Toon posts:

Bitcoin Wallet vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.975 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik heb de laatste tijd hier topics zitten lezen en ik heb ook via Google gezocht maar ik kom er niet helemaal uit.
Ooit voor de grap eens wat geld in Bitcoin gestoken. Ik ben helaas nog geen miljonair, maar ik heb vertrouwen.

Ik heb een Jaxx wallet en ik heb daar een vraag over. Ik snap dat ik bij diverse partijen BC kan kopen en ze naar die wallet kan zenden. Maar hoe verkoop ik ze nu weer?
Ik ben geen belegger, ik speel er wat mee omdat ik het leuk vind en het beter wil snappen.

Ik kan helaas ook op de support pagina alleen vinde hoe ik BC naar een andere wallet kan zenden, maar niet hoe ik er nu weer euro's van maak.

Ook geeft mijn app op de telefoon een andere waarde dan mijn PC.
Als laatste, er wordt nogal een fee ingehouden! Zeker 10 euro als ik de Max wil verzenden, poe hey!

Dank voor het ontrafelen van dit mysterie 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Bitcoin verkopen doe je het beste op een exchange, maar het kan ook via een dienst.
Op een exchange maak je een account aan en stuur je je bitcoin naar de bitcoin wallet op die exchange.
Via een dienst stuur je vaak je bitcoin naar de dienst en die geeft jou vervolgens euro's of dollars.

In onderstaand forumtopic (de topicstart) staat een heleboel over het kopen & verkopen van bitcoins. Hier kun je ook bekijken welke exchange of dienst je kunt gebruiken om je bitcoin te verkopen.

[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah dus het klopt gewoon dat het niet via Jaxx kan. Duidelijk. Dank voor je moeite. Ik heb het topic gelezen en ik ga nu even goed zoeken hoe ik dat tzt wil gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:27
Ik gebruik ook Jaxx en ik verkoop ze via https://btcdirect.eu/ . Je geeft aan hoeveel je wil verkopen, je krijgt het BTC adres van BTC Direct, dan heb je 30 min op het geld over te maken (door je fee ga je minder kunnen overmaken dan er op je rekening staat).
Na die 30 min kijken ze hoeveel je hebt overgemaakt (dus rekening houdend met de fee blijkt het minder te zijn dan je origineel op gaf) en dan maken ze de euro’s over op je rekening.
Trouwens ook de koers kan nog wijzigen tijdens de 30 min wachttijd, waardoor het uiteindelijke bedrag ook nog iets kan afwijken.

Ik heb enkel ervaring met BTC Direct, dus geen idee of het overal zo verloopt :)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu in Jaxx 80 euro staan, maar ik kan maar 70 overmaken. Die fee is behoorlijk hoog o_O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand suggesties over die fee? Ik heb atm 86 en ik kan in Jaxx maar maximaal 66 overmaken. Beetje jammer dit.....
Zo wordt een beetje spelen met kleinere bedragen heel onaantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Ja zou het ook via Bitonic kunnen doen zodra ze straks hun minimale order verlagen (die staat nu tijdelijk op 100 euro, ik maak uit de tekst op dat jij minder dan 100 euro aan BTC hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopenMetBitcoin
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-08 09:55
De fee die je Jaxx wallet berekend is nu zo hoog omdat de mempool van het bitcoin netwerk propvol zit met voornamelijk spam transacties. (transacties die wel legitiem zijn maar vermoedelijk door kwaadwillende zijn ingeschoten die het bitcoin netwerk willen vertragen)

Dit kan je goed zien op: https://jochen-hoenicke.de/queue/#24h

Daar kan je het normale patroon goed terugzien en de laatste twee dagen zie je goed dat de spam transacties zijn begonnen. Vermoedelijk zitten de heren van Bitcoin Cash hier achter maar dat is speculeren.

Als de mempool vol zit dan pakken miners gewoon de transacties met de hoogste fee. De rest moet wachten.

