PSU maak steeds meer geluid.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WrR0n
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:59
Hallo Tweakers,

Verhaal
Heb afgelopen april 2017 heb ik nieuwe PSU gekocht (Corsair VS650). Heb deze voeding paar maand gebruik in me oude pc want had video kaart (Gigabyte GTX 560 TI 1GB) gekregen van iemand die beter was die ik al had dat was zo standaard videokaartje. Maar mijn voeding kon voor die Gigabyte niet de gewenste watt leveren op dat moment had rond 500watt. Heb sinds dit weekend nieuwe pc gebouwd. Ik hoorde al paar maand wat gerammel uit me pc (oude) komen maar dat was niet de hele tijd. Heb sinds kort nieuwer videokaart (MSI GeForce GTX 950 2GB) Maar van weekend gebruik ik deze voeding nu ook in mijn nieuwe pc, maakt die veel meer geluid. Hij maakt af en toe ook zoveel geluid dat ik onder aan de trap het geluid ook kan horen. Dat doet volgens mij alleen als wat meer stroom moet leveren. Als wat minder stroom moet leveren maakt minder geluid maar als geen muziek aan heb hoor ik het wel.

Wat ik al gevonden
Ik denk zelf dat oorzaak is de fan maar volgens internet kan soms ook oorzaak zijn dat de voeding niet goed is geassembleerd.
Ik heb deze forum post ook gelezen https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1747367

Relevante software en hardware die ik gebruik
Oude computer was deze: Asus Essentio CM6870 Had hier zelf SSD bij geplaatst en 16GB van gemaakt en dus heb 2 verschillen videokaarten in gehad.

Dit is mijn nieuwe systeem:

#Product
1Intel Core i5-8600K Boxed
1MSI Z370 Gaming Plus
1MSI GeForce GTX 950 2GB Gaming 2G (Had ik al)
1Seagate Barracuda, 2TB
1Cooler Master MasterBox Lite 5
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition
1Corsair HD120 RGB LED (3 stuks met PWM-controller), 120mm
1G.Skill Trident Z RGB F4-3000C16D-16GTZR
1Corsair VS650 (Het gaat over deze PSU)

Hier bij heb ook nog SSD Samsung 128GB en 2TB HDD bij.

Mijn vragen is:
Mijn vraag is wat kan dat geluid verhoorzaken?

Is 650 watt genoeg voor mijn nieuwe systeem?
Wat nu twijfel ik beetje er aan.

Beste antwoord (via WrR0n op 04-12-2017 17:04)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wr_Ronald schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:40:
[...]

Oke, zit nu te kijken naar Seasonic en wilde als een nieuwe voeding ga nemen ook een Modulair.

Zou dit goeie zijn?
Seasonic M12II Evo 520W

Of welke zou me aanraden?
Nee dat is geen goede keuze, is een voeding van 7 jaar oud die niet bedoeld is voor een moderne PC zoals die van jouw. Haal dus een moderne voeding en geen zwaar verouderde voeding.
faraga schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:33:
Neem een Seasonic, kan niet missen.
Slecht advies...
Wr_Ronald schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:53:
[...]

Oke, Ik vind zelf nog beetje tricky 450w maar ik geloof dat genoeg is. Ik ga naar kijken wanneer ik ga bestellen en ga het bedrijf even contacteren over me voeding als die nog kunnen maken kan die voor wat anders gebruiken misschien voor me oude pc wat die heeft op moment geen voeding en ga binnen kort ga die klaar maken voor me ouders.
Jouw PC neemt ongeveer 250W maximaal, als alle onderdelen vol worden belast, in de praktijk zie je dit echter niet echt voorkomen, tijdens een game zal je dan ook meer een max van zo'n 200W zien. Een hoge kwaliteitsvoeding van 300W met de juiste connectors is dan ook al meer dan voldoende voor jouw PC.

