Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

Toon posts:

Welke componenten Game PC 900$

Pagina: 1
Acties:
  • 583 views

Vraag

• florizplays
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 01-12-2018
Mijn vraag
Ik wil graag weten of dit een beetje een goede pc wordt dit heb ik samengesteld.
ik heb er zelf niet veel verstand van maar mijn broer kan me wel helpen met het in elkaar zetten etc.

Relevante software en hardware die ik gebruik
een laptop

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
T1 computerbehuizing 31$
MSI B350M GAMING PRO 77$
Corsair VS550 PC netvoeding 550 W Zonder certificering 50$
HDD WD BLUE? 1TB - 7200RPM - 64MB - SATA3 44$
Intel® Core i5-7600K, 3,8 GHz (4,2 GHz Turbo Boost) socket 1151 processor 250$
Asus GeForce GTX 1060 DUAL-GTX1060-O6G 325$
RAM 16GB Krijg ik van een kennis voor 40$
Wat ik te besteden heb 800/900$

Graag zou ik jullie hulp willen, of dat jullie een lijstje voor mij kunnen maken ;) met nvidia en intel fo zoiets.

Met vriendelijke groet, Floris :)

Beste antwoord (via florizplays op 07-12-2017 21:49)

• Anoniem: 683497
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online
Nope niet echt een goede build, maar daar kunnen we verandering in brengen :). Waarom vraag je je misschien af. Wel, een Corsair VS550 is kwalitatief geen goede voeding en veel te duur met €50,-. Met T1 behuizing, bedoel je dan de pricewatch: Zalman ZM-T1 PLUS ? Deze is ook niet passend voor een build van tegen de €1000,- kijkend naar kwaliteit, airflow en inbouwmogelijkheden. Een i5 7600k is niet meer interessant en met €250,- ziek duur. De Intel 8xxx series en AMD Ryzen CPU's zijn sneller voor minder geld. De i5 past overigens ook niet op het moederbord. Het moederbord is voor CPU's van het AM4 platform bedoeld. Verder geen CPU koeler en geen SSD, een SSD is vandaag de dag echt een must. Bij normaal gebruik zoals internet en licht office werk voelt een systeem van 10 jaar oud met SSD al sneller aan dan een nieuwe systeem zonder SSD. Heel het systeem voelt gewoon veel sneller aan hierdoor.

Welke geheugen is het precies dat je kan overnemen voor €40,-? Ervan uitgaande dat het gewoon een DDR4 setje is kun je aan zoiets denken:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 185,51€ 185,51
1Gigabyte Z370P D3€ 96,-€ 96,-
1Palit GeForce GTX 1060 Dual 6GB€ 283,94€ 283,94
1Fractal Design Focus G Zwart€ 45,95€ 45,95
1Seasonic G-series 450 watt€ 56,95€ 56,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 139,50€ 139,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 807,85

Voor aankoopadvies van een pc staat het topic eigenlijk op de verkeerde plek. Op de goede plek krijg je de volgende vragen voorgeschoteld welke eigenlijk wel van belang zijn voor een goed advies:
quote:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Als je die nog zou kunnen beantwoorden zou fijn zijn. Een moderator zal je topic vanzelf naar de goede plek verplaatsen (Desktop Aankoopadvies) :).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Nope niet echt een goede build, maar daar kunnen we verandering in brengen :). Waarom vraag je je misschien af. Wel, een Corsair VS550 is kwalitatief geen goede voeding en veel te duur met €50,-. Met T1 behuizing, bedoel je dan de pricewatch: Zalman ZM-T1 PLUS ? Deze is ook niet passend voor een build van tegen de €1000,- kijkend naar kwaliteit, airflow en inbouwmogelijkheden. Een i5 7600k is niet meer interessant en met €250,- ziek duur. De Intel 8xxx series en AMD Ryzen CPU's zijn sneller voor minder geld. De i5 past overigens ook niet op het moederbord. Het moederbord is voor CPU's van het AM4 platform bedoeld. Verder geen CPU koeler en geen SSD, een SSD is vandaag de dag echt een must. Bij normaal gebruik zoals internet en licht office werk voelt een systeem van 10 jaar oud met SSD al sneller aan dan een nieuwe systeem zonder SSD. Heel het systeem voelt gewoon veel sneller aan hierdoor.

Welke geheugen is het precies dat je kan overnemen voor €40,-? Ervan uitgaande dat het gewoon een DDR4 setje is kun je aan zoiets denken:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 185,51€ 185,51
1Gigabyte Z370P D3€ 96,-€ 96,-
1Palit GeForce GTX 1060 Dual 6GB€ 283,94€ 283,94
1Fractal Design Focus G Zwart€ 45,95€ 45,95
1Seasonic G-series 450 watt€ 56,95€ 56,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 139,50€ 139,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 807,85

Voor aankoopadvies van een pc staat het topic eigenlijk op de verkeerde plek. Op de goede plek krijg je de volgende vragen voorgeschoteld welke eigenlijk wel van belang zijn voor een goed advies:
quote:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Als je die nog zou kunnen beantwoorden zou fijn zijn. Een moderator zal je topic vanzelf naar de goede plek verplaatsen (Desktop Aankoopadvies) :).

• florizplays
bedankt,is die 1060 goed? en heb ik hier aan voldoende games op high te spellen?
wat is de crucial eigg?
de ram die ik kan overnemen is G.Skill DDR4 Trident Z RGB 2x8GB 3200
kan ik hier niet beter voor een i7 gaan?> en iets meer betalen?
sorry ik ben een noob haha

• Niet online
De Crucial MX300 525GB is een SSD, wat gigantisch veel sneller is dan een normale harde schijf als de WD Blue 1TB uit je eigen lijstje. De i5 8400 is qua prestaties vergelijkbaar met een i7 7700 welke 100 euro meer kost, dus dat is niet interessant. Dit omdat de 7xxx inmiddels van de vorige generatie zijn. De i5 heeft 6 cores en de i7 4 (maar wel met hyperthreading). Nu kun je kijken naar een i7 8700 of i7 8700k, maar die zijn meteen weer echt flink duurder, terwijl het verschil in games i.c.m. een GTX 1060 helemaal niet is. Het zou in plaats daarvan een stuk meer nut hebben om naar een GTX 1070 te gaan als videokaart. Maar met een GTX 1060 6GB kun je ook prima met high tot ultra settings spelen op 1080p in de nieuwste games.

€40,- voor dat geheugen is een killer deal en gaat inderdaad wel passen.

• florizplays
bedankt dan wordt dit t lijstje thx guys!

• florizplays
Zou ik niet voor de ASUS DUAL-GTX1060-O6G GeForce GTX 1060 6GB GDDR5 ipv de palit?

[Voor 67% gewijzigd door florizplays op 07-12-2017 21:40]

• XFlame
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 31-03 10:13
Waarom zou je €40,- meer willen betalen?

• untflanked
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 22:44
Modje kan wel even langskomen, 3x een topic openen is totaal onnodig. Volg het DAA Beleid: DAA beleid
Beantwoord in je openingspost je vragen en dan kun je beter geholpen worden.

Ryzen 2600X | RX Vega 64 LC | 2x8GB Corsair Vengeance | Phanteks Shift

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Dicht ivm missen layout.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True