Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20543

Topicstarter
hallo iedereen, ik heb een win10 probleem, na aanmelden op win 10 krijg ik een zwart scherm (monitor zelf zegt: geen data/input) ik heb via allerlei internetsites een methode gevonden waarmee mijn pc uiteindelijk na meer als een week klooien het goed heeft gedaan echter na een simpelle install van mijn logitech g15 keyboard drivers ben ik weer terrug bij af..

Behuizing
1 x Sharkoon VG4-W Rood € 3,00 TQXS91
Extra Kast Ventilatoren 120mm
1 x Standaard € 0,00 STD
Extra Kast Ventilatoren 140mm
1 x Standaard € 0,00 STD
Kast Verlichting Toevoegen
1 x Geen € 0,00 None
Processor
1 x AMD Ryzen 5 1500X / 8 Threads / 3.7GHz € 73,00 YD1500XBBAEBOX
Koelpasta Toevoegen
1 x Standaard € 0,00 STD
CPU Koeling
1 x be quiet! Pure Rock € 0,00 HXLVBC
Koeling Ventilatoren 120mm Aanpassen
1 x Standaard € 0,00 STD
Koeling Ventilatoren 140mm Aanpassen
1 x Standaard € 0,00 STD
Geheugen
1 x Crucial DDR4 2133MHz 8GB € 0,00 MEM33
Videokaart #1
1 x Nvidia GeForce GTX 1050 Ti (4GB) € 31,00 GTX-1050TI
Videokaart #2
1 x Geen € 0,00 None
Aangepaste SLI Brug (alleen bij sli)
1 x Standaard € 0,00 STD
Moederbord
1 x MSI B350M Gaming Pro € 0,00 7A39-002R
Interne USB Hub Toevoegen
1 x Geen € 0,00 None
Primaire Opslag
1 x Seagate Barracuda 1 TB € 0,00 HDD12
Secundaire Opslag
1 x Samsung 850 EVO 250 GB (SSD) € 98,00 HDD16-2
Voeding
1 x 650W Corsair RM650x € 66,00 TN6V6R02
Extra Gesleevde Kabels
1 x Geen € 0,00 None
Optische Drive
1 x ASUS BD-Combo € 57,00 OD13
Kaartlezer
1 x Geen € 0,00 None
Geluidskaart
1 x Standaard € 0,00 STD
Streaming/Opname
1 x Geen € 0,00 None
Internet Toegang
1 x High Speed Netwerk Poort € 0,00 INET1
Bluetooth
1 x Geen € 0,00 None
Besturingssysteem
1 x Microsoft Windows 10 Home 64-bit
is wat ik heb: snelle copy/paste
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
... heel internet afgezocht: nee het is niet met muiscursor en voor de volledig zwarte schermen: van kanaal veranderen met windows+p werkt ook niet
heb nu zelfs een nieuwe monitor gekocht (acer gf276 bmipx) en welke videokaartaansluiting ik ook probeer? het scherm wordt niet aangestuurd....
met nieuwe scherm hetzelfde probleem maar nu tijdens safeboot met netwerkmogelijkheden ging het scherm na 10 minute op zwart.... ik ben inmiddels een beetje radeloos geworden, heeft iemand enig id? ik hoor het graag

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:02

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Welke methode heb je eerst gebruikt, zodat je systeem weer werkte?

Heb je al systeemherstel geprobeerd?

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
in eerste instantie via opstarten met netwerkfunctie, videokaartdrivers ge-update en toen heeft hij een week prima gedraaid tot ik mijn logitech g15 drivers erop zette. zelfde truukje gebruikt maar toen werkte het niet.

en gister met nieuw scherm zelfs tijdens veilge modus met netwerkfunctie werd hij na ongeveer 10 minuten uitgeschakeld.
videkaart werkt prima want die draait nu in mijn oude systeem probleemloos (win7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-07 14:26

Mystikal

It never hurts to help!

Windows toets vasthouden en 2x op 'P' drukken?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-07 16:35
Ik kom dit soms tegen bij laptops.

Dit is dan de oplossing die altijd bij mij werkt.
Start op in veilige modus (normaal heb je nu wel beeld)

Ga naar Energiebeheer-het gedrag van de aan/uit knoppen bepalen-instellingen die momenteel niet beschikbaar zijn-snel opstarten inschakelen (vinkje uizetten)

Pc opnieuw opstarten en normaal is het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
thnx jongens, mystikal: ik heb mijn beeldscherm aangeloten op alle anderre uitgangen van mijn videokaart en er komt van geen enkele andere uitgang signaal.

snow13: ga ik vanavond zeker even proberen.

dank voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
snow13: poging gedaan maar helaas, in de pc versie zit de snel opstarten functie er niet tussen, wel wat andere functies aangepast qua energieverbruik (het is een pc die maximaal moet renderen dus heb ik niets aan dat soort functies) maar helaas na herstarten geraak ik niet eens tot het inlogscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean luc Picard
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-06 19:57
Zelfde probleem gehad twee weken geleden.
De inlog truck werkte bij mij.

