Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:30

Xiaomi heeft zijn smartphones Redmi 5 en 5 Plus gepresenteerd. De 5 Plus kost in China omgerekend ongeveer 130 euro. De prijs in Europa zal vermoedelijk hoger liggen.

De Redmi 5 Plus heeft een 6"-scherm met een resolutie van 2160x1080 pixels. De Plus-versie heeft een Snapdragon 625, een soc die eerder in de Redmi Note 4 en veel modellen van andere fabrikanten heeft gezeten. De 625 heeft inmiddels opvolgers in de vorm van de 626 en 630 en geldt inmiddels als verouderde soc voor een nieuw toestel. Beide toestellen draaien Android 7.1 met de MIUI 9-schil van Xiaomi.

Xiaomi biedt de telefoon in China aan voor 999 yuan, maar de prijs in Europa ligt vermoedelijk hoger. De fabrikant vraagt in zijn Spaanse webshop voor de eerder gepresenteerde Redmi Note 5A 129 euro, terwijl de adviesprijs in China 699 yuan - ongeveer 89 euro - is. De 5 Plus zal vermoedelijk bij release in Europa tussen 140 en 200 euro gaan kosten.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 7.1
SkinMIUI 9
CPUQualcomm® Snapdragon™ 625
GPUQualcomm® Adreno™ 506
RAM3 / 4 GB
ROM32 / 64 GB (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 4.2, A-GPS, Glonass, Beidou, 2,4 / 5 GHz b/g/n
AansluitingenMicro-usb, 3.5mm
SensorenAfstandssensor, gyroscoop, Versnellingssensor, Tril, Vingerafdrukscanner, Omgevingslichtsensor, Hall sensor
Scherm5,99" 2160x1080px, LCD-scherm
Front Camera5MP
Back Camera12MP, 1,25u, f/2.2, PDAF, led flitser
Accu4000mAh
KleurZwart, Goud, Blauw, Roze
Afmetingen158,5 x 75,5 x 8,05 mm
Gewicht180 g
Prijs999 yuan (Omgerekend €130,-)
BijzonderhedenBudget toestel met 18:9 scherm

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.008-12-2017Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

• 555Henny555
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 16-04 15:32
Zouden jullie voor een redmi note 4x of deze gaan? Zelf vind ik het eigenlijk jammer dat de buttons onscreen zijn en de hoekjes van het scherm rond zijn. Voor de rest is het scherm van de 5 plus wel wat groter (in de hoogte). Voor de rest is er niet zo veel verschil? Camera beetje beter maar wel stuk duurder en slecht leverbaar (nu).

• Dxue
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20-04 10:59

Dxue

PSN:EvilDrunk

Afhankelijk of je wel of geen 4g in nederland wilt gebruiken buiten t-mobile. Volgens mij ondersteunt deze net als de note4x geen 4g band 20. De 'gewone' note 4 heeft wel ondersteuning voor band 20

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• subwaysurfer
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 20-04 13:18
Ik hoop dat er snel een internationale versie komt met band 20 etc. Ik vind het jammer dat er maar een 625 inzit, maar iets beters vinden voor de verwachte prijs, zal ook niet meevallen

• 555Henny555
  • Laatst online: 16-04 15:32
quote:
Dxue schreef op donderdag 21 december 2017 @ 02:00:
Afhankelijk of je wel of geen 4g in nederland wilt gebruiken buiten t-mobile. Volgens mij ondersteunt deze net als de note4x geen 4g band 20. De 'gewone' note 4 heeft wel ondersteuning voor band 20
Ja klopt. Beiden hebben geen 4G. Na lang zoeken kwam ik er achter dat de Redmi Note 4 Global version qua looks exact het zelfde is (dus ook zwarte kleur) als de Redmi note 4x maar wel met 20 band! Dus mijn keuze was rap gemaakt... :)

Er is wel een verschil tussen de gewone note 4 en de global versie. Buiten 20 band ondersteuning, is het design zoals ik zei klein beetje anders maar ook de CPU. de gewone heeft een Mediatek MT6797 Helio X20 en de global een Snapdragon 625.

• Dxue

Dxue

quote:
555Henny555 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:57:
[...]

Ja klopt. Beiden hebben geen 4G. Na lang zoeken kwam ik er achter dat de Redmi Note 4 Global version qua looks exact het zelfde is (dus ook zwarte kleur) als de Redmi note 4x maar wel met 20 band! Dus mijn keuze was rap gemaakt... :)

Er is wel een verschil tussen de gewone note 4 en de global versie. Buiten 20 band ondersteuning, is het design zoals ik zei klein beetje anders maar ook de CPU. de gewone heeft een Mediatek MT6797 Helio X20 en de global een Snapdragon 625.
je hebt helemaal gelijk, er is inderdaad een global version en een standaard versie. was de standaard versie alweer vergeten omdat ik zo goed als alleen maar de global zag haha.

Tot nu toe bevalt de note 4 goed. nog weinig gehoord van mijn moeder en dat is een goed teken ;)

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• Florisoliemans
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 30-03 10:24
Ik heb hem sinds gister. Als vervanging voor mijn redmi note 4 met kapot scherm. Eerste indrukken tov van de RM note 4. Ik heb de plus variant gekocht.

+ betere camera (maar verwacht geen iphone kwaliteit)
+ Fast charging (de note 4 was erg traag)
+ Scherm is erg groot
+ Iets dunner
+ kwalitatieve afwerking is net wat beter, hij voelt iets meer premium aan

- Ik denk dat het scherm van de RM4 net iets beter is.

Hij is niet sneller, maar dat is logisch gegeven de chip.

Gekocht via aliexpress, voor in totaal 166 eu. Duurde wel 15 dagen. Vroeger liet ik mijn telefoon repareren voor 120 eu, en nu heb ik voor 46 eu meer een iets betere telefoon. Over het algemeen is het natuurlijk bizar wat een value for money dit ding is. Dit vond ik ook al bij de Note 4.. maar met de betere afwerking voelt het ook nog meer premium aan.

Florisoliemans wijzigde deze reactie 11-01-2018 14:11 (11%)

• Florisoliemans
Ik heb trouwens ook 4G hier in Amsterdam, net zoals de note 4. Geen band 20 waardoor ik vaker geen 4g bereik heb binnen.

• rens-br
  • Laatst online: 23:30
Ik heb een bericht verplaatst naar: [Xiaomi Redmi 5 Plus] Levertijden & Prijzen

• Spim
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12-04-2018
Crossposten is niet toegestaan.

rens-br wijzigde deze reactie 30-01-2018 14:03 (95%)

• damian312
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 07-04-2018
Ik ben sinds vandaag in het bezit van de 5 plus maar haal met tele2 maar 2mbps download snelheid. Met mijn galaxy s7 was dit 50+.
Kan ik dit in de instellingen of iets veranderen of is er iemand die hetzelfde ervaart?

