Vraag

• jandevosYT
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-06-2021
Beste leden, mijn naam is Jan en ik ben al een halfjaar in het bezit van de volgende set:
Intel Xeon X5660, Deepcool frostwin koeler, Asus Rampage II Extreme, 12GB (6x2GB sticks) ddr3 ram geheugen en een Nvidia Geforce GTX1060 3GB.

Op zich een best toffe set maar ik zou mijn CPU graag willen overclocken. Hier ben ik nu ook al een tijdje mee bezig, ik kijk veel naar tutorials met relatief goed vergelijkbare systemen alleen toch krijg ik het niet echt lekker stabiel draaiende. Vaak kan ik mijn pc uren achter elkaar aan gebruiken maar dan krijg ik toch ineens een blue screen, niet echt prettig dus :|

Nu begrijp ik zelf ook erg goed dat jullie mij het liefst zelf het overclocken willen laten leren, maar toch wil ik bij deze vragen of er mensen zijn met dezelfde CPU en moederbord die mij hun overclock settings zouden willen geven. Alles is welkom!

Ik hoop van jullie te horen.

^Jan

Alle reacties

• undeepdiver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-05 17:35
Hoi Jan Welkom op GOT

Fijn dat je lekker aan het klokken bent, socket 1366 is het leukste platform om te tweaken.

Dit topic hoort eigenlijk in..[OC] Core I7 9xx (S1366) - Deel 3

Het grote 1366 topic.

http://www.techreaction.n...e-bloomfield-and-gulftown

Ik zag net dat deze link niet meer werkt ga hem nog even opzoeken :+

http://www.google.nl/url?...Vaw2LcbWUlLpJt-cVVgzHDw22

Lees deze tuuut maar eens goed door en vooral het stukje over isoleren van je componenten eerst je uncore klokken en testen met Prime 95 blend.
Dan je CPU overklokken en testen met Prime small fft en linX
Daarna je RAM klokken en testen met Prime blend en LinX is hij daar stabiel test je nog een nachtje met Memtest86.

Veel succes

[Voor 21% gewijzigd door undeepdiver op 08-12-2017 14:40]

De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!

• jandevosYT
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-06-2021
Oke, bedankt voor je antwoord!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee