--Damn de leadtek heatsinks ...--

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 483 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
als je erg rijk bent weet ik wel een goudsmid in de buurt die dat wel kan en wil doen, kost je wel veel geld aan uurloon en grondstoffen...

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dan heb je ook wat. en dan nog een mooi coolertje erop en Viola G3ultra. :9

300/600 zou je dan moeten kunnen halen.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Tweaken is leuk maar gouden heatsinks koop je alleen als je hard op je achterhoofd bent gevallen :z ...

PC Specs

• FMS
  • Niet online
Ik zit er serieus aan te denken, en als geen goud dan maar zilver.

• Dr.Q
maarruh... zoals ik al zei... na een vcore mod schiet de hitteontwikkeling onwijs omhoog. dus ik moet wel richting socket-aap koelers...

zit nu te twijfelen tussen dez

alpha pep66 slotket (AL CU mix) -> 2 pci sloten vrij possible irq conflicts loost wel mooi opzij van de kaart zodat de lucht snel weg kan (super flo) duur!

SPire 5E33B3 volledig coper maar kleiner, wel 3 pci sloten vrij zuigt aan bovenkant aan, maar 2mm over voor aanzuigen bij installatie kaart in slot 3... goedkoop

welke van de 2? en dan wel graag onderbouwing erbij... :P

• FMS
  • Niet online
simpel, coper natuurlijk. maar dan een grooter fan nemen natuurlijk.

• Dr.Q
niet niet simpel, als je kijkt naar die alpha dan kan die veel beter lozen, kan zo opzij lozen de kast uit, is veel groter, maar ook duurder en vooral zwaarder, als je die spire neemt die is kleiner, maar kan problemen geven met aanzuigen van de lucht
dus of je er even heel goed over na wilt denken, dan heb ik tenminste een goede second opinion...

ik begin te neigen naar die alpha slotket, weet alleen niet of de g3 de alpha kan raken op het koper gebied...

• FMS
  • Niet online
Ok zo zie ik het, koper heeft een veel beter geleiding dan aluminium en de G3 core is klein, het is geen TB. Dus wat je wilt is dat alles snel gat, de sink moet de warmte snel overnemen, de fan moet het snel vervoeren.
Die alfa heeft een te groot sink. En het is geen koper.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Waarom geen Swiftech?

Niet op voorraad.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Yo Edward, nogal off-topic maar waarom heb je alleen een 'webicon' :? .. hij is niet animated dus uploaden die zooi ;).

PC Specs

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Hé Bomberman :), tsja ik ben niet zo handig met die zooi, ik had graag dit menulogo van Duke, mijn gameheld :) , anders willen hebben, zoals het oude start menu van Duke3d als je de game begint en die rocket oid door het icon vliegt, weet je nog wel ;)

Van die Swiftech is een geintje natuurlijk, ik heb dat ding met Deltafan in m'n kast en moet na elke dag m'n bouten vastdraaien door het trillen, maar hij koelt wel lekker ;)

Niet op voorraad.

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 22:54 schreef edward2 het volgende:
Waarom geen Swiftech?
hehe lol

dat ding weegt bijna 1 kg ofzo, en je moet er 4 gaten voor in je plank boren :+

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ja hij is redelijk zwaar, die fan is zo krachtig dat ik hem ook gebruik als houtversnipperaar na het snoeien in te tuin.

Niet op voorraad.

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:01
let me guess... Delta 60HP fan?
Die moet ik ook hebben, en trouwens, ik heb ook die PEP66, ik moet zeggen....Hij koelt zeeeeer goed. Er staat nu een klein sunon kolertje op en kijk maar naar m'n specs, het koelt redelijk.
Bovendien is ie gemod,, want normaal zit de fan aan de zijkant, maar bij mij zit ie aan de bovenkant >:) , het koelt wat slechter, maar zo past ie tenminste wel in m'n kassie 8-)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Ok, ik had mijn Leadtek eens in de Diepvries gelegd. Zo'n 45Min. Daarnaa weer in die langzame PC.
De kaart opgeclockt naar, 240/560
3DMark 2001. Eerste Game doe hij helemaal...
Low en High. Daarna, hang de boel zich op. En voel eens aan onze Geforce... Weer lekker warm :(

Waarom hebben ze eigenlijk de chipset niet aan de andere kant van de kaart gemaakt?? De warme geleid toch naar boven, dus dan is hij toch veel beter op tempratuur?
Nou zit de Heatsink aan de onderkant, of je moet je kast omdraaien :9

Of zie ik dit nou verkeer :?

Kan je niet gewoon zo waterkoeling van de regenboog :o JA DE REGENBOOG :o gebruiken voor je Geforce?
Moet je hem alleen goed kunnen klemmen, en hoe haal je het beste de oude Headsink eraf?

Breekijzer :?

Ik wil hem eigenlijk ook wel opclocken naar 300/600... maar hoe zit dat nou, kan hij doorfikken?

Groet!

Linda

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:01
ik vind die gf3 van leadtek wel bigtime sucken...geef mij liever de Gainward :9~ , die koop ik denk ik wel ergens in november of zelfs eerder.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Verwijderd
  • Niet online
Het is jammer dat mijn Forum verplaats is naar de huiskamer :(

Ik wou nog zo er mee verder, gaan. maar kan nu niet.