Update: ik heb dit opgelost door 4g te forceren dmv een app en heb nu gewoon tegen de 100 mbps

damian312 wijzigde deze reactie 01-02-2018 16:29 (18%)

• Sifir05
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 18-01 22:38
Mijn eerste bestelling voor de normale redmi 5 toch maar geannuleerd en een 5 Plus gekocht. Inmiddels ontvangen en de eerste indruk na een dag gebruik is positief.

Helaas nog niet mogelijk om een dev rom erop te zetten en bootloader te unlocken. Heb daarom nu maar de global stable rom gelaten. Behalve geen NL taal en niet te verwijderen google apps geen nadelen ervaren.

• Florisoliemans
Hebben jullie wel gps als je ermee gaat rennen bijvoorbeeld? Dit doet het niet bij mij, hij flikkert aan en uit. Ligt denk ik aan de onofficiele global rom. Voor de rest super tevreden.

• Sifir05
quote:
Florisoliemans schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:24:
Hebben jullie wel gps als je ermee gaat rennen bijvoorbeeld? Dit doet het niet bij mij, hij flikkert aan en uit. Ligt denk ik aan de onofficiele global rom. Voor de rest super tevreden.
Zojuist terug van een autorit van 2uurtjes heen en 2uurtjes terug met navigatie aan en geen enkel probleem gehad.

• MrOsman
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 20-04 16:14
hoe zit het met 4G? in nederland.

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 01:07
quote:
MrOsman schreef op zondag 4 februari 2018 @ 20:54:
hoe zit het met 4G? in nederland.
De meestgebruikte band voor 4g verbinding is in NL band 20 (800Mhz) door de lage frequentie heeft deze een groot bereik. Alleen T-mobile gebruikt deze band niet. Linkje.

Dit toestel ondersteunt band 20 niet. Wat betekent dat je wel 4g krijgt op de andere banden. In de praktijk zul je:
  • Binnen steden gewoon een 4g verbinding hebben
  • In buitengebieden slechte of geen 4g verbinding hebben
  • Binnen in gebouwen een slechte of geen 4g verbinding hebben
eea is uiteraard sterk afhankelijk van je exacte locatie. Het ene buitengebied is het andere niet en gebouwen verschillen uiteraard ook sterk onderling.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

• MrOsman
  • Laatst online: 20-04 16:14
quote:
Noisia schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:57:
[...]

De meestgebruikte band voor 4g verbinding is in NL band 20 (800Mhz) door de lage frequentie heeft deze een groot bereik. Alleen T-mobile gebruikt deze band niet. Linkje.

Dit toestel ondersteunt band 20 niet. Wat betekent dat je wel 4g krijgt op de andere banden. In de praktijk zul je:
  • Binnen steden gewoon een 4g verbinding hebben
  • In buitengebieden slechte of geen 4g verbinding hebben
  • Binnen in gebouwen een slechte of geen 4g verbinding hebben
eea is uiteraard sterk afhankelijk van je exacte locatie. Het ene buitengebied is het andere niet en gebouwen verschillen uiteraard ook sterk onderling.
Raad je dit toestel aan? wat zijn de ervaringen ?

• Noisia
Ik heb dit toestel niet. Ik heb momenteel een redmi note 4 waar ik vrij tevreden mee ben. Maar deze ondersteunt wel band 20. Ik baseer mijn ervaringen met het missen van deze band voornamelijk op destijds de iPhone 5.

• KrazyJay
  • Laatst online: 23:25
De versie verkocht in Hongkong heeft zeker wel b20. De release voor in Europa ook, wanneer die komt. Dus als je 4G b20 wilt, wat ik sowieso aanraadt wegens het weidverspreide gebruik in Europa, dan moet je hem uit Hongkong halen (of via sites als Ali, Banggood of Geekbuying en even opletten welke versie je neemt) of nog even geduld hebben tot dat Amazon.es deze verkopen gaat.

KrazyJay wijzigde deze reactie 12-02-2018 15:00 (5%)

Even niets te koop - Successfully acquired Nyan on April 1st 2016, 19:36

• Noisia
@KrazyJay Beide versies zijn nog niet uit en niet aangekondigd. Ik verwacht ook dat ze er komen, maar wanneer is nog niet duidelijk. Toch?

• Cryostorm
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19-04 22:46
Ik heb de global versie met band 20 nu een week in gebruik, dus hij is wel degelijk uit. Ik gebruik nu zelf de 64 gb 4GB Zwart. Vind het echt een top telefoon voor de prijs.

• subwaysurfer
quote:
Cryostorm schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:47:
Ik heb de global versie met band 20 nu een week in gebruik, dus hij is wel degelijk uit. Ik gebruik nu zelf de 64 gb 4GB Zwart. Vind het echt een top telefoon voor de prijs.
Top! Mag ik vragen waar je 'm gekocht hebt? Ik zoek precies dezelfde en wil zeker zijn van band 20.

• Cryostorm
Natuurlijk. Gekocht bij deze winkel. Voor jou beeldvorming besteld op 2 Februari en 13 Februari netjes geleverd.

https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.tj1mYm

Ik gebruik hem trouwens i.c.m een tele2 abo. 4g werkt gewoon naar behoren.

(edit: Wat additionele info)

Cryostorm wijzigde deze reactie 19-02-2018 13:22 (32%)

• subwaysurfer
quote:
Dankje. Heb je zelf nog iets van een hoesje of bumper? Zonde van de looks maar ik wil wel iets van valbescherming.

• Cryostorm
Ik heb een hardcase besteld, maar in de doos zit een nette siliconen hoesje die precies gemaakt is ervoor en ziet er ook gewoon zeer goed uit. Geeft de telefoon een soort glanzende afwerking. Ik heb wel gelijk een tempered glas screenprotector erop gezet voor het geval dat. Hoesje op de foto zit voor alle duidelijkheid er gewoon bij en is origineel van Xiaomi.

edit: Foto's toegevoegd.

Cryostorm wijzigde deze reactie 19-02-2018 13:53 (43%)

• Noisia
Haha, had cryostorm ook al gepammed met een PM.

Ik twijfel wel nog tussen deze en wachten op de Redmi 5 Pro...

• subwaysurfer
quote:
Noisia schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:49:
Haha, had cryostorm ook al gepammed met een PM.

