Usb hub met lange kabel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostie1987
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:09
Beste allemaal,

Voor in mijn nieuwe huis ben ik op zoek naar een USB hub met een lange kabel. Ik wil namelijk op zolder, direct vanaf mijn pc, op mijn tv kunnen gamen. Dus heb ik al een 10 meter HDMI kabel gekocht. Nu moet ik dus alleen nog maar een USB hub met een lange kabel zodat ik een toetsenbord, muis en minimaal 2 xbox controllers erop aan kan sluiten. Hij moet een lange kabel hebben omdat deze onder een plint moet kunnen liggen. Mijn tv staat ongeveer 5 meter van mijn pc. Daarna hoef ik alleen mijn randapparatuur aan te sluiten op de hub die uiteindelijk, voor de mooi, ergens bij de tv komt te liggen.

Nu is mijn vraag, welke USB hub moet ik aanschaffen?

Ik kan namelijk geen USB hub met een lange kabel vinden. Of is het mogelijk om een "gewone" USB hub te kopen en er een lange USB verlengkabel richting mijn pc tussen te leggen?

Ik hoor graag van jullie wat handig is, ook eventueel productaanradingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
USB spec gaat maximaal tot 5 meter. Wil je langer dan moet je een powered hub ertussen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostie1987
OK, nog niet van gehoord. Hoe werkt zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tostie1987 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 23:16:
OK, nog niet van gehoord. Hoe werkt zoiets?
Een USB hub er tussen zetten die een losse 230V aansluiting heeft. Of je moet een repeaterkabel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:26
begin er maar niet aan.. want dan is het volgende topic..
het werkt allemaal niet..
en dan zullen de reacties zijn:
wat een zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostie1987
Niet aan beginnen is geen optie, ik heb het in mijn hoofd en dan wil ik het. Hoe moeilijk kan het zijn zou je zeggen. Ik wil simpelweg een muis, toetsenbord en 2 controllers van een afstandje op mijn pc aan kunnen sluiten.

Ik had inderdaad wel een usb hub met 230V aansluiting gezien, maar die hebben allen korte kabels. Wat houdt precies een kabel repeater in? En hoe zie je dat voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tostie1987 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 23:28:
Wat houdt precies een kabel repeater in? En hoe zie je dat voor je?
Google er even op. Scheelt ons hier een verhaal schrijven wat al 100x geschreven is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostie1987
Dat is toch gewoon een mannetje-vrouwtje kabel? Oftewel een usb "verlengkabel"? Moet ik dan nog specifiek letten op een repeaterkabel van usb 2.0 of 3.0? En maakt de lengte van die kabel nog uit? Welke hub zou je hierbij aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjost
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-08-2024
Het is inderdaad een spannend project, usb werkt helaas slecht over lange afstanden. zelfs die 5 meter kan al spannend worden. Maar goed ik snap je heel goed en wie niet waagt wie niet wint toch?!

Ik den dat het makkelijkste is om inderdaad 2 verleng kabels te kopen van ca 5 meter. De hub halverwege tussen de pc en de tv te plaatsen.

Wat je eventueel ook kunt overwegen is een kvm achtige oplossing over netwerk, deze is wel veel prijziger en werkt ook niet altijd even perfect...

[ Voor 0% gewijzigd door jjost op 07-12-2017 23:33 . Reden: gekke verwijzing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Gebruik een powered USB hub bij de TV, en dan tussen de hub en de PC een repeater kabel. Het verschil tussen een verlengkabel en een repeaterkabel is dat in de repeater aan het eind een chip zit die de USB packets inleest en opnieuw op de lijn zet zodat eventuele degradatie tegengegaan kan worden. Let wel op dat dit met USB 2.0 misschien wel werkt, maar met USB3 waarschijnlijk keihard faalt. Richt je dus op USB 2.0 of 1.1.

[ Voor 17% gewijzigd door johnkeates op 07-12-2017 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostie1987
Kvm oplossing? Ik heb 2x een shield en 1x een Steam link, maar bij deze apparaten vind ik de lag te groot, vandaar dat ik direct mijn tv aangestuurd wil hebben en direct mijn controllers etc. op mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostie1987
johnkeates schreef op donderdag 7 december 2017 @ 23:35:
Gebruik een powered USB hub bij de TV, en dan tussen de hub en de PC een repeater kabel. Het verschil tussen een verlengkabel en een repeaterkabel is dat in de repeater aan het eind een chip zit die de USB packets inleest en opnieuw op de lijn zet zodat eventuele degradatie tegengegaan kan worden. Let wel op dat dit met USB 2.0 misschien wel werkt, maar met USB3 waarschijnlijk keihard faalt. Richt je dus op USB 2.0 of 1.1.
Dat klinkt wel goed. Heb je aanbevelingen voor een hub en repeater kabel?
(Bijzonder trouwens dat usb 3.0 dan juist niet goed werkt. Je zou toch zeggen dat, met moderne technologie, het allemaal beter zou moeten werken.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Het probleem heeft niet met 'moderne' technologie te maken, maar met de manier waarop de standaard ontworpen is. Er zijn diverse technieken die allemaal hun eigen speciale inzet hebben. Zo zal je ethernet voor een tiental meters vaak gebruikt zien worden, en voor langere afstanden de optische variant. Maar je zal het niet in combinatie met een toetsenbord, muis of speakerset zien. Zo ook USB met de beperkte afstand; om er voor te zorgen dat je niet al te dure kabels en chips nodig hebt om signalen op een hoge frequentie op een lange afstand te laten werken hebben de ontwerpers van de fysieke standaard gekeken naar het doel (randapparatuur op een computer aansluiten) en naar de soorten apparaten (printers, muizen, toetsenborden, opslag, scanners, cd-spelers). Die zijn allemaal low power (of met eigen adapter) en dichtbij. Dan gaan ze dus geen moeilijke kabels en chips maken die niemand ooit gaat kopen om 10Gbit over 100 meter mogelijk te maken, vooral niet als nog niemand USB gebruikt. Je moet de fabrikanten en consumenten wel duidelijk maken wat het voordeel is en vooral niet te veel geld vragen.