Echter zie je eigenlijk geen hoge kwaliteit voedingen van 300W daarom is dat niet echt een optie. Waar je echter naar moet kijken bij het kiezen van een goede voeding is de kwaliteit, beschikbare vermogen op de 12V en de juiste connectors. Daarmee kun je een goede voeding kiezen. Wat je vooral niet moet doen is wat je de vorige keer deed, zoveel mogelijk watt kiezen in de veronderstelling dat dat beter zou zijn. De praktijk is echter juist andersom, je wil meer kwaliteit en niet meer kwantiteit.

Zie ook: Voeding advies en informatie topic - Deel 34

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:04
650 watt is meer als genoeg, alleen is de VS650 gewoon een erg matige voeding wat dus het probleem zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 13:18
Als dat geluid uit de voeding komt en je hebt er nog garantie op: Meteen terugsturen, dat hoort niet.

Voor de vraag of 650 watt genoeg is? Ruim. Met een goede 300-400-wattvoeding kun je jouw systeem al op vol vermogen draaiende houden.

Heb je je oude voeding nog? En welk model was dat? Kijk of je je systeem daarmee kan laten draaien. Als het een degelijke is, heb je aan die 500W ook nog ruim genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WrR0n
Miyazono schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:58: 650 watt is meer als genoeg, alleen is de VS650 gewoon een erg matige voeding wat dus het probleem zou kunnen zijn.
faraga schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:01:
Als dat geluid uit de voeding komt en je hebt er nog garantie op: Meteen terugsturen, dat hoort niet.

Voor de vraag of 650 watt genoeg is? Ruim. Met een goede 300-400-wattvoeding kun je jouw systeem al op vol vermogen draaiende houden.

Heb je je oude voeding nog? En welk model was dat? Kijk of je je systeem daarmee kan laten draaien. Als het een degelijke is, heb je aan die 500W ook nog ruim genoeg.
De oude voeding werkt niet meer wat heb die kapot gemaakt want dacht dat die voeding de Gigabyte GTX 560 TI 1GB wel kon hebben maar dat kon die niet want ik kreeg toen me computer nooit goed aan want heel soms werkte me videokaart naar heel vaak me computer overnieuw te starten. Fan draai ook niet meer dacht ik. Die heb al total loss gemaakt. Ik kwam naar een paar week achter dat misschien wel de voeding moet zijn wat die werkt steeds minder. Het wat is wat oude videokaart en hij moest veel stroom nodig moest zelf 2 PCI stroom kabels in prikken.
De oude Voeding is geen optie.

Ik kan terug sturen maar ja dan zit ik even zonder vind wel jammer maar het is niet anders.

Ik heb niet bij verteld dat ik mijn CPU nu ook op OC optie staan van moederbord. Dat heeft denk wel wat meer watt nodig. Is dan 500W dan genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraga
Wr_Ronald schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:29:
Ik heb niet bij verteld dat ik mijn CPU nu ook op OC optie staan van moederbord. Dat heeft denk wel wat meer watt nodig. Is dan 500W dan genoeg?
Ja hoor, ruim. Bekijk het zo: Je videokaart gaat niet veel meer dan 100W verbruiken en Intel geeft een tdp van 95W op voor de 8600K. Nu is de tdp niet altijd een perfecte indicatie van het verbruik, maar het is wel bruikbaar om een schatting te kunnen maken. Zo durf ik wel aan te nemen dat je, zelfs met een overklok naar de maan, je niet 4x het tdp gaat verbruiken. Dus ja, 500W is ruim genoeg. Neem een Seasonic, kan niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WrR0n
[...]

Ja hoor, ruim. Bekijk het zo: Je videokaart gaat niet veel meer dan 100W verbruiken en Intel geeft een tdp van 95W op voor de 8600K. Nu is de tdp niet altijd een perfecte indicatie van het verbruik, maar het is wel bruikbaar om een schatting te kunnen maken. Zo durf ik wel aan te nemen dat je, zelfs met een overklok naar de maan, je niet 4x het tdp gaat verbruiken. Dus ja, 500W is ruim genoeg. Neem een Seasonic, kan niet missen.
Oke, zit nu te kijken naar Seasonic en wilde als een nieuwe voeding ga nemen ook een Modulair.

Zou dit goeie zijn?
Seasonic M12II Evo 520W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• faraga
[...]

