Boogschieten - ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:27
Boogschieten, ook wel stokjes afschieten door middel van een grotere stok met een touwtje :P Het wordt vaak beoefend op de camping en kent verschillende wedstrijdvormen. Zelf beoefen ik de sport al voor minstens anderhalf jaar, maar ik vroeg mij af in hoeverre op tweakers over boogschieten wordt gedacht.

Persoonlijk vind ik het een heerlijke sport. Je focust je op je doel (vrij letterlijk :+ ) en zorgt ervoor dat je voor je gevoel in een goed ritme zit. Je werkt constant aan je techniek om beter te worden. Plus het feit dat je buiten je concentratiemoment tijdens het schieten ook gezellig kan doen met je mede-schutters.

Mocht je niet helemaal bekend zijn met de sport, ik kan zeker een poging wagen om vragen te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik heb het een paar jaar gedaan, maar ben al een tijd geleden gestopt. Ik wilde graag onder begeleiding van een trainer schieten, maar de vereniging waar ik na een verhuizing lid werd maakte dat wel heel lastig (het hielp ook niet mee dat de trainer en diens hulptrainer het oneens waren met de keuzes die door het bestuur werden gemaakt). Helaas vond ik de eerdere vereniging met een reistijd van bijna een uur na die verhuizing toch wat te ver, vooral omdat de trainingen ofwel 's avonds ofwel zaterdagochtend waren :P

Ik vind het zeker een leuke sport, hoewel ik zelf niet aan wedstrijden meedeed, maar puur voor het schieten (in de trainingsgroep) kwam.
Mijn boog en pijlen zijn overigens niet van het type stok; de pijlen zijn van aluminium en van carbon-aluminium mix en mijn recurve-boog bevat volgens mij ook helemaal geen hout :P

[ Voor 16% gewijzigd door ACM op 29-11-2017 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 23:15
En de indoor en 25 meter competitie zijn alweer even begonnen. Doe je daar ook aan mee @ItMeAedri? Of misschien anderen hier? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
TheBrut3 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 08:39:
En de indoor en 25 meter competitie zijn alweer even begonnen. Doe je daar ook aan mee @ItMeAedri? Of misschien anderen hier? :)
Ik ben zelf bezig met de regio competitie 18m3p. Ondertussen zitten we al op wedstrijd 5 die eraan komt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
ItMeAedri schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:15:
Ik ben zelf bezig met de regio competitie 18m3p. Ondertussen zitten we al op wedstrijd 5 die eraan komt :D
5e? Dan lopen jullie wel ver voor. Deze week is het bij ons niet (herfstvakantie), vorige week was de 3e van de indoor (dat is 18m) en komende week is de 3e van de 25m.

Helaas loopt de indoor hier niet zo lekker. 2e klasse ingedeeld met een 8.9 en bij de 25m gaat het beter, dat wordt wss gewoon 1e klasse want dat is nu een 9.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinmi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-11-2024
Heb nog niet heel veel ervaring, zit nog midden in mijn beginnerscursus maar vind het wel erg leuk. Het is echt een concentratie-bezigheid. Nu eerst de techniek goed onder de knie krijgen, wat ik raak vind ik nu nog niet heel belangrijk.

Zal er zeker mee doorgaan en zal dan ook met een Recurve-boog blijven schieten. Zaterdag mag ik weer :-).

From DEC to Dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Dinmi schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:44:
Nu eerst de techniek goed onder de knie krijgen, wat ik raak vind ik nu nog niet heel belangrijk.
Dat is ook het meest belangrijk. Eerst techniek, dan goed materiaal en dan komt het allemaal vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-09 13:21
Vraagje. Bij al die clubs word er met recurve geschoten denk ik?
Kan je ook mee doen met compound bogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Bij ons, en ik denk bij de meeste clubs, begin je met een recurve boog van de vereniging. Daar leer je de standaard dingen en de club leert jou kennen (bij ons +/- 12 lessen) en eerlijk gezegd is dat in mijn ogen ook het best. Daarna wordt bij ons ook verwacht dat je zelf een boog koopt. Of dat nou recurve of compound is maakt niet uit, zelf heb ik beide.

Edit: Bovenstaande geldt voor onze vereniging, maar ik ken ook andere verhalen. Er zijn ook verenigingen waar een hoop barebow schutters zitten en waar ze nieuwe leden dus naar dat soort bogen pushen. Verder zit er ook veel verschil in kosten, begeleiding, accommodatie, funwedstrijden enz... Afhankelijk van de regio kan het zomaar zijn dat er binnen 20 min rijden een aantal verenigingen zitten en een beetje vergelijken kan dan echt geen kwaad.

[ Voor 38% gewijzigd door TheBrut3 op 01-11-2018 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyber1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-09 20:59
Leuk om dat op tweakers te lezen, ik ben ook begonnen met boogschieten. Toetreden tot een club begint voor mij begin 2019 (ivm de cursussen die de club aanbied).

Zelf ben ik erg fan van de compound boog, ben van plan een Hoyt Powermax aan te schaffen als ik wat verder ben met oefenen op een club met een clubboog (Recurve).

Wat zijn jullie ervaringen met een boog aanschaffen in nederland? Ik lees meer over boogschieten uit de verenigde staten, daar zijn meer winkels, meer fanaten etc.

• TheBrut3
cyber1 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 17:22:
Zelf ben ik erg fan van de compound boog, ben van plan een Hoyt Powermax aan te schaffen als ik wat verder ben met oefenen op een club met een clubboog (Recurve).
Waar ga je op schieten dan? Hoyt Powermax is een jachtboog. Dus als je target archery gaat doen, dan zou ik geen Hoyt Powermax kopen.

Welke omgeving woon je? Brabant? Dan is van Dorst in Baarschot een goede optie. Als je voor een compound gaat, vraag naar Rene. http://www.handboog-vandorst.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyber1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-09 20:59
@TheBrut3 Bedankt voor de nuttige tips!