If you are experiencing this issue, follow these steps to sign into Windows:

At the black screen, press the Ctrl key once on an attached physical keyboard. (You won't see any visible change, but pressing the Ctrl key will place the cursor in the password box that you're currently not able to see.)

Now type the password of the user that just signed out and press Enter.This will sign you back into Windows and the desktop will appear.

If you failed to sign in because you mistyped the password, press Enter once more. Then retype the password and press Enter." ...

https://www.tenforums.com...booting-black-screen.html

Edit: source toegevoegd

[ Voor 15% gewijzigd door Jean luc Picard op 06-12-2017 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dank je voor je rectie jean luc picard, echter dit is voor het inloggen en met een muiscursor, bij mij wordt geen enkele monitor aansluiting meer aangestuurd, staat ook meteen op het scherm: no signal detected ook niet op andere uitgangen van mijn videokaart en dan na het inloggen maar bedankt dat je meedenkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
net op de harde schijf een installatie gedaan (wie weet zit er een fout in de ssd) en ja na de eerste install meteen weer geen sturing naar een videokaart uitgang.... echt serieus... dit is de eerste keer dat ik een nieuwe pc bouw en nhet niet normaal aan de praat krijg...(zelfs win me heb ik probleemloos gedraaid met zelfbouw pc's)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean luc Picard
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-06 19:57
Drie domme vragen 1. heeft je video kaart externe voeding nodig? En zit die er nog goed op?
2. Heb je de input van je monitor al een gecycled van vga,DP,HDMI,dvi?
3. Heb je toevallig een cpu met geïntegreerde gpu. Sluit hier je monitor anders eens op aan.

Edit: typo!

[ Voor 22% gewijzigd door Jean luc Picard op 06-12-2017 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-07 16:35
Anoniem: 20543 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:54:
snow13: poging gedaan maar helaas, in de pc versie zit de snel opstarten functie er niet tussen, wel wat andere functies aangepast qua energieverbruik (het is een pc die maximaal moet renderen dus heb ik niets aan dat soort functies) maar helaas na herstarten geraak ik niet eens tot het inlogscherm
Vreemd, ik werk op een gewone pc en heb net eens gekeken.
Ik heb die optie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Anoniem: 20543 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 21:57:
net op de harde schijf een installatie gedaan (wie weet zit er een fout in de ssd) en ja na de eerste install meteen weer geen sturing naar een videokaart uitgang.... echt serieus... dit is de eerste keer dat ik een nieuwe pc bouw en nhet niet normaal aan de praat krijg...(zelfs win me heb ik probleemloos gedraaid met zelfbouw pc's)
1. Heb je Win10 geinstalleerd via de EUFI ? staat dit wel goed aangegeven in de bios ?
2. Hoe staat je boot opstart menu ?
3. BIOS update gedaan ?
4. Zit er eventueel een onboard via kaart op de MB ?
5. Zo ja, probeer daar eens een monitor op aan te sluiten, no niet.. kijk in bios of de instellingen wel op PCI-express staat
6. Verhoog in de bios met OC mogelijkheid je stroom van je videokaart (misschien krijgt de videokaart net te weinig stroom van de PCI-Express (google even tot hoeveel je videokaart kan OC qua stroom via bios)

7. Hou ons up-to-date _/-\o_

Edit 1:
Afbeeldingslocatie: https://asset.msi.com/global/picture/image/feature/mb/Z270/AM4/B350MGamePro/msi-b350m_gaming_pro-overview-hero.jpg

ik zie dat er een onboard videokaart op zit en ben bang dat deze staat ingestelt in de bios waardoor die conflict geeft zodra windows opstart (omdat windows dus nu niet weet welke van de 2 videokaarten hij moet gebruiken)

Als je de PC opstart en je ziet de windows logo (of je denkt dat je pc goed is opgestart) plug je monitor eens in de DVI poort O-)

Edit 2:
typo's en info bijgewerkt

[ Voor 24% gewijzigd door Soundstorm2010 op 07-12-2017 14:15 ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
was een beetje laat thuis maar morgen papadag dus als de muppet op school is tijd om het verder uit te zoeken, bedankt voor de input en laat zeker weten hoe of wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jean luc Picard schreef op woensdag 6 december 2017 @ 22:33:
Drie domme vragen 1. heeft je video kaart externe voeding nodig? En zit die er nog goed op?
2. Heb je de input van je monitor al een gecycled van vga,DP,HDMI,dvi?
3. Heb je toevallig een cpu met geïntegreerde gpu. Sluit hier je monitor anders eens op aan.

