Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:30

Xiaomi heeft zijn smartphones Redmi 5 en 5 Plus gepresenteerd. De kleinere Redmi 5 krijgt een adviesprijs van omgerekend ongeveer 102 euro. De prijzen in Europa zullen vermoedelijk hoger liggen.

Beide telefoons hebben een 18:9-scherm. Bij de Redmi 5 heeft het display een diagonaal van 5,7" en een resolutie van 1440x720 pixels.

De Redmi 5 heeft een op 14nm gemaakte Snapdragon 450-soc. Het is voor het eerst dat Xiaomi die processor gebruikt. Het toestel draait op Android 7.1 met de MIUI 9-schil van Xiaomi.

Xiaomi biedt de telefoons in China aan voor 799 yuan, maar de prijs in Europa ligt vermoedelijk hoger. De fabrikant vraagt in zijn Spaanse webshop voor de eerder gepresenteerde Redmi Note 5A 129 euro, terwijl de adviesprijs in China 699 yuan - ongeveer 89 euro - is.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 7.1
SkinMIUI 9
CPUQualcomm® Snapdragon™ 450
GPUQualcomm® Adreno™ 506
RAM2 / 3 GB
ROM16 / 32 GB (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 4.2, A-GPS, Glonass, Beidou, 2,4 / 5 GHz b/g/n
AansluitingenMicro-usb, 3.5mm
SensorenAfstandssensor, gyroscoop, Versnellingssensor, Tril, Vingerafdrukscanner, Omgevingslichtsensor
Scherm5,7" 1440x720px, LCD-scherm
Front Camera5MP
Back Camera12MP, 1,25u, f/2.2, PDAF, led flitser
Accu3300mAh
KleurZwart, Goud, Blauw, Roze
Afmetingen151,8 x 72,8 x 7,7 mm
Gewicht157 g
Prijs799 yuan (Omgerekend €102,-)
BijzonderhedenBudget toestel met 18:9 scherm

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.008-12-2017Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

rens-br wijzigde deze reactie 08-12-2017 12:42 (3%)

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22-04 20:29
Beetje dubbel gevoel over deze 5. Heb nu de 4X, super fijn toestel. Vind 5" wel groot genoeg omdat ik niet zo'n grote handen heb. Had daarom als toekomstig vervanger de 5 op het oog maar die blijkt dus een stapje groter te zijn.

I can choose to try to control the outcome, or I can trust in the moment.

• XeNeRgY
Besteld!

• Sifir05
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 18-01 22:38
Lang getwijfeld tussen de Redmi Note 4 en de nieuwe Redmi 5. Vooral officiële ondersteuning voor LineageOS was een pluspunt voor de RN4, maar vanwege de grootte van 5,5inch toch niet voor dit toestel gekozen. Ook lijkt mij de R5 een veel fraaier toestel vanwege het grote scherm. Ondertussen gepre-orderd, hopen dat het snel wordt geleverd en dat er LineageOS beschikbaar zal zijn.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:30
Ik heb een bericht verplaatst naar: [Xiaomi Redmi 5] Levertijd & Prijzen.

• XeNeRgY
Gisteren de Redmi 5 binnen gekregen. Erg mooi toestel met mooi groot scherm. Voor mij alleen wel iets te groot voor mijn kleine handen dus heb hem maar te koop gezet :)

Mocht iemand iets willen weten over het toestel dan hoor ik het wel.

• FJP84
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 22-04 20:31
quote:
XeNeRgY schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 19:30:
Gisteren de Redmi 5 binnen gekregen. Erg mooi toestel met mooi groot scherm. Voor mij alleen wel iets te groot voor mijn kleine handen dus heb hem maar te koop gezet :)

Mocht iemand iets willen weten over het toestel dan hoor ik het wel.
Hoi,

Ik wil een Redmi 5 of plus halen binnenkort. De 5 heeft de voorkeur qua afmetingen. De plus de voorkeur qua resolutie, Dual tone flash (achterkant), en WiFi 5ghz en 64gb ROM

Hoe ervaar jij de het scherm, de algemene performance van de sd450 soc en hoeveel storage heb je ongeveer over bij MIUI 9 voor apps en media?

• FastFox91
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22-04 08:54
Voor de zekerheid, "Xiaomi Redmi 5" en "Xiaomi Redmi 5 Note" zijn verschillende toestellen?

• XeNeRgY
quote:
FJP84 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 23:43:
[...]

Hoi,

Ik wil een Redmi 5 of plus halen binnenkort. De 5 heeft de voorkeur qua afmetingen. De plus de voorkeur qua resolutie, Dual tone flash (achterkant), en WiFi 5ghz en 64gb ROM

Hoe ervaar jij de het scherm, de algemene performance van de sd450 soc en hoeveel storage heb je ongeveer over bij MIUI 9 voor apps en media?
Het scherm is goed (genoeg). Dat wil zeggen dat ik het een prima scherm vind om te gebruiken maar dat ik, nu ik een Galaxy S7 heb, wel duidelijk zie dat een hogere resolutie een mooier beeld oplevert. Als je het niet met een FHD of QHD scherm vergelijkt is het prima, doe je dat wel dan zie je natuurlijk verschil. De SD450 is erg goed waarbij ik niet weet of gamen echt lukt. Als je dat niet doet dan heb je een uitstekende soc te pakken. Komt ook omdat MIUI9 sowieso supersnel is, alles gaat vloeiend. Ter vergelijking heb ik een Mi5S met SD820 naast mijn Redmi 4x met SD435 gehad en het scheelt amper bij het openen van apps of browsen door de menu's. Opslag weet ik niet want heb het toestel niet meer, vond het te groot. Mijn schoonpa is er echter ontzettend blij mee :)

• lifeguard
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19-04 11:23
Wat is de persoonlijke ervaring betreft de accu? Kun je hier gemakkelijk de dag mee doorkomen?

• PerlinNoise
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 08:12
Kernel Source gereleased voor dit toestel. Verwacht custom roms voor dit toestel.

It doesn’t matter what we want, once we get it, then we want something else.

• psyy138
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22-04 21:24

psyy138

blackbulls.nl

De Redmi 5 2/16gb net binnengekregen vanuit GB.
Bootloader proberen te unlocken maar moet helaas 3 dagen wachten, toch maar raar dat ze dat hebben bedacht :? .
In ieder geval, ik ga deze gebruiken als reserve toestel en om beetje mee te spelen (heb daarnaast een mimix2)
Als ik hem straks kan unlocken wil ik de lineage rom erop zetten, meerdere al ervaring mee?
https://forum.xda-develop...4-1-redmi-5-rosy-t3766782

Ben benieuwd hoe die werkt.
Naast het uit pakken en het proberen te unlocken nog niks mee gedaan ;).
Hij voelt in ieder geval degelijk genoeg aan.

(ಠ_ಠ) Psyduck (ಠ_ಠ) | Xiaomi is spulleke ;)

• XeNeRgY
Lucky you, ik moest 15 dagen wachten bij de Redmi5. Zal wel teveel toestellen met hetzelfde account gedaan hebben ofzo.

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

quote:
XeNeRgY schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:57:
Lucky you, ik moest 15 dagen wachten bij de Redmi5. Zal wel teveel toestellen met hetzelfde account gedaan hebben ofzo.
Ik moest 720 uur wachten, had die 0 extra niet gezien ;), maar heb hem nu eindelijk kunnen unlocken en lineage 14.1 geïnstalleerd en draait tot nu toe zonder problemen.

Ben altijd wel miui fan geweest maar lineage en/of Resurrection OS draaien toch wel lekker.

• TheDylanSneaker
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 22-04 00:51
Gegroet,

Sinds kort heb ik een Redmi 5 plus, maar heb per ongeluk de Android system folder verwijderd, wat als resultaat heeft dat als ik de telefoon aanzet ik constant naar het Mi Recovery scherm gestuurd wordt.
Hoe fix ik dit?

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

quote:
TheDylanSneaker schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:58:
Gegroet,

Sinds kort heb ik een Redmi 5 plus, maar heb per ongeluk de Android system folder verwijderd, wat als resultaat heeft dat als ik de telefoon aanzet ik constant naar het Mi Recovery scherm gestuurd wordt.
Hoe fix ik dit?
als je telefoon geunlocked is simpelweg via mi flash programma de fastboot rom flashen
anders kijken of je de rom op de sdcard kunt zetten en dan deze installeren via de recovery
hier staat meer info; http://en.miui.com/a-233.html

tevens is er een ander topic voor de redmi 5 plus
[Xiaomi Redmi 5 Plus] Ervaringen & Discussie

• Aziz.peace
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 22-04 00:09
Kan de Nederlandse taal erop? en iemand toevallig nog een goede aanbieding?

Aziz.peace wijzigde deze reactie 17-07-2018 21:41 (46%)

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

quote:
Aziz.peace schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:30:
Kan de Nederlandse taal erop? en iemand toevallig nog een goede aanbieding?
Vanaf miui global versie 9.5.6.0 heeft elke Xiaomi telefoon NL.

Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True