Ik ga beginnen bij ARC Rotterdam, in.... Rotterdam en ben van plan beter te worden in target archery.

Je feedback op de powermax werd ik mij toevallig vanmorgen van bewust door een filmpje op youtube.
Het is me nog niet erg duidelijk hoe je dat zelf kan zien/bepalen.

In Rotterdam zelf heb ik nog geen grote zaak tegengekomen waar ik verschillende compound bogen kan uitproberen, dus ik ben inmiddels bereid te reizen naar het noorden en zuiden van het land. Dus ik ga binnenkort langs bij vandorst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
cyber1 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:15:
Ik ga beginnen bij ARC Rotterdam, in.... Rotterdam en ben van plan beter te worden in target archery.
Volgens mij is dat best een grote vereniging. Daar hebben ze vast ook tips over aankoop van materiaal en middelen.
cyber1 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:15:
Je feedback op de powermax werd ik mij toevallig vanmorgen van bewust door een filmpje op youtube.
Het is me nog niet erg duidelijk hoe je dat zelf kan zien/bepalen.
De Powermax is 31" axle-to-axle (staat op de site van Hoyt), Target bogen zijn groter. Zoal de Prevail, wat de top boog is van Hoyt momenteel, deze is vanaf 35" t/m 40".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Inmiddels is het WK para handbooschieten begonnen in Den Bosch. Deze wordt volgende week opgevolgd door het WK handboogschieten.
https://www.wkhandboogschieten.nl/

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik ben vanuit de survivalrun wereld al jaren gewend om tijdens een wedstrijd na een flink stuk rennen... zo snel mogelijk één pijl te schieten. Hier wordt je natuurlijk niet beter van en onder streep is m'n hands-on ervaring dus ook eigenlijk best wel weinig. Op de camping in Frankrijk konden we een clinic doen van 2 uur waar de techniek goed werd uitgelegd en we daarna ook serieus 1,5 uur veel pijlen mochten schieten.

Nu heb ik dus de smaak te pakken en zou ik zelf wel een boog willen aanschaffen.
M'n survivaltrainer geeft aan om naar een Samick Sage Recurve boog te kijken, deze zijn volgens hem perfect voor beginners en later nog te upgraden naar een 'intermediate' niveau.
Echter zie ik dat deze bogen maar tot 62' gaan.. volgens alle guides die ik op het net vind moet ik met m'n lengte minimaal een boog van 68' tot 70' hebben ( ik ben 1.87).

Is dit nu werkelijk zo'n punt als beginner of kan ik (zeker in het begin) prima uit de voeten met zo'n Samick Sage 62'? Ik was van plan om hem niet direct te zwaar aan te schaffen en te beginnen op 28 lbs.
Ik heb zelf best wel wat power, maar wellicht kan dan m'n vriendin er ook nog wat pijlen mee schieten.

Indien lengte écht zo belangrijk is kom ik uit bij de Southwest Archery Spyder XL Takedown Recurve Bow.. daar heb ik dan de vraag over of jullie hier ervaringen mee hebben en of jullie nog goede adressen kennen waar ik dergelijke merken kan kopen. (Kom nu alleen maar bij Ebay en Amazon uit)

Thanks alvast

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Nu online

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Kleine kick in dit topic, inmiddels meer dan een jaar verder.

Ik heb m'n eigen boog nu ook al een tijd in gebruik, het is uiteindelijk geen Samick geworden maar een SW Archery Spyder XL. Fijne boog en gewoon via Ebay kunnen bestellen.

Gemerkt dat het prima te doen is om achter in m'n tuin een paar pijlen te schieten. Het doel plaats ik op m'n 'Workmate' en doe de achterpoort op slot. Vervolgens een afdekzijl over de pergola om evt. verdwaalde pijlen op te vangen. Super ontspannend en leuk! Kan het aanraden.

Sinds kort schiet ik ook met aluminium pijlen i.p.v. standaard kunstof dat lijkt véél beter te gaan op langere afstanden.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik vind buiten op langere afstand carbon het fijnst. Binnen, dus 18 en 25 meter, aluminium.
Moet zeggen dat ik dit jaar nauwelijks heb geschoten, al dat gedoe rond corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Een topic bedoeld voor alle soorten handboogschieten.

Het delen van ervaringen, materiaal, technieken en aanverwante.

Recurve, compound, 3D, Barebow etc.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

In het topic "Heb je wat nieuws" toonde ik wat nieuwe onderdelen voor mijn boog. Daar bleken wat meer mensen te zitten met dezelfde interesses. Dus maar even een topic aangemaakt ipv daar alles vol te spammen.

Schiet zelf recurveboog. Ben een maand of 3 geleden begonnen, helaas door de lockdown wederom weinig mogelijkheden om te trainen met de trainers.

Gelukkig beschik ik over voldoende ruimte om 18 en 25 mtr te kunnen schieten.

Mijn huidige setup:
Wisawis ATF 25" middenstuk
Hoyt CM1 70" latten, 28#
Shibuya ultima vizier
Wisawis HMC 22 carbon stabilizers
Skylon Paragon carbon pijlen, 31" met zowel tungsten als stalen punten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fP4j8sSjJDrl9hrxH04cr8g8VZc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7nyAZwbtPtjiNYmuvJwcUywB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJIcVVuCkuX0YWyLXZ-doQs_9mk=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/5woY7qVkNaCfUeMo7LhdhNSP.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreameater
  • Nu online

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Leuk initiatief een topic voor handboogschieten!

Ikzelf heb een relatief simpele SA Spyder 2 recurve boog van 30lbs om te trainen voor de survivalrun sport.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 14:06
Hé, een handboog topic. Leuk.