Zou dit goeie zijn?
Seasonic M12II Evo 520W

Je kunt aan die voeding inderdaad geen buil vallen.

Zelf zou ik in jouw geval echter voor deze gaan. Aan 450W heb je namelijk ook al genoeg, hij is efficiënter (80 Plus Gold ipv Bronze) en hij is goedkoper. Hij is echter slechts semimodulair, maar dit betekent alleen dat de kabels die elke pc nodig heeft (mobo/cpu etc) permanent vastzitten.
pricewatch: Seasonic G-series 450 watt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WrR0n
faraga schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:43:
[...]

Je kunt aan die voeding inderdaad geen bijl vallen.

Zelf zou ik in jouw geval echter voor deze gaan. Aan 450W heb je namelijk ook al genoeg, hij is efficiënter (80 Plus Gold ipv Bronze) en hij is goedkoper. Hij is echter slechts semimodulair, maar dit betekent alleen dat de kabels die elke pc nodig heeft (mobo/cpu etc) permanent vastzitten.
pricewatch: Seasonic G-series 450 watt
Oke, Ik vind zelf nog beetje tricky 450w maar ik geloof dat genoeg is. Ik ga naar kijken wanneer ik ga bestellen en ga het bedrijf even contacteren over me voeding als die nog kunnen maken kan die voor wat anders gebruiken misschien voor me oude pc wat die heeft op moment geen voeding en ga binnen kort ga die klaar maken voor me ouders.

Bedankt voor het mee denken zou hier binnenkort nog update geven als post nog niet gesloten is. :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
[...]

Zou dit goeie zijn?
Seasonic M12II Evo 520W

Nee dat is geen goede keuze, is een voeding van 7 jaar oud die niet bedoeld is voor een moderne PC zoals die van jouw. Haal dus een moderne voeding en geen zwaar verouderde voeding.
Neem een Seasonic, kan niet missen.
Slecht advies...
Wr_Ronald schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:53:
[...]

Jouw PC neemt ongeveer 250W maximaal, als alle onderdelen vol worden belast, in de praktijk zie je dit echter niet echt voorkomen, tijdens een game zal je dan ook meer een max van zo'n 200W zien. Een hoge kwaliteitsvoeding van 300W met de juiste connectors is dan ook al meer dan voldoende voor jouw PC.

Echter zie je eigenlijk geen hoge kwaliteit voedingen van 300W daarom is dat niet echt een optie. Waar je echter naar moet kijken bij het kiezen van een goede voeding is de kwaliteit, beschikbare vermogen op de 12V en de juiste connectors. Daarmee kun je een goede voeding kiezen. Wat je vooral niet moet doen is wat je de vorige keer deed, zoveel mogelijk watt kiezen in de veronderstelling dat dat beter zou zijn. De praktijk is echter juist andersom, je wil meer kwaliteit en niet meer kwantiteit.

Zie ook: Voeding advies en informatie topic - Deel 34

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBackBeat
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-09 11:32
-The_Mask- schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:50:
Dan moet je mij even uitleggen wat de concrete verschillen zijn tussen een voeding van 7 jaar oud en een actuele voeding die uitmaken voor zijn situatie.
En dat is alles wat je erop in kan brengen? Sorry, maar daar kom je niet mee weg. Onderbouw je mening of houd hem voor je.

Simplicity is not stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• faraga
-The_Mask- schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:50:
[...]

Kun je verklaren hoe deze voeding somehow niet geschikt is voor moderne computers? Zeven jaar geleden was dit een prima voeding en dat is het nu nog steeds. Qua stroomverbruik van computers is er in de afgelopen zeven jaar nou ook niet zo bijster veel veranderd.
Slecht advies...
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit van een slechte SeaSonic-voeding gehoord. Heb ik er een gemist? Verlicht me! Also, wat is er mis met het advies van dat 450W-model? Het is een degelijke voeding met genoeg overhead als hij eventueel in de toekomst een dikkere gpu aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WrR0n
Welke zou voeding zou dat aan raden want wil voor dat mijn oude opstuur voor garantie nieuwe vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBackBeat
Wr_Ronald schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:13:
Welke zou voeding zou dat aan raden want wil voor dat mijn oude opstuur voor garantie nieuwe vinden. :)
De pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W die aangeraden wordt is naar mijn ervaring een prima voeding voor een prima prijs, heb er al 5 in computers geplaatst en naast de prijs/kwaliteit springt ook de verzorgde verpakking e.d. eruit (zover dat echt belangrijk is, maar het toont wel zorg voor het product).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muerte.Diablo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-09 20:35
Wr_Ronald schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:13:
De eerde genoemde M12II evo is prima. Wil je een wat nieuwere dan is de Seasonic G-master genoemd door Faraga ook een zeer goede voeding.