Mijn advies voor jou is; wacht tot de mempool leeg is. Meestal is hij op zondag ochtend redelijk leeg gelopen (misschien nu pas volgende week zondag). En verkoop dan je kleine hoeveelheid bitcoins. Je kunt op https://jochen-hoenicke.de/queue/#24h goed zien welke fee je moet betalen om in het volgende block opgenomen te kunnen worden. De meeste Wallets gebruiken een gemiddelde fee berekening waardoor je bijvoorbeeld op zondag ochtend alsnog veel te veel fee betaald. Ik pas mijn fee dus altijd even handmatig aan (Electrum wallet)

Dus gewoon even wachten met verkoop tot de mempool weer leeg is ;)

Kopen met Bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopenMetBitcoin
Overigens;

Bitcoins verkopen naar euro's kan ook op https://bitkassa.nl en https://bitonic.nl

Vergelijk op het moment van verkoop even goed welke jou de beste prijs bied.

En als je er direct cash geld voor wil hebben dan is: https://localbitcoins.com/ een optie. In dit geval raad ik je alleen aan om echt af te spreken met verkoper in een openbare ruimte. Bijvoorbeeld een station of cafe.

Kopen met Bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil niet alles verkopen maar ik denk er over om mijn wallet van Jaxx te legen naar een wallet van Blockchain.
Die had ik als eerste en die werkte fijn, en de fee was geloof ik niet zo hoog. Of maakt dat niet uit?

Bedankt voor het meedenken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopenMetBitcoin
Voor elke bitcoin transactie moet je een fee betalen (vroegah kon het ook zonder fee).
Dus ook als je overmaakt van een eigen naar andere eigen bitcoin wallet.

Voor wat betreft Bitcoin wallets bij partijen zoals Blockhain.info of Coinbase e.d...
(dus van die webbased dingen waar je een login voor moet aanmaken enzo)

"If you don't poses the private key of your bitcoin, it's not your bitcoin" Ook niet als je jouw private key deelt met een Blockhain.info.

Bij een eventuele hack van een dergelijke site of bij eventuele nieuwe regelgeving kan je niet meer bij jouw bitcoins komen.

Gebruik liever een wallet waarbij je zelf verantwoordelijk bent voor jou bitcoins en jij alleen de enige bent die jouw private key weet. Bijvoorbeeld https://wallet.mycelium.com/ of https://electrum.org/

Dan kan je die alleen nog maar kwijtraken doordat je ze zelf niet goed in bewaring hebt genomen. Tip: zoek even op het concept "off-line wallet" ;)

Kopen met Bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dank je wel voor je uitleg. Ik heb zoveel gelezen dat het me wat gaat duizelen. Dus Jaxx etc zijn zo veilig ook niet.
Goh ik ga het eens aanmaken en dan kijken hoe dat werkt. De boel offline back-uppen was mijn volgende plan. Ik vind het reuze interessant allemaal en ondank dat ik niet echt een digibeet ben is dit toch wel een studie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn die fee's ook zo hoog als je een offline wallet hebt? Ik dacht behoorlijk vrij te kunnen experimenteren, maar als ik een transactie wil doen en het kost telkens euro dan is de lol er snel af. Ik heb nu als tip gelezen wacht op een zondag ochtend, maar dat kan niet de enige oplossing zijn. Als je een paar 1000 euro hebt is 20 euro natuurlijk relatief niet zo veel maar goh hey, wat balen dit. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik Heb Electrum geïnstalleerd en ik wacht op een acceptabele Fee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wow, ik heb nu in Jaxx 94 euro aan BC en ik heb er 64 spendable van. Yaiks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:21

defiant

Moderator General Chat
@Verwijderd het is niet de bedoeling om meerdere posts te maken als er (nog) niemand gereageerd heeft, je kunt hiervoor je laatste bericht wijzigen en aanvullen met nieuwe details, zo voorkom je meerdere berichten onder elkaar wat ongewenst is.

Dit is verdere een simpele cryptocurrency vraag die je beter in een van de verzamel topics kan stellen:
Bitcoin en overige cryptocurrencies #3 voor het hoe en wat omtrent cryptocurrencies.
[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #5 voor de handel en koers.

Ik sluit dan ook dit topic.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.