Ikzelf heb 2 bogen, een recurve en compound, waarbij de recurve voor de competitie is, en de compound voor de fun.

schiet vooral 18m indoor en 3D wedstrijden. Val onder regio 106 in rayon2, dit jaar 4de van de 2de klasse geworden. nu kijken of de rayonkampioenschappen door mogen gaan :) vorige keer 2de van de rayon geworden, 6de klasse danwel. een 1ste van de bondskampioenschappen.

gezien de huidige vorm verwacht ik niet weer te winnen, maar wedstrijden zijn altijd gezellig.

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:07

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ItMeAedri
Beetje doodgebloed ;) ben overigens nog steeds wel bezig met de sport. Niet als recurve schutter, maar als compound schutter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SuT32XdXNAEvBHY3ZcVPa5CKAuU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bL5kHbJmfX6U9e7wXkQNn31l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:32

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb de topics samengevoegd ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Goed bezig Dennis, dat kon ik niet 😚

Vandaag nog heel even wat geschoten. Niet heel bijzonder met dit weer, echt veel windvlagen.
Maar goed, zal blij zijn als die nutteloze lockdown weer voorbij is en ik de trainers weer kan lastig vallen }) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RAmh_4TnBlOVs_-wyT0BS2-hnNs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bPyNnvPKcwQUJ6n63JevxIh6.jpg?f=fotoalbum_large

Merk dat ik nog te veel varieer qua positie. Dan is het fijn als er iemand met je meekijkt en vertelt waar je op moet letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remond_FRL
niet gelijk weer laten doodbloeden :P

zijn er nog mensen op tweakers die mee gaan doen met de rayon kampioenschappen?
(ovb doorgang)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik iig nog geen wedstrijden.

Wel wat nieuwe onderdelen gekocht om pijltjes te maken. Eerste keer spinwing maken. Best aardig gelukt denk ik.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lqhR-3Z1tCra7Z31obpfUmb6XD8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8mv5il2vf5dUeR8h3zsbTP7b.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D5Fj6-hc-RcyqTIseiS7cudZcsE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e4qXVEN31B7G2QWK9cuDapbe.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EEhy8BELvL1bmiuz0G7co6_qdtM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CYA2r0BFgZ351DGy2sgUhy32.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BxeXVswaHszP6jIP_ve93_GT6gs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2GtoStaferCtxwMWF8SAklHh.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 14:11

MM99

That is the way I am!

Shaggy schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:57:
Ik iig nog geen wedstrijden.

Wel wat nieuwe onderdelen gekocht om pijltjes te maken. Eerste keer spinwing maken. Best aardig gelukt denk ik.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ze zien er goed uit. Al mee geschoten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 14:11

MM99

That is the way I am!

Leuk om te lezen dat er meerdere schutters hier zijn.

@MM99 Doet al ruim zeven jaar aan handboogschieten, maar alles behalve fanatiek. Eén keer per week (als er geen lockdown is) paar uurtjes naar de vereniging. Soms zelfs hele avond aan de bar hangen en zonder boog in elkaar te zetten naar huis. Ik schiet met Win&Win.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

MM99 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:15:
[...]

Ze zien er goed uit. Al mee geschoten?
Nee nog niet helaas. Dit weekend eens proberen als ik de tijd kan vinden 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:22
Mijn vrouw is kampioen klasse 2 regio 105 compound.
Die gaat dit jaar d'r best doen voor NK en is bezig met Lowlands.
Ze vraagt wie er naar Lowlands gaan vooral 30 januari, dan ziet ze jullie wel bij haar op de club.

Ze heeft paar jaar geleden Dukes of Archery gedaan 2e van de vrouwen compound.

Zelf kan ik er niets van en met mijn schouder ga ik dat zeker niet doen. Maar zeker wel een toffe sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Helaas gaat het rayon niet door :(

Wel weer een ander dingetje om op te focussen. Binnenkort gaat de HBT2 cursus van start waar ik aan mee ga doen. Van wat ik begreep is dat de eerstvolgende cursus enorm snel doorlopen gaat worden. Een ander clublid heeft circa 6 - 7 maanden gehad voor zijn cursus, ik straks maar 3 - 4 maanden.

Wel zin in overigens :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:51

Dido

heforshe

Subtiele kick...

Afgelopen weken een introductiecursus gedaan en sinds gisteren ook lid geworden van een club.

Van de week een gevulde tas met een instap WNS recurveboog en bijbehorend materiaal gehaald, de komende tijd maar eens gaan leren om daar een beetje consistent mee te schieten.

Het is net fotografie... een slechte foto ligt zelden aan de camera, maar eigenlijk altijd aan de fotograaf.

Het lijkt erop dat ik er een leuke nieuwe hobby bij heb met een enorm groeipotentieel - in ieder geval in financiele zin :X
Eerste stukje Hoyt zit al in mijn uitrusting, maar dat is een plastic pijloplegger 8)7
Een beetje het equivalent van "ik heb mijn eerste prime lens ook al, de plastic fantastic" :D

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Tijdens corona heb ik een jaar of 2.5 niet geschoten. Tijdje geleden een Hoyt Stratos gekocht, maar schiet geen pepernoot meer raak. Voor corona was het vaak ook competitie op maandag, dinsdag en donderdag (soms vrijdag) trainen en zaterdag soms nog een wedstrijd. Nu heb ik moeite om 1x in de week te gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

TheBrut3 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 18:58:
Tijdje geleden een Hoyt Stratos gekocht, maar schiet geen pepernoot meer raak.
Ik ben al blij als ik een 50cm blazoen weet te raken, een pepernoot raken ga ik voorlopig nog niet eens proberen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
In de eerste maanden met eigen materiaal maak je flinke stappen. Met recurve ga je vrij snel naar een 8 gemiddeld en daarna gaat het wat langzamer. Op het begin is het vooral belangrijk dat je de juiste houding en techniek aanleert, de punten komen dan vanzelf. Het is makkelijker om de juiste techniek te verbeteren, dan iets wat verkeerd is er uit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

TheBrut3 schreef op zondag 18 december 2022 @ 13:12:
In de eerste maanden met eigen materiaal maak je flinke stappen. Met recurve ga je vrij snel naar een 8 gemiddeld en daarna gaat het wat langzamer. Op het begin is het vooral belangrijk dat je de juiste houding en techniek aanleert, de punten komen dan vanzelf. Het is makkelijker om de juiste techniek te verbeteren, dan iets wat verkeerd is er uit te krijgen.
Oh, zeker, daar ben ik me ook terdege van bewust. Ik ben dan ook heel blij met het feit dat ik op de beginnersavond geen drie pijlen kan schieten zonder dat er iemand naast me staat met advies over mijn houding en techniek :)

Al zou ik het verkeerd willen doen, ik krijg de kans niet 8)7 (Of ik moet in mijn veel te kleine achteruin gaat schieten, maar dat zie ik niet echt zitten :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:49
Wat leuk een topic over boogschieten!
Ik schiet zelf nu 8 jaar maar helaas vanwege de corona periode bijna 2 jaar achter elkaar niet geschoten. Her en der nog wel eens een zomeravond even naar de club geweest en dat is toch ook wel weer heerlijk maar door andere zaken is het een beetje weggezakt.

Maar vorige week voor het eerst weer wezen schieten en we gaan het gewoon volhouden weer! Mijn partner schiet ook dus dan kunnen we mooi elkaar weer een beetje oppeppen.

Ik schiet met een recurve maar ik was helemaal kwijt hoe hij in elkaar moest :o nou schoot ik van de 8 jaar ruim 4 jaar met een houtenboog maar een jaar voor corona overgestapt naar recurve, dus ik vergeef het mezelf ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uXNbnzEWUqyrWBDkdQZ9qSBNubg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DMJdxJRXK6zzM8wnVFJzcxiO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZbZfuDHn02ZK9PJFiirDmDA5dVM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TeS9Crwzl2XdvYV1pLDa4GJl.jpg?f=fotoalbum_tile

Als je er zo'n lange tijd weer uit en je begint weer ben je wel mooi van al je verkeerde "habits" af. Dus ik ga bij de trainer kijken of ik misschien nu direct kan beginnen met opnieuw iets van techniek training om het meteen weer goed aan te leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Mijn vrouw schiet nog steeds. Ondertussen naar Slovenië geweest om daar te schieten en is nu onderweg naar huis vanuit Berlijn en daar 16e van de 35 geworden. Compound overigens.
Ze kijkt wel naar een recurve om meer techniek te oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
er begint weer leven te komen.

inmiddels de indoor 18meter bondscompetitie alles afgerond, maar heb tot langere tijd niet op mijn oude niveau gezeten. dit jaar handhaven, volgend jaar weer zien te stijgen.

afgelopen periode nog wel een lowlands archery indoor meegeschoten.
dat was wel top

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Wj2x157vyJ2QZFhfBiYi6bgBdI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hKJ2nZAaYaGAywyI6uub1tJo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Dido schreef op zondag 18 december 2022 @ 16:35:
(Of ik moet in mijn veel te kleine achteruin gaat schieten, maar dat zie ik niet echt zitten :X )
Ik ken je woonsituatie niet, maar ik zou daar mee oppassen. Alleen thuis schieten wanneer je niets van een ander kan beschadigen. Je wil niet degene zijn die per ongeluk een pijl door het hoofd van het (achter) buurmeisje jaagt. Maar dat is mijn mening.

Al zijn er wel mensen die binnen schieten, maar dat is vooral om houding en techniek te oefenen. Dan voldoet een schuim pak welke een paar meter weg staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

TheBrut3 schreef op maandag 19 december 2022 @ 20:00:
Ik ken je woonsituatie niet, maar ik zou daar mee oppassen. Alleen thuis schieten wanneer je niets van een ander kan beschadigen. Je wil niet degene zijn die per ongeluk een pijl door het hoofd van het (achter) buurmeisje jaagt. Maar dat is mijn mening.
Dat, en honderd andere redenen, is waarom ik aangaf dat ik dat echt niet zag zitten ;)

Ik heb een standaard 9 meter diepe achtertuin bij een rijtjeshuis, inclusief rondlopende buurkinderen er omheen (en buurtkatten). Ik loop niet eens mij tuin in met mijn boog, laat staan dat ik pijlen meeneem :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roelie
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 24-01-2023
Nieuw hier. Ik ben Roelie en woon in het noorden des lands. Boogschieten doe ik al heel lang, maar niet in wedstrijdverband. Zelf maak ik het liefst bogen van essen, iep en hickory, maar heb wel geleerd dat je bijna overal wel een boog van kunt maken. Maar dat is mijn persoontje, waar het om gaat is de ontdekking dat mijn bijna tien jarige kleindochter een natuurtalentje lijkt te zijn. Ze zag ergens dit voorjaar de boog van mijn vrouw liggen en vroeg of ze mocht schieten. Nou, doe maar, de boog was te lang en te zwaar voor haar, maar dat was nu eenmaal niet anders. Stropak neer gezet, blazoentje er op en schieten maar. Na drie pijlen vroeg ik haar toch maar eens of ze al eerder had geschoten. Niet dus. Gewoon elke pijl in het blazoen op een meter of twaalf. Na een tijdje nog eens en weer hetzelfde resultaat. En nog even enthousiast. Volgende week wordt ze tien en we hebben gisteren bij Bijl en Boog in Ter Apel een 25 ponds houten boog voor haar gekocht, zes houten pijlen, handschoentje en armbeschermer. Bij de winkel heeft ze een aantal bogen uitgeprobeerd en met verbluffend resultaat. Met de juiste boog bleek ze nog veel beter overweg te kunnen, wat niet zo vreemd is uiteraard... Ze wonen in een nieuwbouwwijk, dus de boog blijft hier logeren en dat vond ze gelukkig een heel goed idee. We zullen zien waar dit alles toe zal leiden, we hebben er i.i.g. allen veel plezier in tot zo ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Vandaag met mijn vrouw mee bij HKS Zoetermeer. Qua kijken is het niet een heel spannende sport. Maar wel tof dat ze het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Afgelopen weekend was er KoA in Eindhoven. Echter valt het me op dat er bizar weinig foto's van Compound schutters zijn gemaakt of in ieder geval online staan. Het lijkt nu net alsof mijn vrouw er niet is geweest.
Zelfs bij JVD op Facebook is er weinig van Compound te vinden.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 6% gewijzigd door Arunia op 13-11-2023 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Hey Interessant, boogschieten! :)