Hoe gaat het eigenlijk met PIERCE?
Hij had zijn Proc opgeblazen/

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op vrijdag 13 juli 2001 23:35 schreef LindaVanKessel het volgende:
Ok, ik had mijn Leadtek eens in de Diepvries gelegd. Zo'n 45Min. Daarnaa weer in die langzame PC.
De kaart opgeclockt naar, 240/560
3DMark 2001. Eerste Game doe hij helemaal...
Low en High. Daarna, hang de boel zich op. En voel eens aan onze Geforce... Weer lekker warm :(

Waarom hebben ze eigenlijk de chipset niet aan de andere kant van de kaart gemaakt?? De warme geleid toch naar boven, dus dan is hij toch veel beter op tempratuur?
Nou zit de Heatsink aan de onderkant, of je moet je kast omdraaien :9

Of zie ik dit nou verkeer :?

Kan je niet gewoon zo waterkoeling van de regenboog :o JA DE REGENBOOG :o gebruiken voor je Geforce?
Moet je hem alleen goed kunnen klemmen, en hoe haal je het beste de oude Headsink eraf?

Breekijzer :?

Ik wil hem eigenlijk ook wel opclocken naar 300/600... maar hoe zit dat nou, kan hij doorfikken?

Groet!

Linda
Ja wat denk je dan, dat hij gelijk koel blijft ;)?

Dat ding heeft weinig massa dus zo opgewarmt.

Je denkt toch niet dat je een kaart, gerated op 200/460, zomaar naar de 300/600 kan tillen?

Er zit meestal zo'n 20% tolerantie op soms wat meer (3,8 ns mem) soms wat minder en dan is het schluss.

De airfow in een kast is van onderen naar boven, dus die chip zit wel goed anders krijg je een neervak (=stromingsloos gebied aan de loefzijde)

Doorfikken zal meestal niet gebeuren, hij loopt daarvoor al vast.

Je kan eens Vapochill aanschaffen, gecombineerd met peltier en voltage mod ;)

Niet op voorraad.

• FMS
  • Niet online
een goede airflow is the key, als je maar ie heet lucht van de sinks weg voert, dan kom je een eind ver.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

http://www.xbitlabs.com/video/geforce3-overclocking/

Hier nog de link voor de voltage mods, voor de diehards ;)

Niet op voorraad.

• FMS
  • Niet online
wie heeft hier win2k/NT.
de 14.20 drivers zijn uit en kan iemand eve kijken hoe ze presteren. :7

• Dr.Q
Op zaterdag 14 juli 2001 14:40 schreef edward2 het volgende:
http://www.xbitlabs.com/video/geforce3-overclocking/

Hier nog de link voor de voltage mods, voor de diehards ;)
die link had ik al gepost...

voltage mod maandag, heb busje gas maar geen tijd :(

• Dr.Q
enne die alpha is wel degelijk koper, alleen een koperen inlay met aluminium.. ennde die gf3 core is groter dan een t-bird core...,
daar komt bij dat de mix tussen CU en AL heel goed is, van beide soorten het beste...
koper had geloof ik de neiging warmte langer vast te houden ofzo, maar geleidt wel beter de warmte... AL geleidt minder maar geeft de hitte sneller af...

zoiets was het, enne met die vcore mod bij x-bit labs hadden zij ook een dikke socket-a koeler erop, en toen kwamen ze niet zo ver als met peltier element en socket-a koeler, kijk dás een verschil, ik neem aan dat zo'n klein koper geval een vcore mod dus niet overleeft... (althans de kaart niet...)

denk toch dat ik dan toch maar moet accepteren dat ik me NIC en Audio gedeeld heb op 1 irq... :(

• FMS
  • Niet online
Op zaterdag 14 juli 2001 15:55 schreef Dr.Q het volgende:
enne die alpha is wel degelijk koper, alleen een koperen inlay met aluminium.. ennde die gf3 core is groter dan een t-bird core...,
daar komt bij dat de mix tussen CU en AL heel goed is, van beide soorten het beste...
koper had geloof ik de neiging warmte langer vast te houden ofzo, maar geleidt wel beter de warmte... AL geleidt minder maar geeft de hitte sneller af...

zoiets was het, enne met die vcore mod bij x-bit labs hadden zij ook een dikke socket-a koeler erop, en toen kwamen ze niet zo ver als met peltier element en socket-a koeler, kijk dás een verschil, ik neem aan dat zo'n klein koper geval een vcore mod dus niet overleeft... (althans de kaart niet...)

denk toch dat ik dan toch maar moet accepteren dat ik me NIC en Audio gedeeld heb op 1 irq... :(
Ik heb iets voor koper, ik ga altijd voor koper. dus als die alpha koper is dan moet je die nemen vindt ik. ik denk alleen dat ie te groot is, kijk maar naar mij sinks, die is klein en coolt perfect, maar de fan naast de kast cooler ook heel wat.

anyway, ik wil heel graag de eind resultaat zien,

vertel ook nog eve hoe je die alpha op de kaart gaat zetten.

PS, zou het helpen als je al je pci kaarten uit je mobo haalt. ?

• Dr.Q
een cooler op die gf3 is heel simpel, AS epoxy en de dikke van dale, AS op core, dan sink, dan dikke van dale erop en dan nachtje laten staan... vastmaken met bouten is maar niets, heb dat zelf ondervonden, die m3 bouten gaan raspen, buigen je pcb, slopen de zooi, ik durf zelfs te wedden dat als ik nu die zooi loshaal dat ik dan een paar koperbanen verbreek, maar goed ben toch al in een pisbui dus misschien keil ik dat ding wel door de vergruizer als ie dienst weigert..

:(

• FMS
  • Niet online
Op zaterdag 14 juli 2001 16:07 schreef Dr.Q het volgende:
een cooler op die gf3 is heel simpel, AS epoxy en de dikke van dale, AS op core, dan sink, dan dikke van dale erop en dan nachtje laten staan... vastmaken met bouten is maar niets, heb dat zelf ondervonden, die m3 bouten gaan raspen, buigen je pcb, slopen de zooi, ik durf zelfs te wedden dat als ik nu die zooi loshaal dat ik dan een paar koperbanen verbreek, maar goed ben toch al in een pisbui dus misschien keil ik dat ding wel door de vergruizer als ie dienst weigert..

Eve een vraagje, wat is jou motivaties om te oc? Is het voor spellen of voor 3dmark, of gewoon voor de lol

Mijn doel is 300/600, ook al moet ik waterkoeling in zetten. Ik ga der voor.

Maar ik wil/moet nu die A3 schudde :(

• Dr.Q
mijn motivatie?

ik denk dat het de grenzen van de hware verleggen is, spellen boeien me nauwelijks, 3dmark kan de pot op (locked toch alleen maar) het is eerder het bouwen/sleutelen aan die spullen...

als ik het voor spellen deed dan had ik allang een t-bird 1,2 ghz gekocht ofzo..

nee, het is voor mij puur het gevecht met de hware om er het maximale uit te trekken wat erin zit... en vooral het bouwen eraan.

• FMS
  • Niet online
Op zaterdag 14 juli 2001 16:20 schreef Dr.Q het volgende:
mijn motivatie?

ik denk dat het de grenzen van de hware verleggen is, spellen boeien me nauwelijks, 3dmark kan de pot op (locked toch alleen maar) het is eerder het bouwen/sleutelen aan die spullen...

als ik het voor spellen deed dan had ik allang een t-bird 1,2 ghz gekocht ofzo..

nee, het is voor mij puur het gevecht met de hware om er het maximale uit te trekken wat erin zit... en vooral het bouwen eraan.
same here, en over Tb gesproken, ik heb al eens een 1.3, BOOB!!, dat was een duur ervaring,
ik ben nu zeker niet van plan om die kaart te slopen ik wil alleen 300/600.
einige manier waarop ik dat kan doen is watercooling neem ik aan, en ik denk dat ik een nieuw core nodig heb. ik moet me G3 dus verkopen en een nieuwe nemen, of hopelijk krijg ik een nieuw van leadtek, ik denk niet dat ze wat ik nu heb nog terug willen nemen. :(

• Dr.Q
heuh.. 300/600 kan makkie met goede koeling en voltage mod op mem en core..

je mag mijn leadtek A5 wel ruilen met die A3 van jou anders (joke, i suppose) :P ....

• FMS
  • Niet online
we'l have 2 c, ik wil zeker eerst weten hoe het met die van jou gaat, en dag ga ik zelf misschien ook..

ik heb nog na gevraagt en puur zilver cooler bestaat wel, het gaat alleen heel wat kosten. dan is water coolin toch goedkoper dan ik.

• Dr.Q
ik ga trouwens eerst alleen core spanning mod doen, doe later geheugen wel...

• FMS
  • Niet online
je moet dan toch nieuwe siks op de geheuegn doen?

ik laat je weten hoe het me die sinks van mij gaat... maandag

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 23:39 schreef LindaVanKessel het volgende:
Het is jammer dat mijn Forum verplaats is naar de huiskamer :(

Ik wou nog zo er mee verder, gaan. maar kan nu niet.

Hoe gaat het eigenlijk met PIERCE?
Hij had zijn Proc opgeblazen/
Still alive... draai nu een 1.4@1.53, ik moet zeggen dat ik die nieuwe AMD core een beetje tegen vind vallen... AXIA was beter te overklokken...

Heb me verder niet meer bezig gehouden met 3dmark...

En degene die dat topic naar de huiskamer heeft verplaatst die moet niet voor m'n auto oversteken, want dan ram ik m'n lampenkap tussen z'n ribben... >:)

• FMS
  • Niet online
Op zaterdag 14 juli 2001 17:04 schreef Pierce21 het volgende:

[..]

Still alive... draai nu een 1.4@1.53, ik moet zeggen dat ik die nieuwe AMD core een beetje tegen vind vallen... AXIA was beter te overklokken...

Heb me verder niet meer bezig gehouden met 3dmark...

En degene die dat topic naar de huiskamer heeft verplaatst die moet niet voor m'n auto oversteken, want dan ram ik m'n lampenkap tussen z'n ribben... >:)
wat voor cooler heb je?, die van mij doet 1.54 op 49graden. vcore1.85
de axia die ik er voor had ging maar tot 1.46

• Verwijderd
  • Niet online
Uhm, ja tuurlijk snap ik dat de kaart niet koel blijft , nadat hij in de diepvries heeft gelegen, maar zo snel... dan moet hij echt goed gekoelt wotden.
Ik heb nog een oude Diepvries staan >:)

PIERCE ALIVE!!!!!!!!!!!!

De bezoekers op de site, zijn gewoon helemaal weg. :(
Dan kan ik wel een forum plaatsen op mijn site, maar dat helpt dan niet, ze kwamen allen hiervandaan.

Iemand mischien een tip??
Is die Einsteinconde... :) sorry weet niet hoe je het schrijft zo uit mijn hoofd. :) op vakantie of zo?

op vakantie of zo??

• Dr.Q
geen nood linda, ik gaat eerst een voltage mod doen en dan knal ik waarschijnlijk een alpha pep66 slotket erop.. dat koelt wel zat neem ik aan, of een spire full copper... argh... kweet nog niet zeker welke...

het is ecsteinascidin geloof ik.. zo uit mijn hoofd... (is volges mij een of andere chemisch goedje... :P )

ik post mijn ervaringen wel op los forumos tweakos... (dit forum dussos), hebben jullie er ook nog eens wat aan he...

Verwijderd

Op zaterdag 14 juli 2001 17:11 schreef FMS het volgende:

[..]

wat voor cooler heb je?, die van mij doet 1.54 op 49graden. vcore1.85
de axia die ik er voor had ging maar tot 1.46
Mijn vcore draait nu op 1.80 en de temp is met een gemodificeerde Coolermaster 6I11 37,5 graden. Ga later wel even proberen of ik met een vcore van 1.85 hoger kan komen... Kan ik weer gaan pielen aan die jumpertjes die Asus zo handig tussen de PCI sloten heeft geplaatst bij de A7M266 |:(

Overigens ging m'n vorige 1.333 AXIA tot 1.530...

Verwijderd

Op zaterdag 14 juli 2001 18:09 schreef LindaVanKessel het volgende:
De bezoekers op de site, zijn gewoon helemaal weg. :(
Dan kan ik wel een forum plaatsen op mijn site, maar dat helpt dan niet, ze kwamen allen hiervandaan.
Ja, die huiskamer is een lekker briljant idee geweest... Op zich vind ik 't niet zo erg dat je eerst 150 ofzo posts moet hebben (zit zelf nu op 122 :( ) maar ik vind 't belachelijk dat ze oude topics zomaar hebben verplaatst naar de huiskamer zodat er een hoop mensen niet meer mee konden doen in threats...

Slecht idee |:( (love that smiley :) )

• FMS
  • Niet online
Op zaterdag 14 juli 2001 18:54 schreef Pierce21 het volgende:

[..]

Mijn vcore draait nu op 1.80 en de temp is met een gemodificeerde Coolermaster 6I11 37,5 graden. Ga later wel even proberen of ik met een vcore van 1.85 hoger kan komen... Kan ik weer gaan pielen aan die jumpertjes die Asus zo handig tussen de PCI sloten heeft geplaatst bij de A7M266 |:(

Overigens ging m'n vorige 1.333 AXIA tot 1.530...
Het is alleen maar logies dat die 1.4 heter word, maar je kunt een axia niet op 1.66 draaien en een 1.4 (de nieuw core dus) wel. Ik heb een coolermaster hier en ik ga wel 1.54 met een 1.33.

Ik ben zeer terend met de nieuw core, binnenkort een nieuw cooler en dan lekke 1.660.

PS. Vcore=1.85 met een coolermaster

Verwijderd

Heb m'n VCORE verhoogt naar 1.85 en nu kan ik op 1.55 draaien, als ik op 1.56 of 1.575 probeer dan start windows niet lekker meer op... Ik had toch gehoopt dat ik op een fsb van 153 (1.6 ghz) kon draaien aangezien m'n vorige 1.333 AXIA dat wel kon met een VCORE van 1.75...

Misschien is m'n geheugen brak aan 't gaan en moet ik er maar eens PC2400 in slingeren...

Verwijderd

Aan m'n temp kan 't trouwens niet liggen lijkt mij... idle=37.5 graden en stressed is 42 graden >:)

• FMS
  • Niet online
Hey Q, vertel eve over je Geheugen. hij kist namelijk niet veel maar kij loopt wel op cas222.

ik was van plan om dit te nemen 256MB PC150 SDRAM (Corsair), maar volgens mij is die van jou beter te oc.

anyways, maandag kom de sinks, en hopen dat het goed gaat.

• Dr.Q
FMS: mijn geheugen is gewoon een mazzel-geval van dane-elec. een gewoon standaard 256mb dane-elec cas 2 pc-133 dimmetje that happens to run 165mhz cas 2-2-2 en wel 169 cas 2-3-2 (ik gok op 173 mhz cas 333 maar zover komt mijn fsb niet, 127 mhz is max (sdram = pci+fsb)

ik zou gewoon voor de PQI powermodule gaan die loopt geloof ik maximaal 166 (cas3 geloof ik)

• FMS
  • Niet online
Ik zie aleen maar 128mbPQI geen 256

bestaat dat wel? zo ja, waar?

wat vindt je van de voldonde:
256MB PC133 SDRAM (CAS2, Mushkin Rev. 2)

• FMS
  • Niet online
ik kan 2maal 128MB 133 Mushkin nemen voor 130.- is dat goed?

Mushkin was toch de beste geheugen merk?

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:44
Nou, ik heb de volgende mail gehad van spire,
Beste Jeroen,

Bedankt voor uw berichtje en interesse in Spire producten.
Het model: Spire 5B03B3 wodt bijna niet verkocht inNederland
omdat deze een wat lagere spec. heeft dan andere modellen.
Spire 5P36B3 is een Intel FCPGA II cooler, en de informatie die ik
heb is dat deze processor nog niet op de markt te verkrijgen is.
Beetje jammer dus.

| I've got permission to color outside the lines |

• FMS
  • Niet online
Wat ga je nu nemen?

het is maandag en de sinks zijn nog niet gekomen, :(

ik ga weer eve bellen.

• BenJoep
Ik weet niet wat voor een koeler ik er nu op ga zetten, bent nog aan het zoeken. Misschien nog suggesties.

• FMS
  • Niet online
Ik ga zelf nog eve wachten op Q, ik kijk eerst hoe het met die alpha pep66 gaat.
De cooler dat ik nu heb, werkt perfect, maar ik zeg het nog een keer, ik heb wel een behoorlijk groot fan naast de kast dus dat zorgt voor mints 10 graden. alsnog ik heb een klein kopen sinks met een coolermaster fan.

die nieuw geheugen sinks zijn nog nie gekomen en ik denk ook nie dat ze vandaag komen :(

• BenJoep
Ik ga zowiezow er geen alpha op doen, die dingen zijn loei groot en ook loei zwaar, dan zit ik toch meer te denken aan een coolermaster.

• FMS
  • Niet online
Ik vind dat je coper sink moet nemen. neem een simpel coper sink met een goed fan,

,welke coolermaster wou je dan nemen?

van vind je van;
http://2cooltek.safeshopper.com/4/166.htm?19

• BenJoep
Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/prodpic/h/hjzl01.jpg

ik zat aan deze te denken.
CPU koeler voor AMD Athlon Thunderbird CPUs tot 850 MHz frequentie. Door de bevestigingsklemmen in de montage op de CPU-Socket simpel. De koeler besit een 3 polige stekker voor Mainboards. De afmetingen van de koeler inclusief de Aluminium-heatsink bedraagt 52 x 45 x 50 mm (BxHxT). Als koeler wordt een kogelgelagerde "Cooler Master" fan met den afm. 50 x 10 x 50 mm (BxHxT) gebruikt. De aansluitkabellengte van 215 mm zorgt voor een simpele installatie.
Waar kan ik dat koperen ding in ned halen, en zonder een craditcard. ;)

• FMS
  • Niet online
ziet er wel erg strak uit...

ik zat te denken aan gistron.

• Dr.Q
Jongens ik heb die revieuw van X-bit gelezen en daar deden ze het volgende:

voltage mod op de asus met standaard sink -> 260 mhz geloof ik, voltage mod op de visiontek met een dikke socket-a cooler -> 270mhz, met socket-a cooler en peltier element -> 280-290 mhz, kijk nu denk ik dat ik met die alpha pep66 ook wel rond de 280 ga geraken, koper en aluminium, aangezien de core vrijwel exact op de koperen inlay valt, en AS epoxy op 4 cm2 wel 250 gram houdt neem ik aan >:) het gaat ook wel een beetje om de "look" eik :P

nah, naar mijn mening moet je niet met sinks als coolermaster tot 850 mhz aankomen als je een voltage-mod hebt uitgevoerd...

• FMS
  • Niet online
Advies nodig and snel

Ik heb net een mail gekregen van leadtek en ze zijn berijd mij een A5 te geven, ik moet wel me A3 terug geven,.
Wat moet ik doen, ik bedoel dat ding haalt wel 265 met xtr cooling and zonder ging die tot 240.
Hoe ver gaat een A5?

PS Die sinks zijn nog niet gekomen. :(

• BenJoep
Willen ze hem niet terug in de originele staat??? Ik zou hem gewoon houden, want die settings die je nu haalt zijn al hoger als dat ik haal.

• FMS
  • Niet online
ze weten dat die gemod is, het is dat ze geen A3 in de omloop willen.

de kaart dat ik nu kan krijgen is als het goed is een betere A5. normaal gespoken zijn die A5h toch?

ik ga kijken of ik deal kan maken om de niewuw A5 te krijgen en ook me eigen A3 houden. anders ga ik denk ik wel voor de A5

als iemand nog meer info.. pls

• BenJoep
kan je doen

• Dr.Q
Ik probeer vanavond foto's van mijn gf3 mod on-line te krijgen :)

• FMS
  • Niet online
Q wat vindt je, A5 of A3?

• BenJoep
Gaan voor de A05. Alleen lijkt me wel balen als die minder snel gaat lopen.

• FMS
  • Niet online
Ik ga voor de A5, ik ga wel opnieuw modden. moet ik weer opzoek gaan naar coolers. ik wil nu wel iets groter.

• Dr.Q
en zie hier: pics van mijn gf3 mod :P

www.chapeaux.demon.nl/topview.jpg

www.chapeaux.demon.nl/frontview.jpg

naja, ik krijg dat img /img zooi niet aan de gang, volg de links en je zie ze wel

• FMS
  • Niet online
die sinks heb ik ook genomen, en ze gaan nie hoger dan 540? :(

maar wow, wat een cooler zeg, ik vind die sink wel klein :P

Hey Q, kan ik eve een pic naar je opsturen, kan je gelijk op die site zetten,

• Dr.Q
okie, mail em naar drQ@chapeaux.demon.nl

dan flikker ik em wel op me FTP...

(img /img zooi werkt op een of andere manier niet :( )

• FMS
  • Niet online
heb net een mail from leadtek, het kan zijn dat ik bijde kaarten krijg, dus de oude en de nieuwe. :)

anyway's ik ga even cpu oc, ik ga voor 1.575

• FMS
  • Niet online
ik ben niet blij met die nieuwe core, ik zet heb op 1.57 vcore op 1.85, temp-stress is 49, en hij crasht. :?

• Verwijderd
  • Niet online
Op dinsdag 17 juli 2001 13:34 schreef FMS het volgende:
Advies nodig and snel

Ik heb net een mail gekregen van leadtek en ze zijn berijd mij een A5 te geven, ik moet wel me A3 terug geven,.
Wat moet ik doen, ik bedoel dat ding haalt wel 265 met xtr cooling and zonder ging die tot 240.
Hoe ver gaat een A5?

PS Die sinks zijn nog niet gekomen. :(
Ik wil ook mailen naar hun.
Om dat te vragen
Waar kan ik het beste naar mailen ?

Linda

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 23:13 schreef FMS het volgende:
ik ben niet blij met die nieuwe core, ik zet heb op 1.57 vcore op 1.85, temp-stress is 49, en hij crasht. :?
Zelf vind ik de AYHJA core niet zo goed overclockbaar als de AXIA...

M'n vorige AXIA draaide perfect op 153 fsb`(vcore 1.75), m'n AYHJA komt niet verder als 148 fsb (vcore 1.85) terwijl verder alles in m'n systeem 't zelfde is gebleven...

• FMS
  • Niet online
Op donderdag 19 juli 2001 19:14 schreef Pierce21 het volgende:

[..]

Zelf vind ik de AYHJA core niet zo goed overclockbaar als de AXIA...

M'n vorige AXIA draaide perfect op 153 fsb`(vcore 1.75), m'n AYHJA komt niet verder als 148 fsb (vcore 1.85) terwijl verder alles in m'n systeem 't zelfde is gebleven...
ik vind het raar, als ik de cpu op 1.5 oc, temp stress 49graden. Dat is best goed, Maar 1540 haalt ie niet.
Het kan niet aan de temp liggen. En de Vcore staat op 1.85. ik kan nie hoger dan 1.5 gaan terwijl die core 1.66 moet kunnen halen. :(

• FMS
  • Niet online
Op woensdag 18 juli 2001 20:38 schreef LindaVanKessel het volgende:

[..]

Ik wil ook mailen naar hun.
Om dat te vragen
Waar kan ik het beste naar mailen ?

Linda
Ik heb die mail van een vriend bij leadtek gekregen, die kan ik niet aan je geven.
Maar ik had wel een tel Nr. ik ben het nu eve kwijlt.
ik zoek eve voor je op .....

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 19:27 schreef FMS het volgende:

[..]

ik vind het raar, als ik de cpu op 1.5 oc, temp stress 49graden. Dat is best goed, Maar 1540 haalt ie niet.
Het kan niet aan de temp liggen. En de Vcore staat op 1.85. ik kan nie hoger dan 1.5 gaan terwijl die core 1.66 moet kunnen halen. :(
Mijn temp zit idle op 37.5 en stressed op 42, dat kan dus ook geen temperatuur probleem zijn, m'n geheugen kan 't ook niet zijn want die liep eerder met gemak op 153...

Mensen die met hun AYHJA op 1.66+ draaien hebben bijna altijd hun mp verhoogt, het lijkt 'r op dat de AYHJA niet op zo'n hoge fsb kan lopen als de AXIA...

Aangezien ik een A7M266 heb kan ik m'n MP niet verhogen (heb geen zin om te gaan solderen), 't is nu dus maar even wachten totdat oc-shop de PC-OCK7's binnen krijgt :(

• Verwijderd
  • Niet online
Op donderdag 19 juli 2001 19:30 schreef FMS het volgende:

[..]

Ik heb die mail van een vriend bij leadtek gekregen, die kan ik niet aan je geven.
Maar ik had wel een tel Nr. ik ben het nu eve kwijlt.
ik zoek eve voor je op .....
ok, thnx :)

• Verwijderd
  • Niet online
Ik heb me net een Titan TTC-CU3t gekocht...
Hij is best plat...koper...en lijkt mij goed.
Maar wel erg zwaar..Ken iemand deze ...mischien al een
conlclusie :?
Ik ben benieuwd of ik hem er goed opkrijg.. ik heb van dat plak prut erbij gekocht..dus het is nu DOEN of NIET...

Iemand nog wat te zeggen hietover :?

Grz..

Linda

• Verwijderd
  • Niet online
Ik heb hem er al opzitten..
Ik zal zo snel mogelijk wat foto's posten :)
En de nieuwe resultaten... ik hoop dat deze niet tegen
vallen. :(

linda

[UPDATE]

Ik heb hem nou helemaal erop.
30min laten drogen...maar nu kan je hem nog bewegen.. het koelblok...mag dit??

Ik heb een tube ADHESIVE Type A gebruikt..

