarschijnlijk niet het enige slachtoffer en laat je door haar/hem niet alles wijsmaken. hier gegeven advies geloof je minder dan van de 'oplichter'. Het lijkt mij dat je met een soort randgroepjongere te maken hebt, die vaker dit soort uitvreten. Volgende keer gewoon het product ophalen en helemaal voor een bedrag van €475,-. (iPhone 6 lees ik, die lijkt mij geen €475,- meer waard)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 14:18
Ik ken een identiek verhaal uit mijn omgeving. De dame in kwestie gaf aan te zijn gebruikt door een ex-vriendje waarvan ze verder geen gegevens had. Bleek uiteindelijk allemaal uit de duim gezogen te zijn.

Blijkbaar zit je hetzelfde in elkaar als de gemiddelde Nederlander. Je wilt iemand graag geloven en gaat uit van het beste in de mens. Dat is een goed eigenschap.

Echter, helaas maakt men daar nu juist gebruik van. Ook bij jou. Helaas werkt dat zo. Mijn advies is dus om aangifte te doen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Tip voor de topicstarter. Je bent opgelicht. Doe aangifte. Maak een afspraak voor het doen van een aangifte en neem alle gegevens en kopieën van gesprekken mee.

Sterkte.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
kijk eens of de namen en rekeningnummers hier voorkomen

https://www.politie.nl/aa...roleer-handelspartij.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gri77ie schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 09:05:
Tip voor de topicstarter. Je bent opgelicht. Doe aangifte. Maak een afspraak voor het doen van een aangifte en neem alle gegevens en kopieën van gesprekken mee.

Sterkte.
Aangifte doen we tegenwoordig online. Leuk dat je van allerlei bewijzen hebt maar oplichtingszaken hebben een lage prioriteit. Ook al heb je zelfs het adres, de naam en het telefoonnummer van de oplichter, het gaat lang niet altijd helpen om de zaak te versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

sypie schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 09:14:
[...]

Aangifte doen we tegenwoordig online. Leuk dat je van allerlei bewijzen hebt maar oplichtingszaken hebben een lage prioriteit. Ook al heb je zelfs het adres, de naam en het telefoonnummer van de oplichter, het gaat lang niet altijd helpen om de zaak te versnellen.
Nee. ja, je kunt online aangifte doen. Je kunt ook een afspraak maken om aangifte te doen. Als er opsporingsaanwijzingen zijn dan wordt je aangifte gewoon in behandeling genomen. Ja er zijn meer aangiftes dus kan het even duren voor je bericht krijgt.

Hoe je het ook doet. Gewoon aangifte doen.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50
Croga schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:12:
[...]

Juridische gezien zijn het exact dezelfde zaken: Onverschuldigde betaling.
Dat klopt niet:
Onverschuldigde betaling

Wanneer iemand aan een ander een geldsom of een goed heeft gegeven zonder dat daar een rechtsgrond voor was (een reden voor de betaling, bijvoorbeeld ‘koop’ of ‘schenking’), kan deze persoon de geldsom of het goed terug vorderen volgens de wet door middel van een beroep op onverschuldigde betaling.
Er was wel een rechtsgrond voor de overboeking, het is dus geen onverschuldige betaling.
Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:13:
[...]

Het is gewoon zo. Het zijn de zogeheten NAW-gegevens die ik krijg van de bank.
Wat heb je tegen de bank verteld? Heb je verteld wat er daadwerkelijk gebeurd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 22:53:
Van wie krijg je die gegevens?

Het verhaal van die dame rammelt nog harder dan mijn kapotte fietsbel: ze kent de naam van haar ex-vriend, maar heeft geen adres? Maar zit wel bij haar op school?
Je krijgt op de 21e je geld terug, volgens haar.

Ik vraag me dan af: waarom krijg je pas op de 21e je geld? Wat let haar om nu dat geld al over te maken? Omdat ze dan rood komt te staan? Haar probleem, niet de jouwe!
Haar ouders mogen het niet weten? Niet jouw probleem!
VOG? Kans dat die in gevaar komt als ze echt te goeder trouw was is nul. Daarnaast klinkt het alsof ze nog minderjarig is, ik betwijfel of dat de afgifte van de VOG later in gevaar komt. En zeker niet zo lang ze niet veroordeeld is. Daarnaast: ook dat is niet jouw probleem!

Had er al iemand gezegd dat je aangifte moet doen? :+

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimmieV
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-11-2024
Als je echt twijfelt of je het wel of niet zielig voor haar vind dan wacht je op de 21ste.

Eigenlijk denk ik dat het hele verhaal een beetje......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-09 18:25
Sorry hoor maar eigen schuld dikke bult. Er is nog een nieuwe functie op marktplaats beschikbaar wat scammen tegen zou moeten houden. Dat je geld eerst naar een derde rekening van marktplaats stuurt en de verkoper pas zijn geld krijgt nadat je de pakket hebt ontvangen.