Ik loop al een aantal jaar af en aan met het idee om misschien toch eens te gaan boogschieten en aan te melden bij een lokale vereniging.

Steeds als ik weer eens boog geschoten heb komt het idee weer boven drijven. Ik vind het best leuk om te doen. Vaak is het dan een extratje bij een andere activiteit (extratje na een potje paintball, bedrijfsuitje, etc) en dan scoor ik meestal best hoog v.s. de rest van het gezelschap.
Misschien heb ik er zelfs wel een beetje aanleg voor. Of de rest is gewoon drama :+

Anyway, iemand tips wat handig is voordat je aan zoiets begint? Gewoon ergens een intro dag of iets van dien aard gaan doen?
Hoe handig is het om een eigen boog te hebben? Zijn er ook regels mbt vervoer? Meen dat dat wel zo is bij vuurwapens (zoveel handelingen en sluitingen voordat je je wapen in handen hebt ofzo?)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 23:27

Santford

FP PowerMod
McKaamos schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:29:
Hey Interessant, boogschieten! :)

Ik loop al een aantal jaar af en aan met het idee om misschien toch eens te gaan boogschieten en aan te melden bij een lokale vereniging.

Steeds als ik weer eens boog geschoten heb komt het idee weer boven drijven. Ik vind het best leuk om te doen. Vaak is het dan een extratje bij een andere activiteit (extratje na een potje paintball, bedrijfsuitje, etc) en dan scoor ik meestal best hoog v.s. de rest van het gezelschap.
Misschien heb ik er zelfs wel een beetje aanleg voor. Of de rest is gewoon drama :+

Anyway, iemand tips wat handig is voordat je aan zoiets begint? Gewoon ergens een intro dag of iets van dien aard gaan doen?
Hoe handig is het om een eigen boog te hebben? Zijn er ook regels mbt vervoer? Meen dat dat wel zo is bij vuurwapens (zoveel handelingen en sluitingen voordat je je wapen in handen hebt ofzo?)
Bij de meeste verenigingen kun je contact opnemen en een keertje meeschieten op een clubavond of een moment van vrij schieten. Bij ons op de vereniging is er dan iemand aanwezig die je opvangt.

Mijn ervaring is dat er een korte introductie cursus gevolgd moet worden (dan moet je denken aan 4 of 5 avonden) waarin de basis wordt uitgelegd, hoe je veilig kunt schieten en wordt je een goede houding aangeleerd om later geen blessures op te lopen. Bij veel verenigingen mag je na zo'n cursus nog een half jaar materiaal van de vereniging gebruiken, daarna wordt verwacht dat je een eigen boog aanschaft.
In dat half jaar zou ik aanraden om leden van een vereniging te vragen of je hun boog eens mag proberen om erachter te komen wat je graag zou willen; recurve, compound, hout.

Handbogen vallen niet onder de wapenwet. Zover ik weet zijn er geen geschreven regels, al je hebt wel wat uit te leggen als je met gespannen boog door het winkelcentrum loopt. Met een ontspannen (afgebouwde) boog, opgeborgen in een koffer, rugzak of hoes is vervoer geen probleem.

Ik zou je aanraden om bij verschillende verenigingen in de buurt eens aankloppen en de sfeer proeven. Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
Arunia schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:06:
Afgelopen weekend was er KoA in Eindhoven. Echter valt het me op dat er bizar weinig foto's van Compound schutters zijn gemaakt of in ieder geval online staan. Het lijkt nu net alsof mijn vrouw er niet is geweest.
Zelfs bij JVD op Facebook is er weinig van Compound te vinden.

***members only***
de meeste foto's van KoA staan op de facebook groepen. o.a. 'boogschieten nederland' heeft er veel online staan.
McKaamos schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:29:

https://www.handboogsport.nl/zoek-je-vereniging/

kijk op de website of facebook van je lokale vereniging, zoek contact, en ga meeschieten.
eerste 3 tot 6 maand geen eigen materiaal nemen. zonde van je geld.

pas daarna weet je wat je nodig hebt, is je vorm beter, en weet je door uitproberen waar je voorkeuren liggen
verder geen wapenwet, wel heel veel gezond verstand gebruiken.

gisteren aangemeld voor NK indoor, de dag ervoor nog een 3D in lelystad.
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Remond_FRL Thanks! Zal daar ook eens kijken. Ze baalt dat ze er gewoon nergens op staat. Snap het wel. Heb ook aangegeven voor Berlin open (dan ga ik mee) de DSLR mee te nemen en te proberen wat foto's te schieten van haar.

