Favoritisme in "Uitgelichte gebruikersreviews"

Pagina: 1
Acties:
  • 1.137 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 17:29
Lieve Adjes

Ik vraag mij nu even af, ik heb (op dezelfde dag als een mede Tweaker) een review geplaatste over de Nokia 5. Echter vaak als ik op de fontpagina kom zie ik bij de "Uitgelichte gebruikersreviews" zijn review staan en nooit de mijne. Resultaat: zijn review haal op moment van schrijven 1922 views, de mijne 197.

De mijne: productreview: Nokia 5 (single sim) Blauw review door SMGGM
De zijne: productreview: Nokia 5 (single sim) Zilver review door MooDyBLueS

Natuurlijk, over kwaliteit van de review kunnen we uiteraard een hevige discussie voeren maar naar mijn persoonlijke mening is zijn review niet beter of slechter als de mijne.

Hoe wordt bepaald dat een bepaalde review wel op de frontpagina komt en een andere niet?
Hoe dit nu gebeurt is naar mijn bescheiden mening niet eerlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door SMGGM op 29-11-2017 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Reviews die op de FP komen worden genomineerd, bijvoorbeeld doordat ze in bijgaand topic komen.

Gebruikersreview/blog van de Maand: november 2017

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
Hmmm... ik heb het hier over de "Uitgelichte gebruikersreviews", niet de review of blog van de maand.
Ik denk persoonlijk dat zowel mijn review als mijn medetweaker zijn review niet eens in de buurt komt van het kaliber dat normaal genomineerd wordt voor op de frontpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Je vraagt je af hoe het word bepaald dat een review op de frontpage terecht komt maar je zegt er wel direct bij dat het niet eerlijk gaat ?

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
Niet muggenziften. Ik vraag hoe bepaald wordt hoe een review wel of niet op de fontpagina komt want naar mijn bescheiden mening is het niet eerlijk.

Ik maak dus geen statement dat het niet eerlijk is, ik zeg dat het naar mijn mening niet eerlijk is.

Dat is hetzelfde als zeggen: ik wil weten hoe bepaald wordt wie belastingen moet betalen want naar mijn mening is het niet eerlijk.
Kunnen we nu (na zeer zinvolle discussies) tot de zin van mijn vraag komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vziw komt dat puur door views. Als jij 50 views zou hebben en de ander maar 30, dan zou die van jouw er staan. Zelfde idee als met Tweakblogs, dat gaat ook op basis van views.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 14:02
ScrooLoose schreef op woensdag 29 november 2017 @ 20:38:
Je vraagt je af hoe het word bepaald dat een review op de frontpage terecht komt maar je zegt er wel direct bij dat het niet eerlijk gaat ?
Ik vind het gewoon een normale vraag hoor.

Die plekken worden voor zover ik nog weet automatisch bepaald. Er is geen handmatige selectie. @acm kan vast wel wat vertellen over waar op gelet wordt. Het was volgens mij een mix tussen hoe uitgebreid je review was en hoe snel het in populariteit stijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:45

Fiber

Beaches are for storming.

Hero of Time schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:09:
Vziw komt dat puur door views. Als jij 50 views zou hebben en de ander maar 30, dan zou die van jouw er staan. Zelfde idee als met Tweakblogs, dat gaat ook op basis van views.
Maar dat is dan natuurlijk wel een zelfversterkend effect...: Meer views ---> FP ---> dus nog meer views ---> dus vaster op de FP, etc. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Misha schreef op woensdag 29 november 2017 @ 22:14:
[...]

