Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van Eysinga
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-06 19:41
Ik ga binnenkort enkele honderden foto's van de laatste jaren afdrukken en ik zie op internet behoorlijk wat aanbieders van goedkope 10x15cm afdrukken. Heeft iemand goede of slechte ervaringen met bepaalde winkels of online afdrukservices?

Snelheid van de afdruk speelt geen rol, geld wel en kwaliteit ook; ik hoef alleen geen topkwaliteit.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:57

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Enkele honderden? Wow.

Ik zou er gewoon paar proberen. Druk overal 5 foto's af en kijken welke je het beste kunt nemen. Ik druk zelf meestal bij Gallery Color af maar die zijn niet goedkoop. Als je echt goedkoop wil, kom je bij WebPrint of de Hema uit. Die laatste ga ik alleen heen als ik even tijdelijke/wegwerp prints nodig heb.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Had je deze niet gevonden? :? Digitale foto's afdrukken (prehistorische feedback)

[Ervaringen] Foto's laten afdrukken (historische feedback)

[Ervaringen] Digitale fotoalbum ontwikkelen (2016)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van Eysinga
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-06 19:41
Die had ik allemaal wel gevonden, maar ze zijn respectievelijk 16 en 7 jaar oud zijn en de derde gaat over fotoboeken, dus ik dacht dat er in de tussentijd wel andere of op z'n minst nieuwere ervaringen waren opgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-07 10:40

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Van Eysinga schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 14:05:
Die had ik allemaal wel gevonden, maar ze zijn respectievelijk 16 en 7 jaar oud zijn en de derde gaat over fotoboeken, dus ik dacht dat er in de tussentijd wel andere of op z'n minst nieuwere ervaringen waren opgedaan.
Tsja, wat kan er mis gaan op 10x15? Je moet wel een hele slechte afdrukboer hebben wil je daar belabberde resultaten krijgen. Je kunt heel simpel bij wat bedrijven een afdruk laten doen (bijv. kruidvat, hema, pixum, profotonet etc.) en kijken wat je er van vind.

Ga je groter afdrukken dan wordt kwaliteit een stuk belangrijker en zou ik dat ook nooit bijv. bij de hema laten doen omdat je weinig keus hebt in materialen maar ook niet de kleurprofielen om je print te optimaliseren.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Wat uitproberen loont zeker, je zal IMHO weinig 'bagger' krijgen, maar ik heb een klein testje gedaan met wat proeffoto's op een dergelijk klein formaat, en mijn kleine steekproef aan proefpersonen zag redelijk consistent verschil met redelijk consistente voorkeur (helemaal wetenschappelijk te verantwoorden is die test niet uiteraard). Whitewall kwam er het beste uit, maar voor afdrukken op dergelijk formaat zou ik het het geld niet waard vinden, whitewall was substantieel duurder dan de andere afdrukdiensten (o.a. profotonet, pixum). Qua bewerkingsgemak meende ik in iedergeval dat whitewall het best overeenkwam met de softproofs (kan best zijn dat de afwijking in mijn keten toevallig het beste past bij die van whitewall natuurlijk, ik gebruik ook maar redelijk amateurspul (i1Display Pro, Eizo CS240)), maar met wat ervaring&uitproberen kan je wat dat betreft ook bij andere diensten die kleurprofielen leveren vergelijkbare eindresultaten halen zou ik verwachten.

[ Voor 32% gewijzigd door begintmeta op 04-02-2018 01:11 ]

Pagina: 1