NK indoor is die van januari toch in Den Bosch? Daar heeft mijn vrouw zich voor ingeschreven. Dan gaat mijn moeder mee om eindelijk eens een keer te kijken. Die vraagt dat al jaren. :+
Blijf erbij dat het kijken naar wedstrijden nu niet echt heel spannend is. Het praten met clubgenoten dan weer wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
Arunia schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:16:
@Remond_FRL Thanks! Zal daar ook eens kijken. Ze baalt dat ze er gewoon nergens op staat. Snap het wel. Heb ook aangegeven voor Berlin open (dan ga ik mee) de DSLR mee te nemen en te proberen wat foto's te schieten van haar.

NK indoor is die van januari toch in Den Bosch? Daar heeft mijn vrouw zich voor ingeschreven. Dan gaat mijn moeder mee om eindelijk eens een keer te kijken. Die vraagt dat al jaren. :+
Blijf erbij dat het kijken naar wedstrijden nu niet echt heel spannend is. Het praten met clubgenoten dan weer wel. :)
klopt, maar ik denk dat ze wel op de foto staat hoor, die worden alleen via veel verschillende kanalen online gezet.

en klopt ook, den bosch. Een verrekijker of statiefkijker kan al veel schelen om een wedstrijd te volgen.
kom je mij ook spotten? ik sta sessie2 ingeschreven, en loop rond in een donkerblauwe polo van Oude Doelen Roosendaal :+

met een carbon W&W boog met neon gele accenten O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Remond_FRL Dat is een beetje het aparte, het lijkt er op dat ze nergens op een foto staat. Je facebook groep was ze ook lid van. Niemand van haar club heeft blijkbaar foto's van haar gemaakt. Wellicht eentje nog, maar daar moet ze op wachten.

Moet inderdaad eens een verrekijker mee gaan nemen. Al is het maar om haar te ondersteunen. Sta zelf eigenlijk niet op het veld.
Ga zeker kijken of ik je kan vinden! Zij staat volgens mij ook op sessie 2, maar het is nog de vraag of ze daar op komt. Anders wordt het wel heeeeeeel vroeg. Ze schiet zelf met een Compound. Volgens mij een Hoyt (ze is al een paar keer over gegaan naar een andere. :+). Zwart met paarse accenten en als het goed is dan nog groen/wit shirt van ARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Afgelopen weekend naar Berlijn met mijn vrouw.
Ze heeft op Berlin Open geschoten.
Heb op de vloer erbij gezeten met zowel camera als kijker.
Blijf het fantastisch vinden om te zien hoe boogschutters onderling elkaar ontzettend helpen.
Degene die met ons mee ging had problemen met de pijlen waarbij de punten bleven zitten. Meteen meerdere mensen met lube of schoensmeer (Dat laatste werkt ook erg lekker) om te helpen.

Deze keer stond mijn vrouw in ieder geval wel op de foto's van fotografen, maar ik heb zelf een groot aantal foto's geschoten.
Ze heeft voor haarzelf best goed geschoten (279 en 271). Uiteraard niet gewonnen en volgens mij op plek 17 geëindigd. Maar dat is ok. Volgend jaar meer kans om te oefenen wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
Arunia schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:26:
Afgelopen weekend naar Berlijn met mijn vrouw.
Ze heeft op Berlin Open geschoten.
Heb op de vloer erbij gezeten met zowel camera als kijker.
Blijf het fantastisch vinden om te zien hoe boogschutters onderling elkaar ontzettend helpen.
Degene die met ons mee ging had problemen met de pijlen waarbij de punten bleven zitten. Meteen meerdere mensen met lube of schoensmeer (Dat laatste werkt ook erg lekker) om te helpen.

Deze keer stond mijn vrouw in ieder geval wel op de foto's van fotografen, maar ik heb zelf een groot aantal foto's geschoten.
Ze heeft voor haarzelf best goed geschoten (279 en 271). Uiteraard niet gewonnen en volgens mij op plek 17 geëindigd. Maar dat is ok. Volgend jaar meer kans om te oefenen wellicht.
Gaaf, ik was zelf in Ulvenhout bij de Lowlands indoor. waardeloos geschoten maargoed. dat heeft andere redenen.

begin januari het NK indoor, daar wel zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Remond_FRL NK indoor is ze ook bij. Zeker tof. Volgens mij ieder jaar nog gedaan sinds ze begonnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
Arunia schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:54:
@Remond_FRL NK indoor is ze ook bij. Zeker tof. Volgens mij ieder jaar nog gedaan sinds ze begonnen is.
Mocht je gedag willen zeggen, ik sta sessie2.

als 19de geplaatst... poah, zal al een overwinning zijn als ik met de beste 16 door mag. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Remond_FRL schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 17:14:
[...]

Mocht je gedag willen zeggen, ik sta sessie2.

als 19de geplaatst... poah, zal al een overwinning zijn als ik met de beste 16 door mag. :D
Ah nice. Mijn vrouw schiet ook sessie 2. Volgens mij herkende ze je wel. Volgens mij staat ze op nummer 5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Remond_FRL succes straks! Wij zijn er al. Vriend van ons schiet sessie 1. Dus nog even wachten en dan mag mijn vrouw. Natuurlijk weer te veel zooi bij ons. :D

Volgens mij donkerblauw shirt en zwarte recurve boog?
Dan heb ik een paar fotos voor je. Zo niet, dan heb ik het echt verkeerd zitten uitzoeken. :+

[ Voor 32% gewijzigd door Arunia op 14-01-2024 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
Arunia schreef op zondag 14 januari 2024 @ 09:10:
@Remond_FRLVolgens mij donkerblauw shirt en zwarte recurve boog?
Dan heb ik een paar fotos voor je. Zo niet, dan heb ik het echt verkeerd zitten uitzoeken. :+
Hey, klopt helemaal.