Linda

Verwijderd

http://www.arcticsilver.com/adhesive_instructions.htm
Ik heb een tube ADHESIVE Type A gebruikt..

Linda
:? :? :?

4. Arctic Silver Thermal Adhesive is designed to be mixed 1:1, that is equal amounts of Part A and Part B. Varying the ratio of the mix will not significantly affect the curing time, but may affect the strength of the final bond. DO NOT attempt to alter the cure time by altering the ratio. An accurate ratio is essential for a proper cure and full development of physical properties. Mixed in the proper ratios, Arctic Silver Thermal Adhesive has a pot life of 3 to 4 minutes at normal room temperatures.

[...]

8. Wipe the remaining adhesive off the mixing wand with a paper towel and wait patiently for the adhesive to cure. After half an hour or so, remove the clamps and marvel at the incredibly neat job you did.
Do not put undue stress on the connection until the adhesive has several hours to completely set.

Volg gewoon de instructies van http://www.arcticsilver.com/adhesive_instructions.htm zou ik zeggen, good luck :)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Das 2 componenten spul, gooi part B erbij en een Boeiing krijgt het niet los, is dat de bedoeling ;)

Wat is een Titan TTC-CU3t? , is dat een cooler voor op de GPU, die wil je niet de rest van z'n leven vast maken aan de GPU, je moet ASII (niet de compnonenten a of b tenzij het vast moet) hebben.

Als je niet kan klemmen, dus moet lijmen heb je wel part B nodig anders verhard het niet.

Niet op voorraad.

• Verwijderd
  • Niet online
Op donderdag 23 augustus 2001 17:56 schreef edward2 het volgende:
Das 2 componenten spul, gooi part B erbij en een Boeiing krijgt het niet los, is dat de bedoeling ;)

Wat is een Titan TTC-CU3t? , is dat een cooler voor op de GPU, die wil je niet de rest van z'n leven vast maken aan de GPU, je moet ASII (niet de compnonenten a of b tenzij het vast moet) hebben.

Als je niet kan klemmen, dus moet lijmen heb je wel part B nodig anders verhard het niet.
De Titan TTC-CU3t is een CPU cooler For Duron/AMD / Thunderbird Socket A,...Intel PIII Copermine FC-PGA..
Dus van 733Mhz...

Hij zit er al op :(
Kan ik het nu nog eraf halen, zonder wat te beschadigen?

Linda

• FMS
  • Niet online
Gimmi pics :P

en hoever heb je kunnen OC?

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

als je die adhesive hebt gebruikt niet denk ik.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Verwijderd
  • Niet online
Op donderdag 23 augustus 2001 22:04 schreef FMS het volgende:
Gimmi pics :P

en hoever heb je kunnen OC?
Pics komen nog.
Overclocken..moet nog gedaan worden, heb nog geen trijd gehad.

De regenboog zei dat dit genoeg was :(
Ik ga morgen terug..

Linda

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Wacht nou even ;) was het nou de bedoeling dat die heatsink+fan aan de GPU vast zou komen mbv van een klem of pinnetjes, of was het de bedoeling om hem vast te zetten met de ArticSilver zelf.

Als het 1e het geval is, dan heb je die compound (dus 2 componenten) niet nodig, maar alleen de warmtegeleidende Artic Silver (II).

Als het 2e het geval is dan heb je de beide tubes nodig A en B, een beetje van beiden met elkaar mengen, ik geloof 1:1, om de lijmende werking te krijgen, ik geloog dat dat spul binnen 5-10 min verhard (oppassen dus)

Als dat eenmaal vast zit krijg je het niet meer los, nietwaar DrQuin :) ?

Niet op voorraad.

• Verwijderd
  • Niet online
Het is de bedoeling, dat hij zonder extra klemmetjes vast kwam te zitten en dan toch geleidend is.

Linda

• Verwijderd
  • Niet online
Bij de regenboog zeiden ze namelijk dat deze..
Koelt en plakt..

Ik ga morgen terug en neem de GF mee..
Want nou mogen ze me wel erbij helpen.. als hij nou kapot gaat...

Linda

• Verwijderd
  • Niet online
Geen succes met deze zooi. :(
Ik had alleen de CORE op 240 geklokt, en blijft alles meteen hangen. De Headsink werd ook niet warm... dus de
KAART is niet meer goed bruikbaar :(

Ik ga morgen terug naar de regenboog...mischien dat hun nog iets kunnen doen.

Ik had het nog zo nagevraagd :(

Ik laat wel nog horen hoe het gegaan is ..

Linda

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

`Tsja dan hebben ze je niet goed ingelicht, als de heatsink niet warm wordt is het meestal een teken dat de warmte niet goed wordt afgevoerd.

Je kaart zal niet stuk zijn hoor, dat gaat niet zo snel, maar pas op dat je niet knoeit met die Artic Silver op andere delen, zoals geheugen ect. want dan kan je kortsluiting krijgen omdat dat spul de neiging hebt om stroom ook wat te geleiden
suc6.

Niet op voorraad.

