Oplichting: eentwintig / iPhone 7 iPad mini MacBook

Pagina: 1
Acties:
  • 6.938 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herkules
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 21:27
Beste medetweakers

Helaas is er vorige week iemand geweest die het nodig vond om diverse mensen op te lichten

[Verwijderde gebruiker]

Bood aan:
iPhone 7 32
iPhone 7 plus
iPad Mini 2 32GB
MacBook Pro Retina 15"

V&A aangeboden: Apple MacBook Pro 15,4" (voorjaar 2013) 2,4GHz 16GB 256GB te ...

V&A aangeboden: Apple iPhone 7 32GB Zwart + Screen Protector te koop!

Willen alle gedupeerde zich melden met aangifte / dossiernummers zodat de politie er een grote zaak van kan maken

Thanks!!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2017 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Heb een iPhone ''gekocht'' bij deze Tweaker want veel positieve feedback dus dat zou goed moeten zitten. Niet dus helaas.

Heb een aangifte lopen inmiddels en Tweakers op de hoogte gesteld van deze oplichter.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herkules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiejeben
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-05 18:51
Ik ben ook slachtoffer geworden van eentwintig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:49
Wanneer hebben jullie de spullen gekocht dan? Misschien is er iets anders aan de hand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Wouter Lucassen schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:57:
Wanneer hebben jullie de spullen gekocht dan? Misschien is er iets anders aan de hand?
Dat dus..

*knip*

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiejeben
We hebben inmiddels een WhatsApp-groep gestart, voor de iPhone en iPad zijn meerdere male betalingen gemaakt. De schade is volgens mij in totaal minimaal 3000 euro (van alle mensen waar we contact mee hebben).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hebben jullie de V&A crew ook ingelicht? Beste via va@tweakers.net, zien ze misschien sneller dan dit topic.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadang
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:57
De V&A crew heeft van mij in ieder geval wel een melding en situatieschets ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:48
Oeps, Helaas heb ik de iPad mini2 "gekocht", mede op basis van de batterij positieve feedback. Graag DM als iemand een coördinerende actie wil uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herkules
Laat je 06 maar achter dan zet ik die in "onze" groeiende whatsapp groep van gedupeerden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Voor in je startpost @Herkules

Om 't compleet te maken, dit is de link naar de advertentie van de iPhone 7 Plus:
V&A aangeboden: Apple iPhone 7 Plus 32GB Zilver te koop! 3 maanden oud + gara...

Heb 't opgezocht, ben zelf niet niet gedupeerd, vind 't wel rot voor jullie, hoop, dat er nog 'n oplossing komt.
Jammer, dat 'Opgelet op Internet' niet meer bestaat.

Volgens Google Cache was de vraagprijs eerst € 575, in de laatste versie van de advertentie € 480:
https://webcache.googleus...nk&gl=nl&client=firefox-b
Heb 't voor de andere advertenties niet gecheckt, maar waren bij alle ads de vraagprijzen zoveel gezakt?

[ Voor 30% gewijzigd door Marly op 02-08-2017 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:49
Echt intens droevig bij een Tweaker met zo veel positieve refs. Waarschijnlijk gehacked? Doet toch afbreuk aan het veiligheidsgevoel op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-09 16:06
Begin je nu ook te twijfelen aan die positieve reviews van andere tweakers.... Helaas

Anderen verpesten het gewoon voor een ander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marly
Tja.., die positieve reviews zijn heus wel betrouwbaar, maar in 'n mensenleven kunnen dingen gebeuren, waardoor iemand kan 'omslaan', niet iedereen is daar gevoelig voor, sommigen blijven recht overeind, ook onder de moeilijkste omstandigheden, maar het kán, men zegt niet voor niets "een kat in nood maakt rare sprongen".
Maar bij iemand met zoveel goede feedback denk je dan toch eerder aan een gehackt account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 16:53
Aii, dat is flink balen. Ik ben heel benieuwd of deze 'class action' de politie wél in beweging gaat brengen!
Respect voor het mobilizeren van alle gedupeerden in ieder geval. Succes allen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:42
Waarom schrijven jullie geen beoordeling op dit profiel zodat er geen nieuwe slachtoffers komen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Flink balen. 'Gelukkig' zijn er meerdere gedupeerden en hebben jullie elkaar gevonden. Vaak doet de politie dan wel aan opsporing.

Even los van de hoeveelheid beoordelingen, maar € 390,- voor een Iphone 7 en € 90,- voor een Ipad mini 2 32gb, dan gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen.

