SiComputers en filteren op beschikbaarheid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vorda
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 19:26
Aangezien de technieken van SiComputers het momenteel onmogelijk maken om de pricewatch deftig te gebruiken, bestaat er een optie om te filteren op beschikbaarheid?

Voorbeeld:
categorie: Geheugen intern

Sorteren op prijs is gewoonweg onmogelijk nu.

Blacklisten van een winkel zou ook helpen, dan gooi ik SiComputers uit mijn lijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:00

Mooijekind

Manager Product Content
Helaas is dit onmogelijk op dit moment en vanwege de complexiteit die dit meebrengt zal dit ook niet op korte termijn gebeuren.
Een uitgebreide uitleg heeft ACM hier al eerder over geschreven. Het is al van 2013 maar nog steeds concreet.
ACM in "[Pricewatch] Prijzen bij een webshop"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vorda
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 19:26
Bedankt voor het antwoord. Is er dan een plan om acties te nemen tegen foutieve prijzen? Ik kan momenteel zo goed als geen enkel populaire categorie (gpu, ram, mobo) rangschikken op prijs door de manipulatie met onbeschikbare items.

Ik snap dat het blijkbaar door de manier waarop de data gegenereerd is, moeilijk is om daarna nog iets aan de prijsdata te doen. Valt het probleem dan niet bij de bron aan te pakken? We zien hier duidelijk 1 winkel die extreem lage prijzen ingeeft met 0 beschikbaarheid, en bovendien slechte reviews.

Het lijkt me wel duidelijk dat jullie misbruikt worden in deze, en het product "pricewatch" aan waarde verliest hierdoor?

[ Voor 47% gewijzigd door vorda op 11-10-2017 18:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Gewoon alle producten (eventueel met uitzondering van pre-order zut) met een levertijd van meer dan 7 dagen geheel verwijderen uit de Pricewatch. Van alle shops dus.

De praktijk is meestal toch dat alles met een levertijd van 7+ dagen simpelweg helemaal niet meer leverbaar is. Mocht een shop dan alles op precies 7 dagen zetten zonder dat waar te maken, dan stromen de negatieve shopreviews ook vanzelf wel binnen.

Als alles met een levertijd van meer dan 7 dagen zou verdwijnen missen we volgens mij echt niks, of zie ik dan nog iets over het hoofd?

[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 15-10-2017 22:26 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dartbord
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 11:59
Ik weet niet of het helpt om hier op te reageren, maar ik word hier zo langzamerhand ook helemaal gestoord van bij sicomputers. Vooral bij videokaarten is dat bij mij zo. Mooi die prijzen van €100 onder de 'echte' prijs, maar daar is helemaal niets van leverbaar.

Pricewatch is verder echt geniaal, maar dit is een constante doorn in het oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Mentalist schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 22:24:
Gewoon alle producten (eventueel met uitzondering van pre-order zut) met een levertijd van meer dan 7 dagen geheel verwijderen uit de Pricewatch. Van alle shops dus.

De praktijk is meestal toch dat alles met een levertijd van 7+ dagen simpelweg helemaal niet meer leverbaar is. Mocht een shop dan alles op precies 7 dagen zetten zonder dat waar te maken, dan stromen de negatieve shopreviews ook vanzelf wel binnen.

Als alles met een levertijd van meer dan 7 dagen zou verdwijnen missen we volgens mij echt niks, of zie ik dan nog iets over het hoofd?
Als aanvulling: als je het helemaal wil finetunen kan je ook van ieder product de minimale levertijd vaststellen. (dus gewoon voor ieder product kijken welke shop het het snelste kan leveren en dat toevoegen als producteigenschap) Daarop kan je als gebruiker dan ook filteren om bijvoorbeeld pre-order zut uit te sluiten of omdat je iets binnen 24 uur wil hebben.

Als een shop dan een prijsvermelding wil toevoegen bij een bestaand product met een levertijd van minder dan 3 dagen terwijl de shop een levertijd heeft van meer dan 7 dagen dan sta je die vermelding niet toe. Als het echt alleen om het misbruik gaat zou je dan ook nog kunnen kijken of de prijsvermelding die men toe wil voegen lager is dan de laagste prijs op dat moment en alleen weigeren als dat ook zo is.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjornt
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-06 21:13
Inderdaad is de SiComputers vervuiling in de pricewatch verschrikkelijk irritant.

Altijd de laagste prijs, en niet leverbaar. Spam dus, in plaats van bruikbare informatie.

Tweakers werkt dit zoals jullie de pricewatch voor ogen hebben?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt echt tijd dat tweakers de mogelijkheid gaat bieden shops uit te sluiten bij gebruik van de pricewatch. Sicomputers en maxict maken het gewoon onbruikbaar voor mij. Ook met de komst van amazon zie ik problemen omdat ik daar niet wil kopen maar ze wel vaak veel goedkoper zijn krijg ik een moeilijk beeld van de daadwerkelijke prijs.

En bol.com plaza is ook zo'n voorbeeld. Ik koop daar gewoon niet maar vervuilt wel de pricewatch. Hoe vaak het wel niet blijkt dat een aangeboden product 2e hands is of alweer in prijs gestegen is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 21:10
Zelfde hier: verkopen maar niet leveren.
Wanneer gaat deze partij eens op de vingers getikt worden?
Pagina: 1