Grijs kenteken naar geel omzetten bij auto van 6 jaar oud

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 217290

Topicstarter
Vandaag mijn nieuwe auto opgehaald :9~
Een mitsubishi outlander op grijs kenteken aangezien ik ondernemer ben en de afgelopen 5 jaar maar 3x iemand op de achterbank heb gehad waren de voordelen al snel uitgerekend.

Nu heb ik met de verkoper nog even staan praten over het feit van dat de rest bpm na 5 jaar vervalt voor de ondernemer. Wat inhoudt dat als ik de auto na meer dan 5 jaar verkoop ik geen naheffing van de belasting krijg voor de BPM. Hij dacht dat dit niet zo was.

Nu ben ik er omdat ik toch wel nieuwschierig was nog eens dieper ingedoken en de 5 jaar bpm naheffing vrij op grijs kenteken is me wel duidelijk. Echter ik vermoed dat zijn informatie komt vanuit het feit dat er dus nog wel een naheffing lijkt te komen op BPM bij de ombouw naar geel kenteken.

Echter concrete informatie hierover kan ik nergens terug vinden.
Is er iemand die dit wel eens heeft uitgezocht / nagekeken?
Het zou zomaar eens interessant kunnen zijn de auto na 5 jaar terug te bouwen naar geel kenteken aangezien dat de rest waarde verhoogt en er na 5 jaar veel minder belasting voordelen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:11
Had je zelf al wat gezocht?

grijs kenteken omzetten naar geel?

https://www.belastingdien...anpassingen_aan_mijn_auto

Wat ik lees, is dat de BPM bij het op geel kenteken zetten (of bij het invoeren uit het buitenland) altijd betaald moet worden.

Makkelijkste is even te bellen met de belastingdienst, dan weet je het zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je T.net profiel nog klopt, vind ik het topic wel heel lui... Als in, volgens mij kan je vandaag je vraag gewoon stellen aan: RDW Keuringsstation Nieuwegein, Hollandhaven 11, 3433 PD Nieuwegein

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof