Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Grafische kaart? budget 700-900

Pagina: 1
Acties:

• awfullawton
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-09 13:08
Weinig verstand op dit gebied maar ik wil hard kunnen gamen op lange ''futureproof'' termijn.. weet nog niet welke grafische kaart bij me past.

budget 700-900

build is gloednieuw, nog niet eens uit de doos gehaald, levertijden waren verschillend en ben nog steeds aan het wachten op de RAM.

kritiek op mijn samenstelling is welkom, wat had jij anders gedaan en waarom?

dank jullie

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 389,90€ 389,90
1MSI Z370 Gaming Pro Carbon AC€ 195,95€ 195,95
1NZXT S340 Elite Zwart€ 95,05€ 95,05
1Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB€ 61,53€ 61,53
1Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty)€ 48,50€ 48,50
1Logitech MX Master Wireless Mouse Zwart€ 69,90€ 69,90
1Steelseries 4HD€ 14,99€ 14,99
1Kingston 32GB 2666MHz DDR4 Kit€ 313,-€ 313,-
1Corsair RM550x Zwart€ 89,-€ 89,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 145,-€ 145,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.422,82

• mark300583
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-01-2024
Om een goed advies te kunnen ontvangen willen de mensen graag iets meer informatie.

Welke games en op welke settings ga je spelen? Welke resolutie? Hoeveel hz en kan of wil je gebruik maken van Freesync of G-synce?

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-11 11:58
Met dat budget is de 1080TI de duidelijke keuze.

• Derekboy2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-03 00:01
Bron schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 05:52:
alleen moet er dan waarschijnlijk een grotere voeding in. met een tdp van 250W ben je al halverwege de 550W

Wie hardloopt ziet het niet en wie zacht loopt denkt er niet aan.

• rickstrein3737
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-10-2024
Hoelang wil je met je pc gaan doen? (Al weet je nooit zeker hoelang je er mee kan doen aangezien tech soms hard gaat soms zacht)
Welke games wil je spelen?
Welke resolutie ga spelen? (aangezien een 1080 Ti op 1080p al noem je het "futureproofing" nog steeds overkill)
Dat zijn de 3 vragen die je moet afragen.

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:48
Derekboy2000 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:05:
[...]

alleen moet er dan waarschijnlijk een grotere voeding in. met een tdp van 250W ben je al halverwege de 550W
met 95W er bij voor de processor heb je nog 255W over voor de rest van de pc. Ga je met een enkele SSD niet zo makkelijk vol krijgen, zelfs niet met een goede overclock.

Misschien is het handig even hier Voeding advies en informatie topic - Deel 34 te kijken voor je mensen verkeerd advies geeft.

• Derekboy2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-03 00:01
Flamesz schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:55:
[...]

met 95W er bij voor de processor heb je nog 255W over voor de rest van de pc.

Misschien is het handig even hier Voeding advies en informatie topic - Deel 34 te kijken voor je mensen verkeerd advies geeft.
255+95 is nog steeds 350W. :| er komt dan nog een AIO bij wat 20-40 watt is verschillend tot welke je hebt. (en dan reken ik alleen met piek op het moment, we weten niet wat TS wil gaan doen.)

maarja, het is genoeg. maar de toekomstplannen van de TS zijn onbekend, gaat hij overklokken? dan word het Wattage alleen nog maar meer.

[ Voor 6% gewijzigd door Derekboy2000 op 01-12-2017 10:05 ]

Wie hardloopt ziet het niet en wie zacht loopt denkt er niet aan.

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Flamesz schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:55:
[...]

met 95W er bij voor de processor heb je nog 255W over voor de rest van de pc. Ga je met een enkele SSD niet zo makkelijk vol krijgen, zelfs niet met een goede overclock.

Mwah, als ik kijk op Cooler Masters PSU calculator kom ik met deze setup incl. een 1080Ti toch al uit op een geadviseerde voeding van 478 Watt. Dan heeft ie met een 550 Watt PSU dus nog wel voldoende headroom, maar superveel scheelt dat dan ook niet meer als ie in de toekomst wil overklokken (want K-processor), of toch nog een HDD of andere componenten wil plaatsen.

[ Voor 6% gewijzigd door Weemism op 01-12-2017 10:07 ]

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:48
Derekboy2000 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:04:
[...]

255+95 is nog steeds 350W. :| er komt dan nog een AIO bij wat 20-40 watt is verschillend tot welke je hebt. (en dan reken ik alleen met piek op het moment, we weten niet wat TS wil gaan doen.)

maarja, het is genoeg. maar de toekomstplannen van de TS zijn onbekend, gaat hij overklokken? dan word het Wattage alleen nog maar meer.
Ah zat een rekenfoutje van mij in, goed gespot. Maar met "slechts 200W" voor koeling, schijven en overclock zou ik niemand adviseren een splinternieuwe kwaliteitsvoeding te vervangen.
Let ook op dat tenzij je hele zware compute taken gaat runnen je niet continu het maximum zal vragen van je GPU en CPU, dus dan zal er in de praktijk het meerendeel van de tijd meer over zijn dan die 200W.
Weemism schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:06:
[...]

