Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• FJP84
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 22-09 22:32
quote:
acja88 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 20:15:
Bedankt voor de verwijzing. Het is gefixed. De Redmi 5 plus Global draait nu uitstekend op de developer ROM (dus niet de stable ROM downloaden!) met Nederlandse taal.... Unlocken inderdaad niet nodig... Kost maar 5 minuten tijd... Even de global developers ROM downloaden (http://en.miui.com/download-340.html) op je telefoon en dan updaten via instellingen... Het is een fluitje van een cent eigenlijk.

[...]
Is er met deze methode sprake van een complete wipe van de data?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16:16

nwagenaar

God, root. What's the differen

Voor de beantwoording van die vraag quote ik mijzelf even:
quote:
nwagenaar schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:22:
Overigens is de Global Dev ROM voor de Redmi 5 Plus Global beschikbaar gemaakt en deze kun je flashen via de Xiaomi Flasher en zonder dat je bootloader hoef te unlocken (miui_HM5PlusGlobal_8.3.15_e69c117bf5_7.1.zip)

Een andere optie als je met Global Stable draait om dit je de MIUI Updater te doen (About Phone -> System Update -> Choose Update).

In beide gevallen worden je gegevens gewiped, dus wees wel voorzichtig.
Met andere woorden: Ja!

Mijn Neo Geo MVS collectie

• Cryostorm
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 14-09 08:18
Is er niemand hier die hem gebruikt i.c.m een tele2 abbo? Ik zou graag willen weten of ik de enige ben met dit probleem. Na een week spelen met de instellingen, is de 4G snelheid nog steeds echt abominabel. Het vreemde is dat mijn vrouw met haar note 4 wel netje gewoon haar volle snelheid haalt. Zou het dan misschien aan de stock rom kunnen liggen?

• mcfranklin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13-04-2018
1 dag in bezit in combination met tele2 haal 2 tot 20 Mbps op de speedtestjes, niet heel geweldig dus, het feit dat er rechtsbovenin wel altijd 4g staat als ik datagebruik zegt toch wel dat het in order is? Heb er allemaal niet heel feel verstand van:)

• PerlinNoise
  • Registratie: november 2012
  • Niet online
quote:
mcfranklin schreef op woensdag 11 april 2018 @ 17:51:
1 dag in bezit in combination met tele2 haal 2 tot 20 Mbps op de speedtestjes, niet heel geweldig dus, het feit dat er rechtsbovenin wel altijd 4g staat als ik datagebruik zegt toch wel dat het in order is? Heb er allemaal niet heel feel verstand van:)
Na 15 dagen eindelijk kunnen unlocken... Hier Simpel (t-mobile netwerk), bij mij thuis haal ik 7mbps (binnen), bij mijn ouders 30mbps binnen, 70mbps buiten. Best wel afhankelijk van locatie dus.

It doesn’t matter what we want, once we get it, then we want something else.

• mcfranklin
Eerder in het topic had Damian het over een app om 4g te forceren om zo de home snelheden te halen.wat bedoeld hij hier Mee en welke app is dit? Weet tevens iemand een app om the checken of je telefoon b20 ondersteunt? Ik twijfel een beetje namelijk!

• Remcom00
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22-09 23:04

Remcom00

hij is gek

Heb een probleempje met m'n Xiaomi account. Wil een telefoonnummer toevoegen maar ik krijg geen verification code, ook al via de telefoon geprobeerd in te loggen en dan een nummer te koppelen.
Kom niet verder als:

Staat ook niks nuttigs in het linkje onderaan.
Ik neem aan dat de code gewoon via SMS wordt gestuurd?

E: Okay ik had dus nog een account op dit telefoonnummer uit 2012. Daarmee ingelogd, maar daarmee moet ik dus ook een verification code via SMS krijgen. Werkt ook niet :'(.

E2: Als ik naar Settings>Mi Account>Account security>Devices ga staat er "SIM card isn't installed or activated" terwijl bellen etc gewoon werkt. Wat staat daar bij jullie?
quote:
Cryostorm schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:24:
Is er niemand hier die hem gebruikt i.c.m een tele2 abbo? Ik zou graag willen weten of ik de enige ben met dit probleem. Na een week spelen met de instellingen, is de 4G snelheid nog steeds echt abominabel. Het vreemde is dat mijn vrouw met haar note 4 wel netje gewoon haar volle snelheid haalt. Zou het dan misschien aan de stock rom kunnen liggen?
Heb de global versie 32GB/3GB van Banggood sinds een paar dagen icm Tele 2. Woon in Groningen net buiten het centrum, binnenshuis eerste etage haal in 19 down 2 up met 23ms ping. Best normale snelheden geloof ik. Sneller vergeleken met m'n vorige toestel, een Galaxy A5 2016.

Remcom00 wijzigde deze reactie 11-04-2018 23:54 (15%)

hoidoei

• Cryostorm
Ik heb met de app LTE discovery gekeken met welke banden ik verbonden ben. Op werk ben ik verbonden met band 7 en haal ik een snelheid van ong 5MB/ps. Thuis (Barendrecht) ben ik verbonden met band 20 en haal ik max 1.5 MB/ps. Ik heb overigens ook een andere simkaart geprobeerd van vodafone met 4g en het rare is dat ik precies dezelfde snelheden haal. Ik heb mijn huidige simkaart van tele2 ook in mijn oude sony Z5 premium gestopt en daar haal ik wel netjes thuis 25-30 MB/ps mee. Ik weet het even niet meer.

• Gerard4
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 20-09 18:56
Wat is de batterijduur vergeleken met de redmi 3/4?

• Cryostorm
Ik haal er ongeveer twee dagen mee. En ik gebruik hem redelijk intensief.

• mcfranklin
quote:
Remcom00 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 23:37:
Heb een probleempje met m'n Xiaomi account. Wil een telefoonnummer toevoegen maar ik krijg geen verification code, ook al via de telefoon geprobeerd in te loggen en dan een nummer te koppelen.
Kom niet verder als:
[afbeelding]
Staat ook niks nuttigs in het linkje onderaan.
Ik neem aan dat de code gewoon via SMS wordt gestuurd?

E: Okay ik had dus nog een account op dit telefoonnummer uit 2012. Daarmee ingelogd, maar daarmee moet ik dus ook een verification code via SMS krijgen. Werkt ook niet :'(.

E2: Als ik naar Settings>Mi Account>Account security>Devices ga staat er "SIM card isn't installed or activated" terwijl bellen etc gewoon werkt. Wat staat daar bij jullie?

[...]

Heb de global versie 32GB/3GB van Banggood sinds een paar dagen icm Tele 2. Woon in Groningen net buiten het centrum, binnenshuis eerste etage haal in 19 down 2 up met 23ms ping. Best normale snelheden geloof ik. Sneller vergeleken met m'n vorige toestel, een Galaxy A5 2016.
Heb je her Dan over Mbps of mb per second?

• Remcom00
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22-09 23:04

Remcom00

hij is gek

quote:
mcfranklin schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:48:
[...]

Heb je her Dan over Mbps of mb per second?
Ohja ook wel handig om te vermelden haha. gaat om megabit per seconde. Net in de binnenstad getest en daar haal ik 50 mb/s down en 20mb/s up.

hoidoei

• mcfranklin
quote:
Remcom00 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:01:
[...]

Ohja ook wel handig om te vermelden haha. gaat om megabit per seconde. Net in de binnenstad getest en daar haal ik 50 mb/s down en 20mb/s up.
Haha om wederom verwarring te voorkomen: die 50 en die 20 zijn dus echt megabytes per second : met andere wooden:je download daar dus met 20 megabytes per second? Dat zou voor mij wel acceptable zijn maar mijn Max is echt maar bij hoge uitzondering 34 Mbps/3mb per sec. Wat zijn jouw instellingen in de networkoptie screens?

• MadButch
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 24-04 12:52
Wou hem gaan bestellen bij banggood, maar zie dat ze de 4gb/64 niet in rose hebben :(
Heb maar een vraag gesteld, misschien dat hij er nu wel is...

Heeft iemand anders een link voor de rose 4gb/64gb global met B20?

EDIT: Heb ook op AlEx zitten kijken, maar die B20 versie hebben ze nergens in rose, alleen zwart en goud.

Alvast bedankt!

MadButch wijzigde deze reactie 13-04-2018 10:44 (18%)

• kenny666
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 02-05-2018
TWRP er op zetten lukt voor geen ene meter.Wat een kloteding.
hij is unlocked,daarna TWRP erop via ADB,maar na restarten gooit ie hem er weer af zodat ik steeds opnieuw er op moet zetten.
En ALS ik dan dus in TWRP zit, dan zegt ie dat internal storage 0 MB is en kan ik dus niet rooten of rom installeren!
waarom werkt dit allemaal niet zoals het hoort??
uren lang ben ik bezig met dit stomme gedoe.
oplossing???rom sideloaden met ADB??
Heeft iemand de redmi 5 plus succesvol geflashed met TWRP en ROM?
misschien kan diegene dan even stap voor stap uitleggen hoe,daar ben ik wel benieuwd naar namelijk.

kenny666 wijzigde deze reactie 14-04-2018 05:43 (31%)