Persoonlijke voorkeur van mij gaat uit naar de Seasonic g-master 450 watt. Deze is wat zuiniger. En zelfs een klein beetje goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:55
DrBackBeat schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:06:
[...]

Dan moet je mij even uitleggen wat de concrete verschillen zijn tussen een voeding van 7 jaar oud en een actuele voeding die uitmaken voor zijn situatie.

[...]

En dat is alles wat je erop in kan brengen? Sorry, maar daar kom je niet mee weg. Onderbouw je mening of houd hem voor je.
Die seasonic beschikt niet over de nieuwe slaapstand mogelijkheden. En zeker een gemis. En dat het 7 jaar geleden een top ding was wil niet zeggen dat er vandaag de dag geen betere deals te halen valt. Welke voeding het beste is hangt er af van het huidige aanbod en de prijs. Dit kan per dag verschillen. Zeker als er nieuwere voedingen komen kan het advies makkelijk verschuiven. En nee het zal geen super slechte keuze zijn. Maar ik vermoed dat er zeker wel betere voedingen te halen voor een gelijke dan wel betere prijs.

[ Voor 8% gewijzigd door loki504 op 04-12-2017 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBackBeat
loki504 schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:22:
[...]

Die seasonic beschikt niet over de nieuwe slaapstand mogelijkheden. En zeker een gemis. En dat het 7 jaar geleden een top ding was wil niet zeggen dat er vandaag de dag geen betere deals te halen valt. Welke voeding het beste is hangt er af van het huidige aanbod en de prijs. Dit kan per dag verschillen. Zeker als er nieuwere voedingen komen kan het advies makkelijk verschuiven. En nee het zal geen super slechte keuze zijn. Maar ik vermoed dat er zeker wel betere voedingen te halen voor een gelijke dan wel betere prijs.
De 5 voedingen heb ik allemaal in het afgelopen halfjaar gekocht, na vergelijken met andere voedingen. Deze kwam er nog steeds goed bovenuit (met vele anderen hoor), ook na zoveel jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
DrBackBeat schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:26:
[...]

De 5 voedingen heb ik allemaal in het afgelopen halfjaar gekocht, na vergelijken met andere voedingen. Deze kwam er nog steeds goed bovenuit (met vele anderen hoor), ook na zoveel jaar.
En in welk opzicht waren ze dan beter? Tevens vind hij het geluid van zijn huidige voeding te hard. En die seasonic heeft als 1 nadeel dat hij boven een bepaalde % een graf takken herie maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WrR0n
Jullie hebben steeds over seasonic. Maar heb geen merk voorkeur. Als voeding mag wel geluid maken maar als maar niet te hard is. PSU moet goede kwaliteit leveren.
En moet niet te duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:00
The_Mask linkte net al het Voeding advies en informatie topic - Deel 34, daar staat een lijst van voedingen met het juiste wattage en een goede beschrijving. Kan je mooi op basis van je budget en eigen wensen daar een keus uit maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WrR0n
Oké, zal naar kijken zo als thuis ben want pc is fijner dan mobiel. =)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• faraga
Opvallend is dat in dat topic de G-Serie van Seasonic alsnog regelmatig wordt benoemd. Bovendien heeft Megekko de 450W-versie op dit moment voor een mooie prijs in de aanbieding, goedkoper zelfs dan de 360W-variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
@faraga, The_Mask's opmerking "slecht advies" sloeg op je opmerking dat je met een Seasonic niet kan missen. Die M12 die je ervoor noemde is nou precies (om redenen die hierboven al genoemd zijn) tegenwoordig niet meer interessant. Er is voor hetzelfde geld nou eenmaal beter te krijgen :).
DrBackBeat schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:20:
[...]
De pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W die aangeraden wordt is naar mijn ervaring een prima voeding voor een prima prijs, heb er al 5 in computers geplaatst en naast de prijs/kwaliteit springt ook de verzorgde verpakking e.d. eruit (zover dat echt belangrijk is, maar het toont wel zorg voor het product).
Wat @loki504 zegt. "Vroegah" was het een prima ding, inmiddels echter voorbijgestreefd door modernere broertjes en zusjes. Ik zou die als ik jou was dus ook niet meer gebruiken. Je kunt je klanten iets beters bieden, waarom zou je dat niet doen :).