• FMS
  • Niet online
Just so ppl know

Ik heb paar nieuw leadtekG3 gekregen, en ze staan te koop :7

linda, het is zo simper om een Delta 80Hp op die leadtek's te doen, en dan kom je zekers boven de 255+ , dat had je ook kunnen doen,

• BenJoep
Op vrijdag 24 augustus 2001 00:12 schreef FMS het volgende:
Just so ppl know

Ik heb paar nieuw leadtekG3 gekregen, en ze staan te koop :7

linda, het is zo simper om een Delta 80Hp op die leadtek's te doen, en dan kom je zekers boven de 255+ , dat had je ook kunnen doen,
pure advertisement ;) :P (kosten)-> wat kosten ze bedoelde ik hiermee! ;) :P

• FMS
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 00:21 schreef Genotix het volgende:

[..]

pure advertisement ;) :P (kosten)
;)

4 jou, kost een nieuwe 750 :7

ik kan er een Delta HP op zetten

• BenJoep
Op vrijdag 24 augustus 2001 00:25 schreef FMS het volgende:

[..]

;)

Is nie duur, maar zit al met een Elsa gf3. Maar als ik het geld had gehad had ik het wel gedaan. ;)

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:35

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Op vrijdag 24 augustus 2001 00:25 schreef FMS het volgende:

[..]

;)

Lol voor dat geld wil ik r wel een :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Verwijderd
  • Niet online
Ok ik heb hem weer..

Ze hebben hem deraf gehaald.... ik hoop zonder te beschadigen, en hebben de koeler met een mix erop gezet...
Ben nu aan het Testen
241...gaat niet :(
235 gaat wel.

Ik ga er mee verder

Linda

• FMS
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 19:01 schreef LindaVanKessel het volgende:
Ok ik heb hem weer..

Ze hebben hem deraf gehaald.... ik hoop zonder te beschadigen, en hebben de koeler met een mix erop gezet...
Ben nu aan het Testen
241...gaat niet :(
235 gaat wel.

Ik ga er mee verder

Linda
je had toch een A3?

• Verwijderd
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 19:30 schreef FMS het volgende:

[..]

je had toch een A3?
Ja klopt.
Ik heb een A3... En hij gaat niet ver :(
Ik kan hem op 235zetten..maar hij maakt hem niet af.
Op 230 wel...
en geheugen op 525...

Ik moet wat anders op het geheugen plakken... die zalman headtsinks ofzo ;)

• Dr.Q
geez, sinks hier en sinks daar en blablabla, doe gewoon een voltage mod om je wat onzuivere core toch hoger te krijgen, ik heb een hele grote sink, plus een flinke 20 cfm fan erop met ASII en VASTGEBOUT met M3 BOUT EN MOER en nog wil ie niet harder dan 245-250/555 lopen enzo, zelfs met een 120mm fan met 132 cfm wil dat ding niet harder lopen, dus je moet gewoon een vcore mod hebben,

ik heb er voorlopig geen zin/lef voor aangezien ik momenteel zeer krap zit...

Afbeeldingslocatie: http://www.chapeaux.demon.nl/frontview.jpg

• FMS
  • Niet online
Q, zet die oude sink er op, en schroef eens een DeltaHP 80mm, die kun je zo in de vinnen schroven en wedden dat die 250+ gaat lopen. ;)

ooh en, Ik stap over naar Intel, P4 1.8+SwiftechMC462 :)

me hele systeem staat tekoop. ook de Modded A3.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op zaterdag 25 augustus 2001 20:35 schreef FMS het volgende:

Laat dan eens even weten hoe dat bevalt, niet alleen statische benchmarks, maar ook kwa "gevoel" tijndens het spelen van games. (geen Freecell ;))

Waarom dan nog steeds zo'n Pratt&Whitney erin ;), die P4 blijft veel koeler..

Niet op voorraad.

• FMS
  • Niet online
Op zaterdag 25 augustus 2001 21:21 schreef edward2 het volgende:

[..]

Laat dan eens even weten hoe dat bevalt, niet alleen statische benchmarks, maar ook kwa "gevoel" tijndens het spelen van games. (geen Freecell ;))

Waarom dan nog steeds zo'n Pratt&Whitney erin ;), die P4 blijft veel koeler..
ik wil die P4 lekker OC, 2.3Ghz, 2.4Ghz maybe. vandaar die Swiftech DeltaHP.

eind volgende week heb ik em :7

Verwijderd

Kan je er niet een klein fannetje op schroeven of zo zo heb ik het ook op mijn videokaart :) (is GEEN G3)

• Dr.Q
Op zaterdag 25 augustus 2001 20:35 schreef FMS het volgende:
Q, zet die oude sink er op, en schroef eens een DeltaHP 80mm, die kun je zo in de vinnen schroven en wedden dat die 250+ gaat lopen. ;)

me hele systeem staat tekoop. ook de Modded A3.
been there done that, ik heb er zelfs 132 CFM 120mm op gehad en een 60 cfm 92mm op de achterkant 's nachts met het raam open bij 12 graden kamer temp (was idd al tijdje terug)

nog go @ all, was met originele sink maar wel met ASII, hij wil tot 252 in games lopen maar 3dmark 2k1 locked al bij 240 enzo, brak progje, als me games maar willen... :)

gewoon voltage mod, de ene core is wat beter dan de ander, heb je altijd en zul je altijd blijven houden...

net zoals mijn t-bird slot-a die wil ook pas bij 2.05 volt 800@1035, daar hij standaard op 1,6 loopt @ 800 mhz...

Pagina: 1 2 3 Laatste