Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB over UTP werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11 15:55
Ik heb op zolder een computer staan die ik via een HDMI UTP extender ook met mijn tv in de woonkamer verbonden heb. De bediening van de computer verloopt via een USB UTP extender. Helaas werkt dit niet goed. De ene keer doet alles het, de volgende keren niet meer. Er is voor mij geen patroon in te ontdekken. Ik heb de UTP kabel doorgemeten en die is prima. Ook als ik de UTP kabel van de HDMI extender gebruik werkt het niet goed. Vervolgens hetzelfde geprobeerd maar dan met een extender van een ander merk, maar dat mag ook niet baten. De lengte van de kabel is ongeveer 10 tot 15 meter en dat zou volgens de specificaties van de USB UTP extender prima moeten gaan. Iemand die mij een goede tip kan geven _/-\o_ ?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kun je niet gewoon een normale USB kabel ervoor gebruiken ipv een UTP-kabel?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 21:06
CH40S schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:19:
Kun je niet gewoon een normale USB kabel ervoor gebruiken ipv een UTP-kabel?
Omdat de max voor USB 2 kabels 5 meter is.
En voor USB 1 en 3 zelfs maar 3 meter.

Je hebt wel actieve USB kabels. Die kunnen tot 30m (zit gewoon elke 3 of 5 meter een repeater in de kabel). Maar die zijn te dik om door muren enzo te trekken.

Wat het probleem van de TS betreft... Geen idee. Hij heeft een 2e kabel geprobeerd en ook een 2e extender. Dus de kans dat daar een probleem in zit is klein.

Werkt de bediening wel goed als je ze direct aansluit op de PC op zolder? Want het kan natuurlijk ook dat je bediening stuk is.
Of probeer een ander USB device aan te sluiten om te kijken of dat wel werkt.

TheS4ndm4n#1919

• michielvz
Ik zit er aan te denken om een actieve USB kabel van 20 meter te kopen. Ik moet hem alleen wel afknippen en de uiteinden aan elkaar maken (met een kroonsteentje?) nadat ik hem heb doorgetrokken. Zou dat kunnen werken? Ik heb geen ervaring met het knippen en verbinden van USB kabels.

Ik heb twee apparaten erop aangesloten en beide functioneren niet maar wel als ik ze direct met de pc verbindt.

[ Voor 12% gewijzigd door michielvz op 07-09-2016 14:41 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Gaat niet werken.
Kwenie hoor, je zit nu al bijna een jaar te kloten met die usb-extender; wordt het niet eens tijd dat je je keuze herziet?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• michielvz
Weet je ook waarom dat niet gaat werken? Het lijkt mij een kwestie van kabeltjes knippen en weer aan elkaar vlechten als ik het zonder kroonsteen doe. Ik ben hier trouwens niet al een jaar mee bezig op deze manier. Tot een half jaar geleden stond mijn computer op de eerste verdieping en niet op zolder.

[ Voor 90% gewijzigd door michielvz op 07-09-2016 15:34 ]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

michielvz schreef op woensdag 07 september 2016 @ 15:30:
Weet je ook waarom dat niet gaat werken? Het lijkt mij een kwestie van kabeltjes knippen en weer aan elkaar vlechten als ik het zonder kroonsteen doe.
Omdat je dan de twist uit de kabel haalt
En kroonsteentjes staan ook niet bekend om hun goede HF afscherming :P

Dus misschien dat het wel werkt, maar het is niet gegarandeerd !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• michielvz
Heb de 20mtr kabel besteld dus ben benieuwd.

• ruzzel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-11 19:29
heb zelf een kabel van 15 meter gemaakt met utp, dus het kan wel
oranje en oranje wit bijelkaar op de plus en bruin en bruin wit op de min, en verder heb ik de groen als d+ en de groen wit als de d- werkt perfect hier.
ohw ja is usb 2.0

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Vraagje, wat doe je precies met die pc? Als je hem als mediaserver gebruikt en je tv is een smart geval dan is plex misschien ook wel een optie.
Server op je pc en app installeren op je tv. Kun je het gewoon met je afstandsbediening doen.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het werkt niet om dat USB niet hetzelfde is als een 230v kabel naar een lamp. Het is een hoogfrequente datakabel die aan diverse eisen moet voldoen om te zorgen dat het signaal goed overgedragen kan worden. Als de kabel te lang is of niet goed in elkaar zit gaat het niet werken.