Mwah, als ik kijk op Cooler Masters PSU calculator kom ik met deze setup incl. een 1080Ti toch al uit op een geadviseerde voeding van 478 Watt. Dan heeft ie met een 550 Watt PSU dus nog wel voldoende headroom, maar superveel scheelt dat dan ook niet meer als ie in de toekomst toch nog een HDD of andere componenten wil plaatsen.
Dan heb je in die 478 watt ook al ~50 watt marge die de calculator rekent voor goedkope voedingen en andere variabelen, dus zelfs met die berekening heb je nog 120W over.

Anyway, we lijken het er op zijn minst over eens te zijn dat de voeding genoeg moet zijn voor zelfs de sterkste videokaart, laten we dus afwachten of de TS nog wat vragen kan beantwoorden over zijn build en gebruik zodat hij advies kan krijgen.
In plaats van dat we zijn topic kapen met een discussie over hoeveel ruimte je over wilt laten in je voedingkeuze

[ Voor 10% gewijzigd door Flamesz op 01-12-2017 10:16 ]

• SirLct
  • Laatst online: 28-11 15:33
Ik denk eerlijk gezegd 550 voldoende, en als je echt echt zeker wil zijn met allerlei overclok e.d. id toekomst dan zou ik 650 gooien, max. Die ene van seasonic bijv.

Verder heb ik niet zoveel te zeggen behalve dat het best raar is dat je bijna een super computer heb wat betreft gaming, maar dan in combinatie met kantoorachtig logitech muis en keyboard.

Dont get me wrong, heb zelf de mx master (trouwens de nieuwe 2s), maar voor gaming.. ik weet het niet.
Het is wel zo dat het bijna niet uitmaakt tenzij je echt competitief gaat spelen, belangrijk is juist dat ie lekker in je handen past. En bedraad. Nogmaals, niet verkeerd bedoeld, ik heb op kantoor top of the line logitech wireless mouse en kb, en wat voor delay bij die ding soms joh.

Life is too short to drive boring cars

• awfullawton
Dank jullie voor jullie vlotte reacties.
mark300583 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 05:24:
Om een goed advies te kunnen ontvangen willen de mensen graag iets meer informatie.

Welke games en op welke settings ga je spelen? Welke resolutie? Hoeveel hz en kan of wil je gebruik maken van Freesync of G-synce?
rickstrein3737 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:46:
Hoelang wil je met je pc gaan doen? (Al weet je nooit zeker hoelang je er mee kan doen aangezien tech soms hard gaat soms zacht)
Welke games wil je spelen?
Welke resolutie ga spelen? (aangezien een 1080 Ti op 1080p al noem je het "futureproofing" nog steeds overkill)
Dat zijn de 3 vragen die je moet afragen.
Aller eerst wil ik 60 - 90 runescape clients (old school engine) kunnen draaien voor intensieve 24/7 bot sessies (eventueel op de achtergrond terwijl ik andere graphical games speel). old school runescape maakt voornamelijk gebruik van CPU en ongeveer 200mb aan RAM. hoe meer clients hoe beter. ik werk met private bot scripts aangezien public bots binnen 1 uur geband kunnen worden

Ik heb geen specifieke voorkeur naar graphical games, wel wil ik al een tijdje heel graag beginnen met Assassins Creed: Origins en PUBG, Ik wil het liefst 4K kunnen gamen, hiervoor moet ik ook nog een 4K beeldscherm aanschaffen. Geen idee over Freesync of G-synce..
Derekboy2000 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:04:
[...]

Ik ben bereid om te overklokken if necessary
Bron schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 05:52:
Ik denk dat het een 1080TI wordt idd, maar welke? en waarom?
Flamesz schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:13:
[...]

Ah zat een rekenfoutje van mij in, goed gespot. Maar met "slechts 200W" voor koeling, schijven en overclock zou ik niemand adviseren een splinternieuwe kwaliteitsvoeding te vervangen.
Let ook op dat tenzij je hele zware compute taken gaat runnen je niet continu het maximum zal vragen van je GPU en CPU, dus dan zal er in de praktijk het meerendeel van de tijd meer over zijn dan die 200W.

[...]

Dan heb je in die 478 watt ook al ~50 watt marge die de calculator rekent voor goedkope voedingen en andere variabelen, dus zelfs met die berekening heb je nog 120W over.

Anyway, we lijken het er op zijn minst over eens te zijn dat de voeding genoeg moet zijn voor zelfs de sterkste videokaart, laten we dus afwachten of de TS nog wat vragen kan beantwoorden over zijn build en gebruik zodat hij advies kan krijgen.
In plaats van dat we zijn topic kapen met een discussie over hoeveel ruimte je over wilt laten in je voedingkeuze
Als jullie tot de conclusie komen om mijn voeding te upgraden na een overklok dan ben ik bereid dat te doen, indien het noodzakelijk is voor mijn doeleinden
gergs schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:18:
Ik denk eerlijk gezegd 550 voldoende, en als je echt echt zeker wil zijn met allerlei overclok e.d. id toekomst dan zou ik 650 gooien, max. Die ene van seasonic bijv.