• PerlinNoise
  • Niet online
quote:
kenny666 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 05:27:
TWRP er op zetten lukt voor geen ene meter.Wat een kloteding.
hij is unlocked,daarna TWRP erop via ADB,maar na restarten gooit ie hem er weer af zodat ik steeds opnieuw er op moet zetten.
En ALS ik dan dus in TWRP zit, dan zegt ie dat internal storage 0 MB is en kan ik dus niet rooten of rom installeren!
waarom werkt dit allemaal niet zoals het hoort??
uren lang ben ik bezig met dit stomme gedoe.
oplossing???rom sideloaden met ADB??
Heeft iemand de redmi 5 plus succesvol geflashed met TWRP en ROM?
misschien kan diegene dan even stap voor stap uitleggen hoe,daar ben ik wel benieuwd naar namelijk.
Ja hier gelukt. Eerst alle partities backuppen naar micro SDkaart (fat32), dan format data, data partitie is enqrypted bij default, daarom dus 0mb. Daarna kun je een ROM flashen vanaf micro SD kaart. Als TWRP niet wil blijven, telefoon in fastboot modus zetten, dan op pc:
code:
1
fastboot boot recovery.img

• kenny666
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 02-05-2018
quote:
PerlinNoise schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 07:35:
[...]

Ja hier gelukt. Eerst alle partities backuppen naar micro SDkaart (fat32), dan format data, data partitie is enqrypted bij default, daarom dus 0mb. Daarna kun je een ROM flashen vanaf micro SD kaart. Als TWRP niet wil blijven, telefoon in fastboot modus zetten, dan op pc:
code:
1
fastboot boot recovery.img

als ik in fastboot zet en vervolgens in ADB invoer "fastboot boot recovery.img", dan komt er te staan "cannot load 'recovery': No such file or directory"
"fastboot boot recovery twrp-3.2.1-0-vince.img" geeft dezelfde melding.

Dus wat nu?

kenny666 wijzigde deze reactie 16-04-2018 15:28 (94%)

• FJP84
Update:
Ota update geïnstalleerd. So far, so good! Niks op aan te merken.

Ik heb een ota binnen voor Global rom 9.5.4.0.
Ik lees op MIUI forum over battery drain in deze versie.

Dus mijn vraag: heeft iemand van jullie deze al draaien en wat zijn de ervaringen op dit gebied?

Alvast bedankt!

FJP84 wijzigde deze reactie 17-04-2018 22:27 (15%)

• G.Scholtens
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:22
Krijg als het goed is morgen mijn toestel binnen, heb gekozen voor de 64gb versie.
Om het toestel dus op nederlands te krijgen hoef ik dus alleen maar de developers rom erop te zetten als ik het goed door het gelezen hier? Dus geen inlock etc nodig?

Of zijn er nog andere voordelen met unlocken?

• PerlinNoise
  • Niet online
quote:
G.Scholtens schreef op woensdag 18 april 2018 @ 17:40:
Krijg als het goed is morgen mijn toestel binnen, heb gekozen voor de 64gb versie.
Om het toestel dus op nederlands te krijgen hoef ik dus alleen maar de developers rom erop te zetten als ik het goed door het gelezen hier? Dus geen inlock etc nodig?

Of zijn er nog andere voordelen met unlocken?
Ik heb mijn toestel 15 dagen niet gebruikt vanwege het wachten op unlock. Ik durf het toestel niet te gebruiken met Chinese spyware...

• G.Scholtens
quote:
PerlinNoise schreef op woensdag 18 april 2018 @ 17:57:
[...]

Ik heb mijn toestel 15 dagen niet gebruikt vanwege het wachten op unlock. Ik durf het toestel niet te gebruiken met Chinese spyware...
Toestel gister ontvangen, direct de dev rom erop gezet. En toestel nu netjes in nederlands. Tot op heden zeer tevreden met het toestel.

Android zelf wel even wennen als je van iphone afkomt, maar ja dat went ook wel weer

• FJP84
quote:
nwagenaar schreef op zondag 8 april 2018 @ 09:15:
Voor de beantwoording van die vraag quote ik mijzelf even:

[...]

Met andere woorden: Ja!
Nog bedankt.

In het verlengde hiervan: worden nieuwe Developer rom versies daarna via OTA beschikbaar die te installeren zijn zonder wipe?

• Herman456
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22-09 22:41
Nou ik heb er ook een. Geleverd via Engeland en dus kennelijk geen douanekosten. Ik heb de global versie.
Ik heb hem sinds gisteren, maar wat tegenvalt zijn de kleuren. Rood is een beetje steenrood, geel neigt naar mosterdgeel.Ze hebben zelf er ook wel wat lelijke screensavers op gezet, dat verpest het oojk wat, en de pictogrammen zijn lelijk. Vaalgroen, grijsblauw, welke Chinees verzint het? Wat er uitspringt is het speakertje! Wat een leuk geluid komt er uit zeg. He-le-maal goed. Ik ga nog verder, maar de 4G problemen met Tele2 lijken niet aanwezig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 13:32
quote:
G.Scholtens schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:00:
[...]

Toestel gister ontvangen, direct de dev rom erop gezet. En toestel nu netjes in nederlands. Tot op heden zeer tevreden met het toestel.

Android zelf wel even wennen als je van iphone afkomt, maar ja dat went ook wel weer
Als je de Global versie van de Xiaomi Redmi 5 Plus hebt besteld is de Nederlandse taal al geïnstalleerd in de firmware. Een dev rom is dus niet nodig bij dit toestel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Herman456
Bij mij zat er geen Nederlands op met de Global version.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dre-nl
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 31-08 11:52
Ook hier gewoon NL op de global versie incl band 20 (gekocht via Belsimpel)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 13:32
quote:
Herman456 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 00:07:
Bij mij zat er geen Nederlands op met de Global version.
Ik weet niet meer of Nederlands al aanwezig was bij het uitpakken van de telefoon maar na de updates die OTA gedaan werden in ieder geval wel.
( Ik had in eerste instantie het toestel op Engels staan maar kwam in problemen met de spellingcontrole tijdens het swipen bij Whatsapp) .
Daarna op Nederlands gezet en nu werkt alles prima en mijn wild geveeg over het scherm wordt netjes omgezet in begrijpbare taal :+

• TheDylanSneaker
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 08-09 01:16
Gegroet,

Sinds kort heb ik een Redmi 5 plus, maar heb per ongeluk de Android system folder verwijderd, wat als resultaat heeft dat als ik de telefoon aanzet ik constant naar het Mi Recovery 3 scherm gestuurd wordt.
Hoe fix ik dit?

• PerlinNoise
  • Niet online
quote:
TheDylanSneaker schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:50:
Gegroet,

Sinds kort heb ik een Redmi 5 plus, maar heb per ongeluk de Android system folder verwijderd, wat als resultaat heeft dat als ik de telefoon aanzet ik constant naar het Mi Recovery 3 scherm gestuurd wordt.
Hoe fix ik dit?
Backup? :)

• TheDylanSneaker
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 08-09 01:16
quote:
Heb 'k nie |:(

TheDylanSneaker wijzigde deze reactie 17-05-2018 19:41 (0%)
Reden: Verkeerde emoji

• hars73
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15:02

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

In de zoektocht naar een vervanger van de 7" Asus tablet met Android 4.2 van m'n zoontje kwam ik op het idee om eens te kijken naar een groot formaat telefoon. Aangezien de tabletmarkt behoorlijk op z'n gat ligt en er maar weinig fatsoenlijks te krijgen is in de budget prijsklasse. Hij heeft ook nog een telefoon waar ie eigenlijk alleen whatsapp op doet, vaak vergeet te kijken, dus combinatie van 2 apparaten zou een mooie vervanging zijn.

En daarbij stuitte ik dus op de Redmi 5 plus als mooi budget alternatief. Aangezien een beetje (licht) gamen wel belangrijk is, ik vermoed dat de 625 van de Redmi altijd sneller is dan de MT8125 quadcore op 1.2Ghz van de Asus?

En 6" natuurlijk wel iets kleiner dan een 7" tablet, maar vermoed dat dat verschil uiteindelijk niet veel uit zal maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Herman456
Ook op mijn moeders redmi 5 plus geen nederlands standaard. Echter... na een update die hij zelf ophaalde wel Nederlands.

Kan ik switchen van developers naar stable rom?

Herman456 wijzigde deze reactie 26-05-2018 06:16 (43%)

• Negah77
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 20-02 14:10
quote:
hars73 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:23:
In de zoektocht naar een vervanger van de 7" Asus tablet met Android 4.2 van m'n zoontje kwam ik op het idee om eens te kijken naar een groot formaat telefoon. Aangezien de tabletmarkt behoorlijk op z'n gat ligt en er maar weinig fatsoenlijks te krijgen is in de budget prijsklasse. Hij heeft ook nog een telefoon waar ie eigenlijk alleen whatsapp op doet, vaak vergeet te kijken, dus combinatie van 2 apparaten zou een mooie vervanging zijn.

En daarbij stuitte ik dus op de Redmi 5 plus als mooi budget alternatief. Aangezien een beetje (licht) gamen wel belangrijk is, ik vermoed dat de 625 van de Redmi altijd sneller is dan de MT8125 quadcore op 1.2Ghz van de Asus?

En 6" natuurlijk wel iets kleiner dan een 7" tablet, maar vermoed dat dat verschil uiteindelijk niet veel uit zal maken.
Let wel op de beeldverhouding (19:9 ipv van de 'ouderwetse' 16:9). Het scherm is dus wel 6 inch (diagonaal), maar is eigenlijk nauwelijks groter dan een 'normaal' 5,5 inch scherm. Ze hebben er alleen wat pixels in de lengte bijgedaan. Het toestel is ook gewoon ongeveer even groot als een 'normale' 5,5 inch smartphone. Er zal dus toch wel een aardig verschil zijn met een 7 inch tablet, denk ik.

• Herman456
Erg fijne telefoon. Nadelen zijn de iets mindere kleuren op het scherm en de camera ten opzichte van mijn Galaxy J5 2016. Maar voor de rest een erg fijne telefoon. Ook niet zo heel avontuurlijk: mijn moeder heeft er nu ook een en er is niets engs of exotisch aan. Alles werkt ook in het Nederlands. Voorlopig zeg ik: goede kwaliteit tegen bodemprijzen. Was er een nadeel? Ja, fotokluisje Kycalc werkt niet goed, maar daarvoor een andere genomen die werkt wel.
Geen problemen met Tele2 en Hollandse nieuwe in de randstad. Ik heb de globale versie.
Geeft aan hoeveel je verbruikt heb qua data en telefoon. Geeft ook aan hoe lang het duurt voordat de batterij opgeladen is.

Herman456 wijzigde deze reactie 30-05-2018 23:04 (32%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• G.Scholtens
Mijn 5plus heb ik laten vallen, zit barst in scherm. Gelukkig nog wel normaal te gebruiken.
Kan ik in het noorden van het land ergens mijn telefoon scherm laten vervangen? Heb al paar zaken gemailed, maar meesten vragen €150 voor scherm vervanging.

Voor dat geld koop ik ook bijna een nieuwe een.
Zelf vervangen ga ik niet aan beginnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14:02
quote:
G.Scholtens schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:57:
Mijn 5plus heb ik laten vallen, zit barst in scherm. Gelukkig nog wel normaal te gebruiken.
Kan ik in het noorden van het land ergens mijn telefoon scherm laten vervangen? Heb al paar zaken gemailed, maar meesten vragen €150 voor scherm vervanging.

Voor dat geld koop ik ook bijna een nieuwe een.
Zelf vervangen ga ik niet aan beginnen.
Voor een telefoon uit deze prijsklasse kun je beter een nieuwe kopen.

In Nederland laten vervangen is doorgaans duur, tenzij je het zelf doet en dat wil je niet.

Je zou nog kunnen proberen bij een reparatie zaakje op de zwarte markt binnen te lopen en vragen of ze daar een zelf besteld scherm er in willen zetten voor je, maar ik blijf er bij dat je beter af bent met een nieuw toestel. Kost waarschijnlijk minder.

http://s.aliexpress.com/MnIjAJJv

Nomis wijzigde deze reactie 01-06-2018 10:14 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mehari72
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 19:49
Ik zie het probleem niet, een lcd met frame kost iets van 40 euro bij Aliexpress.
Hoef je niets te plakken, alleen maar alles overzetten.
En iemand vinden om dat te doen als je jezelf niet vertrouwd.
Ik heb trouwens vandaag een redmi 5 plus binnengekregen voor mijn vrouw, ziet er goed uit wel en gewoon nederlands te kiezen.

Mehari72 wijzigde deze reactie 01-06-2018 18:03 (42%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mehari72
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 19:49
Ik probeer data aan de gang te krijgen met een Lycamobile sim en dat wil maar niet lukken.
Zaterdag een Vodafone sim geprobeerd en die doet het gewoon.
Een probleem was dat het niet mogelijk was een apn in te stellen, ook niet in andere telefoons.
Gebeld met Lycamobile en die hebben dat geactiveerd, maar nog steeds geen data.
Vandaag deze sim in een Jiayu S3 geprobeerd en dan werkt data wel.
Alle instellingen wel 10x nagelopen, ik weet het even niet meer.
Ja een andere provider maar ik had al wat data betaald.
Volgens het doosje is het een global version.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• G.Scholtens
quote:
Mehari72 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 18:01:
Ik zie het probleem niet, een lcd met frame kost iets van 40 euro bij Aliexpress.
Hoef je niets te plakken, alleen maar alles overzetten.
En iemand vinden om dat te doen als je jezelf niet vertrouwd.
Ik heb trouwens vandaag een redmi 5 plus binnengekregen voor mijn vrouw, ziet er goed uit wel en gewoon nederlands te kiezen.
Ga inderdaad zelf frame bestellen, deze laat ik door telefoon zaak wel overzetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• s.korf
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 05-06-2018
Kan iemand mij uitleggen hoe ik op een simpele wijze een andere rom geinstalleerd krijg, het liefst stock android, maar zowiezo een rom met NL taal, mag ook Miui zijn.
Ik heb gister een unlock gedaan via de tool op de pc, dit leek goed te gaan (tot 100%) als ik nu opstart zie ik ook unlocked staan onderin. ik kan in developer options, ook hier staat dat de telefoon unlocked is. Ik kan echter niet OEM unlocking aanzetten (dit is heel licht grijs / en niet te bedienen). Kan iemand me wat handvaten geven om verder te gaan?
Duurt het soms nog een paar dagen nu vanuit MI?

