Is systeem bottleneck nieuwe GPU

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dexterdy
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-02 15:29
Hallo iedereen,

Ik was van plan mijn systeem te upgraden van een GTX 680 naar een GTX 1060, maar omdat er wat oudere hardware in mijn pc zit vroeg ik me af of mijn systeem geen bottleneck veroorzaakte.

Mijn systeem op dit moment:
i5 3470
Samsung 850 EVO
Asrock b75m Dash
10 GB DDR 3

[/list]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Beetje hetzelfde als Welke video kaart budget €200 ?

Daar is al duidelijk geworden dat je voeding mogelijk het hele geintje niet gaat trekken. En de vraag is een beetje (zoals elke normale topicstart) wat je met een 1060 wil gaan doen en op welke resolutie. Er zijn zat games die zullen bottlenecken want ze vragen ook/veel CPU-power. Andere games zijn GPU-based en je CPU zal dan niet de bottleneck zijn.

Reviews, zowel van de 1060 als "algemene" game-reviews, zullen je vast vertellen waar in het algemeen bottlenecks zitten en dan kan je beoordelen of jouw 3470 nog mee kan komen of niet.

De eerste hit op Google voor jouw CPU: Battlefield 1 zal je niet vloeiend kunnen draaien bijvoorbeeld op "low/medium quality". Denk dat je met wat creatief zoeken ook andere games wel zo kan terugvinden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Dexterdy
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-02 15:29
bedankt voor de hulp. ik zal zeker kijken naar wat wel/niet kan en of ik een nieuwe cpu moet kopen voor mijn doeleinden.