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

Barbas

Gallego!

Met 5 sterren beoordeling uit 120 reviews zou ik de gok ook wel wagen, ondanks de zeer scherpe prijs.

Mejor así

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Barbas schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:58:
Met 5 sterren beoordeling uit 120 reviews zou ik de gok ook wel wagen, ondanks de zeer scherpe prijs.
Ik zou de gek denk ik ook wel wagen, maar dan absoluut alleen ophalen. Bij twijfelgevallen alleen ophalen en niet verzenden.

Desondanks erg vervelend voor de gedupeerden, maar misschien is het wel handig om wat persoonsgegevens weg te halen? De schandpaal hebben we lang geleden al afgeschaft en we hebben het hier nog niet over een veroordeelde.

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herkules
Stop niet voordat de dader gepakt is😊👍

Profiel is op non actief gezet vd betreffende tweaker, groeiend aantal gedupeerden helaas maar het minimum is bereikt voor een onderzoek dus hopelijk doet de politie hun werk dit keer.

De prijzen waren zeer aantrekkelijk wat heet erg laag maar met 120 beoordelingen en een profiel van 2011 denk je hmm moet kunnen en heeft maybe geld nodig of hoeft er geen hoofdprijs voor. Koop en verkoop ook al menig jaar hier en er zitten soms zeer mooie deals tussen😊

Blijkt maar weer dat je nog voorzichtiger moet zijn en check, check tripple check eer iets gekocht wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd in "Probleem met het installeren van OSX Lion Op Macbook A1278"

Dit lijkt de echte eigenaar te zijn van het account.

Ook zie je dat het laatste bericht totaal niet in lijn is met zijn normale schrijfstijl:

https://gathering.tweaker...nd/poster/400231/messages

Verder succes mensen... hopen dat het opgelost kan worden allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 16:41
Succes iedereen hoop dat julle je geld terug krijgen ben al door een aantal tweakers benaderd voor contactgegevens omtrent deze tweaker maar daar heb ik ook maar weinig info van (heb iets gekocht dus heb alleen naam en rekening nr en dat is goed gegaan dus dat is lijkt me nog de echte tweaker). Echt balen dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb ook een iphone gekocht :(
Dinsdag nam hij contact om de het bedrag terug te storten, omdat hij gehackt was
En nu geen reactie meer ontvangen

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Ai, nare situatie...
Even my 2 cents... Helaas ooit ook eens opgelicht geweest mbt aankoop laptop. Aangifte gedaan en uiteraard gebeurde er niks... Toen zelf groot aantal slachtoffers bij mekaar gezocht (zoals jullie hier doen), aangifte nummers gebundeld samen met alle relevante informatie van iedereen plus wat Google mij vertelde. Beste bak informatie waarmee we de politie best werk uit handen genomen hadden. Werd uiteindelijk zelfs opgepakt door Opgelicht! en is in de uitzending geweest. Dader is op basis van al die vergaarde informatie uiteindelijk door de politie gepakt en heb al het geld terug gehad. Mijn advies dus: samen sta je sterk! Bundel de info, haal desnoods de media er bij en blijf de politie lastig vallen, maar waar mogelijk ook helpen (uiteraard zonder eigen rechter te gaan spelen!).
Hopelijk wordt het opgelost. Succes!

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokke2711
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-07 23:12
En ook ik heb de iPad gekocht...
Ik stel mij dan ook vragen bij de beveiliging van Tweakers... Hoe kan men zo simpel een account hacken...Ik ben een leek dus ken er helaas niets van.
Maar hoe lang is dit al aan de gang? En heeft die persoon dan niet door dat iemand zijn account hackt? Want zoveel positieve beoordelingen dus die echte gebruiker is dan toch heel actief op Tweakers dus ik vind dit een rare situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
Wokke2711 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:54:
En ook ik heb de iPad gekocht...
Ik stel mij dan ook vragen bij de beveiliging van Tweakers... Hoe kan men zo simpel een account hacken...Ik ben een leek dus ken er helaas niets van.
Nou heel simpel: als ik jou wachtwoord weet kan ik als jou inloggen...
En als je voor verschillende sites hetzelfde wachtwoord gebruikt kun je op manieren buiten Tweakers om aan het wachtwoord komen..

[ Voor 14% gewijzigd door Puc van S. op 02-08-2017 10:58 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
misschien iemand die wilde stoppen op tweakers en voor het laatst een grote vangst wilde doen ? (advocaat van de duivel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het kan aan mij liggen, maar is het niet wat vreemd als een "gehackt" account opeens zegt om geld terug te storten? Als dit "originele" gebruiker is, heeft hij dit bedrag nooit ontvangen neem ik aan? Het geld is dan waarschijnlijk naar de rekening van "hacker" zijn.

Aangezien het hier om een account gaat die ook veel advertenties heeft gehad die wel allemaal gewoon goed zijn gegaan. Zijn de IBAN nummers al met elkaar vergeleken? De gedupeerden hebben volgens mij dus overgemaakt naar NL09 INGB 0701 506XXX, maar is dit dezelfde rekeningnummer voordat er gedupeerden waren?

Als het dezelfde rekeningnummer is, lijkt het mij niet dat het om een "gehackt" account gaat. Of zijn rekening moet zelfs gehackt zijn..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

We zijn ervan op de hoogte. Gisteren zijn de (mogelijk) betrokken accounts gesloten en is geprobeerd in contact te komen. Tot op heden is er geen reactie gekomen.

Ik wil er wel op wijzen dat het publiekelijk plaatsen van persoonsgegevens niet is toegestaan, en mogelijk zelfs strafbaar is. Het is toe te juichen dat gedupeerden elkaar vinden en informatie delen, maar dat is wat anders dan een publieke name & shame, zeker als er onduidelijkheid is over wie hoe wat of waar.

Wellicht kunnen mensen zich specifiek verzamelen op een algemeen platform; er was vroeger opgeletopinternet.nl maar die zijn gestopt. Veel mensen melden zich ook op https://opgelicht.avrotros.nl/forum/categories.php
Blijkbaar hanteren die sites andere / minder regels ten aanzien van publicatie van persoonsgegevens.

Aan onze zijde zijn wij in ieder geval onderzoek gestart en zijn wij informatie aan het verzamelen zodat we onze zaken op orde hebben als de instanties die opvragen. Persoonsgegevens over mogelijk betrokkenen kunnen wij helaas niet aan gedupeerden verstrekken omdat we simpelweg gebonden zijn aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens.

Wat wel duidelijk is, is dat bepaalde accountgegevens als gecompromitteerd te vinden waren op https://haveibeenpwned.com/ en dat vlak voor deze situatie begon het account is aangepast. De meeste gegevens daar zijn buitgemaakt bij een hack van LinkedIn enkele jaren terug. Als je dus hier hetzelfde mailadres en wachtwoord gebruikt als ten tijde van die hacks, dan kunnen mensen met die gegevens inloggen.

Velen hebben bericht gehad dat er iets mis ging met het account en dat geld terug zou komen. Ons vermoeden is dat degene die er achter zit inmiddels doorhad dat zijn werkelijke identiteit ook eenvoudig te achterhalen was.
In dat licht is het apart dat op onze communicatie richting betrokken accounts geen reactie is gekomen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2017 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herkules
Goed dat jullie het oppakken, is een zaak aan het worden van enkele duizenden euro's.

Als jullie een dossiernummer oid dan graag even hier vermelden dat kan dat bij de politie doorgegeven worden gezien er al aangiftes lopen en steeds meer bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jullie bij de aangifte verwijzen naar het account, dan heeft de politie voldoende informatie waarmee wij onze gegevens weer bij de hand hebben.

Wij prefereren de weg dat de politie het bij ons opvraagt, zoals waar we ook regelmatig aan hebben meegewerkt, in plaats van het verstrekken van gegevens aan personen. Uiteraard zijn er bepaalde plichten ook voor ons, zowel ten aanzien van beschermen van het platform als ten aanzien van persoonsgegevens, maar het is mi niet onredelijk dat wij op een verzoek van de bevoegde instantie wachten: dat is immers ook de partij die er daadwerkelijk iets mee moet doen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2017 13:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
Zeer vervelende situatie...

Ik heb ook al klein vermoede dat er iets niet klopte, maar een slecht gerefurbished toestellen voor dat prijs kan dan weer wel, hij heeft alleen nergens gemeld dat het refurbished zijn. Het is dus of een zeer slechte verkoper of een oplichter.