Ik twijfel wel nog tussen deze en wachten op de Redmi 5 Pro...
Ik zit/zat met dezelfde twijfel. Je bedoelt de Note 5 pro die vorige week gelanceerd is? M'n huidige toestel kan echt niet meer dus ik denk dat ik de 5 Plus ga bestellen, ook al zijn ze een paar dagen dicht.
Voordat de Note 5 pro te bestellen is, zijn we misschien weer een paar maanden verder. Wel betere SoC en camera, maar te weinig reden voor mij om te wachten.

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20-04 15:59
Hoe is de camera op dit toestel ivm bv Redmi N3 Snapdragon?

• Cryostorm
Is de Note 5 pro niet een stuk duurder?

• Noisia
Ik verwacht dat de prijs van de 5 pro ergens rond de €200 komt te liggen. Volgens mij was het omgerekend €180,-. Daar komt dan vaak nog wel wat bovenop voor de tussenhandelaren.

• Sifir05
Even een waarschuwing, eigenaren van een redmi 5 plus met global rom, NIET de rom updaten (naar 9.2.6.0). Mijn toestel is inmiddels gebricked en ik ben niet de enige. Ik wacht nu op een nieuwe release met de hoop dat ik die kan flashen, maar momenteel is het toestel onbruikbaar.

• Mark383
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 25-02 08:31
quote:
Sifir05 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 19:49:
Even een waarschuwing, eigenaren van een redmi 5 plus met global rom, NIET de rom updaten (naar 9.2.6.0). Mijn toestel is inmiddels gebricked en ik ben niet de enige. Ik wacht nu op een nieuwe release met de hoop dat ik die kan flashen, maar momenteel is het toestel onbruikbaar.
Heb je geprobeerd de telefoon in edl mode op te starten? Zodat je een fastboot rom kan flashen.

Zie deze tutorial voor de Redmi 5
YouTube: Xiaomi Redmi 5 Tutorial: Enter EDL Mode & Flash With Locked Boot...
Bij de Plus gaat het exact hetzelfde, alleen zijn de edl punten op de printplaat net iets anders (Google is je vriend ;))
quote:
Sifir05 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 12:13:
Mijn eerste bestelling voor de normale redmi 5 toch maar geannuleerd en een 5 Plus gekocht. Inmiddels ontvangen en de eerste indruk na een dag gebruik is positief.

Helaas nog niet mogelijk om een dev rom erop te zetten en bootloader te unlocken. Heb daarom nu maar de global stable rom gelaten. Behalve geen NL taal en niet te verwijderen google apps geen nadelen ervaren.
Bovenstaande manier (edl mode) was voor mij ook de enige manier om er een developer rom op te krijgen, zodat ik kon unlocken. De developer fastboot rom vind je hier http://bigota.d.miui.com/....00_7.1_cn_1ac83d0008.tgz
quote:
Cryostorm schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:47:
Ik heb ook de versie met band 20. Hoewel die supergoed bevalt, ga ik 'm denk ik toch verkopen. Ik kan slecht wennen aan Miui (heb nu Lineage op een redmi note 4). Het 18:9 scherm vind ik wel echt supermooi vergeleken met de redmi note 4.
quote:
subwaysurfer schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:22:
[...]

Dankje. Heb je zelf nog iets van een hoesje of bumper? Zonde van de looks maar ik wil wel iets van valbescherming.
Het meegeleverde hoesje is ok, maar ik vind een siliconen hoesje altijd een beetje goedkoop er uit zien. Persoonlijk zweer ik bij de Nillkin frosted shield. Zeer nette afwerking en lekker ruw aan de achterzijde. Zie http://s.aliexpress.com/fiQzmuEZ

• Cryostorm
[quote]Mark383 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 21:32:

Ik heb ook de versie met band 20. Hoewel die supergoed bevalt, ga ik 'm denk ik toch verkopen. Ik kan slecht wennen aan Miui (heb nu Lineage op een redmi note 4). Het 18:9 scherm vind ik wel echt supermooi vergeleken met de redmi note 4.

Ah jammer. Kan je ook niet beter wachten op een nieuwe rom? Ik heb overigens gewoon nova launcher erop gezet. Dan heb je ook geen last van Miui en meer een stock ervaring.

• SolarOrbiter
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18-04 13:51
ik ben van plan om de Redmi 5 Plus te kopen via https://www.aliexpress.co...-99-18-9/32846823170.html (gold 3GB/32GB)

bedrag komt uit op 153 euro, VAT/Customs inbegrepen via DHL (had contact met verkoper). lijkt me een goede prijs. ben nog op zoek naar een band20 versie, met VAT/Customs inbegrepen die ook zelfde prijs is.

zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
heb wel goede ervaringen met Xiaomi producten. had ook een paar maadnen geleden redmi note 4x gekocht, maar ging terug in verband met random reboots.
heb de prijzen en levertijden topic ook gevonen..... sorry

SolarOrbiter wijzigde deze reactie 06-03-2018 11:41 (5%)

• subwaysurfer
Welke rom draaien jullie eigenlijk? Ik wil misschien toch graag de Nederlandse taal. Ik lees verschillende verhalen over de EU rom.

• Kruidje20
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 01-01 19:26
Zijn er mensen die dut toestel hebben besteld bij Gearbest? Ik ben geïnteresseerd in dit toestel, maar ben een beetje huiverig van de problemen die ik kan krijgen bij de douane. Ik ben daarom een beetje aan het rondvragen. Ik heb ook nog nooit een chinees toestel gekocht uit het buitenland, vandaar.....

• David13
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 05-04 00:48
quote:
Kruidje20 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:55:
Zijn er mensen die dut toestel hebben besteld bij Gearbest? Ik ben geïnteresseerd in dit toestel, maar ben een beetje huiverig van de problemen die ik kan krijgen bij de douane. Ik ben daarom een beetje aan het rondvragen. Ik heb ook nog nooit een chinees toestel gekocht uit het buitenland, vandaar.....
Je zou bij Banggood kunnen bestellen en dan kiezen voor 'Priority direct mail', dan heb je gegarandeerd geen extra kosten.

• u9307
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23-12-2018
Ik kan dit toestel gewoon bestellen bij de belgische invoerder: https://www.xiaomibelgium...-plus-3-32gb-licht-blauw/ 208€
Zal wel wat duurder zijn maar een pak meer zekerheid, ik weet waar hij woont, kort bij mijn deur en levertijd een dag ! Welk is het addertje onde rhet gras? ;)

• Kruidje20
quote:
u9307 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 20:35:
Ik kan dit toestel gewoon bestellen bij de belgische invoerder: https://www.xiaomibelgium...-plus-3-32gb-licht-blauw/ 208€
Zal wel wat duurder zijn maar een pak meer zekerheid, ik weet waar hij woont, kort bij mijn deur en levertijd een dag ! Welk is het addertje onde rhet gras? ;)
De website die je noemt geeft geen band 20 onder de specs volgens mij. Daarom lijkt me dit de china versie en niet de global.