Ik heb echt superslecht geschoten. ver onder mijn normale gemiddelde.
de dag ervoor de 3D wedstrijd in Lelystad geschoten. dit combi-weekend was niet echt slim. ;w

in Lelystad wel de eerste plaats in de FSR klasse gepakt, dat dan weer wel. _/-\o_
Waar kan ik die foto's bewonderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Remond_FRL Had via internet je foto even opgezocht om niet helemaal voor aap te staan. :P
Als je van alles in hetzelfde weekend stopt, dan gaat dat wel hard ja. Hoor mijn vrouw dat ook wel zeggen. 2 wedstrijden op 1 dag enzovoorts.

Wel gaaf dat je in Lelystad de eerste plaats hebt behaald. super!

Van de club van mijn vrouw bij de Barebouw was een dame voor goud aan het schieten. Eerste keer NK. Niet gehaald vanwege de druk, maar ze was wel super blij met zilver.

De foto's moet ik even bekijken nog. Kan het anders wel via DM een link naar wetransfer zetten zodra ik het bekeken heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
Arunia schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:44:
@Remond_FRL
De foto's moet ik even bekijken nog. Kan het anders wel via DM een link naar wetransfer zetten zodra ik het bekeken heb?
oh helemaal top!

en ja, die kop van mij is wel vindbaar, maar zo spannend vind ik dat niet :+
volgend weekend rayon kampioenschappen indoor. dan m'n rust maar even goed pakken van te voren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:36

Toshirou

Vinyl Surfer

Al twee maanden loop ik erover na te denken om bij een vereniging te gaan Maar nu ik de knoop heb doorgehakt om erop te gaan zie ik dat alle basiscursussen vol zitten. Zelf wil ik vooral gaan voor een Recurve boog of indien een compound boog als deze mij beter bevalt.

Dus nu maar geduldig wachten tot er nieuwe plekken beschikbaar komen.

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 23:27

Santford

FP PowerMod
Toshirou schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 16:17:
Al twee maanden loop ik erover na te denken om bij een vereniging te gaan Maar nu ik de knoop heb doorgehakt om erop te gaan zie ik dat alle basiscursussen vol zitten. Zelf wil ik vooral gaan voor een Recurve boog of indien een compound boog als deze mij beter bevalt.

Dus nu maar geduldig wachten tot er nieuwe plekken beschikbaar komen.
Leuk dat je hebt besloten te gaan boogschieten, in welke regio zoek je een vereniging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Omstreeks Overijssel/Gelderland 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
Toshirou schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:03:
Omstreeks Overijssel/Gelderland 🙂
dat is nogal een breed begrip.

hier al eens gekeken? https://www.handboogsport.nl/#verenigingen

o.a. in Nijverdal geen beginnerscurcus. Bij ons in de regio (west-brabant) kennen we dat ook volledig niet.
Gewoon langskomen, en beginners op de trainingsavond met begeleiding, trainen.

na een 2-3tal proeflesjes wordt vanzelf gevraagd of je lid zou willen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Bij de verenigingen in Apeldoorn, Zwolle en Arnhem wel. Dus ik wacht maar geduldig tot er nieuwe data bekend worden. Gezien deze clubs wel zijn aangesloten bij de NHB en dus ook daardoor mee mogen doen met rayon wedstrijden naast clubwedstrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Remond_FRL schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:33:
o.a. in Nijverdal geen beginnerscurcus. Bij ons in de regio (west-brabant) kennen we dat ook volledig niet.
Gewoon langskomen, en beginners op de trainingsavond met begeleiding, trainen.

na een 2-3tal proeflesjes wordt vanzelf gevraagd of je lid zou willen worden
Hier wel. Eerst 10 lessen, daarna mag je lid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
Toshirou schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:47:
Bij de verenigingen in Apeldoorn, Zwolle en Arnhem wel. Dus ik wacht maar geduldig tot er nieuwe data bekend worden. Gezien deze clubs wel zijn aangesloten bij de NHB en dus ook daardoor mee mogen doen met rayon wedstrijden naast clubwedstrijden.
alle clubs op die kaart zijn aangesloten bij de NHBKNSN, en mag je dus meedoen met de competitie.
al zou ik me daar het eerste jaar niet zo druk over maken. eerst de basis leren.

• Tence77
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 30-09-2024
Leuk dit topic!

Ik heb zelf jaaaaren geleden eventjes geschoten maar toen wegens omstandigheden gestopt. Paar maanden geleden besloten het met mijn vrouw samen nogmaals te gaan proberen omdat we het stiekem wel missen. Volgende week zondag kenningsmakingsles.

Moet wel helemaal van 0 beginnen en dat is maar goed ook. Alleen wel fijn om alvast te weten dat ik een linkshandige boog nodig heb ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remond_FRL
Tence77 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:12:
Leuk dit topic!

Ik heb zelf jaaaaren geleden eventjes geschoten maar toen wegens omstandigheden gestopt. Paar maanden geleden besloten het met mijn vrouw samen nogmaals te gaan proberen omdat we het stiekem wel missen. Volgende week zondag kenningsmakingsles.

Moet wel helemaal van 0 beginnen en dat is maar goed ook. Alleen wel fijn om alvast te weten dat ik een linkshandige boog nodig heb ;)
Welkom terug :+

en ach, het is net als fietsen. volledig verleren doe je het nooit. kan wel moeilijk opstappen zijn :D

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-09 12:58
Remond_FRL schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:46:
[...]

en ach, het is net als fietsen. volledig verleren doe je het nooit. kan wel moeilijk opstappen zijn :D
Idd, ik heb vanaf mijn 12e tot 19e veel geschoten, ook veel wedstrijden..

Vanwege andere interesses gestopt (uitgaan en festivals etc.)

Rond mijn 26e weer een keer terug gekomen bij de vereniging, na 5-6 rondjes schoot ik weer redelijk goed mee..
Daarna nog enkele keren geprobeerd maar vanwege te weinig geld niet meer de hobby opgepakt..