USB mag niet te lang zijn, de draadjes moeten van koper zijn, de aders moeten getwist zijn, en er moet een afscherming over het geheel zitten. In plaats van dit proberen 'op te lossen' met versterkers, adapters, converters en andere nare onzin kan je misschien beter naar een passende oplossing kijken, bijvoorbeeld PC gewoon bij de TV zetten, of een extra PC gebruiken om je PC op afstand via het netwerk te besturen, of een 802.11 toetsenbord+muis gebruiken, of als je alleen specifieke zaken doet daar een oplossing voor vinden.

USB is nooit bedacht om op lange afstanden een soort van 'remote desktop' te maken, en alle manieren die je gaat verzinnen om het toch te doen gaan gewoon falen om dat de techniek er niet voor geschikt is.

Wat je wel kan doen:

- Leg uit wat je nou precies wil doen
- Kijk naar een passende oplossing voor die specifieke activiteit
- Laat de PC een PC zijn en sla die gekke toeren over

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

johnkeates schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:38:
Het werkt niet om dat USB niet hetzelfde is als een 230v kabel naar een lamp. Het is een hoogfrequente datakabel die aan diverse eisen moet voldoen om te zorgen dat het signaal goed overgedragen kan worden. Als de kabel te lang is of niet goed in elkaar zit gaat het niet werken...
Ten faveure van TS moet dan gezegd worden dat hij niet USB over UTP probeert te bewerkstelligen, maar een extender apparaatje heeft wat HDMI en USB over UTP transporteert. Een device dus wat aan de voorkant een HDMI plug en een USB plug heeft en aan de achterkant RJ45. Met twee van die devices kun je in principe full duplex 1 Gbps heen en weer pompen. Maar ook dan kost een kroonsteentje zo'n 75% dataverlies (been there, done that)

Maar het probleem met dit soort niche-apparaatjes is ten eerste dat het design vaak onvoldoende is; de chips kunnen de minimale eisen maar nauwelijks aan. En ten tweede is de support bar slecht; je krijgt er drivers bij voor - als je geluk hebt - de huidige windows versie en de kans dat-ie werkt op de volgende windows versie is nagenoeg nihil

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• michielvz
In plaats van het geld in een console te steken heb ik een goede game pc waarmee ik zowel op zolder als in de huiskamer wil gamen en film kijken. Het scheelt geld en het games aanbod op de pc is mijn inziens veter dan op een console. Als dit niet werkt kan ik nog een nvidia shield proberen.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik weet niet welk merk je hebt maar ik heb zo'n USB extender nu getest op diverse punten in een netwerk en het draait echt perfect. Mijn HDMI extender die red het echt niet want krijg wel beeld maar met veel artifacts en ik geloof dat een Apple ook een probleem is aangezien 50hz komt er niet doorheen maar 60hz weer wel en als ik een lagere resolutie gebruik dan gaat het ook mis maar USB gaat wel als een trein.
Ik zou je aanraden om goede CAT6 bekabeling te gebruiken want dat scheelt ook nog. Ik draai nu over CAT5e maar CAT7 werkt niet dus je ook nog oppassen met shielded volgens mij want dat gaat ook niet goed.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-11 21:19
Misschien een iets duurdere oplossing, maar pak en raspberry en zet hier virtualhere op. werkt perfect.

Of misschien dat je iets anders in de buurt hebt staan, waar je virtualhere op kan laten draaien.

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Nogne

>.<

michielvz schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:17:
In plaats van het geld in een console te steken heb ik een goede game pc waarmee ik zowel op zolder als in de huiskamer wil gamen en film kijken. Het scheelt geld en het games aanbod op de pc is mijn inziens veter dan op een console. Als dit niet werkt kan ik nog een nvidia shield proberen.
Is een Steam Link niks voor je? Daarmee kan je alle games spelen van je PC, en dat gaat ook over UTP.

PS/XBL: Nogne

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:12

ResuCigam

BOFH

Voor extenders gebruik ikzelf altijd STP kabels, dat scheelt enorm.

We do what we must because we can.

• michielvz
Zojuist en actieve usb extender besteld en hopen dat dat werkt. Anders toch een USB kabel knippen of een steam link. Bedankt voor alle reacties
Pagina: 1