De reden waarom ik twijfel over het "addertje"is dat dit via andere kanalen gaat en chinezen producten vaak eer doorzettingsvermogen vereist als er problemen zijn, zeker met garantie. Ook versturen duurt vaak langer.

Ik ben echter fan van het 18:9 scherm en de hardware die ik het toestel zit, zeker als je kijkt naar de prijs. Miui heb ik echter geen ervaringen mee. Ik ben fan van stock android.
Rom ondersteuning is nog niet heel geweldig, zeker omdat de source code nog niet vrijgegeven is. Lineageos is er wel maar met wat problemen. Ik kan ook nog de mi a1 proberen, maar ben niet echt fan van het design.

Heb jij dit toestel in bezit, en zo ja wat zijn je bevindingen?

• u9307
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23-12-2018
Neen, is niet in mijn bezit maar indien het de global versie zou zijn overweeg ik hem sterk. Ben nu in bezit v/e Nexus 5x die ik de komende tijd wil vervangen. Ik ga eens contact nemen met de invoerder.

• Noisia
Bij die handelaars staat vaak global erbij als ze zelf een global rom erop gezet hebben. Altijd in de specs kijken of band 20 vermeldt staat.

Noisia wijzigde deze reactie 11-03-2018 14:27 (6%)

• SolarOrbiter
heb de Global Versie binnen, 3GB/32GB gold. met 1 week ontvangen.
wat een mooi toestel. heb hiervoor de redmi note 4x vastgehouden, maar de afwerking van de 5 Plus is van een andere nivo. nu snel alles gereed maken voor mijn vader.

• David13
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 05-04 00:48
quote:
Noisia schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:26:
Bij die handelaars staat vaak global erbij als ze zelf een global rom erop gezet hebben. Altijd in de specs kijken of band 20 vermeldt staat.
'Global' wil alleen zeggen dat er geen Chinese meuk op staat en dat je de Play store hebt. Heeft niks met frequentiebanden te maken. Bijvoorbeeld de Mi 6 wordt gewoon origineel door Xiaomi als 'Global version' geleverd en heeft geen band 20.

• FJP84
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 20-04 16:34
Hoe bevalt jullie de afmetingen en is de telefoon een beetje draagbaar in de broekzak? Het wordt deze of het kleinere broertje. Wil alleen niet dat ik achter spijt heb van die paar mm extra :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• subwaysurfer
quote:
FJP84 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 23:46:
Hoe bevalt jullie de afmetingen en is de telefoon een beetje draagbaar in de broekzak? Het wordt deze of het kleinere broertje. Wil alleen niet dat ik achter spijt heb van die paar mm extra :-)
Ik heb er geen enkele problemen mee. Ik had hiervoor een Jiayu S3, deze is ietsje smaller en wat langer maar dat is totaal niet storend. Wel steekt hij net iets boven mijn broekzak uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SolarOrbiter
quote:
FJP84 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 23:46:
grootte is prima. ik zou persoonlijk niet voor de gewone gaan, omdat deze geen snapdragon 625 heeft.

• FJP84
quote:
SolarOrbiter schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:51:
[...]

grootte is prima. ik zou persoonlijk niet voor de gewone gaan, omdat deze geen snapdragon 625 heeft.
Nee het wordt de plus, op Kimovil is de vergroting tov mijn Mars Pro verwaarloosbaar. En 64GB rom is wel erg prettig.

• pennywise666
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 02:44
quote:
Bovenstaande manier (edl mode) was voor mij ook de enige manier om er een developer rom op te krijgen, zodat ik kon unlocken. De developer fastboot rom vind je hier http://bigota.d.miui.com/....00_7.1_cn_1ac83d0008.tgz
bij mijn redmi 5 plus staat er bij developer opties dat ik naar http://www.miui.com/unlock/index_en.html moet gaan om een unlocktool te downloaden en te installeren op mijn pc.
en er staat ook een optie "OEM unlocking" in het developers menu wat je aan en uit kan schuiven.
moet ik dan nog steeds die edl mode doen met telefoon open maken etc? ik snap het effe niet.

bedankt voor de tip van de beschermhoes,ik heb hem meteen besteld;)

• FJP84
quote:
Noisia schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:26:
Ik zit nu op AliExpress te kijken. Bij sommige staat band 20 in de specs, maar bij de Q&A staat dan soms dat er geen band 20 is.

Ik heb wat vragen bij verkopers uitstaan, maar het voelt niet helemaal lekker. Band 20 is een must namelijk. Is er nog iets waar ik op kan letten?

De link naar AliExpress in dit topic heeft geen beschrijving waarin band 20 wordt vermeld, maar als ik het dus goed begrijp heeft deze dat wel, klopt dat?

• Noisia
Je quote mij, maar ik heb ook maar een beperkte ervaring. Ik heb een Xiaomi redmi note 4 Snapdragon met band 20 in de specs besteld . Dit was de juiste, dus dit zou ik opnieuw doen. Verder kan ik je geen advies geven.

• Kruidje20
Zijn er mensen die weten of dit Toestel AC wifi ondersteund? Kan wel terugvinden dat hij 5ghz ondersteund, maar geen ac. De snapdragon 625 ondersteund dit wel namelijk. Altijd Fijn als er mensen zijn die dit kunnen bevestigingen. De Note 4 werkte wel op AC.

• pennywise666
ik dacht dat ac = 5ghz?
ik zit met de redmi 5 plus hier thuis op mijn 5ghz verbinding iig.

• Dxue

Dxue

quote:
FJP84 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 23:33:
[...]

Ik zit nu op AliExpress te kijken. Bij sommige staat band 20 in de specs, maar bij de Q&A staat dan soms dat er geen band 20 is.

Ik heb wat vragen bij verkopers uitstaan, maar het voelt niet helemaal lekker. Band 20 is een must namelijk. Is er nog iets waar ik op kan letten?

De link naar AliExpress in dit topic heeft geen beschrijving waarin band 20 wordt vermeld, maar als ik het dus goed begrijp heeft deze dat wel, klopt dat?
De originele heeft inderdaad geen band 20. Er is nu wel een versie uit die band 20 ondersteunt. Ook komt binnenkort de chinese note 5 uit met (waarschijnlijk) direct band 20 support. Je zou voor de zekerheid in een berichtje kunnen vragen dat je de telefoon wilt kopen als ze zeker zijn dat die band 20 support heeft. Mocht je bij ontvangst ervaren dat er geen band 20 ondersteuning aanwezig is, dat je dan op hun kosten alles mag terugsturen.

• SolarOrbiter
quote:
FJP84 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 23:33:
[...]

Zie ook levertijd topic.
Ik heb een Band 20 versie. Heb ook n bevestiging via message center van de verkoper ontvangen voordat ik had besteld.

• Kruidje20
quote:
pennywise666 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 12:20:
ik dacht dat ac = 5ghz?
ik zit met de redmi 5 plus hier thuis op mijn 5ghz verbinding iig.
Dat hoeft niet. Bij AC wifi is de 5ghz verplicht. Bij 802.11n kan het zowel op de 2,4ghz als de 5 ghz band werken.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die kunnen bevestigen dat de Redmi 5 plus op AC werkt als hij wordt verbonden met de 5ghz frequentie..

• pennywise666
wat is dan het verschil tussen AC 5ghz en 802.11n 5 ghz? gaat de een sneller of is stabieler dan de andere?
op mijn redmi kan ik iig nergens zien of ie met AC of 802.11n verbonden is.
maar op een site bij de specificaties zie ik staan: "Wi-Fi 802.11 ac (2.4GHz + 5GHz)"
http://www.fonearena.com/...d-in-official-images.html

pennywise666 wijzigde deze reactie 17-03-2018 14:11 (6%)

• Kruidje20
quote:
pennywise666 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 14:10:
wat is dan het verschil tussen AC 5ghz en 802.11n 5 ghz? gaat de een sneller of is stabieler dan de andere?
op mijn redmi kan ik iig nergens zien of ie met AC of 802.11n verbonden is.
maar op een site bij de specificaties zie ik staan: "Wi-Fi 802.11 ac (2.4GHz + 5GHz)"
http://www.fonearena.com/...d-in-official-images.html
Je haalt een aantal dingen door de war. Je hebt 2 standaarden: 802.11n en 802.11ac. Dit staat los van de gebuikte frequenties,. Zowel de n als ac band kan op de 5ghz band werken. 802.11ac kan echter NIET op de 2,4ghz band werken. de 5ghz is dus eigenlijk verplicht als je op de ac band wil werken

EDIT: net even zitten googelen maar ik zou eigenlijk zelf ook niet weten hoe je hier achter kan komen. Misschien in de router van bepaalde merken.

edit 2 : je schijnt het aan de link speed te kunnen zien binnen android. Zie hieronder:

1
down vote

If you can check Wi-Fi Link Speed It will give you an idea about the current connection.

"Maximum" link speed allowed is as follows-

Link speed 866.5Mbps - 802.11ac
Link speed 300Mbps - 802.11n
Link speed 54Mbps - 802.g
Link speed 11Mbps - 802.b

Also Link speed varies by your signal strength. So check Link speed of connected router in wifi settings, and get a idea. For example link speed shows 86.7, it is 802.11n. If your speed is greater than 130Mbps, it's 802.11n otherwise not. Some standard values for 802.11n are 150Mbps (single stream router) & 300Mbps (2 stream router).

Kruidje20 wijzigde deze reactie 17-03-2018 14:38 (27%)

• pennywise666
ok bedankt voor de uitleg.
ik heb even gekeken en er staat 150Mbps bij linkspeed op de redmi,dicht bij de router.
dus dan is het 802.11n he?
en dat is wel een verschil met mijn pc waarop ik AC wifi heb,daar op is de linkspeed 877Mbps op de 2e verdieping.

• FJP84
Ik zag net nog een review waarbij men bij het gereviewde exemplaar niet tevreden was met de nauwkeurigheid van de GPS fix en de snelheid waarmee verbinding met 5ghz wifi wordt gemaakt.

Wat zij jullie ervaringen op dit vlak?

Tot slot: als ik lees dat ik met een Global versie te maken met volgens de verkoper ook zeker band 20, maar ik vervolgens verder zie dat er een Multi-Lang CN
Rom is gebruikt, hoe zeker kan ik dan zijn dat het een echte Global versie is en dat het echt band 20 heeft?

• PerlinNoise
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 19:25
quote:
FJP84 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 23:46:

Tot slot: als ik lees dat ik met een Global versie te maken met volgens de verkoper ook zeker band 20, maar ik vervolgens verder zie dat er een Multi-Lang CN
Rom is gebruikt, hoe zeker kan ik dan zijn dat het een echte Global versie is en dat het echt band 20 heeft?
Gewoon bij Banggood de Global versie kopen en laten verzenden met PDM, ook goedkoper als via Alie.
Redmi 5 Plus (4GB/64GB)(B4,B20)
Redmi 5 Plus (3GB/32GB)(B4,B20)

It doesn’t matter what we want, once we get it, then we want something else.

• FJP84
quote:
PerlinNoise schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:46:
[...]

Gewoon bij Banggood de Global versie kopen en laten verzenden met PDM, ook goedkoper als via Alie.
Redmi 5 Plus (4GB/64GB)(B4,B20)
Redmi 5 Plus (3GB/32GB)(B4,B20)
Dank voor de tip! Vraag, bij PDM kan ik geen tariff insurance kiezen. Is dat inbegrepen?

Note: Excuus als dit te veel of topic gaat. Dan verplaats ik deze vraag naar het levertijden topic :)

FJP84 wijzigde deze reactie 19-03-2018 20:40 (12%)
Reden: Weet al wat pdm is

• Vlizzjeffrey
  • Laatst online: 19-04 21:38
Ik wilde deze phone bestellen, maar als ik het goed begrijp is de behuizing bijna hetzelfde als de xiaomi note 3, met plastic aan onder en bovenkant, dan ga ik toch liever voor de note4x.
Ook lijkt de camera van de note 4 beter dan die van deze redmi 5 plus'?

• Grannd
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19-04 15:09

Grannd

da Granndest

De Note 4X heeft ook plastic aan de boven- en onderkant van de achterkant ;)

• Noisia
Ik weet niet hoe de camera van de 5 plus is, maar de camera van de 4x is ook niets bijzonders hoor. Met name bij schemerlicht laat hij het al snel afweten.

• nwagenaar
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:04

nwagenaar

God, root. What's the differen

In Low Light doen de camera's van de Redmi Note 4X en de Redmi 5 Plus (MEG7) het niet super. Overdag en met goed licht zijn de foto's van behoorlijke (zeker voor Facebook uploads) en gelijkwaardige kwaliteit.

Ik zal even kijken of ik een paar shots met mijn MEG7 kan maken ter voorbeeld om je een kleine impressie te geven.