2 jaar geleden (was toen 41) weer een keer met een collega naar zijn vereniging geweest, en ook al had ik 15 jaar niet geschoten, binnen 2-3 rondjes had ik alle peilen weer goed op doel (30 meter).

De techniek wordt een beetje roestig, en het richten is weer een kwestie van stabiliteit in orde krijgen, maar je zult echt je pijlen wel op het bord krijgen.
Maarja het trekt mij niet meer zoals vroeger, het kost teveel tijd/moeite om weer echt compitief te zijn..

In mijn laatste jaren van de jeugd zat ik op gemiddeld 9 punten per pijl op de 30m en rond de 8.5 op de 50m outdoor.
Binnen op de 18m zat ik net boven de 9.

Trainer verklaarde mij voor gek dat ik stopte, en achteraf had ik denk ik nog wel iets beter kunnen worden en mogelijk op het NK kunnen schitteren. Maarja het was goed zo..

Daarnaast trokken mij de outdoor afstanden niet echt meer, ik zou ook op 90 en 70m moeten schieten op sommige wedstrijden.. Daar was mijn boog net iets te licht voor om echt strak te schieten.

[ Voor 6% gewijzigd door verstappen33 op 12-09-2024 14:09 ]

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• Tence77
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 30-09-2024
Remond_FRL schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:46:
[...]

Haha thx. Ik laat volgende week wel weten hoe moeilijk het opstappen was, en of ik er genadeloos afgevallen ben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Vandaag Berlin open. Mijn vrouw schiet daar met wat vrienden van verschillende clubs.
Erg gezellig.
Ben benieuwd hoe ze het doet. Ze is er niet om te winnen. :+
Heb mijn camera mee in ieder geval.

Edit:
Niet door de controle vanwege de pijlpunt. Dus nu haar buitenpijlen halen. Echt, wtf.

[ Voor 19% gewijzigd door Arunia op 14-12-2024 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
Arunia schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 11:47:
Vandaag Berlin open. Mijn vrouw schiet daar met wat vrienden van verschillende clubs.

Niet door de controle vanwege de pijlpunt. Dus nu haar buitenpijlen halen. Echt, wtf.
strenge controle dan. welke punt heeft ze op de binnenpijlen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Remond_FRL schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 15:34:
[...]

strenge controle dan. welke punt heeft ze op de binnenpijlen dan?
Weet niet wat ze er precies op heeft zitten, maar ze zijn iets breder dan de schacht. Maar met haar buiten pijlen heeft ze prima geschoten en zit ze bij de 24 en mag zo nog schieten rond 18 uur.
Ze is wat rustiger en herpakt zich sneller gelukkig.

Uiteindelijk 24e geworden. Geen second chance hierdoor, maar dat maakt niet uit. Erg trots.

[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 15-12-2024 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Remond_FRL Easton naar wat ik begrijp. De schacht zou prima zijn, maar er zat afwijking in en dat hoort niet. ASC heeft het ook nog gecheckt en dat wordt wel recht gezet, maar schieten op een wedstrijd met sate prikkers. Is ook niks. Ze eindigde 24e uiteindelijk en mistte punten doordat ze de rand niet raakte vanwege de dunne pijlen. Is wat het is, maar ze heeft het ondanks die tegenslagen toch echt goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Afgelopen NK was het voor mijn vrouw klaar met deze boog. Dus de nieuwe Concept X besteld. Was er aan toe en deze boog is gewoon op voor haar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remond_FRL
Arunia schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:09:
Afgelopen NK was het voor mijn vrouw klaar met deze boog. Dus de nieuwe Concept X besteld. Was er aan toe en deze boog is gewoon op voor haar.
das een leuke upgrade. zelf redelijk tevreden met het afgelopen NK. 37ste geëindigd.
heb mn normale gemiddelde niet behaald. blijft toch een gekke dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Remond_FRL schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 20:21:
[...]

das een leuke upgrade. zelf redelijk tevreden met het afgelopen NK. 37ste geëindigd.
heb mn normale gemiddelde niet behaald. blijft toch een gekke dag.
Dat is wel lekker. Geloof dat zij niet laatste was. De boog is echt op.
Het is echt zo'n leef dag. Was er dit jaar vanwege operatie niet bij. Ze probeert ook wat meer bepaalde speldjes en dergelijke te halen. Dus bepaalde richtingen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Vandaag komt mijn vrouw thuis van team schieten. Omdat de klasse 1 zo slecht was, moesten ze tegen de ere klasse. Waarbij de opkomst daar van ook slecht was.

Ze hebben met 1 punt verloren. Dus echt een super prestatie. Nodeloos om te zeggen is dat ere klasse team niet goed onthaald bij hun club met hun winst. Dus erg trots op mijn vrouw en haar team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
Arunia schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 19:54:
Vandaag komt mijn vrouw thuis van team schieten. Omdat de klasse 1 zo slecht was, moesten ze tegen de ere klasse. Waarbij de opkomst daar van ook slecht was.

Ze hebben met 1 punt verloren. Dus echt een super prestatie. Nodeloos om te zeggen is dat ere klasse team niet goed onthaald bij hun club met hun winst. Dus erg trots op mijn vrouw en haar team.
raar, normaal blijf je gewoon in je eigen klasse, daarna op de bonds verder kijken.
dat wordt niet voor niks ingedeeld op gemiddelde van de teamsterkte.

welk rayon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Remond_FRL schreef op maandag 10 februari 2025 @ 16:10:
[...]

raar, normaal blijf je gewoon in je eigen klasse, daarna op de bonds verder kijken.
dat wordt niet voor niks ingedeeld op gemiddelde van de teamsterkte.

welk rayon?
Volgens mij is het ook rayon geweest inderdaad. Maar dit was omdat klasse 1 niemand goed genoeg scoorde of iets waardoor ze op ere klasse uit kwamen.
Rayon 2 staat er op de medaille.
Pagina: 1