[ Voor 60% gewijzigd door br00ky op 04-12-2017 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraga
br00ky schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:01:
@faraga, The_Mask's opmerking "slecht advies" sloeg op je opmerking dat je met een Seasonic niet kan missen. Die M12 die je ervoor noemde is nou precies (om redenen die hierboven al genoemd zijn) tegenwoordig niet meer interessant. Er is voor hetzelfde geld nou eenmaal beter te krijgen :).
Dan hebben we blijkbaar andere definities van "slecht" advies. Naar mijn idee zijn Seasonics altijd oerdegelijke voedingen geweest en de M12 is dat ook nog steeds. De argumenten dat de voeding moderne powerstates niet ondersteunt en de ventilator niet superstil is, soit. Desondanks is het nog geen slechte voeding en ik mag aannemen dat @-The_Mask-, als de grootste voedingskenner van Tweakers, dat ook wel weet.

Mijn punt is voornamelijk dat je bij Seasonic geen plofvoedingen gaat krijgen, terwijl je bij andere merken vaker op moet letten of het een beter of slechter model is.

Ik vind het jammer dat mijn advies wordt afgedaan als slecht advies, vervolgens mijn uiteindelijk advies om een G-serie te nemen wordt genegeerd en er er daarna zelf geen concreet advies gegeven wordt. Alleen een linkje naar een ander draadje (waarin de G-serie ook wordt geadviseerd) en een herhaling van informatie die al eerder in het draadje gegeven wordt.

Laat ik nog even toevoegen dat ik het zeker niet oneens ben met zijn adviezen en ik ook nooit zal ontkennen dat hij meer van voedingen weet dan ik, maar een betere woordkeuze is soms wel op zijn plaats ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
[...]

faraga schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:10:
[...]

Kun je verklaren hoe deze voeding somehow niet geschikt is voor moderne computers? Zeven jaar geleden was dit een prima voeding en dat is het nu nog steeds. Qua stroomverbruik van computers is er in de afgelopen zeven jaar nou ook niet zo bijster veel veranderd.
Er is wel degelijk het één en ander veranderd. De verschuiving van minder vermogen naar de 3,3V en 5V is nog een stuk groter geworden. Moderne PC's nemen nu onder belasting het grootste deel van de 12V en maar iets van 3 of 4 ampère maximaal van de 3,3V en 5V. 7 jaar geleden was gemakkelijk het dubbele. Het platform waarvan de voeding gebruikt maakt is dus een dikke 7 jaar oud, maar het design "double forward met groep regulatie" is nog vele malen ouder.

Een design als dit gaat er vanuit dat de belasting van de 3,3V, 5V en 12V vrij gelijkwaardig verdeelt wordt. De 5V en 12V zitten namelijk aan elkaar vast wat betreft spanningsregulatie. Belast je één van twee veel zakt die in terwijl de andere spanning zal stijgen.