Overigens is de Global Dev ROM voor de Redmi 5 Plus Global beschikbaar gemaakt en deze kun je flashen via de Xiaomi Flasher en zonder dat je bootloader hoef te unlocken (miui_HM5PlusGlobal_8.3.15_e69c117bf5_7.1.zip)

Een andere optie als je met Global Stable draait om dit je de MIUI Updater te doen (About Phone -> System Update -> Choose Update).

In beide gevallen worden je gegevens gewiped, dus wees wel voorzichtig.

En wat schetst mijn verbazing, de Global Dev ROM heeft in één keer Nederlands :)

Mijn Neo Geo MVS collectie

• Kruidje20
quote:
nwagenaar schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:22:
In Low Light doen de camera's van de Redmi Note 4X en de Redmi 5 Plus (MEG7) het niet super. Overdag en met goed licht zijn de foto's van behoorlijke (zeker voor Facebook uploads) en gelijkwaardige kwaliteit.

Ik zal even kijken of ik een paar shots met mijn MEG7 kan maken ter voorbeeld om je een kleine impressie te geven.

Overigens is de Global Dev ROM voor de Redmi 5 Plus Global beschikbaar gemaakt en deze kun je flashen via de Xiaomi Flasher en zonder dat je bootloader hoef te unlocken (miui_HM5PlusGlobal_8.3.15_e69c117bf5_7.1.zip)

Een andere optie als je met Global Stable draait om dit je de MIUI Updater te doen (About Phone -> System Update -> Choose Update).

In beide gevallen worden je gegevens gewiped, dus wees wel voorzichtig.

En wat schetst mijn verbazing, de Global Dev ROM heeft in één keer Nederlands :)
Weet je zeker dat het geen miui EU ROM is? Zou wel gaaf zijn dat ie gelijk in het Nederlands is. Zou je een screenshot willen posten?

• nwagenaar

nwagenaar

Heel erg zeker:

Redmi5Plus
https://tweakers.net/ext/f/qwdNNlcjGqMzrxXCVi6ffJ6f/thumb.pnghttps://tweakers.net/ext/f/lMiRWTR0bNBrPBFGeSWsOi7m/thumb.pnghttps://tweakers.net/ext/f/jlBvCGYbUkwkzQRbSPpyJoFr/thumb.png

• FJP84
Besteld! Banggood + PDM. Ben erg benieuwd. Dank voor de info in dit topic. Ik blijf deze volgen en mijn ervaringen delen.

• PerlinNoise
5 Plus ontvangen via Banggood. Prachtig toestel, maar bij het unlocken van de bootloader moet je dus 360 uur wachten! :'( :F Bedankt Xiaomi!

• lifeguard
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19-04 11:23
Misschien een stomme vraag, maar ik stel hem toch :)

Wanneer ik dit toestel bestel via belsimpel, kan ik hem dan gewoon direct gebruiken? SIM erin, en gaan met die banaan? Of zijn er dingen die je aan moet passen, of beter aan kunt passen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PerlinNoise
quote:
lifeguard schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:38:
Misschien een stomme vraag, maar ik stel hem toch :)

Wanneer ik dit toestel bestel via belsimpel, kan ik hem dan gewoon direct gebruiken? SIM erin, en gaan met die banaan? Of zijn er dingen die je aan moet passen, of beter aan kunt passen?
Er is dan geen Nederlandse taal beschikbaar en er zit mogelijk Chinese spyware op.
Je kunt de bootloader unlocken, maar daar moet je toestemming voor aanvragen bij Xiaomi. Daarna kun je een open source ROM flashen. (Met NL taal)

• FJP84
quote:
PerlinNoise schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 17:26:
5 Plus ontvangen via Banggood. Prachtig toestel, maar bij het unlocken van de bootloader moet je dus 360 uur wachten! :'( :F Bedankt Xiaomi!
Ik wacht nog in spanning af :-). Ik twijfel nog of ik hem ga unlocken, na het lezen van de warnings/reminders op de website van Xiaomi.

Zijn er echt nadelen aan unlocken verbonden, en is dit proces nog omkeerbaar?

• Vlizzjeffrey
Ik had bijna deze telefoon besteld omdat ik dacht dat het de opvolger dan de note 4 was ( heb nu een note 3 met gebroken scherm).
Nu zie ik opeens de Redmi note 5, beetje verwarrend allemaal al die verschillende modellen.

• nwagenaar

nwagenaar

Ik snap de verwarring... ze maken het er niet makkelijker op.

De Redmi Note 5 is in feite de Redmi 5 (Plus), maar bedoeld/hernoemd voor de Indiaanse markt omdat daar de Note serie enorm populair is.

Je hebt ook nog de Redmi Note 5 Pro, deze heeft ook nog eens verschillende edities voor de Chinese (waar deze gereleased wordt als de Redmi Note 5 om het makkelijker voor ons te maken) en Indiaanse markt (bekend als Redmi Note 5 Pro).

Wat betreft de Redmi Note 5 Pro: de camera specificaties voor de Chinese markt zijn anders/beter (grotere pixel grootte en aperture specificaties in de back camera, Indiaanse versie schijnt een 20MP front-camera te hebben ten opzichte van 13MB in de Chinese variant) en de Chinese versie heeft geen Band 20 (belangrijk voor Nederland/Europa) terwijl de Indiaanse versie dit wel lijkt te hebben.
quote:
PerlinNoise schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:41:
[...]
Er is dan geen Nederlandse taal beschikbaar en er zit mogelijk Chinese spyware op.
Je kunt de bootloader unlocken, maar daar moet je toestemming voor aanvragen bij Xiaomi. Daarna kun je een open source ROM flashen. (Met NL taal)
Voor de NL taal hoef je het niet (meer) te doen: De Global Development versie van MIUI heeft sinds kort dus wel Nederlandse taal en de Global firmware is voorzien van Google Services.

nwagenaar wijzigde deze reactie 28-03-2018 09:55 (33%)

• PerlinNoise
quote:
nwagenaar schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:51:

Voor de NL taal hoef je het niet (meer) te doen: De Global Development versie van MIUI heeft sinds kort dus wel Nederlandse taal en de Global firmware is voorzien van Google Services.
quote:
lifeguard schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:38:
De Belsimpel versie heeft geen Nederlanse taal en omdat @lifeguard vroeg of hij hem direct kon gebruiken zonder aanpassingen, was dat mijn antwoord daarop. ;) Maar zo te horen hoef je geen bootloader te unlocken, maar wel een andere rom flashen voor NL taal. Dit is een kwestie van de .zip te downloaden van de MIUI site en updaten via officiele updater app op telefoon.

