Mijn vraag
Hallo Python luitjes. ik heb een vraagje over een stuk code dat ik heb gemaakt. Ik probeer een simpel programma te maken waarbij je 2 variabelen invoert en je te zien krijgt of ze groter dan kleiner dan gelijk aan of niet gelijk aan elkaar zijn. Dit werkt, maar ik wil nog twee zaken toevoegen die ik niet voor elkaar krijg:
1. Ik wil dit programma laten draaien tot ik het zelf afsluit.
2. De code werkt ook met formules, ik wil alleen zoals je in de afbeelding kan zien ook de getallen uitprinten. Het programma print de ingevulde formules. Hoe zorg ik dat daar de getallen komen te staan? alvast bedankt!
Dit is de code waar het om gaat:
print ('Geef de waarde of formule van A.')
getalA = input ()
print ('Geef de waarde of formule van B.')
getalB = input ()
print ('A = ' + (getalA))
print ('B = ' + (getalB))
if getalA != getalB:
print ('A ' + 'is niet gelijk aan' + ' B.')
if getalA > getalB:
print ('A ' + '>' + ' B.')
if getalA < getalB:
print ('A ' + '<' + ' B.')
if getalA == getalB:
print ('A ' + '=' + ' B.')
Relevante software en hardware die ik gebruik
Python 3
Hallo Python luitjes. ik heb een vraagje over een stuk code dat ik heb gemaakt. Ik probeer een simpel programma te maken waarbij je 2 variabelen invoert en je te zien krijgt of ze groter dan kleiner dan gelijk aan of niet gelijk aan elkaar zijn. Dit werkt, maar ik wil nog twee zaken toevoegen die ik niet voor elkaar krijg:
1. Ik wil dit programma laten draaien tot ik het zelf afsluit.
2. De code werkt ook met formules, ik wil alleen zoals je in de afbeelding kan zien ook de getallen uitprinten. Het programma print de ingevulde formules. Hoe zorg ik dat daar de getallen komen te staan? alvast bedankt!
Dit is de code waar het om gaat:
print ('Geef de waarde of formule van A.')
getalA = input ()
print ('Geef de waarde of formule van B.')
getalB = input ()
print ('A = ' + (getalA))
print ('B = ' + (getalB))
if getalA != getalB:
print ('A ' + 'is niet gelijk aan' + ' B.')
if getalA > getalB:
print ('A ' + '>' + ' B.')
if getalA < getalB:
print ('A ' + '<' + ' B.')
if getalA == getalB:
print ('A ' + '=' + ' B.')
Relevante software en hardware die ik gebruik
Python 3