Allereerst, voordat ik mijn vraag stel, wilde ik even laten weten dat ik braaf de CA 'welke videokaart moet ik kopen' (*Algemeen Advies* Welke videokaart moet ik kopen?)
heb doorgenomen. Maar uhm, die mag op zich wel een update krijgen haha. Deze gouden quote wilde ik jullie niet onthouden:
Anyway,
Mijn vraag
Trekt mijn huidige systeem (zie kopje 'relevante hardware die ik gebruik) een MSI 1080ti gaming x?
pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G
Voorheen had ik een Asus Strix GTX970 en die werkte prima maar die was niet zo happig op mijn 3440x1440 monitor. Daarnaast staat naast mijn bureau nog een race cockpit met 4k scherm, dat trekt een 970 al helemaal niet zeg maar.
Anyway, luxe problemen allom natuurlijk. De vragen waar ik, na het kijken van tientallen YouTube videos, lezen van tallen forum topics en bekijken van diverse specificaties, mee blijf zitten zijn de volgende:
1: Trekt mijn CPU deze kaart überhaupt wel?
2: Gaat de voeding geen limiet zijn?
Relevante hardware die ik gebruik
heb doorgenomen. Maar uhm, die mag op zich wel een update krijgen haha. Deze gouden quote wilde ik jullie niet onthouden:
Het ziet er anno 2012 niet naar uit dat DisplayPort een denderend succes gaat worden die DVI en HDMI gaat verdringen.
Anyway,
Mijn vraag
Trekt mijn huidige systeem (zie kopje 'relevante hardware die ik gebruik) een MSI 1080ti gaming x?
pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G
Voorheen had ik een Asus Strix GTX970 en die werkte prima maar die was niet zo happig op mijn 3440x1440 monitor. Daarnaast staat naast mijn bureau nog een race cockpit met 4k scherm, dat trekt een 970 al helemaal niet zeg maar.
Anyway, luxe problemen allom natuurlijk. De vragen waar ik, na het kijken van tientallen YouTube videos, lezen van tallen forum topics en bekijken van diverse specificaties, mee blijf zitten zijn de volgende:
1: Trekt mijn CPU deze kaart überhaupt wel?
2: Gaat de voeding geen limiet zijn?
Relevante hardware die ik gebruik
*sowieso