PerlinNoise wijzigde deze reactie 28-03-2018 10:00 (12%)

• nwagenaar

nwagenaar

quote:
PerlinNoise schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:59:
[...]
De Belsimpel versie heeft geen Nederlanse taal en omdat @lifeguard vroeg of hij hem direct kon gebruiken zonder aanpassingen, was dat mijn antwoord daarop. ;)
Ah right!

Wel een kleine tip, het unlocken van de bootloader werkt alleen in de development versie van de firmware. Met de Global Development editie hoeft hij geen EDL-mode te gebruiken en kan hij deze gewoon vanuit de updater flashen :)

• Cryostorm
Ik ben zelf echt super tevreden over het toestel. ik heb hem nu ongeveer 2 maanden in gebruik. Echter viel mij op dat mijn internet (4g) aan de langzame kant was. Ik heb het getest met een speedtest en hij gaf aan dat ik maar 6MB/ps haal (tele2 unlimited abo). Met als dieptepunt dat ik een paar dagen zelfs maar 0.5MB/ps haalde. Jullie misschien een idee waar het aan kan liggen? Ik heb geprobeerd om de sim in de andere slot te doen, maar helaas was dat niet de oplossing. De snelheden bij het activeren van de Wifi hotspot modus, liggen nog vele malen lager! Ik gebruik die modus voor mijn android radio in de auto. Zelfs spotify streamen wordt dan een opgave. Als jullie een oplossing hebben dan hoor ik dat graag!

• FJP84
Vandaag binnengekomen. Op de kop af 6 dagen. Aanrader dat PDM bij Banggood. Was nog geen tientje!

Eerste indruk is zeer positief! Heerlijk toestel, snel en soepel. MIUI is nog even wennen maar dat komt goed.

Eerst nu nl maar eens een paar maanden gebruiken en dan eens verdiepen in unlocken, rooten, dev builds of custom ROMs.

• subwaysurfer
quote:
Cryostorm schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:34:
Ik ben zelf echt super tevreden over het toestel. ik heb hem nu ongeveer 2 maanden in gebruik. Echter viel mij op dat mijn internet (4g) aan de langzame kant was. Ik heb het getest met een speedtest en hij gaf aan dat ik maar 6MB/ps haal (tele2 unlimited abo). Met als dieptepunt dat ik een paar dagen zelfs maar 0.5MB/ps haalde. Jullie misschien een idee waar het aan kan liggen? Ik heb geprobeerd om de sim in de andere slot te doen, maar helaas was dat niet de oplossing. De snelheden bij het activeren van de Wifi hotspot modus, liggen nog vele malen lager! Ik gebruik die modus voor mijn android radio in de auto. Zelfs spotify streamen wordt dan een opgave. Als jullie een oplossing hebben dan hoor ik dat graag!
Je mist waarschijnlijk band 20. Met sommige tools uit de Playstore kun je controleren welke frequenties je toestel heeft, kijk of 800mhz er wel tussen staat

• Cryostorm
Zou raar zijn want ik heb de global version besteld en ik heb het ook nog nagevraagd bij de seller.

• Remcom00
  • Laatst online: 15-04 21:57

Remcom00

hij is gek

Vraagje, is de bootloader gelijk al unlocked als je bij Banggood besteld? Had wel gelezen dat sommige mensen 'm unlocked geleverd kregen.
Vorige week de global versie besteld. Galaxy A5 2016 moest worden gerepareerd dus voor die 140 euro maar een nieuw toestel gehaald :9. Vanaf September moet ik elke dag 2 uurtjes met de trein dus dan gooi ik er mooi Wii en Gamecube games op (Dolphin Emulator) en dan met een draadloze controller spelen haha. Wel een beetje spijt dat ik niet de blauwe versie heb besteld, was echt 5 euro duurder ofzo. Maar ach zit voorlopig toch een hoesje omheen.

hoidoei

• Vlizzjeffrey
quote:
Ik snap de verwarring... ze maken het er niet makkelijker op.

De Redmi Note 5 is in feite de Redmi 5 (Plus), maar bedoeld/hernoemd voor de Indiaanse markt omdat daar de Note serie enorm populair is.

Je hebt ook nog de Redmi Note 5 Pro, deze heeft ook nog eens verschillende edities voor de Chinese (waar deze gereleased wordt als de Redmi Note 5 om het makkelijker voor ons te maken) en Indiaanse markt (bekend als Redmi Note 5 Pro).

Wat betreft de Redmi Note 5 Pro: de camera specificaties voor de Chinese markt zijn anders/beter (grotere pixel grootte en aperture specificaties in de back camera, Indiaanse versie schijnt een 20MP front-camera te hebben ten opzichte van 13MB in de Chinese variant) en de Chinese versie heeft geen Band 20 (belangrijk voor Nederland/Europa) terwijl de Indiaanse versie dit wel lijkt te hebben.

[...]

Maar de global variant heeft weer geen band8 (900mhz) en die gebruikt tmobile voor 4g.
Dus als je tmobile hebt beter niet de global variant nemen maar de '' normale''
( dit geld voor de xiaomi note 5, misschien weer anders bij deze? )

• Vlizzjeffrey
quote:
Grannd schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:00:
De Note 4X heeft ook plastic aan de boven- en onderkant van de achterkant ;)
Wow inderdaad, het is de Xiaomi note 4 die een metal unibody heeft, de note 4x heeft inderdaad ook plastic van boven en onder, ging ervanuit dat de note 4x dezelfde behuizing had als de note 4, heb ik jusit daarvoor die note 4x besteld boven deze redmi 5 plus..... en toen kwam de note 5 uit :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PerlinNoise
quote:
Vlizzjeffrey schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 03:57:
[...]

Maar de global variant heeft weer geen band8 (900mhz) en die gebruikt tmobile voor 4g.
Dus als je tmobile hebt beter niet de global variant nemen maar de '' normale''
( dit geld voor de xiaomi note 5, misschien weer anders bij deze? )
Global versie heeft wel B8.
quote:
Remcom00 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 00:50:
Vraagje, is de bootloader gelijk al unlocked als je bij Banggood besteld? Had wel gelezen dat sommige mensen 'm unlocked geleverd kregen.
Nee.

• Vlizzjeffrey
quote:
https://www.kimovil.com/e...,xiaomi-redmi-note-5-32gb

Edit:
Dat geld dus voor de note 5, dat de global versie geen B8 heeft, niet normaal al die variaties binnen die redmi series.