Zie bijvoorbeeld: productreview: be quiet! Pure Power 9 500W CM review door -The_Mask- wat je dan krijgt. (geen double forward + group regulation, wel platform wat vergelijkbaar reageert)

Hierbij zie je dus dat de voeding de spanning van de 5V en 12V totaal niet stabiel kan houden als je de 5V weinig belast zoals gebeurt met een moderne PC. Komt omdat die is afgestemd op een veel hogere belasting op de 5V. Met bijvoorbeeld 10A op de 5V zal de 5V en 12V waarschijnlijk wel gewoon netjes rond de ideale waarde zitten. Maar zoals gezegd is dat tegenwoordig niet meer realistisch. Wat je ook ziet is dat de voeding niet om kan gaan met de C6 en C7 power states van moderne Intel CPU's en de voeding gebruiken als secondaire voeding voor een dual PSU setup is ook niet te doen, want ook daar gaat die helemaal buiten de ATX specificatie. Waar is deze voeding dus wel geschikt voor? Nou een PC van bijvoorbeeld 10 jaar geleden dus, daar zou die wel fatsoenlijk mee werken.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit van een slechte SeaSonic-voeding gehoord. Heb ik er een gemist? Verlicht me!
Waarschijnlijk de laatste 20 jaar dan. Seasonic is een fabrikant zoals er zoveel zijn die goede, matige tot slechte voedingen maakt. Alleen veel mensen zijn in de veronderstelling dat Seasonic de beste of als enige goede voedingen, maar dat is zeker niet zo en ook nooit zo geweest.
Also, wat is er mis met het advies van dat 450W-model? Het is een degelijke voeding met genoeg overhead als hij eventueel in de toekomst een dikkere gpu aanschaft.
Waar staat dat er wat mis is met de Seasonic G-series 450W? Dat wordt nergens gezegd, met een prijs van 60 euro is het een prima koop. Die lage prijs komt overigens doordat de voeding EOL is en oude voorraad wordt weggewerkt. Niet zo lang geleden zat die rond de 80 euro en dan is die weer weinig interessant.
Er staat zoveel informatie dat ik mij niet eens voor kan stellen dat je alles hebt gelezen in een kwartiertje tijd. Als je een hele snelle lezer bent kan het misschien wel net, maar dan kan ik mij niet voorstellen dat je het werkelijk ook allemaal snapt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WrR0n
Ik denk dat wel goed vind.
Ik kies voor Seasonic dat spreek mijn beste aan.

[ Voor 86% gewijzigd door WrR0n op 04-12-2017 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
http://www.tomshardware.c...i5-8600k-cpu,5264-11.html

Je CPU op 4,9 ghz verbruikt een 170 Watt(weet niet of die Inc mobo etc is). Neem daar een 200watt voor een mogelijk later zware GPU en je zit op 400ish. Neem daar 20/30 Watt aan ssd/hdd en je kan prima weg komen met een 450w voeding. De kans dat je immers een torture test draait en je videokaart volledig belast is 0% tenzij je zelf opzoekt. En dan nog kan hij het prima aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Tomshardware meet het verbruik van de CPU incl het VRM, aan de CPU stroomconnector dus.

Voordat Wr_Ronald zijn post veranderd had stond er volgens mij dat hij 4,2 GHz in taakbeheer zag, maar dat is geen overklokken. De i5 8600K heeft standaard een maximale klokfrequentie van 4,3GHz, 4,2GHz is dus nog niet eens de max van de CPU. Frequentie is echter dynamisch afhankelijk van de belasting, verbruik en temperatuur en maximaal dus 4,3GHz zonder overklokken. 4,2GHz is dus ook iets wat je zult kunnen zien.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WrR0n
-The_Mask- schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:37:
Tomshardware meet het verbruik van de CPU incl het VRM, aan de CPU stroomconnector dus.

Voordat Wr_Ronald zijn post veranderd had stond er volgens mij dat hij 4,2 GHz in taakbeheer zag, maar dat is geen overklokken. De i5 8600K heeft standaard een maximale klokfrequentie van 4,3GHz, 4,2GHz is dus nog niet eens de max van de CPU. Frequentie is echter dynamisch afhankelijk van de belasting, verbruik en temperatuur en maximaal dus 4,3GHz zonder overklokken. 4,2GHz is dus ook iets wat je zult kunnen zien.
Oke, zo maakte de optie van moederbord mijn de indruk dat overklokken is. Maar ja ik snap het nu maar wat de CPU nu doet vind al prima =)
Pagina: 1