Maja jij gelooft blijkbaar alles dus het zou toch niet geholpen hebben. Haar 'vriend' heeft het geld? yeah right en enigste wat ze weet van hem is zijn naam, lmao man echt komisch dit...
Mensen als jij maken me echt boos dat je zomaar in zulke scams in blijft trappen, veel geluk met je aangifte want ze gaan er toch niks mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Laten we even niet vergeten dat de kans dat de politie dit oppakt nihil is. Dus die VOG, die komt niet in gevaar. Denk ook dat daar eerst een vervolging en schuldigverklaring voor moet zijn.

Zelfs al zou die wel in gevaar komen, dan had ze daar maar eerder aan moeten denken. Wat ze heeft gedaan is gewoon strafbaar en dat wist ze echt wel. Laat dr maar lekker peentjes zweten, laat dr dr zonden maar overdenken. Laat dr maar met de consequenties zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 12:04
Er is een (duidelijke) opsporingsindicatie. De Politie gaat dit echt wel oppakken. Gewoon aangifte doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Flavius schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 20:48:
Er is een (duidelijke) opsporingsindicatie. De Politie gaat dit echt wel oppakken. Gewoon aangifte doen.
Als zich er meerdere mensen melden wellicht. Maar dr zijn honderden/duizenden identieke gevallen van aangiftes waarbij de politie niets doet en zegt 'civiele zaak'. Dus of ze er echt wat aan gaan doen? Mwah, geloof daar niet zo in.

Aangifte doen, doe je vooral voor de statistiek en met een klein beetje hoop dat de politie er wat aan doet. En, in dit geval, om de dader zelf terug te pakken. Met een briefje naar de bank (incl. de aangfite) heb je kans dat ze daar ook op de zwarte lijst komt. En daar hoort ze, met dr gedrag. Of ze het nu zelf was, of dr vriendje.

En, kopietje van de aangifte zou ik ook even versturen aan de ouders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:55
Soeski schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:03:
Aangifte doen. Deze kun je altijd nog intrekken indien alles netjes opgelost wordt, maar dan nog...
Grote kans dat zij bij het complot hoort. Zo niet, zou ze sneller actie ondernemen en je niet pas de 21e terugbetalen. Dan zou ze uit goede wil alvast 10-20-50 euro overmaken.
Kun je altijd vragen trouwens, maar ik zou me in haar plaats enorm schuldig voelen en een geste doen.
Buiten dat ik 100% mee ga met dat hier aangifte doen op zijn plaats is.. de Politie zal al dan wel/geen onderzoek doen of dat de rekeninghouder strafbaar is of niet. Indien TS zijn verhaal doet dan is hier in elk geval geen sprake van een valse aangifte.

Echter: je kan een aangifte NIET (zomaar) intrekken. Je kan de OvJ een brief met uitleg sturen met het verzoek hiertoe (om niet over te gaan tot vervolging); https://www.juridischloke...gifte/aangifte-intrekken/

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 10:31
Thalaron schreef op zondag 10 december 2017 @ 10:07:
[...]

Buiten dat ik 100% mee ga met dat hier aangifte doen op zijn plaats is.. de Politie zal al dan wel/geen onderzoek doen of dat de rekeninghouder strafbaar is of niet. Indien TS zijn verhaal doet dan is hier in elk geval geen sprake van een valse aangifte.

Echter: je kan een aangifte NIET (zomaar) intrekken. Je kan de OvJ een brief met uitleg sturen met het verzoek hiertoe (om niet over te gaan tot vervolging); https://www.juridischloke...gifte/aangifte-intrekken/
Ja, dat is wat ik eigenlijk bedoelde, maar niet zo goed verwoordde. Een aangifte intrekken niet doen inderdaad, maar je kunt wel kiezen om er vervolgens geen actie aan te verbinden (dus geen vervolging). Dank voor de correctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Laatst online: 12-09 19:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Thalaron schreef op zondag 10 december 2017 @ 10:07:
[...]
Het is een beetje mierenneuken, ik weet het :>, maar een aangifte kunt je niet "niet zomaar" intrekken, maar gewoon "niet". Je kunt inderdaad wel actie ondernemen en mogelijk iemand van verdere vervolging laten ontslaan, maar de aangifte an sich blijft staan.

Voor de rest sluit ik me aan bij de rest. Misschien dat er in dit specifieke geval niet snel de gewenste draad door de politie wordt opgepakt, maar een aangifte gaat ook verder dan alleen het straatje van de TS: dossieropbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erol
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
Aangifte is gewoon een dikke grap en de politie zal niets doen. Ik was meer opgelicht op tweakers dan marktplaats in afgelopen 5 jaar. Als oplichter gebruikt tikkie, bunq of een andere rotzooi succes met melden. Je moet gewoon eigen regels stellen, ik ga niet meer vooraf betalen als gebruiker heeft minder dan 10 positieve beoordelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 18:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Mja, het kicken van een topic met een rant is niet de bedoeling.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.