Problemen met RSS + Feedex.net

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfscherp
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-09 23:19
Hallo :)

Ik ben tegen iets vreemds met de RSS feed aangelopen:

Ik gebruik al een tijdje RSS om meerdere nieuwssites, waaronder Tweakers te volgen. Een aantal sites (waaronder Tweakers) geeft helaas alleen vaak de eerste paragraaf mee.

Nou is hier een heel handige site voor (feedex.net) die alsnog de hele artikelen in kan laden _/-\o_

Helaas werkt dit niet meer voor Tweakers. Er is twee maanden geleden een verandering doorgevoerd waardoor 'http://feeds.feedburner.com/tweakers/nieuws' oneindig blijft hangen als je 'm bij Feedex invoert.

Als ik de Feedex url toch handmatig volg in Feedly (http://feedex.net/feed/feeds.feedburner.com/tweakers/nieuws) dan zie ik dat deze sinds 7 oktober niet meer werkt. Andere feeds (http://feedex.net/feed/feeds.feedburner.com/tweakers/mixed bijvoorbeeld) wil 'ie ook niet (meer) in Feedex inladen.

Mijn hoop is dus dat er een kijkje achter de schermen genomen kan worden wat er op die dag is veranderd, en of dit eventueel verholpen kan worden.. of dat dit een probleem bij feedburner is en me duidelijk wordt dat ik daar de oplossing moet zoeken.

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Halfscherp op 05-12-2017 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:02

crisp

Devver

Pixelated

Ik zie geen wijzingen aan onze kant rond die datum. Verder is er natuurlijk een reden dat we niet integraal hele artikelen in onze feed zetten; we willen bezoekers namelijk graag op onze site hebben. Ik denk dan ook niet dat we hier moeite in gaan steken, maar uiteindelijk is dat een beslissing van ons productteam waarvoor ik dit topic even zal verplaatsen naar Mooie Features :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ikzelf volg ook een hoop RSS-feeds, maar ook vanwege auteursrecht wordt er heel vaak maar een enkele paragraaf gegeven in de feed. Een enkele (korte) paragraaf valt onder citaatrecht, zodat die gewoon met bronvermelding genoemd mag worden.

RSS zou anders het ideale medium zijn om geautomatiseerd de content van een site integraal te kopiëren. En dat wil bijna niemand. ;)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfscherp
Voor de duidelijkheid: ik verwacht niet dat er specifiek voor deze feature ontwikkeltijd in gestopt wordt. Ik had alleen de hoop dat het een relatief kleine verandering was geweest die ook makkelijk te fixen was geweest. Aangezien dit niet zo is is mijn vermoeden dat het probleem bij Feedburner zit.

Daarnaast snap ik natuurlijk dat het voor de eigenaar van een site prettig is om alle bezoekers daarheen te trekken - daartegenover staat dat het voor de (power)user fijn is als hij alle content gewoon in z'n RSS-reader zelf kan lezen en niet steeds een extra tik/klik moet doen puur om het artikel te laden (die daarnaast via de ingebouwde Reader modus van Safari alsnog gestript wordt van alle overbodigheden).

Bedankt voor het checken iig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:06

matroosoft

Lone Christian

@Menubalk je hebt niet persé een website als feedex nodig om de hele artikelen binnen te halen. Er zijn ook apps die dat kunnen. Zo heb ik Nextgen Reader (alleen voor Windows & Windows Phone) die de feeds binnenhaalt via Feedly en vervolgens de hele artikelen in laad. Een erg fijne app. Ik kan me niet voorstellen dat er voor Android/iOs niet zo'n app is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfscherp
@matroosoft ja klopt, je hebt op iOS 'Lire', maar die heeft een interface die ik een stuk minder prettig vind dan 'Reeder'. Daarnaast vind ik het juist prettig om de feed zelf als full feed te hebben zodat die portable is naar waar ik het dan ook maar op gebruik (desktop, E-reader, iOS, Android, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 328-the_coder
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-05 13:18
crisp schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:05:
Ik zie geen wijzingen aan onze kant rond die datum. Verder is er natuurlijk een reden dat we niet integraal hele artikelen in onze feed zetten; we willen bezoekers namelijk graag op onze site hebben. Ik denk dan ook niet dat we hier moeite in gaan steken, maar uiteindelijk is dat een beslissing van ons productteam waarvoor ik dit topic even zal verplaatsen naar Mooie Features :)
Ik hoop dat jullie hier wel moeite in stoppen. Ik word er vrij verdrietig van dat de RSS niet de hele artikelen bevat. En we zitten nota bene op een techsite!
Is er niet een mogelijkheid dat dit betaald wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
328-the_coder schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:06:
Ik hoop dat jullie hier wel moeite in stoppen. Ik word er vrij verdrietig van dat de RSS niet de hele artikelen bevat. En we zitten nota bene op een techsite!
Is er niet een mogelijkheid dat dit betaald wel kan?
Deze vraag is ook wel eens in Het grote Tweakers Plus topic voorbijgekomen en ik heb dit genoteerd om in de toekomst te onderzoeken. Voor zover ik nu kan zien is hier echter weinig animo voor, dus ik verwacht er niet veel van.
Pagina: 1