Mijn vraag
Ik heb nu alles met CAT5 kabels echter haal ik nu maar 500Mbit ipv de 1000 die ik wil halen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Linksys LGS108 8-poorts Unmanaged Gigabit Switch
Samsung QE49Q7F (TV)
Denon X3400H (Receiver)
nVidia Shield TV (Media Player)
Zyxel NSA325-V2 (NAS)
Mijn trouwe PC
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
dat er verschillende CAT standaarden zijn van CAT5, CAT5e, CAT6, CAT6a en CAT7
wat me niet duidelijk is... heeft het zin om CAT7 te nemen al was het alleen om voor de toekomst klaar te zijn? prijs verschil tussen CAT6 en CAT7 is niet mega groot.
dan heb je nog SFTP of gewoon FTP ik snap dat de extra afscherming helpt tegen storing maar hoe effectief? is het de investering waard?
als ik al mijn UTP kabels moet vervangen doe ik het graag meteen goed, techniek gaat zo snel ik hoop dat er wat experts zijn die me goede raad kunnen geven
edit:
grootste punt is mijn NAS die haalt nu maar 500MBit (tussen de 60 en 63MByte per sec) maar de NAS heeft gigabit LAN en HDD die 190MB per sec kan lezen/schrijven
Ik heb nu alles met CAT5 kabels echter haal ik nu maar 500Mbit ipv de 1000 die ik wil halen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Linksys LGS108 8-poorts Unmanaged Gigabit Switch
Samsung QE49Q7F (TV)
Denon X3400H (Receiver)
nVidia Shield TV (Media Player)
Zyxel NSA325-V2 (NAS)
Mijn trouwe PC
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
dat er verschillende CAT standaarden zijn van CAT5, CAT5e, CAT6, CAT6a en CAT7
wat me niet duidelijk is... heeft het zin om CAT7 te nemen al was het alleen om voor de toekomst klaar te zijn? prijs verschil tussen CAT6 en CAT7 is niet mega groot.
dan heb je nog SFTP of gewoon FTP ik snap dat de extra afscherming helpt tegen storing maar hoe effectief? is het de investering waard?
als ik al mijn UTP kabels moet vervangen doe ik het graag meteen goed, techniek gaat zo snel ik hoop dat er wat experts zijn die me goede raad kunnen geven
edit:
grootste punt is mijn NAS die haalt nu maar 500MBit (tussen de 60 en 63MByte per sec) maar de NAS heeft gigabit LAN en HDD die 190MB per sec kan lezen/schrijven
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2017 00:01 ]