USB debugging krijg ik wel aan.

Ik heb al heel wat websites afgeweest maar kom eigenlijk nergens tegen wat mijn probleem is... 8)7

• G.Scholtens
Is de nederlandse taal nog steeds alleen aanwezig in de DEV Global Rom. Of zit hij ook al in de normale rom?

• Ebayzo
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:44

Ebayzo

Gekke eend

Gruwelijk irritant. Mijn default massage app blijft terug springen naar de plain SMS welke voor geïnstalleerd staat. Volgens mij een bekend probleem maar kan geen oplossing vinden. Xiaomi support komt ook niet verder dan de telefoon resetten.... Iemand dit meegemaakt en opgelost?

Gebeurt minimaal 1 keer per dag ook. Las ergens dat bluetooth gebruik de trigger was.

Ebayzo wijzigde deze reactie 19-06-2018 08:51 (14%)

Flickr

• DeZwarteRijder
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 21-09 18:15
quote:
s.korf schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:47:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik op een simpele wijze een andere rom geinstalleerd krijg, het liefst stock android, maar zowiezo een rom met NL taal, mag ook Miui zijn.
Ik heb gister een unlock gedaan via de tool op de pc, dit leek goed te gaan (tot 100%) als ik nu opstart zie ik ook unlocked staan onderin. ik kan in developer options, ook hier staat dat de telefoon unlocked is. Ik kan echter niet OEM unlocking aanzetten (dit is heel licht grijs / en niet te bedienen). Kan iemand me wat handvaten geven om verder te gaan?
Duurt het soms nog een paar dagen nu vanuit MI?

USB debugging krijg ik wel aan.

Ik heb al heel wat websites afgeweest maar kom eigenlijk nergens tegen wat mijn probleem is... 8)7
Je hoeft niet persee oem unlocking aan te zetten in de developer settings. Als er unlocked staat wanneer je je mobiel opstart dan is hij al geunlocked. Je moet nu twrp installeren via fastboot en vervolgens een custom rom flashen via twrp.

Hier kun je twrp downloaden en staan instructies voor de installatie:
https://twrp.me/xiaomi/xiaomiredmi5plus.html

Hier kun je custom roms vinden:
https://forum.xda-developers.com/redmi-note-5/development

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22-09 09:07
In de review van Androidworld https://androidworld.nl/review/xiaomi-redmi-5-plus/ staat genoemd
quote:
Wat je wel merkt is dat hij minder snel is in vergelijking met bijvoorbeeld een OnePlus 5T of een Huawei Mate 10 Pro en ook dat is logisch want deze hebben betere en duurder processoren. Dat minder snel zijn komt tot uiting in het openen van de apps en het net iets minder vloeiend lopen van het systeem. Hier en daar is er wel eens een hapering maar niets om je echt aan te ergeren.
Merken jullie haperingen in het dagelijks gebruik?

• G.Scholtens
Heb destijds de dev rom erop gezet omdat ik graag nederlansde taal wou. Echter merk ik dat mijn stappenteller totaal niet goed werkt. Als ik toestel in de hand heb prima, maar in de broekzak helemaal niks. Heb al meerdere stappentellers gebruikt. Soms houd hij wel iets bij, maar loop dan maximaal 300m op een dag.

Wil nu de originele rom erop zetten, maar de officiele rom is een versie lager en mag ik niet installeren. Wil nu dus een custom rom erop zetten, maar dan moet ik hem dus unlocken. Geen idee hoe ik dit voor elkaar krijg. Op mijn toestel wel de developer mode aan gezet, en krijg dan ook netjes account en device toegevoegd.

De unlock tool gedownload, maar kan hem niet unlocken (greyed out)
Iemand suggesties?

• tamarow
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 12-08 11:07
Ik heb deze telefoon voor mijn vrouw gekocht via Belsimpel nadat ik eerst een Umidigi uit China heb laten komen. Deze Umidigi werkte echter niet naar behoren en moest terug. Een hoop gedoe wat ik niet nogmaals wilde hebben dus heb ik een Redmi 5 plus besteld bij Belsimpel. Binnen 1 dag in huis, geen NL-taal. Na een update staat de NL-taal er echter gewoon bij. M.i. weegt het gemak van bestellen en garantie in NL niet op tegen bestellen in China. Je weet nu wat je krijgt, retour is gemakkelijk(er) en bij evt. garantiezaken is het ook veel simpeler. En qua kosten (met BTW en PostNL-kosten) ontloopt het elkaar niet!
De telefoon bevalt heel goed! Mooi geluid en vormgeving, werkt lekker snel en de accu gaat ruim 2 dagen mee (ook bij redelijk intensief gebruik). Heb nog geen nadelen ondervonden. Volgens mij heb ik gewoon 4g. Voor mij reden om voor mezelf ook deze telefoon aan te schaffen, komt vanavond binnen. Als extra bescherming heb ik glasprotector besteld en dit hoesje: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.210c4c4duG6kO3.

tamarow wijzigde deze reactie 05-07-2018 10:20 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tamarow
Heeft er trouwens iemand de screenprotector die standaard meegeleverd is vervangen door een glasbescherming? Hoe ziet dat er uit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

quote:
tamarow schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:32:
Heeft er trouwens iemand de screenprotector die standaard meegeleverd is vervangen door een glasbescherming? Hoe ziet dat er uit?
Ik heb niet de Plus met de note 5. Maar zo een std beschermer is een sticker velletje. Zo een glazen protecter is echt een dik onplooibaar extra laagje

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 11:19
Ik heb nadat camera(printplaat) van m’n note 4 door vocht is overleden afgelopen maandag een redmi 5 plus gekocht bij Geekbuying. Ik helemaal blij dat ie vandaag(vrijdag) al bezorgd werd... Haal h’m uit de doos, telefoon gaat niet aan. Ok... lader eraan, mi logo komt tevoorschijn. En sindsdien blijft ie in dat logo hangen en start ie na 10 seconden opnieuw op. Krijg h’m niet meer uit en niet meer gereset. Fastboot kom ik wel in, maar dan reboot ie ook na een paar seconden....
YouTube: Redmi 5 plus doesn’t start

Ik vermoed dat ie dit al de heletijd deet in de doos, omdat de accu helemaal leeg was.....
Heb een DOA request gedaan bij Geekbuying, afwachten hoe ze het gaan oplossen....

• tamarow
Guusz, vandaar mijn "pleidooi" om het toestel bij een NL-leverancier te halen. Mag ik vragen wat de totale kosten waren via Geek? Ook BTW en PostNL moeten sponseren? (Zijn gewoon de regels dus ik bedoel het niet verkeerd. Soms heb je mazzel).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 11:19
Mijn xiaomi note 4 kwam ook bij geekbuying vandaan. Verzonden vanuit Duitsland met GLS, dus geen extra invoerheffingen enzo... En ik had h’m in 4 dagen thuis. Alleen dit toestel is helaas DOA, verder ben ik wel tevreden met Geekbuying

Edit: Ik heb hm aan de praat gekregen :) Hij bleef dus in een bootloop, maar toen de batterij helemaal leeg was kreeg ik hm wel in fastboot door volume down en toen de usb kabel erin en toen bleef ie wel aan. Daarna startte hij wel normaal op *O* *O*

Guusz wijzigde deze reactie 07-07-2018 14:00 (34%)

• tamarow
Vind het na een aantal dagen gebruikt te hebben een hele fijne telefoon. Twee dingen vallen mij op: hoe krijg ik een internet snelkoppeling op mijn startscherm ("buraublad")? Lijkt er op dat die bij MIUI 9.6 er uit is en bij 9.5 er nog wel in zat....

En ik krijg vaak de melding dat ik de SD kaart er in heb en dat ik hem veilig kan uitwerpen.... Niet erg, maar een beetje irritant.

tamarow wijzigde deze reactie 10-07-2018 11:43 (11%)

• pasarica
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22-09 13:20
Ik krijg zojuist de Oreo update OTA aangeboden. Iemand hier ervaring mee?

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

• subwaysurfer
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 22-09 09:41
quote:
pasarica schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 19:01:
Ik draai sinds een week MIUI 10 op Oreo, de dev ROM. Vandaag nog een kleine ota update gekregen. Lijkt soms iets te haperen bij intensief gebruik. Draait verder probleemloos, ook geen batterij issues o.i.d.

• FJP84
pasarica schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 19:01:
Draait hier als een zonnetje. Soms lijkt de fingerprint niet altijd even accuraat te zijn. Weet niet of dat door de update komt, maar de Unlock is voor mijn gevoel wel sneller.

Als je de regio op India instelt kun je ook Face Unlock gebruiken. Minder veilig maar wel geinig. Je altijd wel eerst even het scherm aanzetten.

• FJP84
Gisteren update van Miui 10 binnengekregen. Werkt perfect!!

• tamarow
Is de NLalert op deze telefoon in te stellen?

• tamarow
Ja en nee dus!