Ik vind het gewoon een normale vraag hoor.
De vraag is heel normaal ja maar hij heeft te weinig informatie om dan toch van mening te zijn dat het niet eerlijk is.
Beetje raar.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
ScrooLoose schreef op woensdag 29 november 2017 @ 23:04:
maar hij heeft te weinig informatie om dan toch van mening te zijn dat het niet eerlijk is.
Beetje raar.
SMGGM schreef op woensdag 29 november 2017 @ 20:07:
Resultaat: zijn review haal op moment van schrijven 1922 views, de mijne 197.
Ik kan me anders best voorstellen dat @SMGGM dat raar / krom / oneerlijk vindt. Maar belangrijker: waarom reageer jij überhaupt in een LA topic waar je zelf ook weinig aan toe hebt te voegen als je de specifieke (interne) kennis niet hebt over hoe het werkt?
Extra aandacht willen we besteden aan de topics die specifieke antwoorden van de crew behoeven. Denk aan zaken die enkel door de crew zijn te achterhalen of te beoordelen. Hoewel iedere user welkom is om in zich in dergelijke discussies te mengen, is het verzoek om dit soort topics aan de crew over te laten.
Beetje raar.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Ik zie dat de review maar is weggehaald door @SMGGM, dan vraag ik me direct af waarom dat zou zijn.

Ok, ik geef even een soort van uitleg vanuit mijn eigen perspectief.
Hier staat een voorbeeld hoe de sortering is:
[gebruikersreviews] gesorteerd op populariteit

Als je 2 reviews van hetzelfde product hebt, dan zie je in de Pricewatch slechts 1 review staan. Als je de categorie openschuift, dan zie je de overige reviews staan. De meest populaire review zie je als eerste, dit hoeft niet de beste review te zien van het artikel. Als een review populair is (veel wordt aangeklikt), dan komt die tevens bij de uitgelichte reviews. Je moet dan ongeveer in de Top10 zitten om daarin terecht te komen. Dit is naar mijn weten niet iets wat de crew kan/zal aanpassen, maar als je 1000 fans hebt die de review openen, dan staat niet meer de review van je concurrent in het overzicht, maar jouw review.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
Waarom? Waarom zou ik hem erop houden. Er lijkt meer aandacht te worden gegeven aan mensen die niet eens een review hebben geschreven en hun mening eens uiten dan aan mijn vraag.

Als dat het antwoord is dan hoeft het niet meer voor mij.
Dan plaats ik het liever op mijn eigen website ook al heeft die een ander doelpubliek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap helemaal dat je je review weghaalt, dit zou bij mij ook een zure smaak achterlaten. Ik vind het echter wel jammer dat je het hebt gedaan, ik vond het een goede review die ik onder de aandacht wilde brengen bij iemand die in de markt is voor een telefoon in dat prijssegment. :)

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:14
Misschien omdat zijn review hoger is beoordeeld (+2)? Jouw score kan ik niet meer zien. Wellicht wordt de zilveren versie vaker gezocht dan de blauwe? Of was zijn review gewoon langer?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:11
@SMGGM Jammer dat je je review hebt weggehaald. Hoewel ik snap dat je het jammer vind dat jouw review niet op de FP staat, is het voor veel mensen belangrijk om meerdere reviews te lezen. Want iedereen bekijkt het product natuurlijk vanuit een verschillende invalshoek. Elke review is dus nuttig; ook die van jou! :)

Verwijderd

Señor Sjon schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:20:
Misschien omdat zijn review hoger is beoordeeld (+2)? Jouw score kan ik niet meer zien. Wellicht wordt de zilveren versie vaker gezocht dan de blauwe? Of was zijn review gewoon langer?
De reviews worden voor zover ik weet niet op kleur gesorteerd, maar op product. Beide reviews hadden een +2-beoordeling, dus daar lag het ook niet aan...

Verwijderd

Als er vragen zijn, zoeken we uiteraard graag naar de antwoorden. Eventueel door bij mensen na te vragen die het zo gemaakt hebben. Waar nodig kan dan gekeken worden of dat eventueel anders moet. Maar als de review toch weg is en de conclusies al getrokken zijn, dan is het weinig relevant meer om daar tijd en moeite in te stoppen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2017 12:10 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.