Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC Bouwen - Hulp nodig bij onderdelen zoeken voor game PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik ben redelijk nieuw hier op dit forum, maar ik had gelijk al een discussie die ik zou willen starten. Ik ga rond de tijd van Kerstmis een PC bouwen. Ik heb ervaring met het bouwen (en een vriend van mij zou ook nog kunnen helpen), maar ik zou eerlijk gezegd niet weten welke onderdelen ik zou willen kiezen. Daarom hoop ik dat een van jullie op dit forum mij zouden kunnen helpen bij het uitzoeken van geschikte componenten.

- Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?

Ik ga voornamelijk gamen en streamen.

- Welke resoluties moet je systeem aankunnen?

Ik zou graag in 4K video kwaliteit (3840x2160 pixels) video's kunnen spelen EN opnemen.

Notitie: 4K60fps zou nog beter zijn!

- Wat mag het systeem gaan kosten?

Ik heb geen absoluut maximaal bedrag, maar ik zou graag een goede game PC willen bouwen met een budget van ongeveer 2000 tot 2500 euro. Het geeft niet als het een paar eurootjes duurder zijn, maar het moet niet te duur zijn zoals 3000 euro.

- Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

Ik heb daar een beetje over nagedacht en ging op het internet kijken. Ik vond een prima CPU: de Intel® Core™ i7-8700K processor. Ook had ik een fijne maar krachtige videokaart gevonden: de GeForce® GTX 1080 Ti van Nvidia. Beide producten zijn bij elkaar rond de 1200 euro, dus ongeveer op de helft van het budget. Ik vind Intel en Nvidia twee zeer betrouwbare merken omdat ik hun producten al vaker heb gebruikt zonder problemen. Maar als er betere onderdelen bestaan zou ik daar graag een kijkje bij willen nemen.

- Wat denk je allemaal nodig te hebben?

De basisonderdelen van een game PC. Als het erbij past een goed toetsenbord en een game muis als dat mogelijk is. Muismat hoeft niet (daar doe ik niet moeilijk over).

- Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Zoals ik al eerder had beschreven, ik vind Intel en Nvidia twee zeer betrouwbare merken. Ze functioneren moeiteloos en maken beide goede kwaliteitsproducten. Maar ik zou ook andere bronnen accepteren.

- Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)

Ik zou graag een medium-grote kast willen hebben (hij mag wel hoog zijn), waar alle basisonderdelen in passen, maar nog wel genoeg ruimte voor over is om de PC te upgraden in de toekomst (dat ben ik hoogstwaarschijnlijk ook van plan). LED verlichting hoeft niet (ik hoef niet te pronken bij mijn vrienden), en energiegebruik bekijk ik later wel als ik alle onderdelen heb verzameld en me gaat klaarmaken om de gane PC te bouwen.

Ik hoop dat jullie mensen mij advies kunnen geven over bijvoorbeeld het moederbord, RAM, cooling en dergelijke. Hopelijk voldoet het aan de door mijn gestelde eisen.

Dankuwel!

M.v.g.

~ Skyrion

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2017 20:46 . Reden: Vergeten bij te zetten - Sorry. ]

• LucaDeTweaker
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-04-2020
Dit gaat wel flauw klinken maar waar dacht je zelf aan? Op Tweakers verwachten we een eigen lijstje namelijk.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-11 14:16
Z370 chipset moederborden zijn compatible met de 8700K. DDR4 is de ramsoort die je zoekt en het liefst 2666MHz of hoger. SSD en HDD natuurlijk en een case van NZXT, Phanteks, Corsair of Fractal Design (mijn favoriete merken) Qua waterkoelers vind ik die van NZXT, Corsair en Fractal Design wel interessant. Al is een dikke luchtkoeler ook een goed plan. Ik zou een 650 watt gold semi of volledig modulaire voeding.

Verder zou ik nog even andere topics doorlezen en wat best buy guides

Verwijderd

@Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 399,-€ 399,-
1MSI Z370 Gaming Pro Carbon€ 161,-€ 161,-
1MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G€ 788,-€ 788,-
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 96,-€ 96,-
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 193,-€ 193,-
1Corsair RM650x Zwart€ 100,35€ 100,35
1Crucial MX300 2,5" 1,05TB€ 276,24€ 276,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.063,58

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Verwijderd ik mis monitor, keyboard, muis, etc. Tenminste, in de startpost staat dat niet genoemd als "komt mee".

Verder net systeempje weer! d:)b

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-11 22:12
@Verwijderd Je hebt een mooie topicstart waarin je duidelijk omschrijft wat je wensen zijn. Het lijstje van @Verwijderd kun je gebruiken als basis. Kijk goed welke onderdelen je anders wilt zien, dit kan bijvoorbeeld vanwege looks (dit is toch vooral smaak) het geval zijn.

@MAX3400 TS mag zelf ook nog wel iets te doen hebben! 8)7 :P Zonder gekkigheid. Monitor 4K op een budget als deze wil je toch wel met G-sync. Dan gaat het totaal plaatje inclusief systeem toch wel iets meer richting de €3.000,- euro.

Om TS dan toch nog een klein setje in de goede richting te doen: Pricewatch

Verwijderd

MAX3400 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 21:44:
@Verwijderd ik mis monitor, keyboard, muis, etc. Tenminste, in de startpost staat dat niet genoemd als "komt mee".

Verder net systeempje weer! d:)b
Is mij ook niet helemaal duidelijk. Lijstje was meer als voorbeeld voor TS.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Overweeg ook een 1440p 144Hz Monitor met bijhorend systeem.

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-11 15:33
Tjah 4K systeem met monitor voor 2000 eur.. Gaat lastig denk ik.

Lijstje van AMDRadeon is al zeer goed.
4K monitor met G-sync kom je op ongeveer 700eur.
Zonder G-sync voor de helft maar jeetje wat zonde voor zo'n systeem.

Ik denk eerlijk gezegd dat je het leuker gaat vinden met 1440p 144hz monitor met G-sync.

En omdat je budget al snel richting 3000 eur is, dan maar CM Devastator III voor muis+keyboard combo van 35 eur. :D :D :D

Life is too short to drive boring cars

Pagina: 1