Vlizzjeffrey wijzigde deze reactie 30-03-2018 09:07 (21%)

• Cryostorm
Ik heb het even nagekeken met een app en ik was thuis verbonden met band 20, dus hij heeft gewoon ondersteuning voor 800mhz. Ik heb ook contact gehad met tele2, maar die konden mij ook niet verder helpen. Iemand ooit hiermee problemen gehad met een Xaomi apparaat?

• GS88
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20:38

GS88

π raat

quote:
Cryostorm schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 09:49:
Iemand ooit hiermee problemen gehad met een Xaomi apparaat?
Ik meende in het "Redmi Note 5 Pro"-topic iets dergelijks voorbij heb zien komen. :?

Rotterdam

• PerlinNoise
quote:
Vlizzjeffrey schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 09:03:
[...]

https://www.kimovil.com/e...,xiaomi-redmi-note-5-32gb

Edit:
Dat geld dus voor de note 5, dat de global versie geen B8 heeft, niet normaal al die variaties binnen die redmi series.
Dit is toch niet het topic voor de Note 5? ;)

• Cryostorm
quote:
GS88 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:17:
[...]

Ik meende in het "Redmi Note 5 Pro"-topic iets dergelijks voorbij heb zien komen. :?
Ik heb het bericht gezien. Echter denk ik niet echt van toepassing. Toen ik de seller een bericht stuurde kreeg ik dit terug:

2>For Redmi 5 Plus, it's unlocked. Please check the networks below:
2G: GSM 850/900/1800/1900MHz;
3G: WCDMA 850/900/1900/2100MHz
4G: FDD LTE B3:1800/B1:2100/B7:2600/B5:850/B8:900/B4:1700/B20:800MHz; TD LTE
B38:2600/B40:2300MHz;

Hij heeft dus alles wat ik nodig heb. Tis gewoon echt raar dat hij gewoon zo een lage 4g snelheid heeft.

• FJP84
Ik heb Vodafone en vooralsnog geen issues met 4G. Ik zie net een update MIUI v9.5.3.0 Stable. Heeft iemand hier al ervaring mee?

• Remcom00
  • Laatst online: 15-04 21:57

Remcom00

hij is gek

quote:
Okay duidelijk haha. Dan zelf maar unlocken. Kan ik in de tussentijd MIUI testen. Vroeger veel gebruikt, rond 2011/12. Was er toen wel fan van, maar het is toch wat trager als je de vergelijkingen moet geloven dus ga er waarschijnlijk gewoon AOSP of Lineage op zetten.

hoidoei

• pennywise666
Mijn redmi 5 plus kan ik over 14 dagen unlocken en daarna wil ik een custom rom er op flashen.
ik ben op het miui forum aan het kijken en zie verschillende roms staan.

Het word mij alleen totaal niet duidelijk WELKE rom het beste is en HOE precies ik dit moet doen allemaal.

Kan iemand mij vertellen welke rom het beste is?Ik wil iets wat gewoon op stock android lijkt.

Kan iemand mij ook STAP VOOR STAP uitleggen hoe ik die rom flash? Dat word gewoon nergens uitgelegd en ik wil gewoon geen fouten maken.
Er staat alleen Install Trwp, daarna dit en dat en daarna klaar. ja HOE zeg,denk ik dan,ik heb dit nog nooit gedaan.

bedankt!

pennywise666 wijzigde deze reactie 31-03-2018 00:15 (10%)

• FJP84
Ik heb nu MIUI Global V9.5.3.0 (OTA Update) en het lijkt erop dat de notificatie Led niet meer werkt. Hebben jullie dit ook?

• PerlinNoise
quote:
pennywise666 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 00:11:
Mijn redmi 5 plus kan ik over 14 dagen unlocken en daarna wil ik een custom rom er op flashen.
ik ben op het miui forum aan het kijken en zie verschillende roms staan.

Het word mij alleen totaal niet duidelijk WELKE rom het beste is en HOE precies ik dit moet doen allemaal.

Kan iemand mij vertellen welke rom het beste is?Ik wil iets wat gewoon op stock android lijkt.

Kan iemand mij ook STAP VOOR STAP uitleggen hoe ik die rom flash? Dat word gewoon nergens uitgelegd en ik wil gewoon geen fouten maken.
Er staat alleen Install Trwp, daarna dit en dat en daarna klaar. ja HOE zeg,denk ik dan,ik heb dit nog nooit gedaan.
Op XDA staan veel stock android roms. Resurrection Remix OS en AospExtended zijn het meest stabiel.

En hoe je een rom flash? O-)

• pennywise666
quote:
ok bedankt,ik ga er mee aan de slag over 2 weken.Hopen dat het lukt.

• aart44
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 20-04 08:12
quote:
pennywise666 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 00:11:

bedankt!
Als je op onderstaande site je Redmi5/plus kiest en doorklikt staat er precies hoe je met de updater kan flashen.
TWRP kun je ook uit de "Play store" halen.

http://en.miui.com/download.html

• FJP84
Is er trouwens een reden om de bootloader niet te unlocken?

Ik las net dat als door een update de telefoon gebricked raakt, je zonder unlocked bootloader zeer lastig kan unbricken.

Dit moet dan hardwarematig via Testpoint. Dit is voor mij wel een reden om te unlocken. Echter staat bij de unlock pagina weer een aantal risico's vermeld, wat mij weer doet twijfelen.

Tnx voor de input.

• acja88
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 04-12-2018
Heb de global version. Bevalt goed. Met 4G dus 20B.... Alleen staat er geen ''Nederlands" in de language lijst... Opzich geen groot probleem, maar toch. Weet iemand hoe dit te fixen is?

• PerlinNoise
quote:
acja88 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 18:23:
Heb de global version. Bevalt goed. Met 4G dus 20B.... Alleen staat er geen ''Nederlands" in de language lijst... Opzich geen groot probleem, maar toch. Weet iemand hoe dit te fixen is?
Antwoord staat op de vorige pagina: ;)
quote:
[...]

• acja88
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 04-12-2018
Bedankt voor de verwijzing. Het is gefixed. De Redmi 5 plus Global draait nu uitstekend op de developer ROM (dus niet de stable ROM downloaden!) met Nederlandse taal.... Unlocken inderdaad niet nodig... Kost maar 5 minuten tijd... Even de global developers ROM downloaden (http://en.miui.com/download-340.html) op je telefoon en dan updaten via instellingen... Het is een fluitje van een cent eigenlijk. Wel worden dan alle data gewist...
quote:
PerlinNoise schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 20:51:
[...]

Antwoord staat op de vorige pagina: ;)

[...]

acja88 wijzigde deze reactie 08-04-2018 11:13 (35%)

Pagina: 1 2 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True