Hier zie je ook dat hij in het verleden niet echt goed heeft gehandeld:

https://tweakers.net/aanbod/rating/428625/
https://tweakers.net/aanbod/rating/425193/
https://tweakers.net/aanbod/rating/239031/
https://tweakers.net/aanbod/rating/221529/
https://tweakers.net/aanbod/rating/221067/

Als ik zo lees is hij niet echt gehackt maar gewoon puur met gedachten om mensen op te lichten.
Hij heeft blijkbaar ook naam wijziging gedaan van "vijfdertig" naar "eentwintig"

Misschien kunnen jullie mailtje sturen naar de mensen die het spullen wel heeft gekregen in zijn beoordeling, zoals iPad air en dell laptop om daar adres achter te halen.

Succes met afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Mogge, ook ik gevallen voor deze scam, niet goed opgelet en teveel uitgegaan van de vele en goede reviews.

400 euro pleite vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herkules
toevoegen aan onze whatsapp groep daarin staat heel veel info en er komt een groot onderzoek bij de politie want het loopt denk ik al richting €5000 en daar komt vast nog een paar duizend bij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Klokhuisje schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:10:
Zeer vervelende situatie...

Ik heb ook al klein vermoede dat er iets niet klopte, maar een slecht gerefurbished toestellen voor dat prijs kan dan weer wel, hij heeft alleen nergens gemeld dat het refurbished zijn. Het is dus of een zeer slechte verkoper of een oplichter.

Hier zie je ook dat hij in het verleden niet echt goed heeft gehandeld:

https://tweakers.net/aanbod/rating/428625/
https://tweakers.net/aanbod/rating/425193/
https://tweakers.net/aanbod/rating/239031/
https://tweakers.net/aanbod/rating/221529/
https://tweakers.net/aanbod/rating/221067/

Als ik zo lees is hij niet echt gehackt maar gewoon puur met gedachten om mensen op te lichten.
Hij heeft blijkbaar ook naam wijziging gedaan van "vijfdertig" naar "eentwintig"

Misschien kunnen jullie mailtje sturen naar de mensen die het spullen wel heeft gekregen in zijn beoordeling, zoals iPad air en dell laptop om daar adres achter te halen.

Succes met afhandeling.
Zozo, dat zijn aardige uitspraken op basis van geen enkel bewijs. De ratings die je aanhaalt (op 120!) stuks waar in het algemeen niets mis mee is, zijn ook van een totaal andere orde dan wat we nu zien. Bij 2 van de 5 die je aanhaalt was hij koper, dus sowieso niet relevant. Bij 2 gaat het om problemen na ontvangst, en bij 1 zou het niet ontvangen zijn.

Een nickchange in 2014 is relevant, omdat... ?

Als je niets zinnigs toe te voegen hebt, post dan niet. We gaan hier geen heksenjacht houden en we houden het bij feiten. We hebben inmiddels een reactie van iemand die zegt de eigenaar te zijn van het account, en we zoeken dat verder uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2017 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaMoon
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-08 18:43
Modbreak:En dan doen we het dus maar via een modbreak: we gaan hier niet op basis van aannames allerlei conclusies trekken over wat er met het account aan de hand is. Het veroorzaakt alleen maar ruis. Wie feiten heeft mag die aanbrengen

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2017 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoeveel is de schade tot nu toe?

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
Modbreak:De volgende offtopic reactie == ban.

Ik begrijp dat er emotie leeft, maar zoals gezegd: we beginnen geen heksenjacht, we houden het bij feiten. Op dit moment zijn we aan het kijken wat voor informatie we kunnen bemachtigen, om de zaak mogelijk verder te helpen - waar we op geen enkele wijze toe verplicht zijn en mijlen verder gaat dan welke tweedehands site dan ook.

Je kan dus kiezen: je gaat hier op de site en de mods lopen bashen die zich voor de zaak inzetten, waardoor we waarschijnlijk iedere wil verliezen ons nog verder in te zetten dan wat eventueel reactief door de polite vereist wordt, of je respecteert de regels die hier al jaren en jaren gelden en we proberen de zaak ook van onze kant vlot te trekken.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2017 13:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Modbreak:De volgende offtopic reactie == ban.

Ik begrijp dat er emotie leeft, maar zoals gezegd: we beginnen geen heksenjacht, we houden het bij feiten. Op dit moment zijn we aan het kijken wat voor informatie we kunnen bemachtigen, om de zaak mogelijk verder te helpen - waar we op geen enkele wijze toe verplicht zijn en mijlen verder gaat dan welke tweedehands site dan ook.

Comment over verwijzing naar andere user noted en aangepast.

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2017 13:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marly
Beste mensen, ga nou geen ruzie maken over 'bijzaken', indien er nog meer gedupeerden zijn (hopelijk niet!) moeten die dit topic kunnen vinden, niemand heeft er iets aan, wanneer het ontspoort, en gesloten wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Misschien een idee voor Tweakers om two-factor authentication in het leven te roepen voor het gebruik van V&A? Zou op een vrij simpele manier dit soort situaties en een hoop andere gelegenheids-oplichters afschrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon538
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-01 19:26
@SniperFox net zoals steam inderdaad. en op steam is het ook veel veiliger dus dat vind ik een goed idee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het meedenken wordt gewaardeerd, maar het is hier wel offtopic ;)
Overigens zien we situaties als deze (gelukkig) heel weinig, en is het uiteindelijk sowieso een probleem als er databases met wachtwoorden op straat komen te liggen en mensen dezelfde accountgegevens op meerdere plekken gebruiken ;)

Anyway... Zo ik het begrijp heeft degene die ooit het genoemde account aanmaakte nu contact met de gedupeerden in de chat. Wij hebben ook contact en het advies gegeven dat hij ook aangifte doet. Ik hoor dat dat tot zover constructief verloopt en hoop dat dat zo blijft.

Aan onze kant is er contact met een andere persoon, die op dit moment dit aangeeft:
Diegene die gebruik heeft gemaakt van beide accounts zegt dat de producten kapot waren en diegene wil graag het geld terugstorten naar alle klanten die het geld overgeboekt hebben.

Hij heeft wettelijk nog niemand opgelicht. Dus als je bewijs kan sturen welke mensen het geld hebben overgeboekt dan zal diegene het geld terugstorten.
Ik zal voorstellen dat hij simpelweg alle ontvangen gelden van de afgelopen dagen retour afzender doet; het lijkt me dat hij geen voordeel hoeft te hebben van mensen die zich toevallig niet melden. Desalniettemin, als er een lijst is opgesteld tussen gedupeerden, dan ontvangen we die ook graag.
Zelf heb ik geen whatsapp (want Facebook :P), maar wellicht kunnen gedupeerden ook hier een DM groep maken en mij daar toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalMess
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-09 23:09
Kreeg vanochtend een PM op Tweakers van een vermeend slachtoffer van hem of ik misschien nog contact gegevens had van hem omdat hij niet te bereiken is, en die heb ik nog doordat ik de screenshots nog had van de aanvaring die ik met deze man had. Hoop dat deze mensen niet echt slachtoffer zijn geworden van oplichting.. Mocht het een staartje krijgen dan zou ik deze gegevens erbij kunnen pakken.

(Die aanvaring had betrekking op dit: https://tweakers.net/aanbod/rating/221529/ )

EDIT: Constateer wel dat hij meerdere namen gebruikt en adressen... Dit aan de hand van advertenties, V&A, en contact onderling, via WhatsApp & Tweakers. Allemaal aantoonbaar.

[ Voor 66% gewijzigd door RoyalMess op 02-08-2017 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyalMess schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:30:
Kreeg vanochtend een PM op Tweakers van een vermeend slachtoffer van hem of ik misschien nog contact gegevens had van hem omdat hij niet te bereiken is, en die heb ik nog doordat ik de screenshots nog had van de aanvaring die ik met deze man had. Hoop dat deze mensen niet echt slachtoffer zijn geworden van oplichting.. Mocht het een staartje krijgen dan zou ik deze gegevens erbij kunnen pakken.

(Die aanvaring had betrekking op dit: https://tweakers.net/aanbod/rating/221529/ )

EDIT: Constateer wel dat hij meerdere namen gebruikt en adressen... Dit aan de hand van advertenties, V&A, en contact onderling, via WhatsApp & Tweakers. Allemaal aantoonbaar.
Ja, dat is omdat inmiddels ook bevestigd is dat het account door een ander is overgenomen. Waarschijnlijk omdat de inloggegevens hetzelfde waren als die op LinkedIn, wiens database in 2012 op straat kwam te liggen. Vervelend dat die ervaring slecht verliep, maar degene met wie jij de ervaring had en de gedupeerden zitten inmiddels in dezelfde chatgroep omdat ze allemaal slachtoffer blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 22:22
@Verwijderd Bij de afspraak tot verkoop heeft de nieuwe eentwintig niets vermeld over kapot zijn van spullen. (1) Als ik het goed inschaf heeft hij de ipad en iphone meerdere keren verkocht (2). Beide handelswijzen zijn niet zuivere koffie en juridisch aanvechtbaar.
Dat getiept hebbende is het leed al veel minder als hij het geld terugbetaalt. De betalers ziet hij gewoon op de ing bankrekening, kortom daar hoeft niet aan voorwaarden, noch aktie behalve dan door hemzelf op ondernomen te worden.

[ Voor 2% gewijzigd door tweazer op 02-08-2017 15:56 . Reden: vieptauwten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweazer schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:55:
@Verwijderd Bij de afspraak tot verkoop heeft de nieuwe eentwintig niets vermeld over kapot zijn van spullen. (1) Als ik het goed inschaf heeft hij de ipad en iphone meerdere keren verkocht (2). Beide handelswijzen zijn niet zuivere koffie en juridisch aanvechtbaar.
Dat getiept hebbende is het leed al veel minder als hij het geld terugbetaalt. De betalers ziet hij gewoon op de ing bankrekening, kortom daar hoeft niet aan voorwaarden, noch aktie behalve dan door hemzelf op ondernomen te worden.
Nee precies, dat heb ik ook duidelijk gemaakt.

Er wordt gehoopt dat niet iedereen zich meldt (wat helaas vaak zo is) en de hele situatie dus toch winstgevend is. Ik heb geëist dat gewoon alles van de afgelopen dagen terug gaat. Als vrijdag dan blijkt dat er mensen zijn die het niet terug hebben, dan alsnog als hele groep aangifte doen, inclusief de eigenaar van het account wegens identiteitsfraude.

Want zelfs als iedereen is terugbetaald, staat dát gewoon nog open en is net zo goed een strafbaar feit.

Nee, ik ben zeer duidelijk geweest dat er pro-activiteit wordt verwacht. We zijn wel goed maar niet gek, en hebben (helaas...) al vaker met dit soort bijltjes gehakt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2017 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
@Verwijderd toch de dader gevonden met ipnummer of een domme fout zijnerzijds ? Gokje ~ knip - niet relevant :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2017 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweazer
SniperFox schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:42:
Misschien een idee voor Tweakers om two-factor authentication in het leven te roepen voor het gebruik van V&A? Zou op een vrij simpele manier dit soort situaties en een hoop andere gelegenheids-oplichters afschrikken.
Of IMHO beter: bij een PM ipnummers vermelden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiejeben
tweazer schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:08:
[...]

Of IMHO beter: bij een PM ipnummers vermelden ?
Laten we hopen dat de dader de overgemaakte bedragen terug stuurt, specificaties zoals een IP-adres is tegenwoordig makkelijker dan ooit om te verbergen d.m.v. een proxy of VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokke2711
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-07 23:12
Hoe kan ik toegevoegd worden aan de WhatsApp groep? Ik wil hier uiteraard ook in om de verdere vorderingen te volgen.
Alvast bedankt voor de reactie!
Mvg,
Wouter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
@Wokke2711 De TS even een berichtje sturen denk ik, volgens mij is hij ook de beheerder van de WhatsApp groep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jadang
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:57
@Wokke2711 Ik heb je een DM gestuurd.

Hopelijk krijgt eenieder op korte termijn inderdaad zijn geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

@Verwijderd is iets van 2FA niet mogelijk voor Tweakers? Daarmee voorkom je dergelijke account hacks ook weer sneller toch?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Markimoo schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:01:
@Verwijderd is iets van 2FA niet mogelijk voor Tweakers? Daarmee voorkom je dergelijke account hacks ook weer sneller toch?
2FA, IP nummers, maakt allemaal niet uit. Als de deal er mooi uit ziet trappen veel mensen er helaas toch steeds weer in. Daar helpt geen beveiliging tegen. Het enige wat echt helpt is je gezond verstand gebruiken :)

En over hoe we V&A veiliger kunnen maken loopt al een topic, dus graag on-topic blijven.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:04
Ook ik ben een gedupeerde.
Ik heb 90 euro overgemaakt voor de iPad mini. Vond het al te mooi om waar te zijn, maar gezien de hoge puntenscore dacht ik dat het wel goed zou zitten.
Na een dag bood hij gelijk aan om het geld terug te storten. Dus ik dacht dat het wel goed zou komen.
Heb ook mijn geld nog niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een DM draad gestart met de mensen die geld overgemaakt (lijken te) hebben. Gaan we daar verder :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.