Verder heb ik niet zoveel te zeggen behalve dat het best raar is dat je bijna een super computer heb wat betreft gaming, maar dan in combinatie met kantoorachtig logitech muis en keyboard.

Dont get me wrong, heb zelf de mx master (trouwens de nieuwe 2s), maar voor gaming.. ik weet het niet.
Het is wel zo dat het bijna niet uitmaakt tenzij je echt competitief gaat spelen, belangrijk is juist dat ie lekker in je handen past. En bedraad. Nogmaals, niet verkeerd bedoeld, ik heb op kantoor top of the line logitech wireless mouse en kb, en wat voor delay bij die ding soms joh.
Ik heb vroeger heel veel Gunz: The Duel gespeeld, ik heb het me toen aangeleerd met waarschijnlijk een van de oudste en slechtste muis en keyboard op de markt.(leenmuis van school) ik heb maanden lang op 1 gestaan met kill/death ratio, leavde elke room met 40-0, daarnaast heb ik innovaties in het spel zelf gebracht, nieuwe effectieve moves bedacht die mensen tot 6 jaar kosten om onder de knie te krijgen, en om een of andere onduidelijke reden waren die moves makkelijker te leren op de oude toetsenborden.

Competitief zal ik nooit meer spelen, ik heb de top al geraakt in mijn prime, op een hele unieke game die nu dood is.

Ik vind dit een prachtige muis en keyboard, om bovenstaande redenen kies ik in dit (uitzonderlijk) geval uiterlijk boven performance.

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 23:28
Ik zou zelf de voeding vervangen voor iets anders, terugsturen en een kwaliteit voeding koppen van Seasonic 650W ofzo en dan een 1080Ti met dat budget.

De voeding die je nu hebt is op het randje, mocht je later inderdaad willen overclocken of nog wat HDD's er aan hangen dan gaat dat al niet meer.

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

En als je al twijfelt over überhaupt overklokken zoals ik het lees zou ik ook overwegen niet voor de K processor maar de goedkopere reguliere variant te gaan, scheelt weer wat tientjes.

• awfullawton
MrDucky schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:09:
Ik zou zelf de voeding vervangen voor iets anders, terugsturen en een kwaliteit voeding koppen van Seasonic 650W ofzo en dan een 1080Ti met dat budget.

De voeding die je nu hebt is op het randje, mocht je later inderdaad willen overclocken of nog wat HDD's er aan hangen dan gaat dat al niet meer.
los van de wattage, is mijn huidige voeding van lage kwaliteit? verder zou ik nooit HDD's erop aansluiten dus dat zou geen probleem moeten opleveren
Weemism schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 18:51:
En als je al twijfelt over überhaupt overklokken zoals ik het lees zou ik ook overwegen niet voor de K processor maar de goedkopere reguliere variant te gaan, scheelt weer wat tientjes.
het is de open mogelijkheid, het kan zijn dat ik in de toekomst genoodzaakt wordt om te overklokken, dan zou het zonde zijn als ik daartoe geen mogelijkheid heb met de reguliere variant, die open mogelijkheid is voor mij die paar tientjes wel waard

[ Voor 3% gewijzigd door awfullawton op 01-12-2017 20:05 ]

• SirLct
  • Laatst online: 28-11 15:33
[b]awfullawton schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:01:
Ik heb vroeger heel veel Gunz: The Duel gespeeld, ik heb het me toen aangeleerd met waarschijnlijk een van de oudste en slechtste muis en keyboard op de markt.(leenmuis van school) ik heb maanden lang op 1 gestaan met kill/death ratio, leavde elke room met 40-0, daarnaast heb ik innovaties in het spel zelf gebracht, nieuwe effectieve moves bedacht die mensen tot 6 jaar kosten om onder de knie te krijgen, en om een of andere onduidelijke reden waren die moves makkelijker te leren op de oude toetsenborden.

Competitief zal ik nooit meer spelen, ik heb de top al geraakt in mijn prime, op een hele unieke game die nu dood is.

Ik vind dit een prachtige muis en keyboard, om bovenstaande redenen kies ik in dit (uitzonderlijk) geval uiterlijk boven performance.
Ja maar die muis zijn bedraad, niet? De logitech is echt laggy. Voor op werk prima, ziet er goed uit, en muis kan je overal gebruiken. Maar zodra je wil gamen zou je niet zo blij mee, althans, nogmaals, ik heb zelf die muis en ik zou nooit die gebruiken om te gamen. Je kan beter de muis van 5 euro van de action halen, die werkt nog beter qua response.

Life is too short to drive boring cars

Pagina: 1