Terug naar jouw zaak: jij wil USB gebruiken op een manier die in 1996 niet bedacht was. De computers konden weinig aan, stroom was er niet voor, en en apparaten ook niet. Je krijgt met je wens om USB out-of-spec te gebruiken dus automatisch met de beperkingen van de techniek te maken. Dat betekent dat je vreemde zaken moet doen of een onstabiele verbinding voor lief moet nemen. Het is niet dat het technisch niet anders kan, maar eerder dat de fabrikant van USB controllers, stekkers, muizen, software, en moederborden geen van allen meer dan een paar meter ondersteunt. Als je dat dus 'echt' goed zou willen hebben moet je dus van alles in het hele verhaal versies maken die dat wel kunnen.

Wat je in elk geval kan proberen:
Deze kabel: pricewatch: LogiLink USB 2.0 Repeater Cable - 5.0m

Een van deze hubs: categorie: USB, audio en video-hubs

Er zijn niet zo heel veel chips die gebruikt worden in USB hubs, dikke kans dat de meeste 4-port hubs allemaal dezelfde chip gebruiken. Als je op chip-niveau kon zoeken zou ik zeggen: neem Cypress of Atmel, maar wat voor chip er in zit staat er vaak niet bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-05 10:58
Hierboven wordt de theorie beschreven. Ik kan het uit de praktijk beamen: een USB-hub met een USB-verlengkabel werkt niét. Ook niet als je een adapter met een te hoog voltage aansluit op de verlengkabel, om het spanningsverlies te compenseren (dit spanningsverlies kan je vrij simpel uitrekenen uit het hoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juhet
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:21
Is een steamlink geen optie? Dan ben je van alle kabels af :)
http://store.steampowered.com/app/353380/Steam_Link/

[ Voor 34% gewijzigd door juhet op 08-12-2017 07:17 ]

3 leuke cadeautips voor een theeliefhebber!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
nino_070 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 02:08:
Hierboven wordt de theorie beschreven. Ik kan het uit de praktijk beamen: een USB-hub met een USB-verlengkabel werkt niét. Ook niet als je een adapter met een te hoog voltage aansluit op de verlengkabel, om het spanningsverlies te compenseren (dit spanningsverlies kan je vrij simpel uitrekenen uit het hoofd)
Hoewel ik je natuurlijk geloof, maar ik zie geen specifieke reden waarom het niet zou werken.

USB kabels zijn gespecced tot 5m officieel. USB repeater kabels hebben effectief een hub erin zitten, en je mag er daarvan 5 achter elkaar zetten. Of je al dan niet hubs met externe voeding nodig hebt ligt aan hoeveel verlies de USB kabels hebben qua weerstand en hoeveel stroom je eruit trekt, maar dat is geen fundamenteel limiet. (Terwijl die 5m maximale lengte wel een fundamenteel limiet is, met wat marge natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:36
Afgelopen weken een soortgelijke setup gemaakt
PC (dagelijkse desktop) aan de ene kant van de ruimte
Race seat aan de andere kant van de ruimte

USB kabel tot 5m ging prima, wel wat input lag, maar overkomelijk
Kopiëren van bestanden is op +- 90% van de snelheid (USB2.0, USB3.x snelheid werkte niet)
10M niet getest ivm de monitor issues...

HDMI
Tot 5M was het prima te doen, maar de standaard gaat tot 7M
Dus een 7M kabel geregeld en de lag is redelijk groot... zelfs voor een racegame niet heel acceptabel.
Ik denk dat je met 10M een nog groter probleem creëert.

Steam device gekocht, die werkt niet goed als je twee verschillende resoluties gebruikt...
2560x1080 VS 3440x1440

Mijn oplossing was het verplaatsen van wat bureaus en heb de race setup nu op <5M staan

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Tenzij ik nu echt iets over het hoofd zie, denk ik dat het vooral placebo is. In theorie kan ik me voorstellen dat bij USB er hertransmissie is als er een error is geweest (al hoort 5m gewoon te kunnen, maar kan altijd natuurlijk slechte kabel zijn), waardoor je vertraging zou krijgen, al klinkt dat vooral als een theoretische optie.

Maar HDMI heeft geen hertransmissie, het komt aan of het komt niet aan. Zolang je geen artifacts kreeg is de conclusie dat hij aan kwam, en er dus geen delay extra is. Nou ja, behalve lichtsnelheid delay van die 2m extra. Volgens mij heeft HDMI standaard ook geen specifieke maximum lengte, maar een meter op 15 is beetje praktisch maximum. (Waarbij 1080p 60Hz natuurlijk eenvoudiger is dan 4k).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostie1987
Nou, ondertussen heb ik een repeater kabel en een usb hub met netvoeding aangeschaft. Ik zal later laten weten of het werkt. Bedankt voor alle tips/adviezen!
Pagina: 1