Suggestie: Sorteren op beschikbaarheid bij product zoeken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mathijs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 18:51
Ik zou graag de optie "Sorteren op beschikbaarheid" al zien bij het zoeken naar het product.
Nu kan dat wanneer de prijzen bekeken worden, maar ik wil al helemaal geen last hebben van producten in de lijst die niet binnen korte tijd geleverd kunnen worden.

Nu is het namelijk zo dat ik vrij vaak het perfecte product vind, maar wanneer ik dan op prijs klik, het maar bij een paar winkels te bestellen is en ook nog op rood staat. :(

Wanneer deze er vooraf al uitgefilterd kunnen worden, met bijvoorbeeld "Binnen 3 dagen leverbaar", wat ik een redelijke termijn vind, kan ik gewoon het beste product voor de beste prijs vinden zonder "vervuiling" van shops met de laagste prijs maar dan wel met meer dan 10 dagen levertijd.

Wat mij betreft zou dit een zeer grote toevoeging van gebruikersgemak opleveren voor de pricewatch! _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik schop deze even omhoog. Ik ben momenteel aan het kijken voor een nieuwe videokaart, maar door de schaarste zijn nagenoeg alle leuke kaarten overal uitverkocht.

Met name een winkel als SiComputers is er erg goed in om soms wel 150 euro onder de volgende leverancier te gaan zitten, met de levertijdindicatie op langer dan 10 dagen of eenvoudigweg 'onbekend'.

Dit geeft een scheef beeld voor welke prijs een product daadwerkelijk te krijgen is (en of een product überhaupt ergens te krijgen is). Een zoals in de topicstart voorgestelde filter op levertijd zou denk ik al een stuk helpen.

Momenteel zit de pricewatch tegen het onbruikbare aan wanneer het om slecht verkrijgbare producten gaat.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiodude
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-08 21:33
+1 hierzo

Ik wil precies hetzelfde. Alleen degene zien die de volgende dag kunnen leveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Inderdaad, van de hele sortering klopt nu heel vaak niets omdat dingen niet leverbaar zijn.

Als ik nu bijvoorbeeld een 1080 Ti videokaart zoek en op prijs sorteer dan kun je deze gewoon niet voor de aangegeven prijs kopen, een andere duurder kaart in de listing kan dan als nog goedkoper zijn.

Het zelfde geld overigens voor ram etc.

Het zou dus mooi zijn als er een slider komt van toon alleen leverbaar binnen x dagen en dat daar dan ook de prijs van aangegeven wordt.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Antoniya001 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 12:20:
+1 hierzo

Ik wil precies hetzelfde. Alleen degene zien die de volgende dag kunnen leveren.
Houd er wel rekening mee dat ook dat niet altijd gehaald kan worden om meerdere redenen. Natuurlijk is de ene shop wat dat betreft wel betrouwbaarder dan de andere.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

fast-server schreef op zondag 7 januari 2018 @ 15:19:
Inderdaad, van de hele sortering klopt nu heel vaak niets omdat dingen niet leverbaar zijn.

Als ik nu bijvoorbeeld een 1080 Ti videokaart zoek en op prijs sorteer dan kun je deze gewoon niet voor de aangegeven prijs kopen, een andere duurder kaart in de listing kan dan als nog goedkoper zijn.

Het zelfde geld overigens voor ram etc.

Het zou dus mooi zijn als er een slider komt van toon alleen leverbaar binnen x dagen en dat daar dan ook de prijs van aangegeven wordt.
Zelfde suggestie als SiComputers en filteren op beschikbaarheid.

En ACM in "[Pricewatch] Prijzen bij een webshop" legt dus uit waarom je binnen de huidige pricewatch dit niet zo eenvoudig kan implementeren.

Je zou wel per product de minimale levertijd op kunnen slaan (zodat je daarop kan sorteren) en zoals ik in dat andere topic al voorstelde alle vermeldingen van >7 dagen geheel schrappen als er b.v. minimaal 1 of 2 winkels zijn die in <4 dagen kunnen leveren. Maar op die suggestie is (zo zie ik nu) na ruim 2 maanden nog geen enkele reactie gekomen omdat (vul hier een reden in).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiodude
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-08 21:33
O de reden is duidelijk. Page clicks en cpu time. Ik begrijp de redenering van ACM wel. En die heeft zeker waarde. Maar nu click je dus op de eerste 20 producten die in de filter passen waardoor er 20 pagina's gerenderd moeten worden met bijbehorende query.