Op mijn toestel wel, op het andere niet. Terwijl het dezelfde updates heeft. Op het ene toestel ontbreekt bij Instellingen->Netwerk->Meer het item Nooduitzendingen.

iemand enig idee?

• tamarow
Niemand enig idee? :?

Misschien wel voor deze vraag: op mijn RedMi is de statusbalk (letters, cijfers, icoontjes) zwart gekleurd. Op een nader toestel is dit wit. Door de lichte achtergrond is dit echter moeilijk leesbaar. Hoe kan ik de kleur van de statusbalk aanpassen? Ik kan het nergens vinden, niet on-line en niet in de telefoon. Wie heeft de oplossing?

• subwaysurfer
tamarow schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:14:
Niemand enig idee? :?

Wie heeft de oplossing?
Probeer eens een ander thema?

• tamarow
Helaas is thema's niet de oplossing. Het zou toch ergens ingesteld moeten kunnen worden al denk ik wel dat er verschillende toestellen zijn, zie ook de alert instellingen.

• Dekay99
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 11:43
Hallo Tamarow, ben jij er nog achter gekomen hoe je NL alert instelt? Bij onze oude mi lukt het niet, op alle andere wel....

• FJP84
Iemand ervaring met een weekly rom of custom rom op deze telefoon. Met het uitblijven van updates ben ik aan het kijken naar alternatieven. Tnx!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• subwaysurfer
FJP84 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 23:18:
Iemand ervaring met een weekly rom of custom rom op deze telefoon. Met het uitblijven van updates ben ik aan het kijken naar alternatieven. Tnx!
Ik draai sinds het begin de dev ROM met weekly updates. Echter al langere tijd niks meer gezien. Beveiligingsupdates zijn van 1-11-18.
Ik las wel ergens dat MIUI 11 wel naar dit toestel komt

• FJP84
Update: Alles is na.een reboot goed gegaan en bij hetzelfde gebleven.

Hoi net per ongeluk in het update scherm op downloaden geklikt terwijl er geen nieuwe versie is. Ik zit op miui 10.0.4.0 (Stable Global) en mijn vermoeden is dat ik exact dezelfde versie weer heb gedownload. Ik heb alleen nu de opties 'update tonight' or 'reboot now'. Kan ik dit gewoon uitvoeren of riskeer ik een bricked device?

FJP84 wijzigde deze reactie 07-03-2019 22:50 (9%)

• FJP84
Iemand ervaring met Resurrection Remix OS op de Redmi 5 Plus

• subwaysurfer
Zojuist geflasht naar de nieuwste stable rom om te zorgen dat ik weer security updates krijg. Versie is global 10.2.1.0. Eens kijken wat de levensduur van de accu wordt.

• FJP84
subwaysurfer schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:50:
Zojuist geflasht naar de nieuwste stable rom om te zorgen dat ik weer security updates krijg. Versie is global 10.2.1.0. Eens kijken wat de levensduur van de accu wordt.
Ik merk niet echt veel verschil qua standby, ik denk zelfs langer standby. Wel als ik de telefoon veel gebruik lijkt de accu juist wat sneer leeg te gaan, maar ik ga. Of met gemak 2 dagen op een lading.

• subwaysurfer
FJP84 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:31:
[...]

Ik merk niet echt veel verschil qua standby, ik denk zelfs langer standby. Wel als ik de telefoon veel gebruik lijkt de accu juist wat sneer leeg te gaan, maar ik ga. Of met gemak 2 dagen op een lading.
Bij gebruik gaat de telefoon aanmerkelijk sneller leeg, merk ik. Vooral bij veel bellen, zo lijkt. Jammer!

• FJP84
subwaysurfer schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:21:
[...]

Bij gebruik gaat de telefoon aanmerkelijk sneller leeg, merk ik. Vooral bij veel bellen, zo lijkt. Jammer!
Hopelijk is dit met MIUI 11 verbeterd. Volgens mij krijgt dit device deze update ook.

• FJP84
Hoi

Sinds vandaag werkt mijn unlock pattern niet meer. Ik weet 100% zeker dat ik het juiste patroon gebruik alleen herkent het device het niet meer als juist. Unlock.met vingerafdruk werkt nog wel.

Als ik naar settings ga en de pattern lock will verwijderen staat er bij een fout patroon 'try again' bij het juiste patroon crashed settings.

Ik ben nu nogal terughoudend om een reboot uit te voeren aangezien een unlock pattern dan verplicht is

Iemand ervaring met soortgelijke issues en hoe deze op te lossen?

FJP84 wijzigde deze reactie 06-06-2019 13:43 (16%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FJP84
Uiteindelijk genoodzaakt om te renoveren, want 72u geen Lock pattern gebruikt. Alles werkt weer!
Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True