Edit: typo!
1: nee geen externe voeding nodig
2: ik heb alle aansluitingen al geprobeerd, monitor reageerd wel door te melden dat er geen signaal is
3: ja die zit er op en heb ik uiteraard ook geprobeerd

1. Heb je Win10 geinstalleerd via de EUFI ? staat dit wel goed aangegeven in de bios ?
2. Hoe staat je boot opstart menu ?
3. BIOS update gedaan ?
4. Zit er eventueel een onboard via kaart op de MB ?
5. Zo ja, probeer daar eens een monitor op aan te sluiten, no niet.. kijk in bios of de instellingen wel op PCI-express staat
6. Verhoog in de bios met OC mogelijkheid je stroom van je videokaart (misschien krijgt de videokaart net te weinig stroom van de PCI-Express (google even tot hoeveel je videokaart kan OC qua stroom via bios)

7. Hou ons up-to-date _/-\o_

1: weet niet goed wat je bedoelt met win instaleren via uefi, heb het in het bios aangezet (alleen uefi bij opstarten) en toen starte hij standaard op in mijn bios dus die heb ik weer op uefi en legacy gezet
2:dvd-ssd-hdd (zit geen win dvd in de speler dus die skipt hij automaties en krijg van win de vraag of ik van de ssd of hdd wil opstarten, beide geven echter hetzelfde probleem
3: nee niet gedaan
4:ja die zit erop maar in mijn bios kan ik daar niets aan instellen/veranderen
5:monitor heb ik uiteraard ook daar aan gehangen en wederom geen signaal
6:heb inmiddels mijn oude kaart erin gedaan (nieuwe kaart in oude pc en loopt als een zonnetje) maar ook dan hetzelfde probleem. ik zal eens voorzichtig kijken of ik wat met de voltage kan spelen maar lijkt me dat dit geen probleem zou mogen zijn aangezien mijn oude en nieuwe kaart op mijn oude systeem prima werken en beide in de nieuw niet (ook in expert modus kan ik in het bios alleen geheugen en procesor voltages aanpassen)
7: bij deze ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 20543 op 08-12-2017 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberonline
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-04 20:55
Heb je ook al eens gekeken of je wel de juiste graka driver hebt geinstalleerd?
Ik heb het gevoel dat het hieraan ligt.

Je kan ook even proberen de Graka eruit te halen en de beeldscherm op het moederbord (onboard graka) aan te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Wel erg raar dat je in de bios niks kan instellen of je onboard of extern (pci-express) kaart kan gebruiken..

Ook raar is dat je zowel onboard als extern aansluiting toch geen beeld krijgt, je zou verwachten dat je op 1 van de 2 iets aansluit, je beeld moet krijgen..

Even wat info:
Onboard Graphics

• 1 x VGA port, supports a maximum resolution of 2048x1280@60Hz, 1920x1200@60Hz*
• 1 x DVI-D port, supports a maximum resolution of 1920x1200@60Hz*
• 1 x HDMI™ port, supports a maximum resolution of 4096x2160@24Hz*
* Only support when using a 7th Gen A-series/ Athlon™ processor.
* Maximum shared memory of 2048 MB

Dit lees ik op de site van je MB maker.. dit is wel ivm een A-serie processor, dus misschien daaorm dat je niks kan instellen in je bios, omdat je een Ryzer hebt en dan geld dit blijkbaar niet, maar mischien ligt hier dan ook wel het probleem..

Dat de bios toch de onboard wilt aanspreken maar windows je extern kaart...

Wat je misschien zou kunnen proberen is je voltage van je geheugen te verhogen.. Dit heeft vroeger ook bij andere mini probleempjes gewerkt, maar weet dit niet of het voor jou relafant is aangezien ik niet met amd ryze heb gewerkt....

Edit 1: Update toch de bios (weet niet welke versie je hebt)
https://www.msi.com/Motherboard/support/B350M-GAMING-PRO

[ Voor 5% gewijzigd door Soundstorm2010 op 08-12-2017 13:35 ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:46
Heb je al een schone Windows installatie geprobeerd?

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
luckremers schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:38:
Heb je al een schone Windows installatie geprobeerd?
pas een keer of 7 en zelfs op de hdd in plaats van de ssd: maar goed nieuws!
ik heb de laatste driver van nvidia van 7 december gedownload en installed en hij blijft werken!
vele malen gereset en een geluidskaart geplaatst met driver install en ja hij werkt nog steeds!
ik ga morgen de nieuwe videokaart erin terug zetten en op mijn standaard muis/keyboard en soundsystem zetten en denk dat het voorlopig werkt.

voorlopige conclusie: voorgaande driver van nvidia was brak.

thnx iedereen voor het meedenken! love you guys! _/-\o_
Pagina: 1