Misschien een tussenoplossing dat de filter alleen beschikbaar is als er minder dan 20 producten aan de filter voldoen.

En shops die levering niet nakomen binnen afgesproken tijd, daar bestel ik sowieso al niet. SI, Mycom etc..

[ Voor 12% gewijzigd door Audiodude op 12-01-2018 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Antoniya001 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 22:29:
O de reden is duidelijk. Page clicks en cpu time. Ik begrijp de redenering van ACM wel. En die heeft zeker waarde. Maar nu click je dus op de eerste 20 producten die in de filter passen waardoor er 20 pagina's gerenderd moeten worden met bijbehorende query.

Misschien een tussenoplossing dat de filter alleen beschikbaar is als er minder dan 20 producten aan de filter voldoen.

En shops die levering niet nakomen binnen afgesproken tijd, daar bestel ik sowieso al niet. SI, Mycom etc..
Een reactie van 2013. In de tussentijd is de website volgens mij 2x aangepast en ook de backend zal anders zijn.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb voor dit doel inmiddels een bookmarklet in elkaar geknutseld. Voor iedere getoonde rij in de pricewatch op basis van het gekozen filter wordt de prijsinfo-popup uitgelezen (info over de 3 goedkoopste leveranciers). Deze bekijkt of het product leverbaar is in 24u bij een van die 3 en voor welke prijs. Indien bij geen van 3en beschikbaar wordt rij verborgen in het overzicht, anders wordt de prijs in het overzicht aangepast naar de laagste prijs incl. verzendkosten die wel leverbaar is.

De code (garantie tot de voordeur):
code:
1
javascript:(function(){var maxrows=25;var country='NL';var xhttp=new XMLHttpRequest();var rows=document.getElementsByClassName('largethumb');if(rows==undefined||rows==null||rows.length===0||rows.length>maxrows){alert('Filter zodat er max '+maxrows+' rijen overblijven!');return;};for(var i=0;i<rows.length;i++){console.log('Verwerken rij '+(i+1)+' van '+rows.length);var row=rows[i];var editionnamea=row.getElementsByClassName('editionName');var editionname=editionnamea[0].innerHTML;var pwlinkhref=editionnamea[0].href;var pwlinka=row.getElementsByClassName('pwlink');var pwid=pwlinkhref.match(/[\d]+/)[0];var infourl='https://tweakers.net/xmlhttp/xmlHttp.php?application=frontpage&type=productprices&action=top5&output=text&productId='+pwid+'&section=pw&country='+country;xhttp.open('GET',infourl,false);xhttp.send();var responsetext=xhttp.responseText;var deliverytimes=responsetext.match(/deliveryTime\s([\w]+)/g);var lowest1dprice=null;var prices=responsetext.match(/(([\d\.]+),([\d]{2}|\-))/g);if(deliverytimes!=null){for (j=0;j<deliverytimes.length;j++){if(deliverytimes[j].match("one_day")){lowest1dprice=prices[j*2+1];break;}}}if(lowest1dprice!=null){pwlinka[0].innerHTML='&euro; '+lowest1dprice}else{row.style.display='none';}};})()

[ Voor 41% gewijzigd door spone op 13-01-2018 02:07 . Reden: bugfix voor prijzen >1000 euro ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-09 09:38
Ik zou zeggen dat dit zeker moet kunnen.

Natuurlijk niet door bij ieder product iedere webshop te vergelijken iedere keer dat er gezocht wordt maar gewoon als extra attribuut naast prijs en reviews. Moet best te doen zijn lijkt me.

Een extra filter minimale levertijd. Nadeel is wel dat deze minimale levertijd niet overeen komt met de laagste prijs maar goed dat is ook met een ( i ) er naast wel op te lossen.

Ik denk dat dit best te doen is een zeker een nuttige toevoeging kan zijn in categorieën met veel slecht leverbare producten.

Al helemaal in deze tijden van schaarste op het gebied van gpu's en geheugen.

[ Voor 6% gewijzigd door qlum op 19-02-2018 22:28 ]

Pagina: 1